Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Vezetésbiztonsági tanácsok

1348 levél
Válasz 03.07.24. 01:21 #137
Szt. Péter
Amúgy kiváncsi lennék, hogy a fórumosok között:

-hány ember látja a legalsó sort a szemvizsgálatnál teljesen jól?
-hány embernek van 138-139-es IQ-ja?
-hány ember vezet min.20 éve?
-hány ember végzett egyetemet?
-hány embernek volt már éles helyzete?
-hány embernek van "nem trabant tipusó autója"?
-hány emeber járta már végig a szamárlétrát autó ügyben?
-vagy kiváncsi lennék, hogy kikapott a szüleitől 10milkás BMW-t kapásból?
-hány embernek van v.miért/v. kiért élni-e?
-hány ember sérti meg a közúton csak a sebességhatárokat?
-hány embernek élete a száguldás?
-hány ember néz emgem hülyének e miatt, hogy ezt írom!
-hány ember van, aki 180-as temponál képes akár 2-3órán át egyfolytában koncentréni?
-hány ember mer a rendőrt megszívatni?
-hány ember nem lenne vagány egy ilyen "profi" apára?
-hány ember íratkozna fel arra a hírlevélre, amelyben arról van szó, hogy a faterom megholt, mert elszált az autópályán? NA JÓ, ILYEN NE LEGYEN, valszeg nem is lesz, mert már kezd benőni a feje lágya! most már csak max. 160-al megy!

stb...!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1348 levél
Válasz 03.07.24. 01:09 #136
Szt. Péter
Amúgy a fater 45 éves!
Tudni kell róla, hogy minden szabályt betart!
DE, a sebességeket nem!
Lehet akár 180-as tábla is, ő akkor is 181-el megy!

Jogsi 26éve van neki!

Évente kb. 50.000Ft gyorshajtási bírságot fizet!
Jogsit még sose vettek el tőle!

A jogsit full elsőre szerezte meg!
És nem tudom, hogy milyen jogsija van, de még traktort is vezethetne utánfutóval!

Amúgy nem kamion sofőr, csak hobbija a horgászat mellet (ami pont ellenkezőleg a gyors száguldással tök nyugis sport) a vezetés!

Legnagyobb balesete 23évesen volt, amikor egyik este (buli után persze) beleszált egy van kukába (ami a földbe van betonozva), de semmi baja nem lett, csak a Lada 1200-asnak lett annyi, amit 2évig várt, hogy szállítsák már az Oroszok (akkor még megrendelés után egy-két évet várni kellett az autóra, annyit gyártottak [azok voltak a szép idők ])! Azóta nem vezet még egy rumos sütemény után se!!! KOMOLY!!! Pedig az aztán semmi neki (nem alkoholista, de minden este megiszik egy Borsodit, egy kis házi pálinkával)! Nap közben ásványvizet iszik csak! Van is hasa tőle rendesen (felpuffadt tőle az évek során)!

Rendszeresen cigizik (ami a reflexet javítja)!!! BIZONYÍTOTTAN!!!
Jobb, mint egy kávé, mert az csak időszakos! És autóban nem lehet!

KB. 3-4-5 évente törtinik kisebb koccanások vele!
A Legutóbbi tavaly (amikor belénk jöttek)!
Ő elég rikán csinál balesetett!
De általában mindig ő az, aki a veszélyes helyzeteket korrigálja!
4éve megeláltak szinte majdnem előtte az úton keresztben (2 gyerekkel a hátsó ülésen), de nem rezelt be, és kikerülte majdnem az álló autót keresztben az úton (az fordult volna be, nem látott meg minket, mikor kanyarodás előtt korbenézett [persze, mert akkor még ott se voltunk, 150-es tempoval mindenhol ott lehet teremni]), csak a hátulját találta telibe (neki csak a hátsó része pördült ki, nekünk meg a farával leverete a jobb visszapillantóstükröt)!

Mindez 170-es temponál! Jól tette, hogy nem a fékre, hanem a gázra lépett, mert így a kerekek nem csúsztak meg, hanem gyorsan tudott korrigálni!

Ha fékez, és berezel: 150-ről jó esetben is csak 70-80-ra fékezz le, és az álló autót (amiben 2gyerek van hátul, és előtte ÁLL keresztben a befordulás miatt) TUTI, hogy full telibe kapja, úgy, ahogy a nagykönyvbe megvan írva!

Bár ő valszeg nem hal meg (meg nem is ő lett volna az első számű bűnös, hisz ő csak gyorsan hajtott, míg a másik keresztben megállt az úton [az nem mentség, hogy leblokkolt, pedig simán átért volna], de a két gyereknek elképzelni is rosz, hogy mi lett volna!

Amúgy természetesen egy Suzuki Swift és vezetője volt a másik autós!

Szal vannak jócskán húzós helyzetei, de megoldja!

És saját bevallása szerint mostmár nem is hajt gyorsan, mert már rájött, hogy semmi értelme 190-el repeszteni, mikor a 150-160-as tempo is elég!

Tehát EZ LEGYEN a végszó, eme topic hozzászólásaimban!
Ha mindent betartasz, és van min.20 év rutin mögötted, volt már baleseted (azaz már élesben is le vagy tesztelve jónéhányszor), akkor ne rohanyj, mert TOVÁBB ÉLSZ!!!

ÉS EZ A LÉNYEG!

HA VAN EGY JÓ AUTÓD, AKKOR NE 200-AL SZÁGULDOZZ, HANEM CSAK 150-160-AL! A TÖBBIT ELTUDJÁK KÉPZELNI A TRABISOK ÉS A SUKUZISOK!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1348 levél
Válasz 03.07.24. 00:44 #135
Szt. Péter
Bocs! Akkor egy 10éves Opel Ascona! Az volt a Ford Sierra-ánk, és a Skoda Octavia előtt!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1348 levél
Válasz 03.07.24. 00:42 #134
Szt. Péter
Oktatóm később? Semmit...!

Apucikám robogóját se nagyon vezetgetem (bár falun mehetnék vele jogsi nélkül is, nem én lennék az egyetlen kivétel, de nem szeretek az úton figyelni arra a bizonyos vezetési dologra)!

Valahogy engem nem izgat a vezetés!

De a száguldozás igen, és ha rajtam, rajtunk múlik nem is nagyon balesetezünk!

Mások persze már jöttek belénk hátulról is dombról lejövet!!!

Az az igazi vadbarom! Aki nem lát egy álló autót az útszélén (a domb után kb. 200m-re)! És nem akarja elismerni a bűnét!

Jött is a rendől azonnal (apám kihítva), mire a rendőr:
-Szóval nem akarja elfogni a tettét?
-Nem! Miért? Nem is tette ki az elakadás jelzőt!
-Nem tette ki? És?
-Hát csak annyi, kérem, hogy ki kell tenni!
-Papírok vannak?
-Vannak!
-Hát akkor mi a fenéért nem akarja önszántából elismerni a tettét?
-Mert nem én voltam a hibás! Nem villogott a ...!
-Igen, tudom, ezt már hallotttam! Nézze! Látja ott azt a fát (kb. 300m-re volt egy marha nagy fa az út szélén, de valami miatt közelebb, mint a többi)?
-Látom! Mert?
-Nézze! Ha az a fa nem villog, akkor maga nekimegy?
-Nem! Hülyének néz?
-Hát akkor miről vitatkozunk? Az számomra mindegy, hogy az autó (a miénk) villogott-e, (most már nem tudjuk meg, mert maga belement totálisan), de az biztos, hogy maga volt a hibás!

Szal, a lényeg csak az volt e történetben is, hogy a hülye faszi 70-el jött lefelé a dombról (főút), de ha nem figyel, akkor baszhatja, pedig akár mehetett volna 150-el is, csak nézzen szét!

Amúgy ez volt a szerencsénk, hogy csak 70-el ment, mert pont akkor száltunk volna ki, aztán kicsit elvitt volna minket hátulról!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1280 levél
Válasz 03.07.24. 00:38 #133
Loeb
"Rendőrök: tudtommal a rendőröknek látszódó helyre kéne álniuk!"
A Traffi-zásnak semmi köze a látható helyhez te az igazoló rendőrökre gondolsz akik rikítózöld mellényben állítanak meg, és hidd el egy rendőr ha nagyon akar meg tud büntetni, akármilyen is az autód!

Igen igazad van 160-180 kmh nem nagy sebesség, csak gondolj bele: ilyen sebességnél ddefekt, hát azt az isten nem fogja meg neked, és lehet légzsák, meg ütés-elnyelő zona, ilyen esetben semmit nem ér max. egy gyors ima.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
1280 levél
Válasz 03.07.24. 00:28 #132
Loeb
Más oldalról!? Sztem nem, de azért mesélj, hogy neked mi az a "más oldal"!?
Ha elolvasod legelső hozzászólásodat ebben a top.-ban tudni fogod hogy mire, mikre.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
1348 levél
Válasz 03.07.24. 00:27 #131
Szt. Péter
Most nem tudom, hogy ki fékére célzol, de pl. a miénken jó (el is várja az ember egy fél éves autótol)!

Amúgy ha normálisak közlekednek az autópályán, akkor nem kell 180-ról lefékezni, elég ha gurulsz, ha látod, hogy ott vannak előtted, mert a normálisabb vezetője, ez esetben még előzéskor is mégjobban elkezdi neki nyomni a gázt, nehogy hátulról véletlenül (ha mi nem látnánk) feltúrjuk a picsába (persze vak az, aki nem lát maga előtt egy másik autót!

Amúgy ha már itt tartunk!
Megfelelő dolgok tudatában (öv, légzsák, full normál alkoholszint, megfelelő alvással, és egy jó autóval): a 180-as tempo tök normális dolog! Nem tudom, hogy mit izélnek az emberek, ha ezt halják, hogy 180!

Egy nagy autóban alig érezni a sebességet!

Egyszerű fizikai törvény miatt!

Kis autó (általában rosz futómű), már 100-nál rosszol érzi az ember magát)!
Nagy autó (azért általában jobb paraméterrel felszerelt autók): 200fölött kezd az ember parázni!

A miénk pl. 195-nél elektronikusan blokkol, nehogy széthajtsd a motort, és a fölött már nyilván nem lehetne egy kézzel vezetni, mert már pattogna az úton!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1348 levél
Válasz 03.07.24. 00:18 #130
Szt. Péter
Nyugodtan, ha a helyzet olyan, semmi értelme akkor 50-el menni!
Tudom, hogy azt mondtam, de tök szószerint nem kell érteni mindent!
És a lényeg a ritmuson van! A ritmus pedig akkor van, ha ésszel dinamikusan mész! Körültekintően!

Amúgy 5-10km/h csak annyit jelent, hogy te mész folyamatosan (nem nézed a rendőröket, és kb. hetente elkapnak!
Akkor inkább menny 5060-70-80-90-el, és figyel! Nem olyan leterhelő!
Ha meg rendőr van az út szélén, akkor beletaposol a fékbe (csak hang ne legyen, mert akkor is tuti, hogy kiállítanak a sorból egy kis ellenőrzésre )! De így csak havonta kapnak el! Van a kettő között különbség!

Ja, csak éppen azt nem veszed figyelembe, hogy az autópályán (Magyarországon) az átl. tempó 150!!! De lehet, hogy kicsit több!
A szabály az szabály, de nem muszály betartani!
Vagyis muszály, de szinte senki nem tartja be!
Így már azthiszem érthető! És ez csak a mi esetünk!

DE, képzeld el pl. a németet, osztrákot, svájcit (én láttam)!
Tatától egészen Hatvanig mentünk az autópályán (kivéve ugye pest)!
Szálodában lakik gondolom, mert egy BMW Cabrio-val mentek (2-en)!
Úgy T.bánya környékén mentek el mellettünk (kb. 200-210-el, mert mi "csak" 160körül mehettünk, de szinte nem is láttuk, mikor elsuhantak mellettünk)! Mit látunk az M3-ason? Szegény német ott döcög 80-90-el a maradék egy sávban! Mert úgyvolt kedvük a ...-oknak, hogy most feltúrják a BP-Gyöngyös-i menetirány egy részét, és áttereltek a másik oldalra! Most mond, ez nem qrva idegesítő egy túristának? jól felhúzza magát, aztán az átterelés vége után ismét előzgetheti a tömeget, most mond, hogy ezután csoda, ha balesetezik??? Szegényke marha ideges lehet, hogy egy olyan autót egy Lada, meg egy Skoda (120L) tartja fel!

Rendőrök: tudtommal a rendőröknek látszódó helyre kéne álniuk!
És tavaly összel szerinted, hogy kapták el a fateromat?
Ment fel a dombra/hegyre, aztán mikor fent volt a tetején: BUMM!!!
Le lett fényképezve! És ezek be tartják a szabályokat?
Természetesen a körzeti rendőrfőkapitányságon jelezte (csak azért elment 20km-re, hogy a 2X-ezer Ft-os bírságot ne kelljen kifizetnie (azzal az indokkal, hogy az alkalmazottak olyan helyre áltak, ahol a 25-ös tábla volt kirakva, és oda képtelenség felmenni egy olyan autóval egy olyan meredekségű hegyre annyival)!

Persze, hogy a kapitányságon később be lettek kéretve a rendőrök (jól lebaszva), és a bírság elejtve! Még jó!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1219 levél
Válasz 03.07.24. 00:16 #129
Wotan
Loeb: azt hiszem te valami más oldalról közelíted meg a témát. Nagyon frappánsan válaszoltál, csak nem egészen értem mire
Nem említettem azt, hogy én ittasan vezetek és már hárman is ezt írják rólam, az önjelölt sumaher pedig kissé erős, tekintve, hogy a dinamikus az nem egyenlő a 200-as tempóval (legalábbis nálam). Lassan átmegyünk idős nénik a szövödében vs Wotan és a vezetés pletyka sztájlba De abban egyetértünk, hogy vannak még szánalmas alakok

Peac: igazad van, én fogalmaztam rosszul. Nem azt akartam kihozni, hogy felesleges a topikod, hanem azt, hogy vezetni akkor tanul meg az ember, ha megtapasztalja a dolgokat. Biciklizni sem lehet megtanulni könyvből.

-Peace-
"Mortui solum finem belli viderunt"
1280 levél
Válasz 03.07.24. 00:15 #128
Loeb
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20761 levél
Válasz 03.07.23. 23:55 #127
Eric
Hehh, tényleg!

Egyel-több v. kevesebb ember akinél elvágta magát...
Szerintem már nem is számolja
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1280 levél
Válasz 03.07.23. 23:25 #126
Loeb
"..de egy hülye, aki 10éves Opel Omegával megy már nem biztos.." Hát barátom evvel a kijelentéseddel Peac-nél elvágtad magad.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20332 levél
Válasz 03.07.23. 22:50 #125
Z-Master
Peac?!

> Tényleg ne törődj senkivel! Egy nagyon jó topic-ot nyitottál amiből még tanulni is lehet ill. levonni a konzekvenciát,és e közben még segíteni is tudjuk egymás illetve másokat!
1280 levél
Válasz 03.07.23. 22:44 #124
Loeb
120-szal.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20332 levél
Válasz 03.07.23. 22:37 #123
Z-Master
20761 levél
Válasz 03.07.23. 22:36 #122
Eric
Bekk tu dö fjúcsör
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20332 levél
Válasz 03.07.23. 22:28 #121
Z-Master
Egészen az 50-es évek elejéig tolatsz vissza,akkor lehet.
20761 levél
Válasz 03.07.23. 22:22 #120
Eric
Dehogyis nem!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20332 levél
Válasz 03.07.23. 22:18 #119
Z-Master
De ha tolatva mész akkor...(soha nem ismered meg)
20332 levél
Válasz 03.07.23. 22:17 #118
Z-Master
7503 levél
Válasz 03.07.23. 22:15 #117
Attila88
Szerintem olvasd el egyszer-kétszer azt amit írtál és gondolkozz rajta egy kicsit!(inkább sokat )

Wotan:
Az ittas vezetést te is gondold át egy kicsit!
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
20761 levél
Válasz 03.07.23. 22:15 #116
Eric
Bármelyik autóról meg lehet mondani, hogy mennyivel megy a mutatóra pislogás nélkül is. Ha levezettél vele néhány ezer km-t, simán megy.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1280 levél
Válasz 03.07.23. 22:15 #115
Loeb
Úgy írtam hogy az autódnál (mindenki a sajátjánál).
Mondjuk ha neked van egy I-es Golfod meg egy SL Mercid akkor tényleg nehéz dolgod lehet.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20761 levél
Válasz 03.07.23. 22:12 #114
Eric
Önjelölt Suhamér...


Ez jó, még most is röhhhööögggööök!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20332 levél
Válasz 03.07.23. 22:08 #113
Z-Master
PL: Egy I-es golf-ban lehet,hogy hallod illetve hogy mennyivel mész,de egy limuzin kategóriánál mondjuk egy SL Mercinél már nem biztos,hogy megtudod állapítani,hogy mennyit mutat a mutató.

> Amúgy teljesen igazatok van!!!
1280 levél
Válasz 03.07.23. 22:00 #112
Loeb
Hát vannak még szánalmas alakok!
Wotan:
Kíváncsi lennék rá hogy részegen tépnél 140-nel és kiurgana eléd bármi, akkor mi a sz.rt csinálnál. Remélem soha nem kerülök veled egy úttestre.

Volt itt még egy kijelentés ami elég rutintalanságra utal, éspedig valami ilyesmi: nem tartani a sebességet, mert akkor figyelni kell a mutatóra. Ha tényleg vezetnél annyit cirka egy év alatt hallanád az autód hangján és éreznéd hogy mennyivel mész. Ennyit a rutinodról.

Peac: Ne foglalkozz velük, itt vagyunk neked mi!

Ps.:
Senkit nem akartam megbántani, sztem nem is tettem, de nem bírom az ilyen önjelölt "Suhamérokat".
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20332 levél
Válasz 03.07.23. 21:50 #111
Z-Master
Off:

> halálra röhögtem magam.
1222 levél
Válasz 03.07.23. 20:25 #110
Peac
Na, akkor most kifejteném az ellenérveimet egy kicsit kultúráltabban...

A topik szerintem hasznos lehet, főleg azok számára, akiket szívesen emlegetsz negatív hősökként: a rutintalanok számára. És egyáltalán nem hinném, hogy bárkinek árthatna, ha elolvassa, hogy ugyan, hogyan is lehet túlélni - de legalább épp autóval megúszni - egy kemény forgalmi szituációt. Azt gondolom, sokan vannak, akik maguk elé tudnak képzelni egy-egy leírt történetet, így tanulhat belőle, aminek köszönhetően talán biztonságosabban fog közlekedni.

Arról sem esett szó, hogy csak bénák és rutintalanok írhatnak!
(Ugyebár "minden szentnek saját maga felé nyúlik a keze", így elmondanám, hogy nem mondanám magamra, hogy béna volnék, vagy lassú az úton. Imádok sportosan vezetni, még száguldozni is, de nem ész nélkül. Ha vadállat módjára akarok száguldozni, akkor kimegyek vagy a versenypályára, vagy legalább egy gokartpályára.)
A topik lényege, hogy akinek esetlegesen szüksége van rá, és érdekli a vezetés, annak segítsünk bekapcsolódni a forgalomba, és rettenetes tanácsokkal lássuk el őket, hogy lehetőleg ne menjenek fel a járdára 5-6 embert megfosztva ezzel az egészségétől!

Elég érzékenyen érintett a véleményed, mivel én azt hittem, hogy ez jó lesz mindenkinek. És mondjuk eleve furcsállom, hogy Te ugyanúgy vezetsz, mint sokan mi is, mégis elutasítod ezt a témát. Igazság szerint ezt nem is tudom mire vélni.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
2325 levél
Válasz 03.07.23. 20:17 #109
Berkenye
Az én oktatóm azt mondta, és a KRESZ is:
Mindig meg kell találni az összhangot a szabályok és a forgalmi helyzetek között úgy, hogy senkit ne veszélyeztess, vagy indokolatlanul ne akadályozz, de közben téged se...

Dinamikusan kell vezetni, de nem minden esetben. Az se gond, ha betartod a sebességhatárokat, mert egyrészt rendőrök lekaphatnak, másrészt a bizalmi elv alapján a többiek betartják Persze, ez nem igaz...
Azt is mondta, úgy fogjam fel, hogy mindenki hülye és nem tudja a KRESZ-t, mert így tutira odafigyelek mindenkire és óvatosan vezetek. Amúgy ez a defenzív vezetési stílus. Akiken most kiakadtunk, azok az offenzívek
1146 levél
Válasz 03.07.23. 18:51 #108
Warhawk
Még véletlenül sem sértésként mondom, de adja az ég, hogy még sokáig, nagyon sokáig utas maradj!

Bár, remélem viccként írtad, amit írtál, mert akkor király, különösen az autópályás rész jött be (szemét szabályosan közlekedő, miért nem száguldozhatok miatta? Grrr...), meg a rendőrös (gonosz rendőr, miért nem száguldozhatok miatta? Grrr...).
No mind1, szólj ha elkezdesz vezetni tanulni, kíváncsi vagyok, mit szól majd az oktatód ehhez a vezetési felfogáshoz...
1219 levél
Válasz 03.07.23. 18:30 #107
Wotan
Vaszilij Zajcev: a tök felesleges ide írnit, azért mondtam, mert ha gáz van, úgyse segít a fórum. Ezt leírtam elsőre, most leírom másodszorra is...

hriszto: burzsuj? hmm, melyik résznél írtam, hogy a szolga kinyitja az ajtót, a sofőr pedig megkérdezi, hova lesz a fuvar uram?
Hát én voltam ott, meg a rendőr is ott volt, szóval csak jobban tudom már ki a hibás... Übergigasofőr? Én ilyet nem mondtam magamról, mellesleg egyszer sem engem vitt el a rendőr, úgyhogy nincs mit nagyon tagadni...
Hát lehet, te bírod idegekkel a 20-as tempot, én nem...

Peac: önsztárolás??? LOL Tehát akkor lennék jópofa gyerek, ha olyanokat írnék, hogy jajj meg jujj, vigyázzatok, meg istenem? Hát bocs, hogy nem vagyok béna... Akkor rossz topik címet választottál, azt kellett volna, hogy csak kezdők, meg rutintalanok írhatnak.
Egy szóval nem mondtam, hogy igyanak és vezessenek az emberek, sem azt, hogy én szoktam ittasan vezetni. Bár mindegy, nem tehetek róla, ha félreértesz, szerintem érthetően fogalmaztam.
Dögöljünk meg topic??? lolka nem jézuska mellől netezem, nem is a pokolból, még tökre élek, szóal ezt sem vágom mire írtad...


"Mortui solum finem belli viderunt"
7565 levél
Válasz 03.07.23. 18:00 #106
hriszto
még valami!
ha a féke nem valami jó akkor ne menjen 180-al!
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
7565 levél
Válasz 03.07.23. 17:48 #105
hriszto
szóval a városban 130-al közlekedjek? mert kb ezt mondtad:
Egyszerűen annyi, hogy a városban dinamikusan menny!
Használd úgy, mint egy autópályát!
Arra gondolok, hogy mindig a max. sebességel haladj, úgy, ahogy csak tudsz! Nem kell törődni a sebességgel! Akkor az vonnya el a figyelmed a vezetésről, hogy egyfolytában az órát bámulod!

vagyis ha a kocsim 200-al képes menni akkor menjek is ennyivel?

amúgy ha tudsz vezetni akkor már be tudod állítani a lábad egy sebességre így max 5-10 km/h -órás sebességkülönbséget tudsz csak hibázni.

autópáylán 130-al lehet csak menni, így aki 160-170-180-al akar menni az szépen fékezzen csak. az autópálya nem versenypálya és ezt szem elött kel tartani. ha 1 autós kedve úgy tartja, hogy a 115-el menő kamiont megelőzi, mert neki a 130 az ideális akkor tegye! a zsaruk nem vágkák meg érte, viszont téged vagy az apádat aki 180-al megy simán lemeszelnek.

a zsaruk ki is táblázzák a kényed kedved szerint, hogy hol állnak?
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
1348 levél
Válasz 03.07.23. 17:24 #104
Szt. Péter
Van benne valami, amit Wotan írt!
Persze nem minden!
De nem kell rögtön lehülyézni, hanem csak részenként leírni, hogy miben nem értesz egyet!

Véleményem, aki még csak utas volt, de nagyon sokat autózik!

A szabályok azért vannak, hogy megszegd!
Persze nem olyanra gondolok, hogy menny át a piroson!

Egyszerűen annyi, hogy a városban dinamikusan menny!
Használd úgy, mint egy autópályát!
Arra gondolok, hogy mindig a max. sebességel haladj, úgy, ahogy csak tudsz! Nem kell törődni a sebességgel! Akkor az vonnya el a figyelmed a vezetésről, hogy egyfolytában az órát bámulod!

Erőszakosnak kell lenni! Ez egyáltlán nem így van!
BP-n a vezetés lényege (ha már tudod, hogy mi hol van), hogy ésszel vezetsz! "A"-ból "B" kell eljutnod, de most "C"-n nagy dugó van: akkor mész egy kerülő úton (kevesebb üzemanyag fogy, nem idegesíted magad, nem mész bele a másikba a tömeg miatt)!

Pl.péntek délutáni csúcsforgalom: egy rém! Nem lehet átmenni az Erzsébet hídon 10percnél hamarabb! +még utána is dugó van! Mész egy másik hídon, és km többlettel, de hamarabb kijutsz a városból! Kevesebb üzemanyaggal!

Autópálya: ha van egy jó autód, akkor száguldozz! De ne cikázz egyfolytába! Az a legrosszabb, mikor megy valaki 130-al és előzni akar pl. egy teherautót, mikor az csak 115-el megy! Kicsit lemarad (jobb esetben), felgyorsít, belenézz a visszapillantótükörbe, majd előzz (jó lassan kb. 140-el!)!
Mi meg ott száguldonk a belső sávban 160-170-180-al, és taposhatunk bele a fékbe, mert őfelségének előzni van kedve (mert ha nem akar száguldozni tök feleslegesen [mint mi], akkor mi a f@szért nem jó neki a 115-ös tempó a 130 helyett?)! ÚGY UTÁLOM AZ ILYENEKET!

De persze utána csodálkoznak, hogy naponta egyszer valaki megszívja, az ilyen hülyék miatt (mert ez esetben ők azok, és nem az, aki fölöslegesen nyomja neki 180-al)!

Mert egy új autó (mondjuk úgy 2-3-4évig, még képes megálni 180-ról 140-re egy pillanatalatt, de egy hülye, aki 10éves Opel Omegával megy már nem biztos)!

Másik! A buzi rendőrök olyan helyre álnak be mérni a sebessége, ahol tuti nem látják őket (pedig csakis olyan helyen szabadna álniuk, ahol látni őket)!

A múltkor például: a fater-t (én nem voltam ott, de láttam a képet ) BP-n elkapták a rendőrök gyorshajtáson a BVSC-uszodánál!
10.000Ft rögöt oda is lett, mert az 50km/h helyett 74km/h val ment!
Akkor basszák meg, de csak egy kérdés: a leg. 3sávos uton, hogy a picsába tudnál sávot váltani, ha feltételezzük, hogy mindenki 50-el közlekedik! Ha fékezel és úgy mész be, akkor hátulról felnyomják az 5milkás autódat a barmok, akik sós-mogyorót majszolnak mögötted, de ha gyorsítasz, akkor meg perkálhatsz! Ha egyik sem, akkor elmész a tökömbe azon a sávon, mert nem tudsz lefordulni! ÉS KÖZBE NE LEGYÉL AGRESSZÍV, CSAK HASZNÁLD KI AZ AUTÓD TUDÁSÁT, ha már van!

Mert például a kezdő sofőrök is sztem jobban örülnek, ha gyorsaságban előzik meg őket, vagy a dudálás nélkül nyomják le őket, hogy engedd be (mert azért egy kezdő még nem nagyon érzi, hogy ki mikor akar bejönni elé)!

Egy a lényeg! Nyomd a gázt, de ésszel!

A kerék fontos dolog, de a jó fék csodákra képes!
Ha meg vizátfolyás van, nem kell 150-el menni!

A biztonsági öv meg jó dolog, de csakis légzsákkal ér valamit (és fordítva is!

Egy 15éves trabantban, de mondhatnék pl. Opel Ascona-t is, semmit sem ér, és nem azért mert 15 éves, hanem csak azért, mert a fejed úgy elszál, hogy ha semmi bajod nem is lesz, de az tuti, hogy örök éledetbe fájni fog a nyakad, hátad, gerinced! DE ERRŐL PERSZE SENKI NEM BESZÉL! MÁR PEDIG AKKOR INKÁBB VARJÁK ÖSSZE A FEJEM, TÖRJÖN EL 2 PONTON A KAROM, VAGY DÖGÖLJEK OTT MEG HELYBE, de ne éljek úgy még mittudom én hály tízévet, hogy egy TV-t nem tudok megemelni (jó esetben)!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
2325 levél
Válasz 03.07.23. 16:34 #103
Berkenye
1222 levél
Válasz 03.07.23. 12:47 #102
Peac
Nem semmi az önsztárolásod mértéke kedves Wotan!

Egyetlen egy bekezdésesen húztam fel magam egy kicsit jobban, mint a többin.

Lehet, hogy neked van igazad aban, hogy esteleg a kezdőket arra kell inspirálni, hogy tanuljanak meg jól vezetni, aztán piásan száguldozzanak az erdőben, egyes "profikhoz" hasonlóan, akikre úgy látszik nem érvényesek a fizika és egyéb természettudományok törvényei!

Akárki akármit mond, az alkohol súlyosan tompítja vgalamennyi érzékszervünket és a reflexünket is!!! Nálad is, nálam is, a Schumachernél is! Gyors fejszámolás után nekem az jön ki, hogy ha mondjuk 100-zal mész az erdei csapáson éjszaka - amikor amúgy is kb. 50 méter a tiszta látótávolság - a kocsi másodpercenként 36 métert tesz meg. Mondjuk ha még fogyasztottál is előtte rendesen, akkor mire felfogod a helyzetet (hogy mondjuk egy csöves alszik előtted keresztbe fekve, vagy egy töröttlábú biciklis), akkor még marad kb. 0.4 másodperced, hogy megnézd, mielőtt keresztülmész rajta!Murvával számolunk, amin ideális körülmények között rendes autóval, gondolom olyan 50 méteren meg lehet állni 100-ról, akkor még vissza is kell sétálnod, hogy megnézd mit csináltál!


Amúgy meg a Topic-ot (mint a neve is mutatja) olyan céllal indítottam, hogy segítsük egymás életben maradását! Kérném, hogy lehetőleg ne az ellenkezőjéről próbáld meggyőzni azokat, akik még épphogycsak tanulnak vezetni!
Javaslom, hogy ha ezt esetleg nem tudod tartani, akkor indíts egy topikot "Dögöljünk meg közúton" címmel!

Köszönöm!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
7565 levél
Válasz 03.07.23. 12:28 #101
hriszto
javítások, mert még reggel van:

...esetleg nem ütöd el azt a szegény szarvast vagy zsiráfot...
...ha 00-al mész...
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
7565 levél
Válasz 03.07.23. 12:26 #100
hriszto
kis burzsuj...
ha már többször is törtél kocsit akkor biztos vagy benne, hogy te sose voltál hibás?
amúgy tudom, hogy tagadod, az "übermegagigafasza" sofőr mindig tagad!
amúgy ha 20-al totyogsz akkor esetleg nem ütöd el, nem töröd atomjaira a kocsit + ilyenek, a 100-al mész akkor meg örülhetsz ha nyomja szét a fejedet szélvédőn keresztül
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
1970 levél
Válasz 03.07.23. 11:00 #99
Vaszilíj Zajcev
"Tök felesleges ide bármit is leírni."
Ahoz képest...
divide et impera
1219 levél
Válasz 03.07.23. 08:59 #98
Wotan
hát jókat kacagtam ezen a topikon, olyan aranyos lol kössétek be magatokat, csúszik az út meg ilyenek, tisztára mint mikor az oviba a kézmosásról beszélnek

Tök felesleges ide bármit is leírni. Erősen kétlem, hogy egy parás helyzetben bárkinek is az jutna az eszébe, hogy jaj olvastam fórumon...pff mikor van erre idő? soha... a baj egy pillanat alatt megtörténik és kész. Szerintem egy a lényeg: a tanfolyam alatt kell figyelni, ott megtanulni az elméletet, de lényeg a gyakorlat, rutin és hogy műszakilag elfogadható verda legyen alattad. De a legfontosabb, hogy mindenki tisztában legyen önmagával. Szerintem kétféle vezető van: aki első perctől vágja miről van szó, meg a sík hülye, aki ezer év múlva is bizonytalan lassú láma marad.

Én ahogy letettem a vizsgákat (elsőre megvolt mind. aki itt bukdácsol az jobb ha marad a gördeszkánál...) 17 évesen, azonnal kaptam egy autót és azóta naponta vezetek (most 24 vagyok). Az én hibámból soha semmikor semmilyen baj nem történt, pedig már szedtek ki tűzoltók verdából autópályán (TV-be is benne volt ), volt karambol, volt koccanás sőt engem is baszott már el autó úgy, hogy a fejem betörte a szélvédőt de én fasza gyerek vagyok leporolom magam és megyek tovább ezeken kár filozni, úgy is az van amit a gép randomra kidob neked.
Sokszor vezetek erdei utakon, főleg éjszaka és állandóan rohangálnak a nagyobb vadak előttem, sokan totálkárra törik a kocsit a vaddisznó miatt stb. És?? Most akkor végig totyogjak 20-al? Minek? Vagy eléd ugrik vagy nem, nem tőlem függ. (Egyébként, hogy én is írjak valami óvóbácsi tippet: ha éjszaka eléd mászik egy szarvas vagy zsiráf vagy akármi, akkor nem szabad rárefizni mer attól megbénul, egyhelybe marad és nekimész. Azonnal dudálni kell mint a barom, egyedül a zajra paráznak a vadállatok.)

Vidéken vezetni a legpoénabb. Dinamikusan vezetsz akkor rögtön dudálnak meg anyáznak. És? Ők lassú lámák akiknek félóra kell míg felfognak egy helyzetet, mert nincsenek hozzászokva a stresszhez, nem képesek azonnal felmérni a terepet, ha meg neadjisten felkerülnek pőstre akkor teljesen leblokkolnak azse tudják mi van. A legtöbb baleset abból adódik hogy a sok beszari lassú vezető feltartja a forgalmat és emiatt mindenki elkezd előzgetni ott is ahol nem kéne.

(és a jó vezetőknek az sem kottyan meg ha bevannak rúgva vagy ki tudja mivel vannak kiütve. Van aki egy pohár ásványvíz után nekimegy az első fának, a másik egy üveg tehnokolos vodka után is simán hazamegy.)

Vezettem jópárszáz km-t egyhuzamban külföldön tök ismeretlen terepen, éjszaka, nappal, hóban, dögmelegben, viharban, görögországban, ahol éjjel nem is használnak lámpát, párizsban a körforgalmak elmebeteg erdejében, olaszoknál akik aztán tényleg szarnak a másikra, németeknél ahol az egész egy forma 1 stb stb és nem volt gondom soha. és hogy miért mondom ezt? arra akarok kilyukadni, hogy ha magadban bízol, és tisztában vagy a képességeiddel, korlátaiddal akkor soha semmikor nem csinálsz hülyeséget bárhol vagy bármikor bármilyen állapotban.

Nem elijeszteni kell a kezdőket különféle rémtörténetekkel, hanem a magabiztosságot kell nekik megtanítani, bemagyarázni. Dinamikusnak kell lenni, fel kell venni a forgalom lüktetését, alkalmaszkodni az adott helyzetekhez, soha nem szabad hezitálni és mégegyszer utoljára: tudni kell mire vagy képes Te és az autód. Szerintem ez kell a vezetéshez.
Ja, és persze amit sajnos csak hosszú évek alatt lehet megtanulni, hogy képes legyél felmérni a másik hülyeségét. Ha mindig tudod, hogy a többi vezető mekkora baromságot fog csinálni, ha megtudod itélni, hogy mi fog történni, mit fog a másik csinálni, akkor nyert ügyed van.

Végezetül pedig szóljon egy ellentmondás: nem szabad minden helyzetben a kresszhez, szabályokhoz igazodni. Azonnal tudni kell reagálni bármi is történjen, hisz a fejfádra már hiába írják rá, hogy "pedig nekem volt elsőbbségem"....




"Mortui solum finem belli viderunt"
2325 levél
Válasz 03.07.23. 08:14 #97
Berkenye
Ühüm... mert te Vájsz (Sziti)-ben laksz?
Az merre is van...? Ja... nem a Teccsó mögött?
20332 levél
Válasz 03.07.22. 22:31 #96
Z-Master
Hehe akkor nem lakunk egymástól messze.
1280 levél
Válasz 03.07.22. 22:27 #95
Loeb
Nálam Kresz, Rutin 1.-re, forgalmi 2.-szorra. Az elsőn a buktatás indoka az volt hogy nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedtem, ez annyit takart hogy a másfélsávos utcákban is szigorúan tartottam az 50 kmh-t, de persze a vizsgabiztos a vizsga elején megkért a dinamikus vezetésre.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
2325 levél
Válasz 03.07.22. 07:14 #94
Berkenye
Akkor te szerencsésnek mondhatod magad, mert azon buktál meg amin nehezebb megbukni, vagyis a nehezebb feladatokat könnyebben vetted
Szerintem nálam fordítva lesz, a rutin még talán elsőre sikerül, a városi vezetés meg sok mindentől függ. Hogy pl a vizsgáztatónak mennyire vagyok szimpatikus, vagy szimplán milyen hangulata van, mert olyan környékre vezet, amiben vagy könnyű közlekedni, vagy nagyon nehéz. Aztán ott van az is, hogy épp milyen a forgalom, vannak-e lezárások, vagy mittudomén. Amúgy én kecskeméti vagyok, jött egy pesti srác ahhoz az iskolához, amelyikben én is tanulok azzal az indokkal, hogy Pesten nehezebb levizsgázni városi vezetésből Ez természetesen igaz, de ha egyszer pesti, nem lett volna észszerűbb, ha mindjárt azt a forgalmi helyzetet tanulja és abban vizsgázik? Ja, én amúgy egy hibaponttal mentem át a KRESZ-en. Az előzetesen kitöltött gyakorló tesztlapok mindegyikével átmentem volna, de azokkal nem tököltem majd' egy órát, csak monduk úgy 10 percet, meg is lepődtem, hogy ennyire jól sikerült. Az egyiket ec-pec-kimeheccel jelöltem meg én is De nekem be is jött
Huh, a lényeg, hogy ne dobáljam a kuplungot és ne rángassam a kormányt Oktató azt mondta, gyakoroljam azt, hogy egy perc alatt két métert tegyek meg, meg hogy egy nagyobb kavicsot érintsek meg első majd hátsó kerekekkel. Hmm... na persze
Amúgy köszi mindenkinek, remélem jól fog sikerülni
20332 levél
Válasz 03.07.21. 23:55 #93
Z-Master
20332 levél
Válasz 03.07.21. 21:57 #92
Z-Master
Minden elsőre sikerűlt,kivéve a kressz.Azt 3.-ra csináltam meg.Mindig kifogtam és éppen hogy csak nem voltam ponthatáron.1,2 hibapontal mindig több volt mint a megengedett.
20332 levél
Válasz 03.07.21. 21:55 #91
Z-Master
Akkor vigyázz a gyalogosokra!

De félretéve a viccet : Sok Sikert!
1280 levél
Válasz 03.07.21. 21:47 #90
Loeb
A rutinv. miatt tényleg ne izgulj, ha jól begyakoroltál mindent akkor nem lehet baj. A "városi" már tényleg más tészta ott bármi közbejöhet.

Tényleg, akinek van már jogosítványa, annak hogy sikerült a vizsga (KRESZ, stb.) elsőre, sokadszorra?
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
2325 levél
Válasz 03.07.21. 21:42 #89
Berkenye
De én különösen, mert nagyon izgulós típus vagyok
2325 levél
Válasz 03.07.21. 21:41 #88
Berkenye
Nem vágom, mi is az a BÜ?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.