Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Vezetésbiztonsági tanácsok

20333 levél
Válasz 03.07.21. 21:32 #87
Z-Master
Majd nem mindenki ideges előtte.
1222 levél
Válasz 03.07.21. 21:28 #86
Peac
A rutin miatt nem érdemes parázni! A BÜ-t tanuld meg, azzal már nyerő lehetsz! - Ha nem tudod, véged!

Amúgy meg a legkönnyebb vizsga az egész repertoárban! A forgalom előtt majd együttérzek veled!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1222 levél
Válasz 03.07.21. 21:25 #85
Peac
Az még hagyján, hogy az autónak nincs feltétlenül egyenesfutása, bár ez aztán igazán nem jellemző, de még ha így is van, akkor is a vezetőnek kell maximálisan ott lenni ebben a pillanatbamn, amikor vezet.

Az a probléma, hogy sokan használják szükségszerűségből az autót. Nem akarom az idősebb autósokat megsérteni, de szerintem ez egy fiatalos sport. Minden helyzetben villámgyorsan kell mérlegelni és cselekedni. A fejelfordításról pedig annyit tudnék mondani, hogy símán belefér az időbe, ha az ember gyorsan képes mozogni. Pedig egészséges ember képes gyorsan mozogni. Mivel az embernek teljesen azonosulnia kell az autóval vezetés közben, kapásból meg kell érzenie még becsukott szemmel is, hogy merre megy az autó.


Éppen ezért tudom az mondani - bár elég hülyén hangzik - hogy néha bizony muszáj kimenni a kocsival mondjuk a hómezőre ökörködni, mert így tudjuk igazán megszokni azt a vasat, amiben nap-mint-nap ülünk! Bizony egyes emberekről sajnos üvölt, hogy nem is ismerik a saját autójukat, de gyakran látok olyan embert, aki a saját képességeivel sincs tisztában! Barátnő hiányában most felizgattam magam és megint jogsi-elvételi ingereim támadtak!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
2325 levél
Válasz 03.07.21. 18:45 #84
Berkenye
Nah... ehét pénteken lesz a rutinvizsgám. Nagyon jól megy, mindig mondja az oktató, hogy nem kell annyira sietni, csak szép nyugisan
Azért ma még anyámmal kimegyek gyakorolni a strand melletti parkolóba. Félek hogy olyan gyomorgörcsöm lesz majd, hogy mindent el fogok rontani a vizsgán.
7565 levél
Válasz 03.07.21. 13:23 #83
hriszto
Egyébként sok sofőr nem veszi figyelembe azt, hogy a kocsi nem feltétlenül megy egyenesen. Sok kocsi húz oldalra, főleg az öregebb modellek. Ők nyugodtan ügyködnek, vagy félrenéznek és kész a baleset.
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
20333 levél
Válasz 03.07.20. 22:52 #82
Z-Master
Igazad van! Vezetés közben tényleg nem ajánlatos oldalra vagy egyébb más irányba nézni (kivéve előre )mert elég könnyen megtörténhet a baj.
7565 levél
Válasz 03.07.20. 15:46 #81
hriszto
Egyik haverom pont az ilyen elnézéses trükk miatt törte ripityára a bogarukat...
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
36 levél
Válasz 03.07.20. 15:10 #80
[castor]
Mostanában nem sűrűn járok a PC Dome fórumon, de ez a topic megfogott. Nagyon jó ötlet, hogy összegyűjtötök néhány hasznos tanácsot a fiatalabb vezetőknek. Azonban engedjetek meg, hogy tűzoltóként én is mondjak egy nagyon-nagyon fontos dolgot - ami még itt nem hangzott el. Már sok olyan balesetnél voltunk műszaki mentésen, ahol az okozta a frontális ütközést, hogy az egyik autó/kamion/busz vezetője egy pici időre elnézett oldalra!
Számoljatok utána:
- fej elfordít oldalra: 1 másodperc
- elbambulsz a látottakon: minimum 1-2 másodperc
- visszafordítod előre a fejed: 1 másodperc
- az agyadban tudatosul az új helyzet: 1 másodperc

Tehát ha valami érdekes dolgot (jó nő, kirakat) akartál megnézni, akkor kb. 4-5 másodperc, mire újból az előtted lévő helyzetre tudsz koncentrálni. A fej oldalra fordításakor egyébként nagyon sok ember a kormányt is picit oldalra húzza, és mivel nem előre néz, így ezt nem veszi észre. Ez a fenti idő (4-5 mp) pont elég ahhoz, hogy megtörténjen a frontális ütközés, vagy az útról való lefutás...

Más:
Nemrég hallottam egy külföldi tanulmányt, mely szerint ha nincs bekötve a biztonsági öved, és 50 km/h-s sebességgel (tehát városi tempóval) nekiütközöl egy masszív álló tárgynak (pl: korlát, házfal, parkoló autó), akkor az olyan, mintha a 4. emeletről ugranál ki a betonra!!!

Egyébként itt rengeteg autóbalesetes képgalériát találhattok:
www.langlovagok.hu/kepek.shtml
1280 levél
Válasz 03.07.19. 13:44 #79
Loeb
Bp. közlekedéséről nálam egy szó ami jellemzi az egészet: Agresszív. Amikor először vezettem fent Bp-en le voltam döbbenve hogy itt mik vannak. Az 50 kmh fogalmát elég kevesen ismerik, ..még biztos áttérek a sárgán.. pedig már piros, és hasonló helyzetek. De viszont az igazsághoz az is hozzátartozik, hogyha te nem veszed fel a lépést akkor "véged". És megmondom őszintén nem nagyon szeretek Bp.-en autót vezetni, akkor inkább Pécs, Szombathely vagy ilyesmi.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
897 levél
Válasz 03.07.17. 21:04 #78
Tib
Én nem azt mondtam, hogy mind paraszt, csak azt, hogy sok van! Amikor Pesten voltam volt olyan, aki még a zebrán sem akart átengedni, más viszont már messziről villogott, hogy nyugodtan menjek át. És a dinamizmusról: nem tud az ember dinamikusan vezetni, ha nem ismeria várost. Szegeden már 2 km-ről tudom, hogy melyik sávba kell átmennem, de Pesten... Ugyebár a nyilakat is olyan helyre festik, hogy mire meglátod, a pesti közlekedés miatt már nem tudsz sávot váltani. Ha meg mindenféle képpen szeretnél, kirakod az indexet, és vársz. Közben meg a hátad mögött nyomják a dudát... Aztán odajönnek mellém, aztán átórdítanak:

- Vazzeg, hol kaptál te jogsit? Mit tartod fel a sávot, te ...?!
- Ha ennyire nagy a pofád gyere el egyszer SZegedre esőben, sötétben, és majd megtudod...

(Ugyanis amikor ez történt, pont esett az eső, és már mentünk volna haza este, de mivel csillogott az út, nem láttunk semmit, csak találgathattunk, hogy melyik sáv hol, merre és hány méter. Na, ilyen körülmények között nem lehet dinamikusan vezetni... Ha ismertük volna Pestet úgy, mint az a másik fickó, aki beszólt, biztos, hogy nem balf*szoskodtunk volna... Érdekes, ha én látom, hogy valaki nagyon hülye, látszik, hogy elnézte a sávot /főleg ha külföldi a rendszáma/, akkor villogok neki, hogy menjen be elém. Én nem értem, hogy ezt miért nem lehetne megtenni Pesten is, habár biztos csak én vagyok a hülye, hogy ilyen előzékeny vagyok másokkal szemben...)
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
20333 levél
Válasz 03.07.17. 15:42 #77
Z-Master
Bocs! jatfield tette fel helyesen a kérdést!
3488 levél
Válasz 03.07.17. 14:11 #76
jatfield
Tudom én azt, a probléma nem is ezzel van, hanem azzal, hogy nem azt kérdi, hogy mi a helyes, hanem azt, hogy én mit gondolok. Ha behúzom v.melyik nemleges válszt, és kijavítják,az azt jelenti, hogy nem azt gondolom

PS.: A külsőn, természetesen
3123 levél
Válasz 03.07.17. 13:09 #75
CybearBoy
Nem is tudom, bár automata váltós autót még nem vezettem, de sztem én ha választhatnék, mindig manuális váltóval szerelt autót vennék. Szeretek váltani, szvsz hozzá tartozik a vezetés 'feelingjéhez' , pl motoroknál sem szeretem, ha nem lehet váltani...
1970 levél
Válasz 03.07.17. 12:53 #74
Vaszilíj Zajcev
Látom itt sem hagyjátok ki a Suzuki Swift fikázását.
Annyit azért hozzátennék, hogy pl. a Fiat Seicento sem egy életbiztosítás, pláne nem a sporting változat. Annak a a krosszériája is inkább alufólia...

Az automata vs. manuális vitában én még egyszer sem tudtam dönteni.
Vezettem már automatában Ford Scorpio Ghia 3.0 V6-ost, azt hittem egy lomha állat, hát tévedtem, Mercedes 600 SEL V12, szintén brutális.
Manuálisban a legdurvább az M5 BMW volt.
Régebben azt mondtam, hogy az automata olyan, mintha egy targoncát vezetnél. Igazából az erős nagy motorokkal nincs vele gond, de a szívem vhogy a manuális felé húz.
Bár a sportfokozat miatt az automata is nagyon dinamikus tud lenni.

Na tessék, ez ám a határozott vélemény...


divide et impera
7565 levél
Válasz 03.07.17. 12:31 #73
hriszto
Én mindig elfikázom azokat a vezetőket akik index nélkül kanyarodnak. Valahogy nem zárom a szívembe őket. Talán azért mert 1ik spanom a szemem láttára került 1 ilyen pöcs hibájából a kórházba.
Lelépett a zebrára a fazon meg lendületesen bekanyarodott, esélye se volt.

Egyébként autót vezetni este a kihalt városban jó. Letekerem az balkot, szól a zene (szolídan, a motort hallani kell azért) és szépen "kocogok" a városban.

Amúgy a itt Székesfehérváron van 1 hely ahol hetente legalább 1szer van minimum koccanás, mert a sok hülye a telizöldnél nem adja meg az elsőbbséget.

Volt olyanom is amikor forgalmi rendváltozás (húúú, de szépen írtam ) volt és a hülye nejm figyelt. A kanyarodó és az egyenes menő sáv rendszerét változtatták meg. A hülye meg se lát, se hall megy a régi rendszer szerint és mmég neki áll dudálni miután majdnem nekem jött. A következő lámpánál meg oda jött hepalyozni hozzám. Nem vagyok 1 aggresszív és nagy darab ember de akkor kiszáltam, csúnyán néztem rá és mondtam, hogy húzzon el, mert összehajtogatom a suzukijával 1ütt. Kussban maradt és elhúzta a belét.


Össznépi felmérés:
Automata vagy manuális? Ki melyiket részesíti előnyben? (indokkal pls)
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
2325 levél
Válasz 03.07.17. 12:01 #72
Berkenye
Az nem nehéz. Asszem három variáció van rá. Mármint válasz.
Én csak azt rontottam el, hogy három úttestű úton hol szabad várakozni. a belső kétirányú forgalmi sávok szélén, a külső egyirányú forgalmi sávok szélén, vagy seholsem.
20761 levél
Válasz 03.07.17. 11:07 #71
Eric
10 év, ha jól emlékszem.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3488 levél
Válasz 03.07.17. 10:08 #70
jatfield
Fordítás: Mennyi időre hosszabbították meg a vezetői engedélyedet?
20761 levél
Válasz 03.07.17. 09:50 #69
Eric
???
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1970 levél
Válasz 03.07.17. 09:02 #68
Vaszilíj Zajcev
A vízátfolyásról.
Hétvége M3. Polgárnál még zuhogó eső, 30-40 km múlva már félig száraz, félig nedves (a legszarabb).
Megyek egy csóka mögött vagy 160 körül, mire ő csutka fék, jobbra el. Hagyott nekem egy táblát: Baleset 100. Én is erős fék, be a szélső sávba, 80, majd 60. Indulhat a mozi. Rendőr, trailer, a platón egy 7-es BMW, 750 IL. A csávó valszeg pinnballt játszott a szalagkorláttal, se oldala, se eleje, csak a kocsi segge volt ép, úgy ahogy.
Gondolom neki is kisütött a nap, padlógáz, rászaladt egy nagyobb vízfoltra, jobbra, balra, jobbra, majd végül a két sáv közepe felé meg tudta fogni a kocsit.


divide et impera
20333 levél
Válasz 03.07.17. 08:52 #67
Z-Master
A 2. jogsidat mennyire kaptad?
2325 levél
Válasz 03.07.17. 06:57 #66
Berkenye
Teljes mértékben egyetértek!
Akinek harmadszor se sikerül a vizsgája, az vagy nem akarja, vagy nem tudja megtanulni. Utóbbi sokkal rosszabb eset, akkor inkább járj életed végéig taxival, vagy tömegközlekedési eszközökkel baz
1222 levél
Válasz 03.07.17. 03:32 #65
Peac
Halál komolyan mondom, hogyha ismernélek, és valóban megvennéd a jogsidat, én magam, személyesen jelentenélek fel!

A legsunyibb dolog a világon! Ezzel még viccelni sem szabad!

Gondolkozzunk már el ezen egy kicsit! A jogsiddal kb. egy tonnás és szinte végtelen sebességre képes gyilkos fegyvert kapsz a kezedbe! Az még hagyján, hogyvalaki nem vezeti le a 30 óráját sem, megvesz egy jogsit és mondjuk egy falra kenődik fel, de gondoljunk bele, mi töténik, ha egy ilyen emberke nem tudja mondjuk azt, hogy a kanyarodó járművel szemben a gyalogosnak elsőbsége van, és mondjuk a gyalogos ezt tudja, és nyugodtan lelép... - Ugye tudjuk, hogy az a gyalogos, aki már talált parkolóhelyet! Én gyalogosként is azért bízom abban, hogy az éppen befordulni akaró autós tudja ezt a szabályt...

Vagy mégjobb példa, ha valakinek nem féra fejébe, hogy mikor lép életbe a jobbkéz-szabály. - És tegyük fel, én biciklizek és tudom, hogy balról jönnek, de kimegyek elé, mondván, hogy jobbkéz van. Inkább nem is gondolok bele!

Isten ments, hogy megbántsalak, de mélységesen felháborít már maga a gondolat is! Azt hiszem a világ minden autókulbjának a nevében kérhetem, hogy vesd el ezt az ötletet kedves Mann!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1222 levél
Válasz 03.07.17. 03:24 #64
Peac
A budapesti vezetők közül sem mindenki paraszt ám! Jó, való iga, hogy mondjuk amikor Veszprémben voltam, majd meghülyültem a sok rutintalan embertől, így furcsa volt maga az ottni lassú tempó.

A budapesti forgalom lényege a dinamizmus! Itt minden pillanatban észnél kell lenni, és bizony sportos gyorsasággal kell regálni a váratlan helyzetekre, amiből annyi van, hogy az ember egy idő után hozzászokik. Az autót nagyon kell érezni, mert Budapesten az ember gyakran kerül olyan szituációba, hogy sávot kell váltani, ami bizony a délutáni sűrű forglomban nem kis feladat. Ha az ember megtanulja, hogy hová fér be biztonságosan, akkor nagy baj már nem lehet.

A hosszú utat pedig biztosan nagyon fogod élvezni! Én a jogsim első néhhány hónapját folyamatos dugóban ünnepeltem. Erre az időszakra tehető a Rákóczi út felújítása, ami iszonyatos dugókat eredményezett a város minden részén. Volt olyan is, hogy éjszaka kerültem dugóba. - Ezek után egyszer kimentem az országútra egy délután, mert egy közeli városkába kellett mennem. Beleszerettem az országút varázsába! Ha szerencséd va, kifogsz egy olyan helyzetet, hogy épp nincs senki az úton rajtad kívül.
Én az első ilyen pillanatban értettem meg, mi is az igazán jó az autózásban!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
20761 levél
Válasz 03.07.17. 00:39 #63
Eric
nekem meg 15 volt asszem januárban.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
897 levél
Válasz 03.07.17. 00:34 #62
Tib
Ajjaj! Nem merek mostmár akkor kocsiba ülni...

Egyébként szerintem nincs gond a tanuló vezetőkkel. ÉN nem szoktam őket szopatni, igaz van, hogy lefulladnak a piros lámpánál, dehát én is csináltam ilyet egyszer-kétszer. Sok ember elfelejti azt, hogy egyszer ő is volt tanuló...

Az én oktatóm nagyon jó ember volt. (Szegény tavaly halt meg egy autóbalesetben: akkorát csattant, hogy állítólag az Opel Vectra-ja motorját 30 méterrel arréb találták meg) Ő nagyon védte a tanulóit, köztük engem is. Egyszer egy kamionos nem adta meg nekem az elsőbbséget, és majdnem alá kerültünk. Aztán mondta, hogy kövessem a kamiont. MEgálltunk egy lámpánál, ő kiszállt, és elkezdte osztani hogy : "a ***va anyádat te szemét hitvány *asz! Nem látod a "T" betűt te köcsög?! B*zd meg gyere le szétverlek a p*csába...! Anyádnak mutogassál!" . Én már azt néztem, hogy mindjárt ki kell szállnom segíteni neki a bunyóban, de aztán nem lett semmi... Nyugodjék békében...

Nekem nagyon nehezen lett meg a jogsim, ugyanis én borzasztóan féltem a sebességtől, meg mindentől. Nekem a belvárosban az ötven már fénysebességnek tűnt. Aztán nem is igazán tudtam koncentrálni az idegesség miatt, nameg van bennem egy jókora vizsga drukk: az oktatóm egyik óra után azt mondta, hogy két hete már olyan jól vezetek, mintha már vagy 5 éve lenne jogsim. Na, akkor ugrás vizsgára... Vizsga napja:

- Tibor, akkor most ön szépen és okosan vezet, és átmegy a vizsgán. Rendben?

Na, ettől a mondattól én úgy beparáltam, hogy szinte mindent elb*sztam... HArmadjára sikerült a városi vizsgám... De azóta úgy érzem jól vezetek, mostmár fater is ide adja a kocsit (Opel Vectra). Úgyhogy nincs gond.

Habár az igazi "tesztem" majd augusztusban következik, ugyanis megyünk nyaralni Hajdúszoboszlóra, és én fogok vezetni. Ez két dolog miatt izgalmas még számomra:

1. még sosem voltam ilyen hosszú úton

2. Hajdúszoboszló nem Szeged. Szegedet már úgy ismerem majdnem, mint a tenyeremet, de egy tök idegen városban biztos sokkal jobban oda kell figyelni... Na de mindegy, majd megoldom, elvégre nem vettem a jogsit, hanem megszereztem...

Hrisztonak:

"Amúgy balasetem még nem volt (lekopogtam) és remélem nem is lesz sose."

Nem is tudom, hogy hol hallottam, de szerintem ez a mondás igaz: "Két fajta autóvezető létezik: az egyik már karambolozott a másik pedig majd fog."

Szerintem ezt nem lehet megúszni, főleg annak, aki sokat vezet. Faterom az egy időben többet ült a volán mögött, mint a munkahelyén. (számítógép műszerész, és ezért mennie kell a KEDVES FELHASZNÁLÓKHOZ. ) És bizony ő is koccant egyszer-kétszer, meg egyszer belement a villamosba is, ugyanis egy fasz nem engedte ki... Tudni kell fateromról, hogy nem egy agresszív vezető, betartja a szabályokat, meg minden. ÉS egy másik köcsög miatt kellett ilyen helyzetbe kerülnie...

Én sem karamboloztam még (lekopogom), de biztos vagyok benne, hogy fogok egyszer. Egyszer én is elnézhetek valamit, vagy belekerülök egy olyan szituációba önhibámon kívül, amiből nem tudok menekülni... Habár remélem, erre nem kerül sor.

Bp-ről: januárban kórházba kerültem Budapesten, és faterom vitt be. (Azért Pestre nem merte ideadni a kormányt). Ő már járt Bécsben is, és amit ott látott, attól elképedt: Ment a soksávos úton a szélső sávban. Rájött, hogy neki legalább három sávot kellene váltania egyszerre, és kirakta az indexet. A tőle balra lévő sávok MIND LEÁLLTAK (!) és mutatták neki, hogy mehet... Bezzeg Pesten... Még dudálnak is rád, nem engednek be, stb... (Persze tisztelet a kivételnek)

Hát, nem szeretnék ott vezetni.
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
20333 levél
Válasz 03.07.16. 23:58 #61
Z-Master
hehe.

Most lesz a jogsim 8 éves szeptemberben.

> De lehet nevezni kezdő engedélynek is.
5397 levél
Válasz 03.07.16. 23:38 #60
Morello
3123 levél
Válasz 03.07.16. 22:55 #59
CybearBoy
Mármint a kezdő vezetői engedély?
20333 levél
Válasz 03.07.16. 22:23 #58
Z-Master
Gratula!

> Nekem meg jövőre lejár a jogsim.
3488 levél
Válasz 03.07.16. 19:54 #57
jatfield
Tényleg nem nehéz, nekem csak egy kérdéssel szokott gondom lenni a tesztlapokon, azzal, ami így hangzik valahogy:

"Ön szerint érdemes-e gondolatban megoldani egy közlekedési helyzetet?"

Nem tudom, ki csempészte bele a kérdőívbe, talán a gondolatrendőrség, de erre van rossz válasz
2325 levél
Válasz 03.07.16. 19:37 #56
Berkenye
Gratula és további sok sikert neked is
Ja, és ne rángasd a kormányt!!
2325 levél
Válasz 03.07.16. 19:36 #55
Berkenye
2325 levél
Válasz 03.07.16. 19:36 #54
Berkenye
Rohadt könnyű a KRESZ. Nem tanultam rá szinte semmit (előtte levő hétvégén kitöltöttem a tesztkönyvet) és egy hibával átmentem!
Valóban oda kéne csak figyelni a tanfolyamon, meg kitölteni azt aztán már meg is van.
3488 levél
Válasz 03.07.16. 19:28 #53
jatfield
Nyári roham Én pénteken megyek elméleti vizsgára.
3123 levél
Válasz 03.07.16. 19:17 #52
CybearBoy
Meg kéne tanulni. Ha veszed, akkor csak a magad és mások testi épségét veszélyezteted. Ez is egy vezetésbiztonsági tanács: ne vedd a jogsit, hanem szerezd meg!
458 levél
Válasz 03.07.16. 19:07 #51
Mann
Vazz én tavaly szeptemberbe kezdtem el a jogsit csinálni de még semmi ninsc meg.
Már 3-szor elhúztak Kresz-en valami telszámot adhatnátok ahol lehet venni ilyesmit.
kof
3123 levél
Válasz 03.07.16. 18:20 #50
CybearBoy
Nah, nekem meg ma lett meg a KRESZ vizsgám. Szal vigyázzatok a (szegedi) utakon, mert jövök!
2325 levél
Válasz 03.07.16. 17:44 #49
Berkenye
Nah, ma volt az első gyakorlati órám... az oktató szerint jól megy, csak még szoknom kell a verdát
Amúgy egy Nissan Almera. Minden feladatot meg tudtam csinálni
7565 levél
Válasz 03.07.16. 17:30 #48
hriszto
Én augusztusban töltöm be a 20-at, de már volt rá példa, hogy 200-al mentem az autópályán. Egyébként az egész sok mindentől függ. Ha az ember nem tartósan megy ezzel a sebességgel akkor még belefér (persze nem csúcsforgalomban) és csak abban az estben, ha tényleg ura az autónak és nem akkor ül benne elösször. De az már eléggé nagy felelőtlenség ha folyamatosan mész ezzel a sebességgel. Az a gond ilyen nagy sebességnél, hogyha valami történik közvetlenül elötted akkor mire azt felfogod, már késő, belemész a bajba.
Egyébként az elmúlt 1 évben igazából csak előzéskor lépem át a megengedett sebességet. Volt rá példa, hogy a vizes úton megcsúszott a kocsi (és igen én voltam a hülye, mert gyorsan mentem) és rájöttem, hogy nincs értelme száguldozni. Mondjuk haza érek pécsről full gázzal fél órával korábban és közben többször is veszélesztettem magamat és másokat. Nem éri meg!
Amúgy balasetem még nem volt (lekopogtam) és remélem nem is lesz sose.

Mindenkinek balesetmentes vezetést kívánok!
(Az őrangyalod gyors, de ne versenyezz vele, mert lemaradhat)

U.i.: száguldozzatok csak! Valaki már úgyis vár a szerveitekre!
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
5397 levél
Válasz 03.07.15. 22:30 #47
Morello
Végre egy értelmes topic!
A vezetés az egyik legveszélyesebb dolog a mai világban, hiszen nem csak magadon múlik az életed, hanem a legtöbbször máson is. Ezért kell óvatosan vezetni, aki az utakat versenypályára, meg faszagyerek-játszásra használja, annak azonnal vissza kéne adnia a jogsiját, és soha többet nem kéne neki adni!
Még szerencse hogy én nem Pesten tanultam vezetni, mert ott csak az agresszív stílussal lehet valamit is elérni (máskülönben 2-3 órát kéne várakoznod egy kereszteződésnél). Sajnos már apámat is kezdte kicsit megfertőzni a pesti stílus, néha ő is hanyagolja az indexet (ha észreveszem, mindig szólok neki).
Nekem is már automatikusan megy az öv bekötés, ezt ne hanyagolja el senki, mert kényelmetlennek nem nevezhető, de akár életet menthet! Még csak hanyagságból sem feledkezzetek el róla!
229 levél
Válasz 03.07.15. 21:50 #46
Emb3rke
Hát igen az őrült száguldozás...De ha az emberek ennyire felelőtlenek, akkor meg is érdemlik. Érdekes régen gyalogoltak, meg lovaskocsival mentek az emberek több száz kilométert, ma meg nem elég a 90/130km/h?? Jó van manapság tényleg nincs ideje az embernek, de akkor is ez a száguldozás már durva. Az is elég hülyeség, hogy megbüntetik az embereket akár 40.000Ft-ra is, ha nincs bekapcsolva a biztonsági öv. Ezzel próbálják csökkenteni a halálos baleseteket. Sztem mindenki saját felelősségére kapcsolja be. Ha nem kapcsolom be, akkor mit foglalozik vele a rendőr? Elég egy figyelmeztetés. Az én bajom, ha a biztonsági öv miatt neadjIsten meghalok. De szerencsére én is automatikusan bekapcsolom az övet, ha beszállok a gépbe.

Ja és feltöltöttem a Wagon törésztesztjének videóit.

Szemből
Oldalról
Oldalról2

Egyébként ha másban nem, de a lopásteszten a Wagon előkelő helyen végzett, ami nem egy utolsó szempont.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra
1222 levél
Válasz 03.07.15. 14:48 #45
Peac
Erről a bizonyos esküvős balesetről csak egyéni véleménnyel tudok nyilatkozni...

Először is minden esküvő - mint tudjuk - súlyos ivászattal jár! Ez így is van rendjén, bár azt nem értem, hogy egyik-másik ember (főleg, ha egy nagy Mercit megengedhet magának) miért sajnálja a pénzt taxira, ha egyáltalán egy kortyot is ivott!

Az pedig meggyőződésem, hogy a Mercedes két póruljárt utasa közül egyik sem volt beövezve! A hátul ülő srác azért úszta meg a belesete, mert hátul volt és a Mercinél még arra is gondolnak, hogy a hátul ülőkkel mi lesz ütközéskor.

Az pedig már végképp felfoghatatlan, hogy egy tizenéves kissrác miért megy az országúton 200 fölött. Ha jól emléxem, olyan 17-18 éves gyermekről volt szó... - Bár én is mindössze 19 észtendős vagyok, de eszembe nem jutna egy ekkora marhaság.

Még az autópályán sem szeretek tartósan 160 fölött közlekedni, mert az már nem emberi lépták. Erre mondják, hogy megelőzzük az őrangyalunkat! Országúton a még felfogható sebesség olyan 130-nál határolódik el a biztos haláltól!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
20761 levél
Válasz 03.07.15. 12:45 #44
Eric
Pláne!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20333 levél
Válasz 03.07.15. 12:03 #43
Z-Master
Jahh nem mindegy,hogy 200-al vagy csak 80-al ütközik az ember!
1247 levél
Válasz 03.07.15. 12:02 #42
erdos
Nekem Yokohama volt egy igeig (215/45 R16 A520) és őszintén szólva nem voltam vele maradéktalanul elégedett. Vízen kiváló, de gyors gyenge kanyarokban száraz melegben kicsit tréfás. Mellesleg szerintem gyorsabban is kopik mint az átlag. Most Bridgestone-ok vannak fent és a vizet leszámítva mindenben jobbak szerintem.
Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...
1247 levél
Válasz 03.07.15. 11:54 #41
erdos
Nagyon nem vagyok benne a dolgokban, de mintha pont egy terepjáróval találkozott volna ami nem egy könnyű darab meg hát nem is állt...
Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...
20761 levél
Válasz 03.07.15. 11:35 #40
Eric
Akkor abban megegyezhetünk közösen, hogy a vezetésbiztonsági rovatunk egyik fontos szabálya és tanácsa:

- Ne végy Suzukit!!!

No jó azért ne általánosítsunk! Itt konkrétan a Swift mindenféle verzióiról van szó. A többi Suzuki gyártmány nem ilyen vészes.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3123 levél
Válasz 03.07.15. 11:17 #39
CybearBoy
Sztem *** aki Suzukit vesz, minden porcikáján látszik, hogy az olcsóságra mentek, minőség és biztonság az nulla... Meg is érdemli aki megveszi. A mercihez meg annyit, hogy az ilyen autók tényleg elég nagy sebességgel szoktak ütközni, és ha 200-ról 10 cm alatt áll meg a kocsi, akkor lehet benne akárhány légzsák, meg biztonsági kütyü, lehet hogy kívülről jól is fog kinézni a sofőr/utas, de a belső szervek nem bírbak ki ekkora terhelést, és ezeknek a károsodását semmivel nem lehet megvédeni.
3167 levél
Válasz 03.07.15. 10:30 #38
'Tacker Takk'
Nem tudom, hogy ismeritek ezt a közismert történetet, de az amerikába diszidált, majd hazatérő milliomos hazlátogat egy baromi nagy amerikai verdával, amire ez van írva: "Suzuki a Ti autótok!"...
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.