Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Vezetésbiztonsági tanácsok

1 2 3 ... 14 15 16
20761 levél
Válasz 03.07.15. 10:20 #37
Eric
A az alufóliából készült Suzukiban péppé zúzódott polgár családjának tedd fel ezt a kérdést:
"Meg eleve mit vártok egy ilyen ár-kategóriájú járgánytól?"

"Ott van a 30 milkós 5 csillagos eredményt a törésteszten elérő Mercik, tele biztonsági felszerelésekkel és mit látsz? Karambolóznak és a 3 emberből csak 1 éli túl az ütközést az is súlyos sérülésekkel."

Aham... Azért a történeti hűség és a tényszerűség kedvéért tegyük hozzá, hogy az a bizonyos Merci cca. 210 km/h-val közlekedett, amikor elszállt.


"Dilisek ezek a rómaiak...!"
229 levél
Válasz 03.07.15. 10:05 #36
Emb3rke
Ez csak egy hülye téveszme, hogy amit Magyarországon gyártanak a szar. (Suzuki) Ha mondjuk BMW-ket gyártánk, és abból futna 100.000 akkor azt utálná mindenki, arról mesélnének ilyen történeteket. Mindenki a Suzukit szidja, mintha nem is lenne más kocsi. Meg eleve mit vártok egy ilyen ár-kategóriájú járgánytól?

Nah más. A biztonság. Ott van a 30 milkós 5 csillagos eredményt a törésteszten elérő Mercik, tele biztonsági felszerelésekkel és mit látsz? Karambolóznak és a 3 emberből csak 1 éli túl az ütközést az is súlyos sérülésekkel.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra
1222 levél
Válasz 03.07.12. 01:25 #35
Peac
Azt gondolom, hogy ezt a sztorit már megosztottam veletek valamelyik autós topikban, amit most ismét leírok...

November elején történt: szakadó esőben, széles autóúton, lejt, belefelé dőlő kanyar és amitől minden ember retteg... Olyan 80-nal mehettem, amikor megláttam, hogy a kanyar kijáratában hatalmas vízátfolyás van. Modenr út volt, így naívan azt hiettem, nem kell ilyenre számítanom. Szóltam a srácnak, aki velem volt, hogy kapaszkodjon, mert qrvanagyot fogunk pördülni, és nem tudom, mi lesz a vége. - A vízátfolyás kb. másfél kocsihossznyi volt, így esélytelennek tartottam, hogy megúszom.
Símán átment a Pirelli és még csak aquaplaning sem volt!

Ez a kis szerelmem története.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
20761 levél
Válasz 03.07.12. 01:20 #34
Eric
Nekem is volt Yokohamám(195/50 R15) és meg voltam vele elégedve.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1280 levél
Válasz 03.07.11. 23:28 #33
Loeb
Ja meg a gumik: Egy darabig én is nagy Pirelli rajongó voltam - amúgy még a mai napig is tisztelem ezt a márkát -, de most már a Yokohama az a gumiabroncs amire azt mondom: ez igen.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
1280 levél
Válasz 03.07.11. 22:37 #32
Loeb
Szintén Suzukihoz kapcsolodó, megmosolyogtatós sztori:
Ismerős vett egy Suzukit, persze hogy szólt menjek el vele az első útjára. Jó, mondtam egye fene! Út közben kitalálta menjünk be mosassuk le az autót egy bizonyos "háromszegletes" logojú kútnál, hogy legyen teljesen rendben a "paripa". Már benn vagyunk a mosóban és egyszerre csak egy nagy buffanás a tető felöl. Már alig vártuk hogy kiérjünk, rögtön ki is szálltunk és amit akkor láttam nem hittem el. Annyira elkapott a röhögés egyszerűen nem tudtam magamban tartani. A látvány: a B és C oszlop közötti részen -kimérni sem lehetett volna pontosabban- pont középen egy 30 cm átmérőjű medence alakult ki. Nesze neked Suzuki.

A futómű-szélesítésnél pedig mindenki nagyon vigyázzon, ha valaki nagyon akarja akkor is csak szakemberrel csináltassa, mert ebből óriási gubancok lehetnek később.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20761 levél
Válasz 03.07.11. 16:07 #31
Eric
Az hogy konstrukciós hiba miatt készülnek sztaniolpapírból, nem mentség!!!


Az egy kollégámnak volt szerencséje kisodródni egy kanyarban jeges úton cca 30-al és végigszántotta egy Suzuki Swift oldalát. A szuziban még a műszerfal is eltört, míg a kollégám Astrája megúszta egy visszapillantó-cserével és némi kalapálgatással az első sárvédőn és az ajtón.

A haverom apjának a Suzuki Sedanjaba belecsattantak hátulró. Szintén nem különösebben nagy sebességgel. A Sedanból 2 ajtós lett, úi. a kocsi hátulja eltűnt a B oszlopig. No de sorolhatnám a rémtörténeteket még egy darabig.
Nincs anyag a Swiftekben és ezért életveszélyesek!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 03.07.11. 15:58 #30
Eric
Ehhh, Suzuki...

Nem is érdemes szót pazarolni rá!

A gumi és a kerék témához meg annyit, hogy oda kell figyelni felni és gumi vásárláskor!
Nem érdemes a dögös dizájn kedvéért összecseszni a verdát. Mindig figyelni kell arra, hogy ha peres gumit is rak fel az emberfia, akkor se változzon a kerék össz átlója. Vagyis csak annyira legyen peres a gumi, mint amennyivel nagyobb a felni átmérője a gyárinál. Megvannak minden méretre a pontos váltóméretek.
Pl:
gyári 195/95 R15 --> 205/55 R16 --> 215/45 R17

Ha nem így járunk el akkor egyrészt a km óra is csalni fog + nem várt anomáliák léphetnek fel pl. az ABS vagy a kipörgésgátló működésében.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1222 levél
Válasz 03.07.11. 15:46 #29
Peac
Azt kell mondjam, a Suzuki egy jó városi-autó kompromisszum, ugzanis kis koccanásoknál - pontosan a hajlékonz, rugalmas lemez miatt - nem esik benne jelentős kár. Való igaz, hogy elég sanzarúan néynek ki az összetört Suzukik, de ez talán konstrukciós hibából eredeztethető. Remek motor, gyönge kaszni és borzalmas futómű jellemzi a 3 hengeres, 1000-es alapmodellt. - Ez borzalmas személyiségtorzító hatással lehet a vele közlekedőkre!

Loeb véleménzét pedig maximálisan osztom, mármint a gumikat illetően. Tényleg nagyon fontos egy jó gumigarnitúra! Én konkrétan Pirelli (P 5000 Drago) abroncsokra esküszöm! Minden Omegásnak tudom ajánlani! A felnikifordítások, távtartó pogácsázások és egyéb rendellenes stabilitás-növelő eljárások pedig nem kifizetődő dolgok. - A mordern autóknál minden hajszálra ki van mérve computer-rel, hogy minek hol van az ideális pozíciója! Ha ezeket megváltoztatjuk, akkor rövid úton anyagfáradáshoz, instabilitáshoz és rendellenes gumikopásokhoz vezetHET!!!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1087 levél
Válasz 03.07.11. 10:41 #28
saddi
Az összes suzukit a kis kínai vendégmunkások hajtogatják kartonból. Mi focizás közben megrugtunk véletlen egyet az ajtajánál, és a az ablak berepedt, az ajtó meg teljesen behorpadt.
És akkor most lehet mondani:

SUZUKI A MI AUTÓNK!!!
Ha nem tudsz csendben maradni, fogd be a pofád!
3123 levél
Válasz 03.07.11. 00:24 #27
CybearBoy
Hát igen. Az oktatómtól hallottam, hogy egy felmérés alapján az emberek nagy többségének egy kocsi kiválasztásakor fontosabb a szín, hogy van-e benne elektromos ablakemelő, bőrhuzat, meg ilyen dolgok, mint az, hogy mennyire biztonságos a gép. A biztonság csak vhol a lista végefelé kerül számításba...
Ja, és lehetőleg Swiftet ne vegyetek!
531 levél
Válasz 03.07.11. 00:10 #26
GL
Hát ami a legfontosabb az a biztonságos autó. Ha az nincs meg, onnantól akármelyik nap érhet súlyos baleset. Ugye jó kaszni ,sok légzsák és persze az öv. Ami a 2. legfontosabb az hogy MI figyeljünk mások heylett is mégha ez nem mindíg is megy. Komolyan ha sokszor nem figyel az ember, kb 1 nap 10x törhetné össze az autót. És mintmár mások is írták ,hogy ne legyünk idegesek ,agresszívak ,mert abből csak a 112 sül ki.
1280 levél
Válasz 03.07.11. 00:08 #25
Loeb
Nem tudom ki hogy van vele, de én még kínosan ügyelek a Gumikra. Ennél az egy dolognál tényleg nem érdekel az ár -persze ha a minőség is olyan-.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
1280 levél
Válasz 03.07.10. 23:43 #24
Loeb
Igen, valami "hasonló" van nálam is. Ez olyan reflexszerű mozdulat hogy nyúlok az övért.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20761 levél
Válasz 03.07.10. 23:38 #23
Eric
Hál'istennek én anno amikor vezetni tanultam, nagyon megszoktam a biztonsági öv használatát.
Úgy vagyok vele, hogy ha el is felejtem bekapcsolni, 1-200 m után már zavar, hogy nincs bekapcsolva és már nyúlok is érte.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1280 levél
Válasz 03.07.10. 23:32 #22
Loeb
Öv használatával kapcsolatban: Mindenki aki vezet egyszer nézze meg a szembejövő autó sebességét amikor pont elmegy mellette - mindezt 50-nél majd 90-nél -. Gondoljatok bele mekkora lenne a becsapódás sebessége ha találkoznátok. Ilyen helyzetekben az öv tényleg életet, életeket menthet meg!
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
3167 levél
Válasz 03.07.10. 23:01 #21
'Tacker Takk'
Jó-jó. Nem a legjobban vezetek autót, de ezért az áramot egész jól viszem
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
1970 levél
Válasz 03.07.10. 15:54 #20
Vaszilíj Zajcev
Így van.
Ne okozzunk baleseteket az utakon. Vezessünk a járdán!
divide et impera
1247 levél
Válasz 03.07.10. 14:27 #19
erdos

A legjobb védekezés az önmegtartóztatás....
Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...
3167 levél
Válasz 03.07.10. 14:01 #18
'Tacker Takk'
Én mindent elkövetek azért hogy ne okozzak balesetet. Éppen ezért, -hiába van meg a jogsim- nem igazán vezetek
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
1087 levél
Válasz 03.07.10. 12:05 #17
saddi
Az tényleg így van, hogy a piától lassulnak, tompulnak az érzékek. De ebben az esetben senki nem volt tiszta, és a bátyám bizonygatta, ohgy ő teljesen jól van, mi el is hittük neki. Bár így utólag nem volt egy túl jó ötlet.
Mert igaz, hogy nagyobb kár senkiben nem lett, én jártam a legrosszabbúl, de a kocsit nekünk kellett kifizetni, és egy 100.000 Ft volt, a kocsi meg jó ha ért 180.000-t.
Még mielőtt valaki megkérdezné, hogy minden összetört raja:
Hát nem, csak egy új szélvédő, első lámpa stb. nem egy olcsó mulatság.
Ha nem tudsz csendben maradni, fogd be a pofád!
1222 levél
Válasz 03.07.10. 11:47 #16
Peac
Az alkoholos történethez annyit tennék hozzá, hogy az egyik legnagyobb felelőtlenségnek tartom és tiszteletlenségnek a többiekkel szemben. Bár az ember úgy érzi, hogy minden rendben, de igenis egy korsó sör is komoly reakcióidő-növekedést okozhat!

Azt gondolom, mindannyian tudjuk, hogy mondjuk 90-nél mit jelent 1 másodperc kiesése. Bizony, ez az egy másodprc akár meg is ölhet valakit!

Teljesen jogosnak tartom, hogy ha valakit megfognak ittas vezetéssel, az első pillatban elvegyék a jogosítványát! Ha valakiben nincs annyi önkontroll, hogy ne bírja ki alkohol nélkül, akkor valóban nincs semmi keresnivalója az úton!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1087 levél
Válasz 03.07.10. 09:47 #15
saddi
Én most buktam kreszből, de másodzsorra meglesz...remélem.
Balesetem az csak egy volt, és azóta mindig bekötöm a biztonsági övet. A bátyám vezetett, bebaszott mindenki mint az állat, és a haverom kocsijával elkaptuk az árkot 90-nel. Én kifejeltem a szélvédőt, ahogy belefúródtunk a sárba.

És az egyik ismerősöm se használ semmilyen jelzést, ha gyér forgalom van, merthogy:
- Mi vagyok én, karácsonyfa?
Ha nem tudsz csendben maradni, fogd be a pofád!
1970 levél
Válasz 03.07.10. 09:04 #14
Vaszilíj Zajcev
Légzsák, öv: Sajnos személyes tapasztalat, hogy a kettő együtt hatékony. Nem voltam bekötve, a kirobbanó légzsákba fejeltem, nem a puha párnába!Ezt követően még szétfejeltem a szélvédőoszlopot is...
Vezetési kultúra:
Nekünk még azt tanították, hogy ez egy társas játék, nem versenypálya. A sok paraszton meg nem szabad felhúzni magunkat, mert itt hatványozottan igaz: Okos enged, szamár szenved. Az M3-on mostanában sok a zsaru, mérnek a különböző sávelhúzásoknál, ahol 60-as tábla van kint, vagy 2-3 km-en keresztül. Jön a barom, vagy százzal, majdnem letol, jobbról a szerelőben megelőz, majd a sávelhúzás végén a zsaruk már le is meszelték.Azt hitte, hogy főúri passzióból döcögök az autópályán!
Még egy jó tanács, alkohollal soha!
Történhet bármi, ha kimutatják az ember vérében, akkor csumi. Mindegy, hogy vétlen volt, csúnyán meg lehet sz pni.




divide et impera
7565 levél
Válasz 03.07.10. 02:50 #13
hriszto
a kerékpáros ha tud akkor a járdán vagy a bicikli úton menjen, ha már az útra téved akkor legalább egyenesen menjen ne úgy mint a villám (ne olyan cikk-cakkosan)
indexet jó lenne ha használna néhány elmeroggyant
a belső sávban ne gyök kettővel menjenek
öv használata a légzsák eltöri az orrod ha nincs öv
ne sminkeljen vezetés közben
ne álljon meg a kanyarvban azzal a kijelentéssel, hogy vezetés közben nem telefonálok -> okés, de miért a kanyarban áll meg???

hírtelen ennyi, de még van mit írni
egyébként van olyan amit már én is elkövettem és van olyan hiba (még ha nem is írtam) amit tuti elfogok követni, mert aki nem csinálja meg az nem is vezetett. (pl.: elnézte a kanyart és emiatt akadályozta a forgalmat 1 rövid ideig... -> ezt elkövettem
Homo homini Lupus! - Ember embernek farkasa!
1222 levél
Válasz 03.07.10. 01:10 #12
Peac
Sajnos Magyarországon nincs kultúrája az autózásnak. Sokan, sokféleképpen próbálják művelni, s mivel fejlődő ország volnánk, egyre több közúti vaddisznóval találkozhatunk (sajnos).

Az a legnagyobb baj, hogy semmivel nem nevelik az embereket a helyes közlekedésre. - Tisztelet a kivételnek! Az iskolák alsó tagozatában is MINDÖSSZE annyiban merül ki a történet, hogy mehtanítják a kisgyerekeket helyesen átmenni az úttesten.
Ezt tudán gyenge magyarázatként felhozni az efféle srácok közúti viselkedésére, aki 3 hetes jogsival és érettségire kapott autóval szentül hiszi, hogy tud autót vezetni. Persze-persze, ha az ember alatt sokszáz lóerő dolgozik, azért vérszemet kap és tolja neki, de nem hiszem el, hogy ezt a hozzáállást nem lehet kiírtani az emberek viselkedéséből.
Például sokan szelektíven használják a biztonsági övet, ami ugyan mindenkinek a maga baj, de attól például agylágyulást kapok, amikor azt látom a tükörben, hogy a mögöttem jövő autóban elől ül két felnööt (egyik sincs beövezve), hátul pedig a kisgyerek a két első ülés között ÁLL.

Rémtörténet:
Fiat Uno (legalábis asszem) az Egér út gyors szakaszán, a szélső sávban 70-nel, benne két felnőtt és két kisgyerek. Minden öv ott fityeg, ahol éppen van. Észrevettem, hogy a jobb-hátsó kerék igencsak furcsán áll. - Egész pontosan ferdén volt a tárcsán, ezért ütött oldalra, de annyira, hogy kb. 40 méterről kapásból odakaptam a fejem, mert olyan rendellenes látvány volt. Gázt adtam, mellé mentem, dudálok, villogok, üvöltök, hogy álljon meg! Menet közben letekeri az ablakot, szólok neki, hogy álljon megy gyorsan, mert rosszul áll a hátsó kerék. Aszongya a paraszt: "Tudom!"
Na ez a komoly!

És a biztonsági övre visszatérve: Azt hiszem, ha valaki, akkor a rally-mániákus Loeb alátámaszthatja azt a véleményemet, hogy igenis be kell csatolni az övet 200-nál, 120-nál, 50-nél is és 30-nál is! Még akkor is, ha csak két utcányit megyek autóval! Sokan mondják, hogy "majd a légzsák". A légzsák kérem az öv munkáját segíti! Öv nélkül a légzsák még nagyobb bajt is okozhat, mintha nem is lenne, ugyanis képes kitörni - akár - az ember nyakát!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1280 levél
Válasz 03.07.09. 23:55 #11
Loeb
Hát ebben van valami, sajnos ez olyan "magyaros stílus", már ha értitek hogyan gondolom.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
897 levél
Válasz 03.07.09. 23:19 #10
Tib
A reflektort már megszoktam...

Nade a másik, amit a magyar ember nem ismer az az index. Bejön elém index nélkül, körforgalomból kifele nem indexel,pedig hamegtette volna, mehettem volna.... stb... de ami még igazán fontos: hideg vér. Nem szabad felhúznia magát az embernek, mert akkor már idegesen vezet, és az csak bajtokoz.
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
1280 levél
Válasz 03.07.09. 23:03 #9
Loeb
Igen hát ez az egyik ami ki tud engem is borítani a másik meg az éjszakai reflektor állandó fennhagyása, szarni rá ki jön szembe vagy ki nem! Csak egyszer találkoznának össze az ilyen barmok a rendőrökkel.

A másik témára meg csak annyi: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni. Ahogy Eric is mondta rutinból kell megoldani az ilyen helyzeteket!
(a városban élőknek javaslom a rutinpályákat, ott is nagyon jól lehet gyakorolni ezeket a dolgokat, persze ha nincsenek rajta tanuló vezetők)
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
20761 levél
Válasz 03.07.09. 22:44 #8
Eric
Na az ilyeneket én is le tudnám hányni!!!
Sajnos volt már nekem is ilyen köcsöghöz szerencsém, nem is egyszer.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
897 levél
Válasz 03.07.09. 22:42 #7
Tib
Egy valami viszont nagyon fontos: az autókázás NEM VERSENY!

Egyszer mentem Szegedre (illetve többször is ), az 5-ösön togyogottelőttem egy autó 60-nal (90-nel lehet menni). Namondom megelőzőm. Mire mellé értem, mitlátok? Az én mutatóm már fent van 120-on, de még mindig amellet a f*sz mellett vagyok... Közben meg jöttek a másik sávaban. Vissza3-sba, aztán full gáz 140-ig... A hülye köcsög elkezdett gyorsítani, amikor látta, hogy előzőm... Az ilyen f*szoktól kapok hülyét...
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
3973 levél
Válasz 03.07.09. 22:32 #6
Petyo
Akkor pláne ne taposs a fékbe, mert eltaknyolsz. Itt is ellenkormányzással kel korrigálni.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
20761 levél
Válasz 03.07.09. 22:23 #5
Eric
Ha ezen gondolkoznod kell, akkor már rég késő!

Ennek ösztönből-rutinból kell mennie.
Viszont a rutint csak úgy lehet megszerezni, ha az ember gyakorolja.
Nagyon egyszerű.
Ha leesik az első hó, el kell menni egy nagyobb nyilt területre(pl. üres parkoló este) és gyakorolgatni. Meg-megcsúsztatni(kézifék) a kocsit és próbálni egyenesbe hozni.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 03.07.09. 22:16 #4
Attila88
Jajaja, de olyan para helyzetben kinek van akkora lélek jelenléte, hogy elgondolkozzon azon amit írtál?
Amúgy teljesen igazad van. De sajnos utólag könnyű mondani
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
6377 levél
Válasz 03.07.09. 22:13 #3
RatBaG
És mi van ha mondjuk nem kocsival vagyok hanem....gyalog?
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
20761 levél
Válasz 03.07.09. 21:43 #2
Eric


Na jó, azért miután kiröhögtem magam egy jótanács télre:

Mindenki irtsa ki magából azt az első reflexet, hogy ha síkos úton valami nem stimmel, akkor beletapos a fékbe. Ezzel a manőverrel általában meg is pecsételődött az eset végkimenetele. Az autó irányíthatatlanná válik és már csak az őrangyalunkban bízhatunk.

A legjobb, ha ilyenkor (ellen)kormányzással és ha szükséges, akár gázadással is korrigálhatunk.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1222 levél
Válasz 03.07.09. 20:13 #1
Peac
Ide várnám azokat a véleményeket, észrevételeket, amikkel szerintetek jobban vigyázhatunk egymásra az úton... Nem csak autós hozzászólásokat várok! Kerékpárosok és egyéb kerekeken guruló emberek véleményét is szívesen fogadom, és reményeim szerint mások is!

(Remélem, azért nem a röhögés lesz mindenkinek az első gondolata, amikor meglátogatja ezt a topikot.)
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1 2 3 ... 14 15 16

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.