Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

51824 levél
Válasz 16.11.30. 10:03 #959
Barthezz
Nem tudja valaki, hogy a Volánnál van-e lehetőség előre váltott, számlával kiállított menetjegy időpontjának a módosítására és ha igen, mik ennek a feltételei? Az év vége miatt az utazási elszámolást jó előre el kell készíteni a munkahelyemen, így előre meg kell vennem a buszjegyeket a karácsonyi hazaútra és visszajövetelre. Természetesen fogalmam nem lesz még december elején, amikor a leadási határidő van, hogy melyik napokon, melyik buszokkal fogok utazni, ami a munkáltatómat persze nem érdekli...
679 levél
Válasz 16.10.26. 16:04 #958
SMBX-fan
Köszönöm a segítséget. (elsősorban LM-nek) Azért karót nem vésnék be, mert a menetidőt egyáltalán nem írtam és azt sem említettem hogy Jász-Nagykun-Szolnok megyéről van szó.
A menetidő nekem 6:34-6:55, a busz pedig 6:25-kor indul a legelső állomásról.

Ennek a buszjáratnak szakaszonként minimum 25 utasa mindig lenne és a 35-50 lenne az átlag számításaim szerint. (tehát az ülőhelyek 2/3-a lenne kihasználva)
51824 levél
Válasz 16.10.26. 09:18 #957
Barthezz
Me too, én is kézenfekvőnek vettem, hogy BKV, valahogy az egész topicot automatikusan asszociáltam hozzá, hogy itt csak arról lehet szó.

Amúgy ma megfejelte a BKK az egész alant leírt sztorit azzal, hogy negyed órán keresztül semmilyen busz nem jött, így a 20 perces dugóval együtt 35 perces késés adódott rá az utamra. A kimaradt járatok miatt pedig úgy tele volt a busz, hogy moccanni nem lehetett és mikor a leszállókat leengedve kénytelen voltam én is leszállni, úgy kellett erőszakosan tolakodnom, hogy egyáltalán vissza tudjak szállni. Már jártam korábban úgy ilyen esetben, hogy az új felszállók bevágtak elém és nem tudtam visszaszállni a buszra, annyira csutkára tele volt - ez egyben részben megmagyarázza, miért nem hajlandóak sokan ideiglenesen leszállni az ajtóból, hogy a ténylegesen leszállni szándékozókat leengedjék, valóságos harc megy az állóhelyekért is. De persze nem, eszébe nem jut a BKK-nak sűríteni a járatokat, inkább ponthogy ellenkezőleg, folyamatosan ritkítanak... Persze tudom, ez pénzkérdés, de elszomorító, hogy hagyják, hogy évtizedek óta állandó pénzhiánnyal küszködjön az ország legnagyobb utasforgalmát lebonyolító tömegközlekedési cége és ennek megoldására soha még csak szándék sincs, függetlenül attól, hogy milyen kormány van hatalmon...
2983 levél
Válasz 16.10.26. 04:29 #956
Herr Hauptmann
Szövegértésből bevések magamnak egy karót akkor.
31934 levél
Válasz 16.10.26. 00:37 #955
szbszig
Igen, régen előfordult, hogy egyszerűen a szélső sávban állt meg egy kisbusz vagy teherautó, aztán onnan pakoltak róla. Ez is idegesítő volt valóban, átmenetileg megakasztotta nagyon a forgalmat. A mostani helyzet viszont ennyi erővel olyan, mintha folyamatosan állna egy autó a szélső sávban...

Ráadásul valóban nincs felfestve semmi, csak kint van egy tábla talán, hogy útszűkület, aztán kész. Az autósok meg próbálnak tolakodni egymás mellett két sávban. Kíváncsi vagyok, hány baleset volt meg lesz ebből így. Mindenesetre ha két autó egyszer összeakad, és lezárja a teljes utat, az lesz végképp a csúcs...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 16.10.25. 22:41 #954
Pyrogate
Meg tudnak állni pakolni a a boltok elott

Amúgy nincs felfestve a szűkület elég szar így
31934 levél
Válasz 16.10.25. 22:19 #953
szbszig
Nem feltétlenül (csak) tömegközlekedés, de én ezt nem értem. Mostanra ugyanis nagyjából levonultak a kérdéses területekről, és úgy tűnik, hogy végül szándékosan egy sáv marad azon a néhány kritikus ponton, jó széles járdaszigetekkel mindkét oldalról. Így viszont mi értelme a kétsávos Bartók Béla útnak tényleg?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27770 levél
Válasz 16.10.25. 21:33 #952
LordMatteo
azert az altala irt infokbol szerintem eleg jol kiveheto hogy nem bbk-rol van szo. legalabbis pesten nem hiszem hogy 6:55kor lenne csak busz iskolasoknak...

uj jarat inditasahoz tobb megoldas van, erdemes beszelni a helyi volan illetekesevel, hogy kb mi az a tomeg ami kell ehhez - aztan alairasgyujtes, helyi mediaval es megyei kepviselovel karoltve. ez mukodokepes megoldas ha tenyleg igen yvan ra.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51824 levél
Válasz 16.10.25. 20:19 #951
Barthezz
Valóban ne reménykedj sokban, én is írtam nekik pár hete egy problémafelvetést és egyben megoldási javaslatot, természetesen csak az automatikus választ kaptam meg, hogy 30 napon belül válaszolnak. Ezt kivárom, ha letelik és nincs válasz, vagy vmi sablonválasz jön, akkor elküldöm a BKV Figyelő blogba is a levelem. Neked is ezt javaslom, ha nem történne előrelépés, ott nagyobb figyelmet, nyilvánosságot kap az eset, a BKK is kénytelen foglalkozni vele. De a 30 napot várd ki, nem jó taktika rögtön támadni és a medve meg a porszívó módon hozzáállni.

Nekem amúgy az a gondom, hogy - mikor máskor - szeptember elejétől nekiálltak felújítani a Róbert Károly körúti felüljárót, ami a volt Vidámpark fölött van, ráadásul valamikor tavasz végére ígérik a projekt befejezését. Addig is megtiltották a Béke útról a balra kanyarodást (mert hogy a hivatalos indoklás szerint a 2 sávosra szűkített Róbert Károly nem bírná el a balra kanyarodó forgalmat) és ráterelték a teljes ezirányú forgalmat a 105-ös busszal együtt a Reitter Ferenc utcára - amin én mindennap közlekedem a 20E és 30 buszokkal, mivel kizárólag így tudok eljutni a Keletihez onnan, ahol lakom. Csodák csodájára, természetesen a Reitter utca sem bírja el ezt a jelentősen megnövekedett autóforgalmat, így óriási dugók vannak szinte minden reggel, a 20E és 30 buszok gyök kettővel araszolgatnak - természetesen rendre tömve is vannak, így nem csupán kb. + 15-20 perc rakódik rá a menetidőre, de ezt hering módjára, full levegőtlenül, a ruhám totális rám izzadásával kell eltűrnöm.

Mivel 7-8 hónapon keresztül nem kívánok emiatt rendszeresen elkésni a munkahelyemről (nem, nem tudok korábban indulni, így is hajnalban kelek és Budára járok át dolgozni, ami eleve nagyon hosszú utazási idő) és a tömegben aszalódni sem szeretnék végeláthatatlan perceken át, másrészt, mivel a tömegközlekedés arra van, hogy az autókkal szemben egy gyorsabb, környezetkímélőbb utazási alternatívát nyújtson Budapesten belül, így írtam nekik néhány javaslatot a probléma megoldására. Nem hiszem, hogy bármelyiket is fontolóra vennék, vagy különösebben érdekelné őket, de a remény hal meg utoljára...
2983 levél
Válasz 16.10.25. 18:45 #950
Herr Hauptmann
Tömegközlekedéssel kapcsolatos panaszok, észrevételek bejelentése, menetrendekkel, viteldíjakkal kapcsolatos információk:

Levelezési cím: 1241 Budapest, Pf. 200.
Telefonszám (napi 24 órában): + 36 1 3 255 255
E-mail: bkk@bkk.hu

Sok sikert hozzá...
BKK az Atyaúristen. Olyan f@szságokat tudnak néha kitalálni, hogy az hihetetlen. És nem hallgatnak senkire (ránk, járművezetőkre se), mert az íróasztalok mögül mindent jobban tudnak.

Persze tisztelet a kivételnek!
679 levél
Válasz 16.10.25. 18:34 #949
SMBX-fan
Valaki tippeket nem tudna adni hogy egy új járat kérvényezésének esetén hova kell fordulni? Az önkormányzathoz vagy az iskolavezetőséghez.

Ezek lennének az indokok:
- Már 6:55-kor megérkezik, de a 3 középiskolából 2-ben 7:50-kor kezdődik a tanítás
- A törvény által megengedettnél hétfőn sokkal, többi hétköznap minimálisan többen utaznak rajta.

Szóval hány embernek és hol kell kérvényt benyújtani ahhoz, hogy egy 7:25 körül érkező járatot indítsanak?
2744 levél
Válasz 16.04.10. 19:41 #948
Aryx
Sok mindenben megértő vagyok, és sok mindenhez nem értek - a metrójáratok vonalainak építészeti struktúrája pl. pont egy ilyen terület - de azt meg azt úgy hogyan csinálják, hogy ismét felújítják azokat a síneket, amiket 1 éve már kicseréltek? (M3-as metró, síncsere program, II. felvonás)
#nemértem
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
51824 levél
Válasz 15.10.29. 08:34 #947
Barthezz
Most újra megnéztem, egy jóideig nem találtam most sem, aztán észrevettem, hogy külön gondolatjeles bekezdésbe szedték. Sztem ezt tegnap akkor átugrottam, mert így külön sorban a Hűvösvölgy - Móricz esetén a 61-es vonalára asszociáltam. Azt nem figyeltem, hogy a járatszám megegyezett az előzővel.

A 4-es metrón mondjuk tényleg lehet értelme, de akkor nekem sem világos, miért másfél évvel később vezették ezt be. Az átadásnál még mondták is a gombnyomkodást, aztán nem lett belőle semmi, ennyi idő alatt meg valóban megszoktuk, hogy a gombok dísznek vannak.

Azt sem értem amúgy, a Délinél miért nem működik majd 2 éve az indulást jelző kijelző, kb. azóta a "szerelés alatt" feliratú A4-es ráragasztott papír virít rajta. Érdekes módon minden megállóban be tudták üzemelni, itt 2 év alatt sem. Egyszerűen ez már a röhej kategória.
20579 levél
Válasz 15.10.29. 08:00 #946
Pyrogate
Nem értem. Én az indexes cikkből idéztem. Már tegnap reggel is ott volt

A 4-es metrón lehet értelme a nyomkodásnak, egyébként tényleg felesleges. Inkább az megint a röhej, hogy eddig nem volt, végre kezdték megszokni az emberek, most meg hirtelen kell nyomkodni.
51824 levél
Válasz 15.10.28. 23:35 #945
Barthezz
De a linkelt indexes cikkben és a BKK honlapján található összefoglalóban az általad is idézett szövegrész második, 56A-ra vonatkozó felét nemes egyszerűséggel lehagyták. Ezért néztem tanácstalanul, hogy akkor napközben mégis mi a franc fog közlekedni ott?
A társadalmi egyeztetésnél a villamos tulajdonságainál találtam csak meg a teljes mondatot.

A gombnyomásos BKK-s indokot olvastam én is, de nem tudtam, ezt tényleg komolyan gondolták-e vagy csak tréfarépát reggeliztek. Meg egy metrónál van annyi utas, hogy a későesti 1-2 órát leszámítva ígyis-úgyis minden megállónál kinyílik minden ajtó.

A gombokat valóban nyomkodták eddig sokan, aztán csodálkoztak, hogy miért nem nyílik előbb, ezen én is röhögtem. De most, hogy valóban kellene, nem nyomja senki...
20579 levél
Válasz 15.10.28. 21:52 #944
Pyrogate
Én a cikkben láttam a szöveget.

"Újraindul a 2008-ban megszűnt 56-os villamos: a járattal újra a Városház tér–Fehérvári út–Krisztina körút–Széll Kálmán tér–Hűvösvölgy út útvonalon lehet majd utazni. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
Hűvösvölgyből hétköznap napközben, késő este, valamint a hétvégén az 56A jelzésű villamossal lehet utazni, amely a Móricz Zsigmond körtér M végállomásig közlekedik majd."

Mivel az elején az 56-osnál írja, h a Krisztina körúton jár, így evidens volt, hogy az 56 is ugyanott, pont a fennmaradó időben, csak rövidebb szakaszon.

A gombnyomásnak azért van értelme, mert így lassabban kopnak el az ajtónyitó alkatrészek. Külföldön bevett szokás. Egyébként meg eddig mindenki vadul nyomkodta
51824 levél
Válasz 15.10.28. 10:25 #943
Barthezz
Köszi, közben megtaláltam én is a társadalmi egyeztetés térképén. Anélkül a BKK és az Index hírében onnan átvett infó eléggé félretájékoztató, mert ezt az 56A villamost nem említik.

Hát elég durva módosulások lesznek, a 7-es busz vonalán szintén. A 4-es metró utáni új járatokat és a módosult útvonalakat azóta sem tudtam megjegyezni, úgyhogy sebaj, hogy megint máshogy lesz.

Amúgy ezt a metrón bevezetett gombnyomkodást is elég nagy hülyeségnek tartom. A bevezetése óta tegnap először utaztam a 2-es metrón és mivel még nem rögzült a dolog, a többi utassal egyetemben csak bambán álltunk fel- és leszálláskor is az ajtónál, hogy miért nem nyílik. Ha nem nyomja meg végül 5 másodperc habozás után valaki, valószínű nem jutott volna eszembe és átszaladok a szomszédos ajtóhoz... Sztem ez metrón tök baromság, ígyis-úgyis megáll minden megállóban és mindenhol van le- és felszálló utas, akkor meg már tök mindegy, hogy az összes ajtót ki kell-e nyitni vagy csak néhányat...
20579 levél
Válasz 15.10.28. 09:44 #942
Pyrogate
56A fog járni a fennmaradó időben.
51824 levél
Válasz 15.10.28. 09:07 #941
Barthezz
Ezeket a változtatásokat fogja hozni a fonódó villamoshálózat.

Jól értelmezem, hogy a jelenlegi 18-as vonalán hétvégén és hétköznap napközben semmilyen villamos nem fog járni? A 18-asra ugyanis azt írták, hogy ezután csak hétköznap reggel és este csúcsidőben fog járni, az újonnan bevezetendő, szintén az ezen a vonalon járó 56-os pedig ugyanígy. Ez most komoly? Tehát a fonódó átadása után hétköznapokon napközben a munkahelyemről a Móriczra és a Moszkvára nem lesz semmilyen közvetlen járat? Ez vmi vicc? Mi értelme így a fonódónak, ha egyes vonalakon ez visszafejlődést jelent?
51824 levél
Válasz 15.10.11. 21:08 #940
Barthezz
Értem, akkor valószínű rosszul kommunikálták, vagy én értettem félre, hogy ősztől már vezetőfülkék nélkül mennek és lehet bámészkodni.
20579 levél
Válasz 15.10.11. 17:51 #939
Pyrogate
Most amivel utazok ott nem ül benne viszont olvastam h végleges engedélyt még nem kapott a rendszer. X km és időt kell mennie a szerelvényeknek h megkapják a végleges engedélyt - utána bonthatják le a fülkét. Mint ha valamikor egy évet olvastam.volna, franc tudja. Londonban utaztam 12 éve ilyenen az elég furcsa volt.
51824 levél
Válasz 15.10.11. 15:18 #938
Barthezz
Akkor ezért nem bonthatták még el. Lehet, hogy titokban mégis ott van egy ember...
20579 levél
Válasz 15.10.11. 12:46 #937
Pyrogate
Ezt az automata rendszert kalibrálják.
Sanszos h alapból nem is megy még általában.
29146 levél
Válasz 15.10.11. 12:27 #936
Germinator
Engem inkább az érdekel, hogy mi a faszért kell lezárni a 4-es metrót hétvégente? Felújítás ez is? Nem most nyílt? Jó, mondjuk Londonban is még a legmodernebb szakaszokat is karbantartották folyamatosan, csak meglepő, hogy a fővárosi vezetés ennyire észszerű lett hirtelen...
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
51824 levél
Válasz 15.10.11. 12:14 #935
Barthezz
Az elbontás ebből a szempontból tök mindegy lenne, mert már nincsenek vezetők a metróban. A fülke jelenleg üres, így funkciója sincs. Korábban azt ígérték, a fülkét ekkor bontják el, a megelőző tesztidőszak végéig volt rá szükség, amíg a hátsó fülkében még volt egy biztonsági ember.
20579 levél
Válasz 15.10.11. 11:53 #934
Pyrogate
Éles teszt van még. Egy év után bontják le elvileg. De pl múlt héten is többször megállt a metró az alagút közepén. Nem tökéletes még a rendszer. Szerintem nem örülnél ha elbontanák aztán mivel nincs ott senki órákig állnátok két megálló között

Amúgy egy hónapja megy így az üzem.
51824 levél
Válasz 15.10.11. 09:19 #933
Barthezz
Nem az volt, hogy miután átáll a 4-es metró a teljesen automata üzemmódra, elbontják a vezetőfülkék előtti falat? Az automata üzemmód már néhány hónapja megtörtént, de a fülkék továbbra is ott vannak. Pedig tökre beleéltem magam, hogy kiállok az ablak elé és onnan végignézem, ahogy átszáguldunk az alagúton, erre úgy néz ki, csak kamu volt az egész. Tud erről vki bővebb infót, miért maradt végülis ez a lépés el és miért nem tájékoztat minket, utasokat erről a BKK?
6483 levél
Válasz 15.09.03. 20:11 #932
GustyX
Again...
No comment...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
3225 levél
Válasz 15.04.19. 12:26 #931
sHarris
Ez a túra sikeres volt. Négy nap alatt összesen úgy 25 perc késésünk volt - ebből egy 9 perces és egy 7 perces, a többi 1-2 percekből jött ki. Se egy elmulasztott csatlakozás, se egy pusztai veszteglés... hihetetlen! Arra mondjuk nem derült még fény, hogy egy megyeszékhelyen hogy tud így omladozni egy állomásépület és hogy lehet úgy eldugni, hogy még ki sincs táblázva sehol - Újszegedről beszélek.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
3225 levél
Válasz 15.04.13. 19:03 #930
sHarris
A regisztrációs hetet kihasználandó, újabb kört megyek - aztán egy időre elég is lesz, mert úgy volt, hogy félrerakom a pénzemet jogsira. Főbb megállások: Nyíregyháza, Miskolc, Balassagyarmat, Kiskunfélegyháza, Szeged; opcionális és kisebb megállások: Szerencs, Taktaharkány, Vác, Kecskemét, Kunszentmárton, Hódmezővásárhely, Makó. Örömteli, hogy most a jegykiadó automata gondolta azt, hogy vicces lesz, ha kitol velem, így nem került rá a jegyre a a Kecskemét - Félegyháza - Lakitelek kitérő, hanem lezavarta magának átszállás nélküli Kecskemét - Lakitelek útvonalként. Mondjuk nagyon meglepődnék, ha bármelyik jegyvizsgáló ebbe igazán belekötne, de nem örülök neki.

Ja, az előző túráról mégse írtam beszámolót... hát, a lényeget levésem, azazhogy bemásolom egy másik fórumról.

Na, hát minden adott volt ahhoz, hogy jó legyen a menet. Hát hogy a 3,14csába ne! Rögtön azzal kezdtünk, hogy úgy fél órányi késéssel érkezett a záhonyi selejtsor. Miért? Mert a munkások inkább a ...ukat ...ték előtte levő nap, amikor Abonynál elromlott a bizber kábelje. Lett volna rá 24 órájuk, hogy kijavítsák. Nem tették meg.

A környéken nem járatosaknak mondom, hogy a Karcag-Tiszafüred vonalon két pár vonat közlekedik, hivatalosan mind a kettő csatlakozó vonat. Ez azt jelenti, hogy csatlakoznak egy másik vonathoz. Egyszerűnek tűnik, nemde? Hát, úgy látszik, ezt egy-két forgalmista nem érti, vagy az oktatáson ők is inkább a bohócukkal voltak elfoglalva. A következő párbeszéd zajlott le a záhonyi vonat jegyvizsgálója és a karcagi "forgalmista" között (nevezzük szakbarbár, szaknemértő pötschnek):
-Te figyeljél már, a záhonyit megvárja a füredi vonat? Lenne átszálló.
-Nem.
-Nem?
-Nem.

"Nem." Ennyi. Nem. Nem és kész. Eszébe se jutott volna elgondolkozni azon, hogy esetleg netalántán lenne egy fizető utas. Lenne egyetlen olyan utas azon a kikúrt vonaton, aki nem nyugdíjas vagy vasutas, hanem fizetne az utazásért. Lenne egyetlen olyan utas, aki még bízik ebben a trágya cégben. Lenne egy utas, aki van annyira naiv, hogy elhiggye, hogy kap a pénzéért szolgáltatást. Nem, nem azt kap, hanem máshova, valami egészen mást...

40 percnyi idegeskedés után azt kellett tapasztalni, hogy tényleg nem várt meg az a fostaliga. A jegyvizsgáló kedves volt, segítőkész, és találtunk megoldást. Azt, hogy miképpen jutottam el végül Egerbe, nem osztom meg nyilvánosan, mert a végén inkább a jó szándékú vasutasokat sodornám bajba, míg az ilyen karcagi álforgalmista senkiházi szärjänkók vígan élnék az életüket továbbra is. Természetesen csak ráfizetéssel, borítva az egész aznapi menetrendemet tudtuk megoldani a dolgot. Csomó idő és szerencsére nem sok pénz (pár száz forint) úszott el ezzel a kényszermegoldással. Viszont ez annyi idő és annyi pénz, amit soha, senki nem fog nekem visszaadni.

Miért háborít föl ennyire, és miért nem fogom vissza magamat? Mert én fizettem azért, hogy a redves kürvä vonatjaikkal utazhassak. A pénzt megkapták, én viszont a szolgáltatást nem. Oké, menesszék el a vonatot - de akkor legyen oly kedves a szärrágó bagázs és biztosítson nekem -mondanom sem kell, felár nélkül- közvetlen eljutási lehetőséget. Vigyen el valamelyik nagyokos kocsival, vagy rendeljenek különbuszt. Pont leszärom. Én fizettem, innentől kezdve nem érdekelnek a kifogásaik és a megoldásaik. Igazából ha egy pesti elővárosi roncshalmazt késtem volna le (amiknek az ötperces késéseiért állandóan megy a hiszti a százas vonal topikjában), nem érdekelt volna, mert fél óra múlva jött volna a másik. De nem, itt nagyjából 8 óra múlva jött a másik. Ne bässzä már meg az isten, hogy egy órával hamarabb, hajnalok hajnalán kell elindulni itthonról, csak azért, hogy biztosan elérjek egy olyan vonatot, amit egyébként ha törik, ha szakad, el kéne érnem...

[...]

A túra többi része egyébként zökkenőmen... aaaaaa fäszt! Bajáról 40 perces rajtbüntetéssel jöttem haza, így még azon is izgulhattam, hogy egyáltalán hazajuthatok-e még aznap, vagy éjszakázhatok a hidegben az utcán - mert feltételezem, eszükbe se jutott volna betartani a szerződés azon pontját, hogy az utolsó vonatnak kutyakötelessége csatlakoznia, ha pedig ez elmarad, akkor szállást kell biztosítani. Viszont megy a vállveregetés és a buksisimogatás a többi vonat miatt, mert ezeknél a pöcsjänkóknál ki kell emelni, ha valami pontosan és üzemszerűen jár.


Nem voltam túlzottan vidám, az szerintem látszik. Nem gyakori részemről az ilyesfajta megnyilvánulás, de szerintem érthető. Az, hogy valaki vasútbúza, nem jelenti azt, hogy a MÁV-ot is szereti - az én esetemben pont ez a helyzet áll fönn. Ha rajtam múlna, már nagyon régóta nem lenne MÁV, hanem maszekok végeznék a személyszállítást is. Nem a jegyvizsgálókkal van problémám, mert a legnagyobb részük segítőkész és tényleg jól végzi a munkáját. Nem a vonatokkal van problémám, mert sokkal jobban szeretem a jó kis műbőrös kocsikat, mint az ultrahiperszupermodern gerinctorna-üléseket. Na jó, mondjuk a klozet víztartályát föl lehetne tölteni indulás előtt, de az más kérdés. Nekem a forgalomirányítással, az állandó, vérlázító késésekkel, a szabályzat be nem tartásával és az üzletpolitikával van bajom: az utas van a vállalatért, ha pedig valamit elrontanak (lásd: csatlakozó vonat egy alibimenetrendes vonalon nem csatlakozik), akkor az utas a gyökér.

Ja, mondanom sem kell, hogy én voltam a gyökér a másik fórumon is - nem csak és kizárólag a hangnem miatt, amin most se változtatnék, hátha lenne valami foganatja. Nem lesz, de azért még reménykedek. Vonatozni jó, de nem így.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
3225 levél
Válasz 15.02.14. 09:33 #929
sHarris
Na, az a 3-4 nem is rossz eredmény, ezek szerint csak vannak még páran rajtam kívül. Mondjuk persze hogy vannak, Index fórumon van külön topicja az ötszázplusznak. Igazából így, hogy automatából vettem, nem volt gond se a vásárlással, se az utazással (azon túl, hogy ez egy B terv volt, mert pont aznap, amikor megvettem volna, kikerült Elvirából a Déli és borult az egész eredeti felállás). Ha űrjegyet kaptam volna, mint az előző két túránál -amikor a poén kedvéért ráadásul négyen voltunk egy darab jeggyel-, akkor lett volna igazi a meglepetés, a pénztárosnak meg a másfél órás procedúra során hatszor durrant volna el az agya. Merthogy a múltkor ennyi ideig tartott megvenni. Utána az volt a végső csapás a pénztárnál, hogy még megköszönték, hogy színt hoztunk a napi kismillió "teljes árú Szolnok-Nyugati oda-vissza, ma jövök vissza" típusú jegy közé.
Az egyik jegyvizsgáló mondjuk mutatott egy ennél szebb jegyet is, Pécstől Tornanádaskáig, hasonlóan szép kerülőúton, vagy 25 érintőponttal. Meg is lepett, mert én úgy tudtam, hogy a VMAEF csak 15 érintőpontot képes megjeleníteni (ezért kellett az űrjegy kétszer is).

@Pras
Persze, azért mentem. Annyi a különbség, hogy 2013-hoz képest most már legalább annyira tudok is értelmes képeket készíteni, hogy nem csutak ellenfénybe fordulva kattogok egy krumplival. Vannak akik bélyegeket gyűjtenek, mások női bugyikat, én élményeket, jegyeket és buszos/vasúti képeket, a meglévő 7k mellé. Elsődleges most Kaposvár volt, mert ott a teljes helyi járatos buszflottát le fogják cserélni valamikor a közeljövőben hibrid MAN-okra, nekem meg a ráncajtós 200-as és E94-es Ikarusokról kellett kép. Ez egyébként nincs rajta a jegyen, mert külön jeggyel mentem, gyorsabban odaértem Dombóvárról, mint a Balatonról, igaz, kis többletköltséggel. Ha végeztem a szerkesztéssel, fölrakom őket a Flickr-ömre. Mondjuk egy helyről, egy szögből lett majdnem minden, de megyén kívül mindig a statisztikára megyek. Megyén belül törekszek a változatosságra a kellemeset a kellemessel összekötve biciklitúrákon falujárásokra menve, de ilyen időben ezt inkább hanyagolom. Esetleg majd ide is rittyentek valami kis összefoglalót, ha nagyon unatkozok.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
410 levél
Válasz 15.02.14. 00:46 #928
Bozotszály
Ajjajaj, nem csoda hogy meglepődtek, nem sűrűn látni ilyet. Ennél már gondolkodni kell hogy az adott vonatra érvényes-e
5 Éves pályafutásom alatt, 3-4 hasonlóval találkoztam összesen.
"Whore" is just another way to say "I love you"!
5241 levél
Válasz 15.02.13. 23:53 #927
Pras
Ezúttal is készültek képek?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
3225 levél
Válasz 15.02.13. 21:38 #926
sHarris
Az annuális háromnapos vonatos túrám ma ért véget. A legtöbb jegyvizsgáló igencsak meglepődött, amikor ezt a jegyet meglátta.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
6483 levél
Válasz 14.09.23. 09:36 #925
GustyX
Hihetetlen az a pofátlanság, hogy a MÁV-ra akarják az embereket rákényszeríteni, az fogja kapni a támogatást...
De miért???????
Továbbra is az egyik legrosszabb szolgáltatást nyújtó vállalat.

Óvodától kezdve minden évben oktatni kellene, hogy ilyet, így nem szabad csinálni.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
51824 levél
Válasz 14.08.23. 22:42 #924
Barthezz
Mondasz vmit, lehet ez volt akkor az oka, azt hiszem a Szentlélek téren vártam az 1-est és onnan nincs messze a végállomás. Ugyanakkor tényleg pontatlan a rendszer, persze hozzávetőlegesen azért nagy segítség. Csak mint írtam korábban, elég sok forgalmas megállót kihagytak. Persze tudom, így is sokba került és később valószínűleg bővíteni fogják.

Germi: Különben mi értelme lenne? Menetrendre ott vannak a kihelyezett táblák.
29146 levél
Válasz 14.08.23. 14:22 #923
Germinator
Ja, hopsz...
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20579 levél
Válasz 14.08.23. 13:44 #922
Pyrogate
pont ilyen van itt is
EU-s pénzből építették ki a rendszert, most van a tesztüzem
29146 levél
Válasz 14.08.23. 11:46 #921
Germinator
Londonban például (meg gondolom máshol is, csak onnan van tapasztalatom) GPS van a buszokon, és tényleg real time látod a kijelzőkön, hogy melyik hány percre van. Ilyen formán ha egy-egy busz beelőzi egymást, akkor ez feltűnik a kijelzőn is... mondjuk egy ilyen rendszer kiépítési itthon kicsit nagyobb költségvetést igényelne, gondolom
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20579 levél
Válasz 14.08.23. 11:43 #920
Pyrogate
Nekem eddig mindig jót mutatott, igaz, én itt kint a külvárosban használom. Néha késik, mert a végállomásról nem indul el időben a busz és akkor van az, hogy percek óta mutatja, hogy 3 perc. Mert ha elindul onnan, akkor annyi idő kell neki. De hát a futár honnan tudná megmondani, hogy a fasz sofőr mikor fog végre elindulni???

Mondjuk olyat nem tapasztaltam, hogy 15 perc volt kiírva, és 30al később jött. Reméljük az ilyeneket javítják.
7786 levél
Válasz 14.08.23. 08:30 #919
Lovi Tommy
nem. ilyenkor en szuggeralom a tablat hatha hamarabb erkezik
az ejszakaiak meg mindig problemasak. egyszer 17 percet jelzett, kb. 30 perc mulva jott, de ugy, hogy azt allitotta, meg 11perc mig odaer.

amugy ha jol mukodik, tenyleg jo a rendszer, sokat segitett mar
51824 levél
Válasz 14.08.22. 09:15 #918
Barthezz
Az ötlet tényleg jó, de borzalmas hibák fordulnak elő, ez meg hazavágja az egészet, mert sosem tudhatod, tényleg a valós információkat látod-e. Múltkor 10 percen keresztül jött 3 perc múlva a villamos, de volt, hogy a 3 perccel később jövő másik járat ért be előbb, és még lehetne sorolni... Nem beszélve arról, hogy több, meglehetősen forgalmas megállóba ki sem telepítették, pedig olyan esetekben kimondottan jól jönne, amikor villamossal és busszal is tovább tudnék menni, de a megállókat elválasztja egy forgalmas út, ahol lehetetlen átmenni annyi idő alatt, ha épp a másiknál állsz, így random kell beállni az egyikhez. Ilyenkor pl. segíthetne a Futár, ha tettek volna oda és akkor a megfelelő jármű megállójában állnál, ahelyett, hogy nézed, hogy az orrod előtt megy el a másik, mert nem tudsz átmenni az autóktól...

De pl. metrónál a mozgólépcsők tetején is lehetne kijelző (nem Futár, hanem ami lent is van), hogy lásd, érdemes-e lefelé rohanni a lépcsőn, konfrontálódva másokkal, vagy tök feleslegesen futsz, mert úgyse éred el. Annál frusztrálóbb nincs, mikor futsz lefelé a lépcsőn, hogy aztán elmenjen az orrod előtt a metró és sorra érnek be melléd azok az emberek, akiket lehagytál és az az önelégült vigyor az arcukon, hogy "nah megszívtad geci, te is ugyanazzal a metróval mész, mint mi".
20579 levél
Válasz 14.08.22. 08:09 #917
Pyrogate
Még tesztüzemben van a futár.
Egyébként vannak hibái de elég fasza ez a rendszer, nagyon kellett már egy ilyen újítás. Reméljük ezeken csiszolnak
51824 levél
Válasz 14.08.22. 01:36 #916
Barthezz
Nem lemaradt, csak nem fért ki. Van ugye a hiperúj FUTÁR-rendszerben egy kb. 5 soros szuper kijelző és valamilyen oknál fogva úgy gondolták, hogy elképesztő érdeklődés mutatkozhat a fél óra múlva elmenő járatok iránt is! Fésüld össze a kettőt! Szóval a kb. 4-5 további azonos járatszámú busz indulása egy kijelzőre nem fér ki, így görget egyet. Utána persze visszaugrik az elejére, csak pont rosszkor néztél oda és többször már nem néztél rá. Pech. Én is egy hasonló esetből tanultam amúgy meg.
6483 levél
Válasz 14.08.21. 20:18 #915
GustyX
Volt a híradóban, hogy a GYSEV vonalán, itt-ott között vonatpótló autóbuszok közlekednek és óriási tömeg, túlzsúfoltság volt rajta. Mutattak egy felvételt és vicces volt, amit tömegnek neveztek rajta. Ez tömeg???? Maximum sokan voltak rajta.

Tények.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
7786 levél
Válasz 14.08.21. 12:18 #914
Lovi Tommy
Mellékesen amúgy az mi a f@szom, hogy ki van írva a digitális menetrend táblára, hogy 13perc múlva indul végállomásról a busz, erre 2 perc múlva fogja magát s nekivág az útnak. megnézem az analóg menetrendet, s valóban, volt egy járat, ami a kijelzőről valahogy lemaradt...wtf.
2744 levél
Válasz 14.07.25. 21:35 #913
Aryx
Hasznos.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
51824 levél
Válasz 14.06.12. 09:58 #911
Barthezz
Ez alapján elég érdekes, kissé zavaros a felvetésedre a válasz.

"Az építési ütem előreláthatóan ősz elejéig tart, azonban ősszel is tovább folytatódik a felújítás a Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion M között, várhatóan november végéig. Ebben az időszakban az 1-es villamos két szakaszra osztva közlekedik majd, egyrészt a Bécsi út/Vörösvári út és a Lehel utca/Róbert Károly körút, másrészt a Puskás Ferenc Stadion M és a Közvágóhíd H között."

Tehát a középső szakasz biztosan nem lesz még kész iskolakezdésig (persze meglepődnék, ha a többi nem csúszna ).

A projekt véghatáridejét nem ismerem, de lesz lehetőség gondolom itt is hosszabbítást kérni. Annyi, hogy a rendelkezésre álló forrást 2015 végéig legkésőbb mindenképp le kell hívnunk, ez a legutolsó lehetőség a 2007-2013-as tervezési ciklust illetően, különben végleg bentragad a pénz. Ha idén év vége a felújítási szakasz határideje, csúszás esetén egy 2015 félévi időponttal még mindig beleférünk a véghatáridőbe. Szóval gondolom ezért szabták ilyen szűkre, mert belekalkulálták a csúszást is. A hosszabbítás viszont nem tudom, hogy áll, az a nagyobb munka.
20579 levél
Válasz 14.06.12. 08:09 #910
Pyrogate
Figyeld meg, hogy hatalmas káosz lesz, mert most 3 hónap alatt akarnak 3x annyi részt felújítani. Ha több ezer ember is dolgozna rajta, akkor is képtelenség lenne...Mivel a határidő szorít az első csúszás miatt, így valószínűleg elsőre megint silány munkát fognak végezni. Csak tényleg az a furcsa, hogy 5 megállót készítettek egy évig(!), akkor most 15-t hogy fognak befejezni 3 hónap alatt (bár valahol már novembert is olvastam, de akkor is minimum 2 év kellene nekik)?

Az is durva, hogy most majdnem a teljes szakaszt lezárták...lehetett volna még darabokban folytatni, de akkor ugye kicsúszunk a véghatáridőből.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.