Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

20579 levél
Válasz 13.12.30. 00:46 #859
Pyrogate
na igen, végülis a busznak van alternatívája (autó, vonat, bicikli, akármi), de az egészségügynek nincs. Inkább nem utazok, mint megdöglök bárhol. :/

Persze nem ez a lényeg, hanem, hogy hogyan lehetne jobb a tömegközlekedés.Egy ötletet feldobtam (nem mintha segítene bármint, de szerintem fasza lenne, ha inkább ilyen megoldásokon gondolkodnánk, mint a szokásos panaszkodás)
51824 levél
Válasz 13.12.30. 00:45 #858
Barthezz
A jegyelővételt be is vezették, ahol lehetett és jól működik, megszűnt a Zeg - Bp. vonalon lévő rengeteg anomália is. Persze nekem is kellemetlen volt, amikor nem tudtam előre megvenni, mert spontán döntöttem, melyikkel utazom, de a korábbi hiányosságokhoz képest sokat javult a rendszer.

De sajnos ez csak az expressz járatokon működik, a falvasokon nem, ott sajnos nehéz megoldani a problémát, ha mindig csak pár utas marad le és nem éri meg miattuk még egy busz.
51824 levél
Válasz 13.12.30. 00:40 #857
Barthezz
Persze, a társaságok veszteségét mindig kipótolják közpénzből és teljesen jogos, hogy legyen jól működő tömegközlekedésünk, de sajnos ez - Magyarországon - nem reális. Hiszen itt még az egészségügyre sincs elegendő pénz (persze ez jelenleg állami feladat), ami még sokkal fontosabb szükséglet. De lehetne sorolni, mi minden alapvető szolgáltatás szenved még óriási hiányosságoktól.
20579 levél
Válasz 13.12.30. 00:38 #856
Pyrogate
speciel Japánhoz képest bármiben el vagyunk maradva.
Ne azt akarjuk elérni, inkább akkor valóban Nyugat-Európát célozzuk meg.
20579 levél
Válasz 13.12.30. 00:36 #855
Pyrogate
Igen, a jegyelővétel fontos. Illetve szerintem a versenyt is növelni kellene, egy bizonyos vonalon/körzetben ne csak egy társaság legyen, akik akárhány évente megnyerik a tendert, amihez semmit sem kell csinálnia, mert a fejesekkel lezsírozzák. Ez amúgy a legfontosabb, amiben kurvára el vagyunk maradva. Mert "profitorientált" a gondolkodása a cégeknek, de nincs verseny, nem kell érte megdolgozniuk. Ez a kurva nagy baj, ezért én nem a céget hibáztatom speciel.
2006 levél
Válasz 13.12.30. 00:34 #854
Corvus5
Nem sikerült megérteni, amit írtam (no offense). Teljesen mindegy milyen szféráról beszélünk, a XXI. században alapnak kell(ene) lennie egy jól működő tömegközlekedésnek, még Magyarországon is. Hasonlítsuk már össze a japán és a magyar tömegközlekedést. Mintha nem is ugyanazon a bolygón lennénk. Szélsőséges esetben akkor meg is szűnhetne a tömegközlekesés, ha a "profitorientált válalat" úgy akarja? Ha ez máshogy nem kivitelezhető, akkor igenis az államnak kell megoldania a problémát. Mellesleg óriási összegekkel finanszírozza most is az állam a közlekedési társaságokat, szóval bőven benne van az adófizetők pénze már így is.
20579 levél
Válasz 13.12.30. 00:32 #853
Pyrogate
Valóban nincs sok tapasztalatom, nem is akarok belepofázni az egészbe, csak próbálom úgy megközelíteni az egészet, hogy mi a probléma és mit lehet vele kezdeni.
Az egyik ilyen volt, hogy ülőhelyek elfogytak, nem engedte a buszsofőr felszállni az utast. Tényleg vannak olyan járatok, ahol nem megengedett az állva utazás. Én úgy tudom alapból tilos állva utazni ilyen járatokon, azokon legalábbis biztosan, ami nincs erre átalakítva. Tényleg veszélyes tud lenni. A legtöbb sofőr nem akar népharagot, így rendes, de valójában a saját állását kockáztatja. Hallottam már sztorit, ahol emiatt kirúgtak valakit...És volt olyan ismerősöm is, aki bordáját törte állva utazásnál.

Ahol állandóan tömve vannak a buszok, ott rendesen el van baszva az utasszervezés de én el tudom képzelni azt, hogy ezek a társaságok eléggé mínuszban vannak, mivel minden fityfasz faluba el kell menniük, mert erre kötelezi őket az állam (amiért cserébe megnyerték a buszos trendert).

Amikor pedig nyugattal példálózunk, hát...szerintem itt olyan sokan nem élnek régóta kint. Szívesen hallgatom az ő véleményüket. De ajánlok mondjuk egy olasz utazást, ahol a nagyvárosok között is naponta 2 vonat jár. Olyan, mint ha BP-Pécs útvonalon két járat lenne. Kiakadnátok szerintem. Mondjuk elég sok embernek van kocsija és van is pénzük tankolni :/

Valóban az lenne a legjobb, ha az állam átvenné az egészet. De akkor nincs verseny, ergo a szolgáltatás egyre szarabb lenne. ENNÉL IS jobban.
51824 levél
Válasz 13.12.30. 00:06 #852
Barthezz
A közvilágítás, ahogy a nevében is benne van, közszolgáltatás, arra az a szabály vonatkozik, hogy mindenkinek biztosítani kell a lehetőséget, hogy részesedjen belőle. Ez akkor lenne megvalósítható, ha államosítanák a távolsági közlekedést és az adófizetők pénzén finanszíroznák. Nyilván ez nem egy járható út, legalábbis nem szeretnénk, hogy így legyen. Szal ebben a pontban Pyronak van igaza. Profitorientált vállalat, azt csinál, amit akar.
51824 levél
Válasz 13.12.30. 00:02 #851
Barthezz
Az üzleti szerződést, ászf-et, nem tudom mi van a Volánnál, módosíthatnák úgy, hogy amennyiben az utas állva utazik, ő vállalja a felelősséget. Ezt felszállás előtt a sofőrnek kötelező lenne tájékoztatásul elmondania és ennek függvényében dönthetne az utas, felszáll-e az állóhelyre is.

A másik megoldás, ami pl. a Bp-Zalaegerszeg buszokon van, a kötelező jegyelővétel, ami alapján a társaság is látja, hány busz kell (ha egy betelik, megnyitnak egy újat). Ez sajnos csak azokon a vonalakon működik, ami nem áll meg minden kisfaluban, így ezekre a fentebb vázolt lehetőség jelenthetne megoldást. Már ha jogilag ilyet bele lehet foglalni a busztársaság szerződésébe.
2006 levél
Válasz 13.12.29. 23:51 #850
Corvus5
Én nem tudok ilyesnről, pedig rendszeresen buszozok, olyan buszokon, amiken kiépített kapaszkodók vannak az álló utasok részére. Tudom, hogy vannak olyan típusú buszok, amiknek tilos álló utast szállítaniuk, de pl. amiken én utazom, azok közül egyik sem ilyen. A jól kiépített tömegközlekedés pedig alap minden fejlettebb országban. Persze most Észak-Koreahoz igyekszünk inkább felzárkózni, mint a Nyugathoz, de a "profit orientált cég vagyunk, így jártál" hozzáállás olyan, mintha éjfél és hajnali 4 között lekapcsolnák a közvilágítást, mondván az emberek többsége úgyis alszik, így "nem éri meg", hogy égjenek a lámpák. Az a pár szerencsétlen, akinek mégis akkor kell mennie, az meg így járt.
6483 levél
Válasz 13.12.29. 23:31 #849
GustyX
Csináljak fényképet a szabolcsi volánról?
Kb. minden sofőrt ki lehetne rúgni, és a szabolcs volán zrt-vel szemben meglehetne indítani a felszámolási eljárást a sok nem vagyoni kártérítés miatt és évezredekig lehetne legnagyobb szabálysértő társaság Mo-n.
Amikor azért nem áll meg a megállóban a busz, mert tele. szó szerint, az ajtót becsukni alig lehet. Ha itt is így járnának el, abból lincselés lenne

Amúgy továbbolvasva, szerintem nem sok eddig a tapasztalatod a úgy alles zusammen a tömegközlekedéssel kapcsolatban.
Itt lehetne megoldás: az adott időpontban több buszt kellene indítani, ahol legalább kényelmesen lehet állni.
Hozzáteszem, itt az emberek hozzáállásán is kellene változtatni, mert ez a 18:00-sal megyek haza a félúton lévő településre, nem pedig a 18:10-sel. Amin kevesebben utaznak pont emiatt. Ha már fizetek ennek a tolvaj társaságnak, lehet némi elvárásom a szolgáltatásával kapcsolatban. Mondjuk legalább kényelmesen állhassak (ülés kizárt, bitang kényelmetlen szarok).

Vegyen autót pedig kissé... Szóval érted.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
20579 levél
Válasz 13.12.29. 23:20 #848
Pyrogate
egyébként én se láttam még ilyet, de tény, hogy ez a szabály.
20579 levél
Válasz 13.12.29. 23:20 #847
Pyrogate
Nézd, ha óránként járna a busz, akkor szerintem mindegyik félig lenne tele, ami nem igazán éri meg.

Tudtommal egyébként nem fizettél érte, mert nem engedtek fel
Viszont ha felenged és kirepülsz fékezésnél a szélvédőn akkor gondolom beperelnéd a busztársaságot - (vagy bokatörés, stb). És egyébként tényleg az ő hibájuk lenne.

Én sajnálom, hogy nem fértél fel, nem vagyok közlekedésszervező, de épp erről van szó, hogy igazából ezek profitorientált vállalatok, NEM KELL nekik mindenhova menniük, ha néha lemarad pár ember, akkor ez van, sokat nem veszítenek. Szar, kapitalista világ, de ez van. Amit írtam, az is ide vonatkozik, tényleg szar egyébként, hogy akinek nincs pénze kocsira az baszhatja, mert ki van szolgáltatva a társaságok pénzéhes szarságainak, de mint mondtam, profit alapon működnek, mint minden más vállalat. Nekem is szar volt, hogy sérülésem miatt nem tudok vezetni és reggel 8kor kellett kelnem, hogy leérjek értelmes időben Paksra és még a lábamat sem tudom kinyújtani, de ez van. Most mit lehetne tenni?

Lehet érzéketlen vagyok, de milyen javaslatod lenne a helyzet megoldására? (azon kívül, hogy mindenhol napi 10 járat menjen)
19402 levél
Válasz 13.12.29. 23:10 #846
sipec
2 orankent? Az hawaii, nekunk egesz nap van 3 busz asszem
Ss hiaba, h veszelyes allva utazni, ebben a regioban sosem lattam olyat, h amint megtelik az ulohely, nem engednek fel a buszra.
7786 levél
Válasz 13.12.29. 22:56 #845
Lovi Tommy
"És ha teli van a busz, mondjuk álló hely se lenne, akkor is azt várnád, hogy indítsanak új járatot pár emberre? ha nem férsz fel valamire, akkor ez van."

Nem, itt arról van szó, hogy nem öt percet kell várni a buszra, hanem két órát. Esetleg négy órát. Emellett a busz késik 16 percet - van ilyen, de közbe ha az ember nem indul el azonnal, amint a pontos időpontban a busz nem ér be, a másik alternatívát, a vonatot is lekési. Mjd miután már ott álltam 20 percet a hidegben, nem enged fel a sofőr, azt mondja várjak két órát. - ha tudtam volna, akkor persze rögtön a vonatot céloztam volna meg, csak az átszállás miatt macerás, meg jóval hosszabb az út.

Nem szeretetszolgálat, akkor viszont a pénzemért ne próba-szerencse legyen az, hogy mikor jutok haza, vagy akárhová el. Főleg ha még plusz díjat is szednek, mert kiemelt járat. Itt nem is arról volt szó, hogy én, a +1 fő, aki lement egy hétvégére, nem fért fel. Ott volt másik 7 ember is.

"Ilyenkor azt tudom mondani, hogy vegyen az ember kocsit, vagy különben kiteszi magát a tömegközlekedés szeszélyeinek."
Ezt meg szerintem te se gondolod komolyan. Milyen egyszerű is lenne az élet, ha csak úgy vehetnék magamnak egy kocsit (és ha még fenn is tudnám tartani!).
3081 levél
Válasz 13.12.29. 22:48 #844
Sucee
Elég vicces ilyeneket megtudni, nap mint nap heringjáraton utazom. (A szó szerinti tömött busz, ahol levegőt venni is alig van hely, és ajtónyitáskor ömlenek az emberek, mint a törpök a Hobbitban.)
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
20579 levél
Válasz 13.12.29. 22:31 #843
Pyrogate
most nem igazán értelek. És ha teli van a busz, mondjuk álló hely se lenne, akkor is azt várnád, hogy indítsanak új járatot pár emberre? ha nem férsz fel valamire, akkor ez van. Ami a busztársaság felelőssége, hogy ha ez gyakran fordul elő, akkor sűrítik a buszokat. Nem szeretetszolgálat, profitról szól, annyit indítanak, ami nagyjából megtelik. Nem igazán értem, mi a konkrét baj, de tényleg.

Amúgy igen, a sofőrnek nem lenne szabad felengednie senkit állva. Ez tény. Egész Európában így van.

Ha van 3 ülőhely, akkor felenged három embert. Miért ne engedne? Nem vágom.
Kicsit úgy érzem, hogy ha valami nem úgy megy, hogy neked tökéletes legyen, akkor már szar az egész rendszer meg kapják be.

Ilyenkor azt tudom mondani, hogy vegyen az ember kocsit, vagy különben kiteszi magát a tömegközlekedés szeszélyeinek. Szerintem a Volánbusz a MÁVhoz, vagy BKV-hez képest elég normális.
7786 levél
Válasz 13.12.29. 21:00 #842
Lovi Tommy
Ezek szerint minden alkalommal amikor az elmúlt pár évben buszon utaztam vidékre, a sofőr bevállalta.
És a kérdésem továbbra is az: ha én pl átszálnék x helyen, hogy eljussak y helyre, de 2 óránként jár a busz, akkor ott állok 2 órát? Ha a következő sofőr is túlbuzgó, akkor 4 órát? Meg a többi, amit még feltettem, s valóban érdekelne: adott esetben pl 3 embert felenged, a többit nem? Vagy senkit?
Ne adj Isten, mennék vidékről valahova állásinterjúra, vizsgára, akárhová, ahol cinkes, ha kések, akkor hivatkozzak arra, hogy nem volt ülőhely?
20579 levél
Válasz 13.12.29. 20:30 #841
Pyrogate
ÖÖÖ mármint azt tudod, hogy életveszélyes buszon állni és nem csak annak, aki áll, hanem másokra is veszélyes tud lenni. A KRESZ szerint már kurvarégen tiltott a dolog, kb. 5-6 éve nézik ezt komolyan és a sofőrtől függ, hogy bevállalja-e, mert ha hirtelen fékeznie kell és valaki repül egy komolyat (akár ki a szélvédőn) és emiatt megsérül, akkor azt kurvára a nyakába varrják.

Én amúgy a lábsérülésem miatt pont egy hete buszoztam Paksra, 4-5 ember állta végig az utat, a sofőr rendes volt, hogy engedte nekik, ő bevállalta a rizikót. De ez totál szabályellenes.
7786 levél
Válasz 13.12.29. 18:26 #840
Lovi Tommy
Ma újabb csodálatos tapasztalattal lettem gazdagabb.
Nagybátonyba mentem karácsonyozni barátokkal tegnap. Délelőtt én előbb indultam, mint ők, és a 10:47-es busszal akartam jönni Budapestre. Tudni kell, hogy hétvégén 2 óránként jár az egyetlen busz, ami Pestre visz.
Természetesen 11.03-kor már benn is állt a busz, majd a megállóban várakozó 8 utassal (köztük egy anyuka 2 kisgyerekkel) közölte a sofőr, hogy "tele van" a busz (értsd: nincs ülőhely), és várjuk meg a 12.47-est. Ja, a vonat természetesen 10.52-kor ment el, miközben a buszt vártam, szintén kétóránként jár amúgy.
Telefonszám nem volt kirakva a menetrendre, mobilnetről lenéztem a Nógrád volán számát, ahol azt mondták, ezzel nem tudnak mit tenni, nem az úő járatuk, hanem a Borsod voláné, viszont Kisterenyéből (szomszédos falu) 11:55-kor indul egy busz Bp-re. (mint kiderült 30 perc séta).
Nem tudom, hogy ez új rendelet-e, de ha igen, eléggé szemétség, főleg olyan helyeken, ahol ilyen ritkán járnak a járművek, főleg télen (5 fokban nem lehetett kellemes két órát álln iazoknak, akik a következő buszt megvárták). S ha a következő buszra se enged fel a sofőr? Akkor még két órát várok? Ha van fenn 3 hely, s 10-en várnak, akkor senki sem szállhat fel, vagy az első 3?
31932 levél
Válasz 13.12.09. 23:17 #839
szbszig
Ha nem is életfogytiglanra, de annyira, ameddig szépen megtermelik odabent az okozott kár megtérítésére való pénzt.

Az meg nálam különösen súlyosító körülmény, hogy ennyi idő alatt nem jött meg az eszük, és négy év elteltével ugyanúgy megcsinálták.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51824 levél
Válasz 13.12.09. 22:43 #838
Barthezz
Néhány embercsökevény új szórakozási módja. Nem irigylem a festékkel nyakon öntött utasokat...

Életfogytiglanra kéne bezárni az ilyeneket.
7786 levél
Válasz 13.11.23. 21:20 #837
Lovi Tommy
nem. múlt hétvégén vasárnap reggel metróztam tudom, mert kurva angy lámpás táskával tartottam hazafelé
Előtt elevő szerdán nyomtam be nagyon, de az más téma
51824 levél
Válasz 13.11.23. 20:59 #836
Barthezz
Szombat délelőtt én már pedig pótlóbuszoztam.

Nem múlt hétvégén nyomtál be nagyon és csak képzelted?
7786 levél
Válasz 13.11.23. 19:21 #835
Lovi Tommy
én mentem ametróval múlt hétvégén. (god mode on)
51824 levél
Válasz 13.11.23. 19:18 #834
Barthezz
De, múlt hétvégén is le volt zárva. Kb. 2 hónapja egyik hétvégén sem jár.
7786 levél
Válasz 13.11.23. 19:16 #833
Lovi Tommy
főleg, hogy pl a múlt héten nem is volt
51824 levél
Válasz 13.11.23. 19:10 #832
Barthezz
Kezdem unni a dolgot. Direkt megnéztem múltkor, hogy erre a hétvégére már nem vonatkozik a kiírás, erre ma is lezárt metró fogadott. Nem hiszem el, hogy ez az állítólagos tesztelés miatt lenne és hogy ennyi ideig elhúzódna. Lehet ezzel spórolja ki a BKV a bérletcsökkentés árát, hogy hétvégenként bezárja a 2-es metrót... Tényleg kiírhatnák most már mindenhova nagybetűkkel, hogy hétvégente a metró nem jár. Mert Budapesten ezt is meg lehet tenni. Vicc.
20579 levél
Válasz 13.11.15. 10:55 #831
Pyrogate
az az emelés az elmúltnyolcév miatt van, akik tönkretették az országot és a tömegközlekedést!!! (fidesz logika)

rezsicsökkentés szóért (bérlet, baszod!) meg faszkorbács a bkk-nak
3310 levél
Válasz 13.11.15. 00:59 #830
Kemloth
Gyönyörű
Ráadásul itt (nyilván figyelmetlenségből...) lemaradt egy kis narancssárga felfele nyíl.
51824 levél
Válasz 13.11.15. 00:26 #829
Barthezz
31932 levél
Válasz 13.11.15. 00:18 #828
szbszig
Szép, színes grafikonok is vannak, látom. A lényeg, hogy mindegyiknél a piros részen növekszik, és a narancssárga részen csökken az ár. Nehogy valaki eltévessze a nagy fülkeforradalmi hevületben majd jövőre.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51824 levél
Válasz 13.11.14. 23:36 #827
Barthezz
Azta!

10%-kal kevesebbe kerülnek a BKK-bérletek januártól!

Nyilván kampányfogás és nem véletlenül mostanra időzítették, de akkor is üdvözlöm a döntést. Ilyen még tényleg nem volt.
3310 levél
Válasz 13.11.13. 22:28 #826
Kemloth
27766 levél
Válasz 13.11.13. 18:29 #825
LordMatteo
Jé, ide is írtam aznap?
A kibaszás társas játék, sose feledd.
3310 levél
Válasz 13.11.13. 17:56 #824
Kemloth
Ma ne próbálkozzon senki 7 es, 107E, 7E busszal, keleti lezárva, buszok kerülnek (Stefánia-Kerepesi), 0 sebességgel haladnak.
27766 levél
Válasz 13.11.10. 23:32 #823
LordMatteo
faszom a pesti tömegközlekedésbe, hogy már tudom, miről beszéltek
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51824 levél
Válasz 13.11.10. 03:08 #822
Barthezz
Gondom szerencsére nem lett belőle, de pl. földalattin az Oktogon előtt illendő lenne bemondani, ha máshol nem is. Szerencsére a metrópótlást egész korrektül megoldják ezzel a két járattal, így a Déliig, Moszkváig viszonylag gyorsan el lehet jutni és az ellenőrök is segítőkészek voltak.
14253 levél
Válasz 13.11.09. 18:20 #821
Babykiller
Engem meg pont az zavart, hogy miért kell percenként bemondani.

Más. Volt hogy a diszpécser szólt a sofőröknek, hogyha már beiktattak új megállót, esetleg meg kellene ott állni
51824 levél
Válasz 13.11.09. 15:48 #820
Barthezz
Nyilván ha zenét hallgattam volna, nem írnám ezt.

Nem volt semmiféle tájékoztatás a földalattin. És előtte a 20E buszon sem (bár mivel a Hősökön leszálltam róla, a Keleti előtt ott még bemondhatták).
15994 levél
Válasz 13.11.09. 14:50 #819
ufodani
Talán ha kivennéd a fülest
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
51824 levél
Válasz 13.11.09. 14:33 #818
Barthezz
Földalattival mentem a Deákra, ott semmilyen bemondás nem volt.
14253 levél
Válasz 13.11.09. 12:41 #817
Babykiller
Kb. minden megállónál, minden metrót keresztező járaton bemondják.
7786 levél
Válasz 13.11.09. 11:28 #816
Lovi Tommy
Most is azon a szaron ülök, megint fél órája tart a tíz perces út...
51824 levél
Válasz 13.11.09. 09:45 #815
Barthezz
Nah jó, látom a korábbi hírt kiegészítették a novemberi dátumokkal, de illett volna ezt külön hírben kiemelni, hogy meghosszabbítják (mily meglepő) a felújítást...
51824 levél
Válasz 13.11.09. 09:42 #814
Barthezz
És most direkt felnéztem a BKV és a BKK honlapjára és nem én voltam a balfasz. Egy árva hír nincs róla, hogy ezen a hétvégén is lezárják a metrót. Az októberi hétvégéket jó előre kihirdették, teleplakátolták vele a várost, úgy látszik, most már erre is szarnak, döbbenjen rá akkor az utas, amikor fel akar rá szállni.
51824 levél
Válasz 13.11.09. 09:38 #813
Barthezz
A BKV nyugodtan bejelenthetné, hogy a 2-es metró hétvégenként a továbbiakban nem jár. Nem arról volt szó, hogy októberben 3 hétvégét érint ez a biztosítóberendezéses baszakodás? (Amit mellesleg illett volna az Alstom metrók üzembeállítása előtt a tesztüzem során megcsinálni és akkor nem kéne most hétvégenként lezárni a teljes metrót.) Ehhez képest ma a Deákon újfent lezárt metró fogadott, így negyedórával később értem a Délibe a tervezettnél (szerencsére a busz, amrie mentem, szintén ugyanennyit késett, illetve az ellenőr tök készséges volt és a Ferenciek tere felé irányított át, mert mint kiderült, ha a Deákon szállok fel a pótlóbuszra, az kb. fél óra alatt lett volna a Déliben, míg a Ferenciekről közvetlenül odament). Meddig fogják még ezt a hétvégenkénti lezárást csinálni?
7786 levél
Válasz 13.11.07. 09:24 #812
Lovi Tommy
Kezd zavaró lenni, hogy a három buszjáratból ami felénk jár, kettő konstans 6-10percet késik jobbik esetben. de már az is egyre gyakoribb, hogy kimarad egy járat, aztán a következő 10percet késik, s az ember 25 percet vár, miközben 20perc sétával ott lenne a végállomáson. csak ha siet, akkor nem mindegy, hogy 5perc busz vagy 20perc séta.
múltkor az egyik járatból három(!) jött egymás mögött. úgy, hogy amúgy 15percenként jár.
3225 levél
Válasz 13.11.01. 23:49 #811
sHarris
Kicsit OFF, de...
"Meg azt, hogy ilyen biszem-baszom nyelveken sem beszélnek, a turista ne is próbálkozzon, előbb tanuljon meg magyarul."

Na, ezzel a hozzáállással viszont sose értettem egyet. Mármint azzal, hogy mi igazodjunk a turistákhoz, és ne a vendég a vendéglátóhoz. Jó, mondjuk az angol valóban a de facto világnyelv, a vezető közvetítőnyelve a népek közti kommunikációnak, így ebben a helyzetben helytálló a megjegyzésed, de ezt más esetekben nem lehet elvárni. Szerintem ha már valaki kinéz egy idegen földre, ne lepődjön meg azon, ha nem ért mindent, egy-két szót, alapvető mondatot esetleg meg is tanulhat az adott ország nyelvén. Szóval ha én mondjuk Mongóliába kimennék turistáskodni, egyáltalán nem várnám el azt, hogy mindenki az én akaratomat lesse és az én javamat szolgálja minden mozdulattal, hanem elfogadnám azt, hogy nekem kell igazodnom egy másik nép nyelvéhez.

...

Ettől függetlenül ez még mindig az egyik legcsodálatosabb önkifejezési mód, amivel idáig találkoztam. Titokzatos, logikai játékra invitáló, humoros, egyedi, de mindenek felett: facepalm-indukáló.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
7786 levél
Válasz 13.11.01. 17:42 #810
Lovi Tommy
-.- eskuszom nem jutott volna eszembe

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.