Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

51815 levél
Válasz 09.09.08. 14:42 #509
Barthezz
Okés. Bár mondom, máshol csak akkor fogok úgyis lyukasztani, ha ellenőrt látok.
20579 levél
Válasz 09.09.08. 14:28 #508
Pyrogate
Szerintem csak a metróra vonatkozik.
51815 levél
Válasz 09.09.08. 13:17 #507
Barthezz
Megnéztem a videot is, akkor ezek szerint nemcsak metrón igaz ez a 60 perc, hanem bármilyen felszíni járaton, ahol a régi kézi lyukasztók helyett automata gép van? (pl. Combino-k, újfajta buszok és trolik)
51815 levél
Válasz 09.09.08. 13:08 #506
Barthezz
Tudtam hogy te leszel a megmentőm a topicban. Köszi a választ, így akkor sztem áttérek a havibérlet helyett a 10-es gyűjtőjegyre. Metrón lyukasztok, máshol meg csak elvétve van ellenőr. (4-6-oson, 1-es villamoson, 7-es buszon azért nem árt állandóan figyelni.) Mivel még nem sikerült elhelyezkednem, kevesebbet vagyok Bp-n, mint terveztem, s nem érné így meg bérletet vásárolnom.
20579 levél
Válasz 09.09.08. 09:15 #505
Pyrogate
Nem kell még egyet lukasztanod, metrón egy óráig érvényes - akárhány átszállással (túl sokszor nem lehet). Az indexen volt erről egy cikk kb fél éve.

szerk: itt van
51815 levél
Válasz 09.09.08. 00:29 #504
Barthezz
Hát perpill nincs nálam vonaljegy, de megcsekkolom. Attól tartok viszont, hogy nem fog külön kitérni vele a metróra, ráadásul állítólag ez egy új szabály, hogy nem kell átszálláskor lyukasztani, s korábban meg kellett...

szbszig: Hát az oda ültetett alkalmazottnak csak annyi a dolga, hogy amit kérnek tőle, azt eladja, szal nem hinném, hogy profi információpultosnak is kiképezték volna őket.
12270 levél
Válasz 09.09.07. 23:47 #503
asas01
Nem írja a jegy hátulján?
i tell it like it is, cause im a bold figure
31929 levél
Válasz 09.09.07. 23:44 #502
szbszig
"Apró részletekkel"? Akkor mégis mit tudjon, ha nem azt, hogy hova érvényes a jegy, amit árul?

Mondjuk teljességgel megértem az aggodalmadat, mert szerintem se fogja tudni, csak ezért nem kéne felmenteni, ha egyszer ez a munkája.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51815 levél
Válasz 09.09.07. 23:41 #501
Barthezz
Nah igen, pedig jó lenne ezt tudnom. A jegypénztárban meg hiába kérdezem meg, hiszen egy odaültetett alkalmazott nem biztos, hogy tisztában van ezekkel az apró részletekkel...

Pyro vagy vki?
7 levél
Válasz 09.09.07. 23:21 #500
HayateLen
felénk a buszos tömegközlekedéssel egy a gond: a hely, mindig telt ház van a 14:20-as buszon...
15992 levél
Válasz 09.09.07. 23:10 #499
ufodani
Hoppá ilyen is van?Most megfogtál,akkor inkább passz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
51815 levél
Válasz 09.09.07. 22:59 #498
Barthezz
Jaja azt olvastam, de ez amúgy tuti akkor hogy átszállhatok a 300-as vonaljeggyel? Mert van átszállójegy is 500 vmennyiért, az akkor mire jó, ha nem éppen erre?
31929 levél
Válasz 09.09.07. 22:24 #497
szbszig
Azt mindenesetre ne próbáld meg, hogy kijössz a metró területéről, és utána még vissza akarsz menni ugyanazzal a jeggyel egy órán belül, mert ilyenért már vertek meg embereket a BKV-figyelő szerint...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
15992 levél
Válasz 09.09.07. 21:56 #496
ufodani
Úgy tudom,h ezzel a legdrágábbal 1 óra a menet term az átszállásokkal együtt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
51815 levél
Válasz 09.09.07. 21:53 #495
Barthezz
Vki nem tudja esetleg, hogy a 300 Ft-os BKV vonaljeggyel át lehet-e szállni a Deák-téren másik metróra új jegy érvényesítése nélkül? Mert olyat is hallottam, hogy újat kell lyukasztani és olyat is, hogy a vonaljegy a metró egész területén 1 óráig érvényes, s közben a Deák-téren szabadon át lehet szállni. A BKV honlapján természetesen semmi infot nem találtam erről.
31929 levél
Válasz 09.08.29. 16:09 #494
szbszig
"Érettségizz BKV-ból!
Mennyire vagy naprakész a BKV-s hírekben? Rövid kérdőívünk kitöltésével ellenőrizheted tudásod. (A betelefonálós játékokkal ellentétben itt tényleg van helyes megoldás.)
Az első három kérdés Szalainé Szilágyi Eleonórával kapcsolatos. Minden helyes válasz 3 pontot ér.

1,) Hány darab használt autóbuszt vásárolhatott volna a BKV, ha Szalainé 100 milliós végkielégítését, 1,2 milliós fizetését, és az ehhez járó 120 százalékos prémiumot, melyet közel 1 évig kapott, járműbeszerzésre költi, ha tudjuk, hogy egy ilyen busz ára 20 millió forint?

2,) Hány darab vonaljegyet (és/vagy bérletet) kell eladni a BKV pénztárosainak, hogy kitermeljék Szalainé fizetését és végkielégítését?

3,) Ki lehet a felelős azért, hogy Eleonóra az elbocsátást követően továbbra is a cégnél dolgozhatott? (Csak egy helyes válasz van):

a,) Az akkori vezérigazgató, Balogh Zsolt
b,) A BKV teljes vezetése. Mindenki, aki tudott erről, és nem szólt
c,) Magyarországon vagyunk, így senki

4,) Vajon hány másodperc alatt ég ki teljesen a Rákóczi úton azaz Ikarus 435-ös autóbusz, melynek a motorterében a karbantartás teljes hiánya miatt tűz keletkezett? A megoldáshoz függvénytáblázat használható. (10 pont)

5,) A Moszkva tér felé közlekedő 22-es busz a Szent János korháznál fékhiba miatt elszabadult. Számítsa ki, hogy az autóbusz hány perc alatt ér a Moszkva térre. (Amennyiben lehetséges adja meg a "becsapódás" helyét is) (12 pont)

5/a) Ön szerint ki lesz a hibás?

a,) A vezérigazgató
b,) A karbantartó
c,) Természetesen a buszvezető

6,) Ábrázolja koordináta-rendszerben a BKV jegy és bérletárainak növekedését 2000-től napjainkig. Másik színnel jelölje a szolgáltatás színvonalának csökkenését. Milyen arányosság figyelhető meg a jegyárnövekedés és a szolgáltatás színvonalának csökkenése között? (20 pont)

7,) A BKV 5 színésszel kötött szerződést a Nagykörúti villamosok és a 7-es buszcsalád utastájkoztató szövegeinek felmondására. Vajon hány darab autóbuszt lehetett volna teljesen kitakarítani, ha tudjuk, hogy a tájékoztatás „fejlesztésére” 5 millió forintot költött a cég, és azt is tudjuk, hogy egy busz kitakarítása 50 ezer forint. (10 pont)

8,) Tippelős feladat: Ön szerint hány embert foglalkoztatnak feleslegesen az Akácfa utcában? Tippelje meg azt is, ha ezeket kirúgnánk, mennyi plusz bevételhez jutna a BKV. (7 pont)

A BKV-figyelő blog tulajdonosának hozzájárulásával."
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4472 levél
Válasz 09.08.18. 00:56 #493
-007-
ehh
és szeptembertől én is vastagítani fogom a zsebüket
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
31929 levél
Válasz 09.08.12. 13:12 #491
szbszig
Most olvastam:

BKV = Barátok Közösen Vagyonosodnak

Áááh!...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 09.08.11. 22:08 #490
Pyrogate
Sajnos nem csak a BKV-nál megy ez így...
Nemrég épp az anyacégünknél, az MVMnél volt ez a Kocsis és szép summával távozott...
9326 levél
Válasz 09.08.11. 10:43 #489
Kanduhrka
Kb 4 éve, épp utaztunk vonattal, és diákjegyet vettem, hisz volt diákom. Egyetlen gond volt, hogy elfelejtettem rárakatni az érvényesítő matricát, amit a kalauz is észrevett. Nekem viszont mákom volt, azt mondta, most elengedi a 8000 ft-os büntetést, de máskor jobban figyeljek.
horrorgeeks.blogspot.com
31929 levél
Válasz 09.08.11. 09:51 #488
szbszig
Érdekes összehasonlítás...

Attól függetlenül, hogy nekem felettébb gyanús. Például az amerikai elnök fizetésével vicc összehasonlítani, mert nála nyilván nem az számít, mennyi pénzt kap kézhez, amit elkölthet a sarki közértben.

De a munkakeresős rész is furcsa. Hogy egy "Senior Professional in Human Resources" diplomával és egyéb hasonlókkal rendelkező menedzser átlagosan évente 1-1,5 millió forintot keressen New Yorkban. Egyesek meg ezek szerint még kevesebbet. Ebből ott igencsak felkopna az álla, azt hiszem.

És valóban, New Yorkban az óránkénti minimálbér 6,75 dollár. Ezzel és 8 órás munkanapokkal számolva az éves minimálbér mintegy 2,5 millió forint. És ez még csak a minimálbér, ami bármilyen szakképesítetlen munkásnak jár! Szóval az az 1-1,5 millió nem tudom, hogyan jött ki...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 09.08.10. 09:32 #487
Pyrogate
ja, annyira telik rá, hogy évekig (ha hól emlékszem 3 évig) állt az építkezés. Nálunk legalább folyamatos
31929 levél
Válasz 09.08.10. 09:30 #486
szbszig
Jaja, én is akartam linkelni, csak félúton elfelejtettem. Mondjuk a különbség annyi, hogy a németeknek telik arra is, hogy ennyi pénzt kibasszanak az ablakon, miközben mi belerokkanunk a 4-es metróba...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 09.08.10. 09:24 #485
Pyrogate
Nahát van nálunk bénább metróépítés is

én tegnap óta ezen röhögök
51815 levél
Válasz 09.07.17. 11:51 #484
Barthezz
Nah ezek után aztán végképp nem fogok vonatozni egyszer sem, nekem is ugyanilyen igazolványom van egyébként, szal én is járhattam volna ezek szerint így. A kalauzt meg falhoz állítatnám és... Tökéletes példája annak, mennyi aljadék, söpredék ember van jelen társadalmunkban.
31929 levél
Válasz 09.07.17. 10:05 #483
szbszig
Szóhoz sem jutok...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 09.06.04. 23:41 #482
Pyrogate
kb Persze mindenki tudja, hogy ezt bevezetni egy pofon lenne a szarnak, hiszen régen működnie kéne a csipkártyás rendszernek, nem kéne biztonságiakkal utazni pl. éjszaka (gyakran többen vannak mint az utasok). Csak az is sok időt venne el, ahogy egy hatoson mindenki dugdosná a csipkártyáját (meg hányan furakodnának be közben). Szóval nincs jó rendszer, szopatni kell a népet, hátha megváltozik a morál. Vagy jobb közlekedés elérhető áron...

előbb utóbb járhatatlan lesz autóval a város és mindenkinek bkvzni kell ha ha ha
12270 levél
Válasz 09.06.04. 21:06 #481
asas01
Ennek a módszernek Pesten kb az első napon 10 halálos áldozata lenne, amiből 6 leszállni nem szándékozó utas, 4 pedig elindulni nem akaró vezető.
i tell it like it is, cause im a bold figure
4472 levél
Válasz 09.06.04. 20:46 #480
-007-
Én ha látom, hogy egy ember nem elöl száll fel, a busz addig nem indul el, amíg az illető előre nem megy. Ha 1órán át duzzog az utas és nem megy előre, akkor a sofőr behúzza a kéziféket, motor leállít és pihen. Ő addig onnan nem megy el
1x már volt hasonló eset. Diák lány hátul szállt fel. 5percig áll a merdzsó csuklós a megállóban. Sofőr laza volt. És neki adtunk igazat.

Amúgy azt vette észre, hogy ha köszönök felszállásnál a sofőrnek, akkor mindig vidámabb lesz +jegyvársárlásnál is egyből mondják, hogy "eddig kérek egy ilyen jegyet" ez így nemoké. Köszönni is kéne nem? Én mindig köszönök
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
31929 levél
Válasz 09.06.04. 20:17 #479
szbszig
Hmmm...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
5011 levél
Válasz 09.06.04. 16:17 #478
Gump
Ok, belátom, sok járaton tömeg lenne (volt, van, lesz is) bliccelőktől függetlenül.
12270 levél
Válasz 09.06.04. 16:12 #477
asas01
Jó, de most az a kérdés, hogy hány olyan ember van, aki blickol, csak 1-2 megállót menne és nem is hajlandó jegyet venni, ha máshogy nem utazhat. Azért ez így már elég szűk kör, nem hiszem, hogy ettől hirtelen lenne hely szambaiskolát üzemeltetni a csuklóban.
i tell it like it is, cause im a bold figure
5011 levél
Válasz 09.06.04. 15:57 #476
Gump
Azért töménytelen sok ember van, aki csak felugrik 1-2 megálló miatt buszra, villamosra. Lehet, hogy azok megtanulnának járni ismét...
12270 levél
Válasz 09.06.04. 14:21 #475
asas01
Ha nem lehetne bliccelni, ugyanennyi lenne az utas, csak mindenki venne jegyet/bérletet. Budapest azért nem éppen valami picsányi falu, ahol csak azért ugrik fel a buszra az ember, hogy ne kelljen hazáig cipelni a tejet a boltból.
i tell it like it is, cause im a bold figure
5011 levél
Válasz 09.06.04. 14:09 #474
Gump
Nem lenne, ha csak a jeggyel rendelkezők utaznának...
51815 levél
Válasz 09.06.04. 13:47 #473
Barthezz
De Bp-n minden napszakban minden belvárosi buszjáraton heringparty van...
6480 levél
Válasz 09.06.04. 12:47 #472
GustyX
Mi ezen akkora nagy szám? Miskolcon is már évek óta be van vezetve és működik. Ha vkinek nem az első ajtón sikerül felszállni, akkor a sofőr előre hívja.
Egyedül reggelente, az egyetemi buszokon nem működik így, érthető okokból.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
51815 levél
Válasz 09.06.04. 11:57 #471
Barthezz
De ott bliccelő sem akad annyi, mint a belvárosban, szal túl sok értelme ott meg ponthogy nem lenne...

Kanduhrka: Hát a Combinón igazán érdekes dolog lenne az első ajtótól elmászni a villamos másik végébe.
20579 levél
Válasz 09.06.04. 02:50 #470
Pyrogate
Inkább a kieső járatokon fogják alkalmazni, mint amiken most tesztelik (nagyon külváros vs. külvárosi csomópont, pl. örs közötti járatok)
9326 levél
Válasz 09.06.04. 02:33 #469
Kanduhrka
Próbálnák csak megcsinálni ezt a 206-oson, vagy 86-oson... Ott néha akkora tömeg van, hogy csak a harmadik buszra férek fel.

Villamosnál is ez lesz majd?
horrorgeeks.blogspot.com
51815 levél
Válasz 09.06.04. 01:54 #468
Barthezz
Főleg, ha vki mondjuk átszállással utazik akár csak 1-2 megállót, az így már 800 Ft, míg mondjuk ugyanennyi pénzért távolsági járaton felnőtt jeggyel leutazol Bp-től mondjuk Esztergomig. Vicc.

Első ajtós felszállást meg próbálnák csak meg pl. a 7-es buszon, totál bedugulna az eleje... Tényleg csak akkor működik, ha kevés az utas és nem nagyon van állóhely, az meg itt Bp-n eléggé ritka a belvárosban...
7503 levél
Válasz 09.06.03. 22:58 #467
Attila88
Ooo, Szegeden mar tobb eve be van vezetve. 1-2 ramenosebb sofor meg is probalta betartatni az elejen, de azota feladtak a dolgot. Nem lehet ezt forgalmasabb vonalakon betartatni.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
1126 levél
Válasz 09.06.03. 21:49 #466
Bali1337
Pécsen már be van vezetve 2 hónapja, ugyan több hely van a buszokon...
viszont ha valamelyik debil nem hajlandó a busz végébe vonszolni magát felszálláskor, akkor általában eldugul az eleje, és a buszsofőr becsukja az ajtót, és aki kintmaradt, az megszopta mint a torkos..
mondjuk az időseknek se lehet nagy élvezet átjárni a buszt, miközben már elindult..
"We will sail on forever on, to the land of the evening star..."
13840 levél
Válasz 09.06.03. 21:26 #465
powerhouse
Az fasza lesz, mindenki rosszul lesz meg rókázik, mert itt azért már nem kis gyorsulási értékek lehetnek.
If I look back I am lost
29145 levél
Válasz 09.06.03. 21:21 #464
Germinator
"Ha nem a város túloldalára megyek, olcsóbb lassan taxit hívni."

Az biztos. Most hallottam, hogy felnőtt bérlet 9400 Ft. Baszki
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12270 levél
Válasz 09.06.03. 21:11 #463
asas01
Teszteli az első ajtós felszállást a BKV.

Önmagában jó ötlet, sokan javasolták már és én is támogatom, mert kurva unalmas már lógó faszú, összeszart csövesekkel és egyéb hasznos állampolgárokkal osztozkodni a buszokon, csak felmerül néhány kérdés a gazdaságosságot illetően, amennyiben bevezetésre kerül városszerte.

Eddig állítólag azért volt ilyen irreálisan drága a jegy és a bérlet, mert az utasok jelentős hányada rendszeresen bliccel. Ha mostantól nem lesz bliccelés, csökkennek vajon az árak? Minimum 30-40%-al nő majd elvileg az eladott jegyek és bérletek száma, mert ennyien lazán szörföltek eddig a békávén. Várhatunk 20-30-40%-os árcsökkenést vagy tovább emelik a tarifát? Hány ellenőrt és biztonságit kell felvennie a BKV-nak, ha ezt a rendszert esetleg a legforgalmasabb járatok kivételével mindenütt be akarja vezetni? A videón úgy láttam, hogy egy ellenőr áll elől, minden ajtónál pedig egy-egy ork. Ez nyilván elég komoly létszámnövelést igényelne a BKV berkeiben, mivel most teljes városrészek vannak, ahol elvétve látni csak ellenőrt. Nőne annyival a bevételük a bliccelés megszűnésével, hogy gazdaságosan alkalmazni tudják ezt a rengeteg embert és akár csökkentsék is az árakat(persze lol) vagy javítsanak a járművek állapotán?

És bónusznak: honnan a nyűves faszból van képük elkérni 400 ft-ot egy tetves vonaljegyért? Ha nem a város túloldalára megyek, olcsóbb lassan taxit hívni.
i tell it like it is, cause im a bold figure
29145 levél
Válasz 09.05.22. 23:00 #462
Germinator
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12270 levél
Válasz 09.05.22. 22:56 #461
asas01
Király, akkor ha szerény 50-60 éves lemaradással számolunk, hamarosan jöhet is a bejelentés a BKV-tól, hogy holnaptól már csak félóránként gyullad ki a 24-es busz.
i tell it like it is, cause im a bold figure
31929 levél
Válasz 09.05.22. 22:01 #460
szbszig
Nem hangzik rosszul:

Működik a hiperszonikus repüléstechnológia.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.