Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

38325 levél
Válasz 08.04.18. 15:51 #209
kopé
ez már valami, kezd tetszeni
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
29145 levél
Válasz 08.04.18. 15:48 #208
Germinator
Mi ez a fasság? Már megint az jön, hogy a BKV sofőrjei tehetnek a sztrájkról, nem pedig a BKV-főnökök, legalábbis nekem az írásból ez jött le. És gondolom majd megint jönnek a nagypofájú emberek, akik jól beszólnak az ellenőröknek, hogy ők bizony nem érvényesítik a jegyüket. Ez most nemtommi, de nem hangzik túl értelmesnek...
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
31927 levél
Válasz 08.04.18. 15:46 #207
szbszig
Hohó, BKV-sztrájk után hétfőn jön a válasz: BUSZSZ-sztrájk!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 08.04.18. 15:30 #206
Pyrogate
de bazzeg ha akarják vegyék fel...
"respect"
31927 levél
Válasz 08.04.18. 15:25 #205
szbszig
Szegény jehovisták...:

"Két sofőrnek nem engedték felvenni a munkát

Értesüléseink szerint két buszvezető fel akarta venni a munkát Kelenföldön, de a kollégáik élő sorfalat alkotva megakadályozták, hogy elhagyják a telephelyet. Végül meggondolták magukat."
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
38325 levél
Válasz 08.04.18. 15:08 #204
kopé
uramatyám, na ne...
ez kész...
ezen röhögnöm kell
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
20579 levél
Válasz 08.04.18. 15:05 #203
Pyrogate
uramisten

persze, hajrá dolgozók szopassátok meg a várost, hogy legyen nagyobb béretek! Kiváncsi vagyok mi lenne, ha a nem lenne áram mondjuk 2 napig. Pff, kár h ott nincs ilyen monopol munkaerőpiac.
egyébként sem ők csinálják, hanem a szakszervezet! DE persze minden tisztelet a dolgozóké pfff

Senki nem ment ma dolgozni, csak mondom...Egész nap be lehetett érni a munkahelyekre, aki nem félt elindulni a múltkori káosz után.

Paraméterkönyv pedig akkor is lesz, ha egy hétig sztrájkolnak, vagy esetleg körbeállják a várost buszokkal, felgyújták a Kossuth teret, vagy bármi "hőstettet" hatjanak végre.
10960 levél
Válasz 08.04.18. 12:27 #202
Lacko
Ez kell nektek:


Jehovista sofőröket!

A BKV-nál állítólag "komolyan" "fölmerült", hogy a "jövőben" kizárólag az Írás szerinti Jehova Tanúi resztoránus vallási felekezet tagjait alkalmazzák autóbusz- és villamosvezetőként, vagy legalábbis szorgalmazzák a tanúk jelentkezését sofőrnek. Teljességgel meg nem erősített információink szerint így elképzelhető, hogy a Magyarországi Jehova Tanúi Egyház Királyságtermeibe hamarosan kikerülnek a BKV ZRt. munkafelvételi hirdetményei.

Mindennek az az oka, hogy a Jehova Tanúi felekezet tiltja a sztrájkot tagjainak. Az Index információi szerint a múlt hétfői sztrájk idején el is indult buszával egy jehovista buszvezető. A hölgy most nem vezet, úgy tudjuk, nincs szolgálatban.


Igaz, hogy nem sztrájkolnak, de folyamatosan nyomatják majd az igét a mikronfonba...
10960 levél
Válasz 08.04.18. 07:37 #201
Lacko
Lóf...t törölték el!
Ideiglenesen jegelték. Júliusban előveszik és bevezetik.

Hajrá BKV dolgozók!


Egyébként ma gyorsabban beértem a munkahelyemre, mint egyébként. Csak mondom.
Értem én, hogy kényelmes dolog de10-kor elindulni és fikázni a dugóban.
Negyed7-kor még süvíteni lehetett, tök üres volt a város.
27765 levél
Válasz 08.04.18. 01:02 #200
LordMatteo
Nha.

Nem a MÁV sztrájkol, kicsit elkanyarodtunk a pontos dologtól a topicban (én is). A VDSZSZ sztrájkól, ami az egyik legnagyobb szakszervezet az országban .

Jójó, persze hogy ezt értettük MÁV alatt eddig is, csak azért pontosítsunk. A MÁV nem sztrájkol.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51806 levél
Válasz 08.04.18. 00:49 #199
Barthezz
Szánalom A MÁV-osokkal együtt rúgnám ki az összeset a p*csába. Kár, hogy ezekben a szakmákban nincs akkor rotáció, hogy ezt meg lehetne csinálni. Mindjárt elmenne a kedvük a sztrájktól.

A MÁV amúgy a legröhejesebb a Cargo eladásából származó bevétel követelésével. Ha én dolgozom alkalmazottként egy cégnél, s a tulajdonos eladja az egyik részleget, akkor majd én is követelhetem a bevétel egy részét, amihez mellesleg semmi közöm? Vicc ez, ami ebben az országban megy.
20579 levél
Válasz 08.04.17. 22:57 #198
Pyrogate
PErsze most már eltörölték a paraméterkönyvet, de a BKV nem mondhatja ki, hogy "bocsi, de a fizetésekért sztárjkolunk". Így aztán kitatáltak ezt-azt, csak h erősítsék a pozíciójukat, azaz bármikor tudjanak hitelesen fenyegetőzni. Van aki beveszi h "értünk" küzdenek?
51806 levél
Válasz 08.04.11. 12:51 #197
Barthezz
Itt a pont (legutóbbi 3-4 hsz-ed).
22 levél
Válasz 08.04.10. 14:50 #196
BT
Én hétfő reggel pár métert egy óráig tettem meg , pedig "kertek alatt" mentem a munkahelyemre ! Ha jövő héten is így lesz ,inkább szabin leszek ....
20579 levél
Válasz 08.04.10. 14:08 #195
Pyrogate
jah, így csak 20 járatot szüntetnek meg, és csak 50%on lesz ritkítás. Eredmény ugyan, de nem sok. Szerintem az egész napos sztrájk akkor is túlzás. Túl sok negatív hatása van, és akkor eredménye talán nem lesz. De majd meglátjuk. Legjobban annak örülnék, ha lefújánk az egészet, a paraméterköynvet meg eltörölnék A felháborodottság pedig elsöpri az egész fővárosi közgyűlést, és hullanak a fejek
10960 levél
Válasz 08.04.10. 14:03 #194
Lacko
Az ELMÜ nem rossz példa.
Egy ilyen BKV sztrájk szar nekünk embereknek, de hidd el, ezt már a költségvetés is megérzi. Tehát azért nem teljesen igaz, hogy nem jut el az "érdekeltekhez" az üzenet.
Egy ELMÜ lekapcsolás is szar lenne enkünk, de azért a GDP jobban megsinylené, mint te vagy én.
10589 levél
Válasz 08.04.10. 13:56 #193
Dark Archon
Ugyan már, kell egy kis extrém sport: kivilágítatlan bringával száguldani a 4-6-os síneken Ezért is jöjjön mindenki Critical Mass-ra! Bár szerintem soha a büdös életben nem lesz bringaút a körúton vagy a párhuzamos utcákban.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
20579 levél
Válasz 08.04.10. 13:56 #192
Pyrogate
Ezt a szakszervezet találja ki, és a sofőr "birkaként" csinálja. Én nem tiszetelem ettől őket, de elismerem, hogy félti a munkáját, ezért nem ítélem el. Csak az olyan, mintha azt mondaná az ELMŰ, hogy lekapcsolja az áramot az országban, mert sztrájkol. Azért az bebaszna, ha nem lenne net se áram órákig. Szóval azért az emberek türelmével játszanak, és ez SEM jó. Egyébként meg csináljunk népszavazást: Akarja-e, hogy a járatok 95%-a ritkuljon?
Szerintem ez is elég egyértelmű lenne
10960 levél
Válasz 08.04.10. 13:45 #191
Lacko
Érdekes. Én azelőtt is utáltam a BKV-t, de a sztrájk óta a sofőrökre nagyobb tisztelettel nézek. Ekkora média-ellenszélben igenis bátorság a sztrájk. Mert mi mást tehetnek azon kívül, hogy sztrájkolnak? Semmit.
Ez az egyetlen eszköz a kezükben. Amit te itt felsorolsz megoldásnak az a BKV és/vagy fővárosi vezetés lehetősége. Egy buszvezetőé semmi esetre se.

Egy buszvezető két dolgot tehet:
1., Birkaként várja a járatcsökkentést és a kirugását
2., Sztrájkol

A dolog - ahogy írtad - nem fekete-fehér, de az ő lehetőségei igenis binárisak.
20579 levél
Válasz 08.04.10. 13:32 #190
Pyrogate
Az a helyzet, hogy a paraméterkönyv SZAR. A ritkítások miatt a BKV vezetősége, a fővárosi közgyűlés, (gyurcsány) stb. a felelős. De! A bkv sztárjk miatt az emberek kurvára a sofőröket fogják szidni és nem a főnököket. Logikus, hiszen közvetve ők okozzák a bosszúságot. Szóval most itt a topicban az kérdés, hogy elfogadjuk-e a sztárjkot és a paraméterkönyv eltörlését, vagy nem, anyázzuk a bkv-s sofőröket és üdvözöljük a paraméterkönyvet. Az a baj, hogy ez bizony nem fekete-fehér, ahogy általában az életben minden. Én nem akarok paraméterkönyvet, és nem akarok sztárjkot. Ezt se lehet sajnos. De akkor mi a megoldás? Mert az minden, csak nem megoldás, hogy PÉNTEKEN, amikor AZ EGÉSZ VÁROS (de legalábbis a közepe) ÓRÁKIG DUGÓBAN ÁLL! Péntekenként megyek haza Zuglóból, és 3kor ha nem indulok el, akkor később már csak órák alatt jutok haza a 10 KM-es TÁVON! ÉS muszáj hazavinni a kocsit, szóval nem kerülhetem ki...Metróval persze jobb lenne, meg BKV-val (úgy csak 1 óra). Szóval csináljunk sztrájkot, méghozzá Pénteken. Ezt bármelyik nagyvárosban meg lehet csinálni, kivéve ebbne a gyönyörű magyar fővárosban, ahol alapból nem lehet reggel és délután közlekedni autóval. Nem véletlenül van mindenhol buszsáv, különben a bkv is állna a dugóban. Szóval legyen sztrájk, és fél napba teljen hazamennie az embereknek? Ha pl. Barthezz pénteken haza akar jutni, de mondjuk3ig órája lenne, szerintem Zegre csak hajnalba érne, és az út fele a városból való kijutás lenne (főleg a Hungárián...). Tehát megoldás a Sztrájk? Lehet, hogy ér valamit, de nem pénteken. Mert így társadalmilag senki nem fogja őket támogatni. Lehetne egész napos szombat-vasárnap sztárjk. LEgyen. PErsze az nem bénít, és nem fáj, és akkor a BKV vezetőség nem csinál semmit. JAvaslom, hogy vonják bele az embereket, és ne magánakciózzanak. Ha valakit zavar a járatritkítás, akkor elmegy egy "tüntetésre". Ami persze ugye nem ér semmit...Akkor zárjuk le az Andrássyt élő lánccal De a lényeg: tiltsuk ki az autósokat a belvárosból (Hungáriáig bezárólag), kivéve aki ott lakik, és KÖTELEZZÜK (bérlettámogatásokkal, parkolási támogatással) a vdékről bejárókat, hogy lerakják valahol a kocsit és bkv-znak. Akinek van esze, és nem a kényelem hajtja, az megteszi. Így nő a BKV bevétele, nem kell ritkítani, és még dugóban sem áll a város, nincs akkora bűz. MEgoldás? igen. Kivitelezhető: önerőből soha. De a BKV-nak sem fog menni. Talán kötnek egy kompromisszumot, de előtte az egész város megutálja a tömegközlekedést és a céget, és járatritkítás akkor is lesz, csak kevés. Szóval nem kettőt, csak egyet lépünk hátra. JEEE
10960 levél
Válasz 08.04.10. 12:42 #189
Lacko
Az eddigi cikkekben nem volt egyértelmű. tehát a főváros ÜZEMELTETÉSRE költ nulla forintot. Fejlesztésre (ami szerintem csak a 4-es metró elsíbolt kamu-pályázatait jelenti) azért még költ.

"A BKV finanszírozásának megoldatlansága a szakértők szerint a Fővárosi Önkormányzat bűne. Míg Európa-szerte azt tűzték ki célul, hogy a megrendelő önkormányzat, a kormányzat és az utazók egyenlő arányban viseljék a költségeket, Budapesten az önkormányzati támogatás hiányzik. A BKV 100 milliárdos nagyságrendű költségvetésébe a főváros mindössze évek óta változatlanul 10 milliárddal száll be, azt sem a működésre, hanem kizárólag fejlesztésre adva. Az már csak hab a tortán, hogy a főváros 10 milliárdját sem kapja meg ilyen-olyan okból a BKV, tavaly ebből is lecsíptek három milliárdot, a most elvárt megtakarítás másfélszeresét. Ám összevethető a megtakarítás a négyes metró tanácsadó szerződésének hárommilliárdos keretösszegével is."

Teljse cikk
10960 levél
Válasz 08.04.10. 12:13 #188
Lacko
A dolognak úgy kéne működnie, hogy azok az emberek, akik szopnak a sztrájk alatt, ne a buszvezetőket anyázzák, mint itt néhányan, hanem legközelebb ha szavazni kell, akkor ne demszkire vagy valamelyik sameszára (mondjuk Hagyóra) szavazzon, hanem egy olyanra, aki a 0 (azaz nulla) forintnál egy kicsit többet költ a fővárosi költségvetésből a BKV-ra.

Milyen dolog már ez - ha igaz, amit a zindex ír - hogy a tulajdonos, amelyik belepofázik mindenbe és évről évre emeli a bérlet árát (illtve most megszűnteti a járatok felét) egy fillért nem költ a ZRT-jére?
27765 levél
Válasz 08.04.10. 11:46 #187
LordMatteo
Ez igaz, és ez ellen nem nagyon van mit tenni, BKV+MÁV elég rendes ( gyak. teljes ) átszervezése tenne csak vmit ezügyben. Esetleg több, és jobb minőségű kerékpár- és gyalogút építése is jól jönne.

De a "feleslegesen-megvettem-a-bérletet" problémán mindenképp enyhítene ez.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51806 levél
Válasz 08.04.10. 11:45 #186
Barthezz
Jah értem akkor... Tényleg gáz lenne így, bár szvsz a sztrájk ezen nem segít semmit. A BKV vezetők ezt már eldöntötték, a millióikat megkapják érte, ha vannak sztrájkok, ha nincsenek. Max. ha már nagyon a csőd szélére jutna a cég, elhagyják a süllyedő hajót újabb 10 milliós végkielégítésekkel és egy másik nagyvállalatnál előre kiberélt vezető pozíció elfoglalásával. Szánalom
51806 levél
Válasz 08.04.10. 11:42 #185
Barthezz
Ettől még ha nincs kocsid, gyakorlatilag be vagy zárva aznap a lakásba...

Egerszeg meg vidék más tészta persze, Zegen így is gyalog vagy biciklivel járok mindenhova, ott leszarnék egy ilyen sztrájkot. De Bp-n akkorák a távolságok, hogy gyalog ez nem kivitelezhető, biciklivel meg életveszély a belső kerületekben közlekedni
10960 levél
Válasz 08.04.10. 11:41 #184
Lacko
Ez úgy van, hogy amikor most 10 percenként jár (nem tudom melyik időszakban), akkor majd úgy fog.
27765 levél
Válasz 08.04.10. 11:40 #183
LordMatteo
Fél gombóc fagyi ára. Vagy vehetsz rajta egy A/5-ös füzetet, ami Neked, mint éltanulónak nagyon jól jöhet

Nem, ha lenne ez, vagy ehhez hasonló módszer, amit lejjebb leírtam, akkor az ilyen napok olyanok lennének, mintha nem is lennének ellenőrizve. Sztem jó lenne, bár franctudja...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51806 levél
Válasz 08.04.10. 11:39 #182
Barthezz
Úhh, ez tényleg elég gázul hangzik, a bérletek árát folyamatosan emelik, közben meg ilyen ritkításokat terveznek, szal menjenek a p...ba

De amúgy 4-6-os nem 10 percenként jár jelenleg. Legalábbis csúcsidőben nagyjából 2 percenként jön egy (így is persze tele van az összes szerelvény).

7-es már kevésbé kiszámíthatóbb, ott előfordulnak néha durva kimaradások...
51806 levél
Válasz 08.04.10. 11:37 #181
Barthezz
Igen, ezen vagyok én is kiakadva. Bár nem sokra mennénk azzal, ha a BKV 1/30-adát megtérítené a bérletek árának, kapnék 100 Ft fájdalomdíjat, ki lennék vele segítve
27765 levél
Válasz 08.04.10. 11:35 #180
LordMatteo
Magyarország...ahol álmomban....
A kibaszás társas játék, sose feledd.
10960 levél
Válasz 08.04.10. 11:34 #179
Lacko
Azért érdemes lett volna megnézned, ugyanis...

4-6: amíg eddig 10 percenként járt, úgy a jövőben 15 percenként fog.

fekete 7-es marad.
piros 7-es: megváltozik a neve és este 21-től nem jár!

Metró: 5-7 helyett 7-8 percenként. 10 perc helyett 15 percenként fog járni.

És mivel, akik eddig elkerülték - mert volt járat - a metrót, azok most kénytelenek lesznek azon közlekedni, ami kevesebb metrót és több utast számolva katasztrófális lesz.
27765 levél
Válasz 08.04.10. 11:28 #178
LordMatteo
De akkor is, menjenek a jó kibebaszott kurva anyjukba a sztrájkokkal. Ezzel a főnökök semmit, semmit nem vesztenek. Ha nem közlekedik az a fos szerelvény/busz, nem kell fizetni, de a bérlet már ki lett fizetve...Közlekedjenek azok a tragacsok, de ne szedjenek bérletet, jegyeket stb. Hónap végn jelentsék ki, hogy köv hónapra nem kell bérletet venni, de lehet használni a vonalakat. Mávosok, amelyik vonaton van étkezőkocsi, osszanak kaját/piát a jóembernek, ingyen. Stb. Így lehet szopatni a vezetőséget, nem azzal ha nem csinálnak semmit.

Bértletet meg nem ér így csinálni. Én spec. április hónapban még nem használtam, és 15-éigh még tuti nem fogm használni a bérletem, mert itthon vagyok. De ki lett fizetve baszod. Ezt simán meg lehetne oldani egy rublikás rendszerrel: bérleten van 31 lik, kaller meg ha ellenőrzi, behúz egy rublikába, ha betelik mind a 31, mehetsz venni a következőt. Ennyi.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51806 levél
Válasz 08.04.10. 11:22 #177
Barthezz
Okok, így már értelek.

Én a 7-es busz, vmint 4-6-os villamos vonalán szoktam közlekedni, ezeket a járatokat tuti nem fenyegeti veszély, szal ezért utána se néztem eddig. De ha tényleg ilyen drasztikus járatcsökkentéseket terveznek a külső kerületekben, akkor visszaszívom, amit írtam, erről nem tudtam.
10960 levél
Válasz 08.04.10. 09:47 #176
Lacko
OK. Apukád autójáért bocs. Most már képben vagyok.

A buszok pontosságáról: Nem, nem képezelem, hogy pontosabb lesz a sztráj miatt, de azért az is az álmok világa, hogy azért fizetsz ennyit bérletre, hogy pontosan járjanak. Mert sajnos nem. Ebben egyébként ugyan azon az oldalon állunk.

A sztrájk nem oldja meg a késéseket, viszont azt igen, hogy egyáltalán ne járjon a busz. Nem tudom, hogy te melyik viszonylattal közlekedsz, de nálunk újpesten két rohadt fontos járat van: a 20-as és a 30-as és mindekttőt PÓTLÁS NÉLKÜL meg akarják szüntetni. (Amennyire átnéztem a többi kerületre vonatkozó paraméter könyvet, a többiben sem rózsás a helyzet. Javaslom, hogy nézd meg, mit terveznek a járatoddal! Lehet, hogy azt is TELJESEN megszűntetik, ha nincs ez a sztrájk.) Én inkább kibírok egy nap szopást, mint hogy aug-szept-től az új paraméterkönyv szerint minden nap gyalog (vagy autóval) kelljen járnom.
51806 levél
Válasz 08.04.10. 09:40 #175
Barthezz
Mivel nem vagyok budapesti, hanem csak itt tanulok, így szüleim Zalaegerszegről nehezen tudnának autóval furikázni engemet a városban. Mellesleg a dugó miatt ez amúgy is lehetetlen lenne.
A biciklivel megint 2 baj van: az is Zalaegerszegen van, másrészt itt Bp-n amúgy is öngyilkosság kerékpárral közlekedni, főleg dugóban.

A buszok pontosságáról: nekem is tele van vele a tököm, de legalább járnak és ha késéssel is, de ott vagyok, ahol szeretnék. A metrók meg tényleg elég sűrűn közlekednek, azokra ilyen panasz nem nagyon lehet.

Gondolja amúgy bárki is, hogy ez a sztrájk megoldja a buszok késési és pontatlansági problémáját? Meg a nagy szart. Az ég világon semmi nem fog változni. Arra jó egyedül, hogy majd' 2 millió embernek bosszúságot okozzanak 1 napig.
10960 levél
Válasz 08.04.10. 09:25 #174
Lacko
"Megvszem drága pénzért a havi bérletet, elvárom cserébe, hogy a menetrendnek megfelelően akkor és oda vigyen a BKV, ahogy akarom."

Ez komoly????

Mikor vitt téged a busz akkor és oda, ahogy a menetrendben van?
Én laktam Pesten és Budán is és soha, sehol, semmilyen busz nem jön akkor, mint a menetrend.
Ha az van kiírva, hoigy 6-7 perc, akkor jó esetben 13 perc múlva jön is egy busz. Ha meg az vana menetrendben, hogy 7:10, akkor tuti 7:05-kor és 7:25-kor fog jönni.

Ember, áruld már el milyen vonal mentén laksz, mert oda fogok költözni. Évente igen ritkán van csak BKV-s sztrájk, azt kibirom, hogy akkor ne jöjjön, ha cserébe nálatok mindig pontosan jön.



Apukád is busszal jár? Ő nem tudott volna elvinni kocsival? Vagy korábban kellett volna felkelned fél órával?
51806 levél
Válasz 08.04.10. 09:18 #173
Barthezz
Igaza van Dark Archon-nak, ez technikailag kivitelezhetetlen, hogy mindneki autóba kerüljön.
Nekem pl. nincs kocsim, ahogy a diákok többségének sem. Teljes egészében a BKV-ra vagyok rászorulva, ha el szeretnék jutni vhova ebben a városban. Taxira meg nincs pénzem és amúgy sem lehetne taxit fogni aznap. Megvszem drága pénzért a havi bérletet, elvárom cserébe, hogy a menetrendnek megfelelően akkor és oda vigyen a BKV, ahogy akarom.

Továbbra is azt mondom: a szerencsétlen 1 millió napi utas nem tehet róla, hogy ez a helyzet alakult ki a főnökeik miatt, szal ne ezt az ártatlan 1 millió embert büntessék! Van, akinek életbevágóan fontos lenne aznap vhova eljutni a városban, s emiatt esetleg komoly anyagi/erkölcsi kára keletkezik.
10960 levél
Válasz 08.04.10. 09:13 #172
Lacko
Mindig nézem araszolás közben az autókat és évek óta nem javul a tendencia (10-ből 1-ben űlnek többen, mint 1 - ez sajnás általában 2). Ez az arány a hétfői sztrájk idején sem volt jobb.
Az klassz ha van egy-két értelmes ember még ebben a városban, de sajnos kevesebben vannak, mint az idióták.

A stoppolás - akárcsak a bringázás - jó dolog, de tökéletesen megértem azokat, akik nem bringáznak és nem vesznek fel stoppost.
10589 levél
Válasz 08.04.10. 09:09 #171
Dark Archon
Hát itt nálunk is voltak kollégák, akik összeszedték egymást. Biztos volt máshol is, de vadidegenek nem fognak egymás mellé ülni (én sem vennék fel stoppost). Legalábbis nem egy napra. Ha két hétig lenne BKV sztrájk, mint Berlinben, szerintem tuti meg lenne szervezve, s kibukna, hogy nincs is szükség a BKV-ra

Szerk.: a parasztok meg, akik különböző kerületekből, neadjisten különböző Pest megyei városokból járnak be egy helyre, hogyan üljenek egy autóba? Ez a "egy ember ül egy autóba, mekkora köcsög" mentalitás nagy hülyeség.
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
10960 levél
Válasz 08.04.10. 09:07 #170
Lacko
Ha Gyucsány felbassza az agyamat és megölök valakit, akkor nem Gyurcsány a felelős.
A buszvezető sem felelős azért, hogy a parasztok nem hajlandóak négyen (ne adj Isten 5-en) beszállni egy autóba.

Amúgy meg, hallottál már a szabad piacról. Mindennek annyi az értéke, amennyiért megveszik. Például párszáz évvel korábban három komplett házat adtak egyetlen tulipánhagymáért.
Sőt! Nem fogod elhinni, de van olyan ország, ahol egy orvos többet keres egy tetőfedőnél, sőt, még egy kőművesnél is.
51806 levél
Válasz 08.04.10. 09:03 #169
Barthezz
De ezt tudják jól a buszvezetők, hogy a magyar mentalitás miatt ekkora dugó lesz a sztrájk miatt és esetleg nem tud majd járni a mentőautó sem. Hogyan számol el majd annak az embernek az életével, aki esetleg emiatt későn jut ellátáshoz, s meghal? Vagy bármit azért, csak hogy ne csökkenthessék a fizetését?

Fognám és kirúgnám az összes sztrájkoló bussofőrt, s vennék fel a helyükre olyant, ki hajlandó elvégezni a munkáját. Csak sajnos itt túlkeresletes a munkaerőpiac, s kevés a képzett sofőr, szal simán vissza tudnak élni így a helyzetükkel, míg ezt egy tanár, vagy egy személy- és vagyonőr nem teheti meg, pedig ugyanakkora szarban vannak anyagilag, s ugyanúgy bizonytalan az állásuk. Szánalom...
51806 levél
Válasz 08.04.10. 09:01 #168
Barthezz
Félti a munkahelyét? OK. Megpróbál ez ellen tenni? OK. Azzal cseszik ki, aki abszolút de nem tehet róla, hogy ki akarják rúgni? Nah ez a nem OK.
Mit tehet róla az ártatlan, szerencsétlen utas, hogy ez a helyzet alakult ki? Miért őt kell megszívatni a sztrájkkal? Meg nemcsak az utast, hanem közvetve az egész fővárost: 24 órás sztrájk esetén bezárhatnak az iskolák, szórakozóhelyek, gyakorlatilag minden. Találjanak ki olyan megoldást, amivel csak a főnökeiknek ártanak! Különben majd én is azt fogom tenni, hogyha nem tetszik a munkahelyemen vmi, akkor megyek és leütöm a BKV buszsofőrt... Nézzenek már magukba!

Most ez lesz Magyarországon az új divat, hogy 2 hetente a BKV, másik 2 hétben meg a MÁV sztrájkol? A szerencsétlen utasok meg b*sszák seggbe magukat?

Egyébként sztem, ha vkinek bizonyíthatóan anyagi kára keletkezik a sztrájk miatt, és van érvényes bérlete, simán perelheti a BKV-t.
10960 levél
Válasz 08.04.10. 08:00 #167
Lacko
Nem sokan, hanem csak én említettem a taxis "sztrájk"-ot. Kurva nagy különbség, hogy a 7-es busz keresztbe áll az Erzsébet hídon és senki sehova. Vagy nem jön ki a garázsból és az emberek (igen demszki is) meglátja, hogy mi lesz, ha azok akik eddig buszon utaztak, most mind autóba ülnek. bazira nem köll autóba ülni. Sőt! Négyen is be lehet abba a kurva autóba ülni. Nem kell 6négyzetmétert elfoglalni az útból egyedűl. De nem ám! A magyar olyan fajta, hogy szarok a többiekre, szarok magamra is és nem érdekel, hogy én sem tudok haladni a dugó miatt. Nem fogok felvenni a kocsimba egyetlen havert, kollégát. menjenek szépen a saját kocsijukkal egyedül és ők is foglaljanak le 6négyzetmétert és különben is dögöljön meg a szomszéd tehene is.

Ennek a fenti mentalitásnak köszönhető, hogy egy BKV sztrájk alatt nem tud menni a mentő és nem a buszvezetők miatt.
6609 levél
Válasz 08.04.10. 07:36 #166
Kolin Mekré
Nézd, nem vagyok BKV-s, sem MÁV-os, de ismerek jó pár embert. Nekem ők panaszkodtak.

Amit már többen leírtak, a vezetőkkel nem sikerült megegyezniük. Magyarul járatcsökkenés lesz, ha ezzel a sztrájkkal el nem érnek valamit.
(szvsz: Járatcsökkenés lesz, nálunk Mo-n ez a divat, kirúgni az embereket, létszámcsökkentés, a kiadásokat ezzel csökkentjük...majd kényelmesen hátradőlni a karosszékben, és felvenni a pénzt a "válságkezelésért" )

ui.:
Jól látod, van benne kis irónia
Minden ellenállás hasztalan! 8-)
38325 levél
Válasz 08.04.10. 07:29 #165
kopé
de akkorsem annak kéne a megoldásnak lennie (hú de kurvamagyaros) a kevesebb járat ellen, hogy teljesen beszüntetik a közlekedést, vagy irónia rullz? ennyire?
nem dolgozok azrét, hogy dolgozhassak?
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
6609 levél
Válasz 08.04.10. 07:16 #164
Kolin Mekré
Srácok, én nem vagyok bibliai bölcs de azt állíthatom ettől csak nagyobb pofonokat fogtok kapni az életben.

Azt pedig nem értem meg miért is röhej ha valaki félti a munkahelyét, és sztrájkol. Nem mellesleg "részben" értünk is , mert járat ritkítások ellen sztrájkolnak. Nincs más módszer.
Minden ellenállás hasztalan! 8-)
38325 levél
Válasz 08.04.10. 07:00 #163
kopé
nem.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
12314 levél
Válasz 08.04.10. 05:43 #162
vortób
Ezt a napot valaki hozzáadja a bérletemhez?
,,Happiness is only real when shared."
51806 levél
Válasz 08.04.10. 01:08 #161
Barthezz
Ezt én értem, de ma pl. Astoriától Blaháig el tudtam sétálni - este 6-kor -, mire egy 7-es buszt odaevett a fene. Néha hihetetlenül ritkán járnak jelenleg is a buszok, így igazából ezt már meg lehetett szokni

De a sztrájkkal nem a vezetőikkel csesznek ki a BKV dolgozók. Ők ugyanúgy elteszik a millióikat zsebre, leszarják, mi van a cégükkel, a milliós jutalmaikat megkapják így is... Egyedül akikkel kicsesznek, azok a budapesti emberek. Azzal is, aki BKV-vel közlekedik, és azzal is, aki autóval, a dugó miatt.

Sokan felhozták példaként, hogy ez sokkal jobb, mint a taxis blokád volt, mert akkor a mentőautó előtt is elzárták az utat. Nah most kérdem, a sztrájk miatt kialakult dugóban vajon hogyan tud közlekedni a mentőautó?

Ez a 24 órás tervezett sztrájk egyszerűen a pofátlanság netovábbja. És továbbra is azt mondom, hogy a tanárok - képességükhöz mérve - sokkal jobban alul vannak fizetve, mégsem sztrájkolhatnak, mert kirúgják őket. Pedig ők aztán végképp semmi fennakadást nem okoznának egy egynapos sztrájkkal.

Röhej, amit ebben az országban a BKV és a MÁV művel. Nemsokára beáll a sorba a Volán is, aztán cseszhetjük a közlekedést az országon belül.

Persze legfőképp a nagy BKV fejesek csesszék meg, mert miattuk fajult idáig a helyzet. Szánalmas ez az ország, tényleg az teszi jól, aki elhúz innen máshova. Külföld meg rajtunk röhög.
21647 levél
Válasz 08.04.09. 23:59 #160
padavan
Nem vágom mi ez a hőzöngés meg hüledezés a sztrájk miatt, alapvetően a járatritkítások miatt lépnek fel nagyon helyesen a szakszervezetek. Tegye fel a kezét, aki az eddiginél is többet akar várni a koszos-mocskos-fék nélküli-begyulladó-rázós-csikorgónyikorgó-rozsdás tömegközlekedési járművekre.

Na ugye.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.