Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Dinónak

51813 levél
Válasz 16.08.29. 12:04 #3904
Barthezz
Most is ezt csinálja, de Dino időközben megválaszolta a #3894-ben. Kérjük tehát Dinot, ha lehetséges, akkor kapcsolja ki ezt a bizonyos feature-t.
1350 levél
Válasz 16.08.29. 11:04 #3903
jawsika
bocs, tök elfelejtettem hogy van ez a beszélgetés. Nem tudom megmondani, mert csak Chromet használok. Viszont nem jöttem rá még, hogy mi okozza. Azért zavaró, mert igazából teljesen érthetetlen, sehol máshol nem tapasztaltam emlékeim szerint. Neked megvan még?
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
51813 levél
Válasz 16.08.29. 10:08 #3902
Barthezz
Köszi a válaszokat, ezek szerint tényleg nincs hivatalos oka, hanem amikre én is többnyire tippeltem, az áll mögötte. Valószínűleg nem is próbálják meg letesztelni őket régebbi konfigokon, így tesztadat hiányában nem is írhatják oda a gépigényhez. Szóval tényleg igaz lehet, hogy ha ma adnának ki egy aknakeresőt, ahhoz is odaírnák minimumhoz az i3-at, optimumhoz meg az i5-öt. Persze az Inside esetében az i7-es proci még így is meredek, azt fel nem tudom fogni, honnan jött, hiszen egy ilyen teljesítményű processzor legfeljebb a komolyabb, szinte élethű grafikájú, monumentális 3D-s AAA kategóriás játékokhoz szükséges.
5240 levél
Válasz 16.08.27. 13:01 #3901
Pras
Anno, egy C64-es korszakban ha mondjuk C64-re adtak ki egy játékot, akkor a kód teljesen egyedi volt és nulláról indult, a futtató rendszerek pedig szinte identikusak, és már a fejlesztés kezdetétől is szempont volt az optimalizálás (talán az Elite 64 kapcsán olvastam erről), mert volt egy keret, amibe egyszerűen bele kellett férni. De megkockáztatom azt is (ebben viszont durván tévedhetek), hogy változás azóta, hogy már nem a háttértár/memória alkotja az üveg nyakát, hanem a számítási teljesítmény. Hely viszont van, fejlesztésre idő nincs, ráadásul a programok sokkal komplexebbek, a játékosok gépei pedig számtalan variációban fordulhatnak elő, mindenféle szoftvert futtatva. Így először felépül a motorra a cucc, hogy nagyjából működjön, lehessen prezentálni E3-on és társain ("személyes" példa, amin most rágom a kefét, a Kingdom Come), és utána jön a "nyugi, ezt még optimalizáljuk a végén", "ez még béta" stb., aztán erre vagy sor kerül, vagy nem. Tehát a rengeteg paraméter miatt igen problémás megjósolni, hogy valami egy adott rendszeren hogyan fog elketyegni.
Úgyhogy erre jön a "védd a s*gged"-mozgalom, ami körülbelül ugyanúgy festhet, mint amikor a sonkára ráírják, hogy holnap lejár a szavatossága, de még két hét múlva is vígan él a hűtődben. ...vagy nem.

Összességében szubjektíve úgy gondolom, hogy az utóbbi két megjelölt, lehetséges okod mögött van sansz: egyrészt ne legyen reklamáció, másrészt egyébként sem lehet patentul optimalizálni egy bonyolult alapanyagot, amit bonyolult rendszerek fognak futtatni. Túl nagy bizonytalanság pedig nagyobb tűrésmezőt szül.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16062 levél
Válasz 16.08.26. 20:35 #3900
david139
Egyrészt optimalizálni drága, meg kell becsülni azt, hogy meddig éri meg vele foglalkozni, azaz amennyivel több ember tud vele játszani, az vissza hozza-e az optimalizálás költéség. És hát akinek csóri gépe van, az nem biztos, hogy sokat játékokra

Amire még gondolni tudok, hogy most már nem nagyon írnak saját engine-eket a játékokhoz, hanem meglévőket használnak, amik nem tökéletesen vannak az adott játékhoz kialakítva. Így például ha Crytek 4 (vagy fene tudja mennyi az aktuális) engine fölé írsz egy aknakereső játékot, az elég sokat fog fogyasztani, mert maga az engine sokat fogyaszt.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
106 levél
Válasz 16.08.25. 11:57 #3899
Ricsi1976
Biznisz, fogyasztói társadalom.
Lényegében igazad van, szerintem ez merő optimalizálatlanság masrészről.
51813 levél
Válasz 16.08.25. 09:47 #3898
Barthezz
A Helyzetjelentés topicban nem érkezett rá válasz, így jobb híján ide írnám be. A kérdés nem csak Dinonak, hanem a magazin cikkíróinak is szól, nektek biztosan nagyobb rálátásotok van az alábbi kérdésre, ami már jóideje foglalkoztat engem, de nem találok rá semmilyen választ, ami ezt a jelenséget megmagyarázná.

Szóval mi az oka annak, hogy szinte minden ma megjelenő olyan játék esetén, ahol a grafika ezt egyáltalán nem indokolja (pl. az új Worms, vagy a nemrég megjelent Inside, de bármely egyszerű indie-játék ide sorolható), rendre i5 az ajánlott, de sok esetben a minimum előírt gépigény? Ráadásul videokártyából is általában egy elég izmos darab van megjelölve. Még a 4-8 GB RAM-ot megértem úgy ahogy a Win7 / Win10 miatt, hiszen itt az op.rendszereknek is alapból sok RAM kell, de azt, hogy mire fel kell ezeknek a játékoknak 4 mag és egy erős videokártya, azt egyszerűen nem értem. A grafika ezeknél a game-eknél ugyan szép, hangulatos, nincs bennük kivetnivaló, de attól még egyszerű, minimalista, rajzfilmszerű, 2D-s grafika a jellemző rájuk, amilyen grafikával már 7-8, de akár 10-12 évvel ezelőtt is rendelkeztek a játékok, de akkor még egymagos processzoron is vígan elfutottak egy akkoriban átlagosnak nevezhető videokártya mellett. Most meg pl. itt az Inside, ahol az ajánlott processzor i7 (!!!). Mire kell egy egyszerű, 2D-s, minimalista grafikájú játéknak i7 processzor?

Mellesleg a 7-8 évvel ezelőtt vásárolt gépemen, 2 magon, az egyiken i3, a másikon még régebbi E7200 procival ezek a játékok természetesen rendre max. grafikai beállításokkal akadásmentesen futnak, bár a videokártyát nemrég cseréltem. De megkockáztatom, hogy még egy 10 évvel ezelőtti Celeron processzor is elegendő lenne nekik. Minek riogatják akkor az embert irreálisan nagy gépigénnyel? Miért nem lehet a valós gépigényt megadni? A minimum előírt konfig is magasan túl van lőve, az optimum pedig egyenesen nevetségesen túlzó. A gépigény az egyik fő tényező a vásárlás melletti döntésnél, így elriaszthatnak ezzel sok potenciális vevőt, akiknek papíron nem felel meg a gépe, gyakorlatilag viszont mégis vígan elfut rajta.

Egy összehangolt lobbi áll mögötte, egyfajta háttérmegegyezés a hardver-gyártók és a kiadók között, hogy vegyenek az emberek új gépet, bővítsék folyamatosan a konfigjukat? Vagy csupán biztonsági okokból adnak meg indokolatlanul erős gépigényt, hogy akinek az 5 éves gépén esetleg mégsem fut rendesen, az ne reklamáljon utólag? Vagy valami más indok áll mögötte, pl. csupán elkényelmesedtek a fejlesztők és lusták az optimalizálásra időt fordítani?

Ugyanezen témakörhöz tartozik a játékok méretének irreális növekedése is. Itt sem az A kategóriás játékok 30-50 GB méretéről beszélek természetesen, hanem hogy egy indie-játék, ami régen párszáz MB volt, ma ugyanolyanan grafika mellett több GB-n terpeszkedik. Ez persze a HDD-k méretének növekedése miatt nem akkora probléma, de ezt sem értem, mi az oka.
16062 levél
Válasz 16.07.01. 23:54 #3897
david139
Ja, így már érthető
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
5454 levél
Válasz 16.07.01. 22:41 #3896
Dino
david139: Emlékeim szerint az volt, hogy az akkori HTML szabványnak próbáltam megfelelni, ami akkor volt aktuális, amikor ez réges-régen készült. A HTML5 még nem volt sehol, és A-n belülre nem szabadott block elemet rakni. A HTML5 már ezt nem köti ki, de egyelőre a fórum nem került HTML5-ös átalakításra
16062 levél
Válasz 16.07.01. 19:44 #3895
david139
Nem lett volna elég az <a>-t a <td>-n kívülre hozni?
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
5454 levél
Válasz 16.07.01. 14:53 #3894
Dino
Barthezz: Ez egy teljesen szándékos feature, valamikor sok-sok évvel ezelőttről: az egész sor kattinthatóra van állítva javascriptes megoldással, és ennek mellékhatása, amit írsz. A témalistáknál ilyen (tehát a nagy tartalmi hasábban lévő listázásnál). De lehet, hogy a mai felhasználói szokások mellett már nem ez az optimális megoldás, felülvizsgálom majd.
51813 levél
Válasz 16.07.01. 14:15 #3893
Barthezz
Nálad is csak Chrome-nál csinálja? Nekem eddig ugye azért nem volt zavaró, mert FF-fel neteztem, Chrome-mal csak elvétve, de emlékeim szerint régebben is előjött ilyenkor. De kizárólag a Dome-on és itt is csak a legfrissebb témáknál. A főoldalon kattintva pl. jól működik a középső gomb.
1350 levél
Válasz 16.07.01. 12:08 #3892
jawsika
ez nekem is van, ugyanígy. Nem tudom mi az oka, de azt is észrevettem, hogy nem folyamatos, néha jelentkezik, máskor nem. Furcsa.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
51813 levél
Válasz 16.07.01. 09:37 #3891
Barthezz
Áttértem a Chrome böngészőre, nagyságrendekkel gyorsabb, stabilabb, mint az FF és alapból rendelkezik mindenféle beépített codec-kel. A Dome viszont csinál alatta egy apró furcsaságot. Mikor a legfrissebb topicok listáján középső kattal megnyitok egy topicot, ugyan a gomb funkciójának megfelelően nyit neki egy új lapot, de azonnal át is ugrik rá az aktuális lapon is, így egy vissza gombot nyomva jutok csak vissza a topicok listájához, ami így nagyon kényelmetlen és zavaró. Ha jobb klikeklek a topicon és a megnyitás új lapon parancsot választom, akkor nem hülyül meg a böngésző, megnyitja új lapon, de az aktuális oldal marad ott, ahol voltam. Ez viszont kényelmetlen, mert két kattintást jelent a középső gombbal szemben.

Ha lesz időd Dino, rá tudnál nézni, mi okozhatja ezt? Rendre úgy olvasom a fórumot, hogy előbb a legfrissebb témákból kicsemegézem új lapokra az engem érdeklő topicokat, majd ezután olvasom el őket. Ez a középső kattal villámgyorsan ment eddig FF alatt, Chrome-ban viszont a hiba miatt 2-szer 3-szor annyi idő így a kiválogatás.

Tudom, first world problem, de hát mégsem véletlenül találták ki a középső egérgombra ezt a funkciót.
2743 levél
Válasz 16.04.04. 20:05 #3890
Aryx
Küldtem kettőt is screenshotból, egy reklámmal és egy anélkül készült képet prociterheléssel, mindennel. A snowboardos hirdetésről van szó amúgy... mondjuk más még nem jelzett, ami kicsit gyanús.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
5454 levél
Válasz 16.04.04. 00:27 #3889
Dino
Aryx: Küldenél róla e-mailben egy screenshotot, hogy melyikre gondolsz? (Csak mert akkor tudom jelezni a hirdetésszervezőnknek, hogy baj van... ) Köszi!
2743 levél
Válasz 16.04.03. 23:10 #3888
Aryx
Nem tudom mi ez a videós reklám oldalt (és, hogy mióta van ott), de speciel kénytelen voltam visszakapcsolni az AdBlock-ot, olyan szinten megdolgoztatja a Chrome-ot ez a valami. :/
(...pedig jó gyerek voltam... )
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
8614 levél
Válasz 16.02.29. 12:38 #3887
davkar9
Értem, köszi. Amiket néztem oldalakat egyedül csak a Domenál jelzett.
Simple. Eternal. Beige.
671 levél
Válasz 16.02.29. 12:27 #3886
ivanova36
http://index.hu/tech/2016/02/29/tevesen_riaszt_az_eset_nem_virusos_a_fel_internet/

"A 2016. február 29-én a délelőtti órákban megjelent 13102-es vírusdefiníciós adatbázisban található webhozzáférés modul túlzottan szigorú szűrési beállításai miatt bizonyos weboldalak esetén tévesen riasztást jelez."
8614 levél
Válasz 16.02.29. 12:16 #3885
davkar9
Ettől az új far cry reklámtól (mi más változott?) folyamatosan beriaszt a nod. Ha nem csak nálam van a probléma, akkor rá lehetne nézni?
Simple. Eternal. Beige.
5454 levél
Válasz 16.02.24. 09:48 #3884
Dino
Jé, tényleg. (Már jó.)
8614 levél
Válasz 16.02.24. 08:57 #3883
davkar9
Ha spoiler dobozos hszre válaszolunk ott nem működik a belekattintás, továbbra is ki kell jelölni.

SPOILER
Példa
Simple. Eternal. Beige.
5454 levél
Válasz 16.01.12. 09:52 #3882
Dino
51813 levél
Válasz 16.01.06. 21:21 #3881
Barthezz
és most Dino keze véletlen a ban gombra csúszott....
38325 levél
Válasz 16.01.06. 21:12 #3880
kopé
Ez így megmagyarázza


david: neröhögj. korábban is csúszott már szét kicsit az oldal, mikor még nem használtam adblockert, szerintem joggal feltételezhettem.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
16062 levél
Válasz 16.01.06. 18:12 #3879
david139
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
10984 levél
Válasz 16.01.06. 17:46 #3878
VodevilX
Ott a reklám van, neked meg mondjuk AdBlock?
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
38325 levél
Válasz 16.01.06. 17:27 #3877
kopé
Az ünnepek alatt nem akartam zavarni vele, de most már azért beböfögöm, főleg ha Dino most mindent csinálgat.

Jobb oldalt a TeCső ajánló felett már egy jó ideje egy marhanagy szürke üresség van. Ez önmagéban nem zavarna, viszont elég nagy a cucc ahhoz (több mint egy képernyő méret), hogy nagyon lecsúsznak tőle más dolgok, és emiatt bármi funkciógomb a fórumra vonatkozóan, ami egyébként kézre esne, most csak görgetéssel érhető el.
Nem nagy cucc, tudom, de ha már úgyis csinálgatod az apróságokat. Amúgy Chrome.

Ha nem voltam teljesen tiszta, akkor csinálok képet.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
16062 levél
Válasz 16.01.06. 12:49 #3876
david139
Pöpec, köszi
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
51813 levél
Válasz 16.01.06. 10:51 #3875
Barthezz
Jajam, köszi, sztem a Helyzetben anno meg is köszöntem. ^^
5454 levél
Válasz 16.01.06. 09:30 #3874
Dino
david139: Igen, ez már nekem is eszembe jutott, most végre meg is csináltam.

Barthezz: Nem szóltam róla, de november elején megcsináltam.
16062 levél
Válasz 15.12.25. 14:25 #3873
david139
Tök jó lenne, ha a normál változatban is csak rá kéne klikkelni a spoiler tagre, mint ahogy a mobiloson, nem pedig kijelölgetni a tartalmát.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
51813 levél
Válasz 15.10.17. 17:02 #3872
Barthezz
Dino, ha a gyerek mellett ráérsz vmikor, megoldható lenne, hogy a mobilvaltozaton is elerhetok legyenek a kedvenc témák? Sok mas dolog hianyzik meg persze ezen kivul is, de talan ez lenne a legfontosabb.
5 levél
Válasz 15.10.08. 19:29 #3871
Livius
Kösz a kérés továbbítását. Egyébként ha helyet kéne csinálni neki a szerveren, akkor javaslom a "Battlefield 2 patch (1.50-es béta patch)" törlését a letöltések közül. Ez már soha senkinek nem fog kelleni többé, csakis a végleges 1.5 és az 1.41-es patchek megléte lenne szükséges.
27766 levél
Válasz 15.10.08. 02:17 #3870
LordMatteo
Szia Dinó!

Őőő, kicsit retró kérés érkezett a Battlefield [Dome] klán-topikunkba (illetve topikba, engem már kitagadtak onnan az irigyek ), miszerint hogyaszongyahogy bemásolom.



15.10.07. 21:26 #68735Livius

Nemrég felraktam a BF2-t és patcheléseknél észrevettem hogy a neten már egyre nehezebb rátalálni a szükséges patchekre. Szerencsére az 1.5-ös patch az itt letölthető, így innen is szoktam leszedni mindig, amikor kell, de az 1.5 telepítése előtt fel kell rakni az 1.41-et is, ami sajna nincs fent a playdome letöltések között.

Feltudnátok rakni az oldalra a letöltéseitek közé az 1.41-es patchet is, hogy megmaradjon az utókornak? Köszi előre is ha felraknátok!

Hosszú keresgélés után még itt rátaláltam a patchre: link

Ha nincs különösebb tárhelyi probléma, megoldható a kérés? (ezt már én írom) A játék régóta nem megy hivatalosan, de community szerverek még igen, és világháló-szertéről hozhat pár látogatót, ha itt is lesz ez a ritka patch. Meg hát na, sokat öregbítettük anno a Pc Dome nevet a srácokkal.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51813 levél
Válasz 15.09.07. 23:26 #3869
Barthezz
Firefox 40.0.3, gondolom ez a legfrissebb FF.

screenshot 1
screenshot 2
screenshot 3

Az 1-2. képen példaként a te adatlapod látható, és sehol sincs a Pm küldése gomb. CTRL+F-fel rákeresve sem találja.

A 3. kép a beérkezett PM-ek szétcsúszását illusztrálja. A levelek tárgyát kitakartam, így nyugodtan kitettem ide is. Jobb oldali sávban látható, hoyg oda csúsztak át a feladók nevei.

A pólót pedig tudom-tudom. Szoktam járni a Moszkván egy-egy ebédszünet erejéig időnként, de őszintén szólva, amióta fel van túrva, épp elég tele lesz a tököm, átvergődnöm rajta és nincs már kedvem egyéb kitérőkhöz. De vmikor beugrom érte akkor, thx hogy emlékeztettél.
5454 levél
Válasz 15.09.07. 08:19 #3868
Dino
Barthezz: Nem tűnt el, ugyanott van a PM-küldés az adatlapokon, mint eddig.
Küldj kérlek egy screenshotot e-mailben, hogy Nálad hogy van szétcsúszva a lista (meg hogy milyen böngészőt használsz).
A pólód meg még itt vár
51813 levél
Válasz 15.08.30. 20:23 #3867
Barthezz
Ráadásul most nézem, hogy pl. a beérkezett üzenetekre kattintva, ha nem csak a legújabb 10-et akarom látni, totálisan szét van csúszva az egész.

Tudom, a gyerek az első, de ha időd engedi Dino, majd nézzél rá pls.
51813 levél
Válasz 15.08.30. 20:21 #3866
Barthezz
Csak néztem el most nagyon valamit, vagy valóban eltűnt a privát üzenet küldésének lehetősége a felhasználók adatlapjáról?
5454 levél
Válasz 15.08.30. 13:46 #3865
Dino
GustyX: Rengeteg hír érkezik be hozzánk minden forrásból (kiadóktól, forgalmazóktól, fejlesztőktől, PR-cégektől), és hírszerkesztőink is bújják a netet ezen felül, plusz az általad említett topicot is nézni szoktuk. Ez viszont sajnos akkora lehetséges hírmennyiséget jelent, amit sok esetben képtelenség feldolgozni. Természetesen igyekszünk minden fontos hírről beszámolni, de azt nem tudjuk megígérni, hogy az összes hír felkerül az oldalra, kénytelenek vagyunk néha szelektálni, mert a nap nálunk is csak 24 órából áll. (Személyes véleménnyel kiegészítve pedig: a Kickstarterre egyre több projekt kerül fel, amelyek közül rengeteg meg se éri a befejezést vagy esetleg kétes a kimenetele - lásd pl. az Areal projektet -, így néha kockázatos is, hogy ha írunk valamiről, nem derül-e ki, hogy egy helyből bukott dolog valójában vagy sem... Persze, nézhetjük úgy is, hogy a hírrel segítjük a fejlesztőket a cél elérésében, igyekszünk is, ahogy lehet, de ekkore mennyiség mellett nem fér bele minden.)
6480 levél
Válasz 15.08.30. 12:02 #3864
GustyX
Az egyes kickstarteres projekteket, melyeket az olvasók közzétesznek a jatekhires topicban, nem lehetne hirezni? Szerintem ezzel is támogatni lehet a fejlesztőket es ez semmibe sem kerül az oldalnak.

Amugy koszi a betakodot, visszakuldom majd, mivel alapbol kaptam én is.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
51813 levél
Válasz 15.08.21. 21:17 #3863
Barthezz
Lehet csak én néztem vmit nagyon félre, de hol van most jelenleg nyereményjáték a Dome-on?

szerk.: Jah oké, megvan, csak ugrottam korábban a hírt, mert ez számomra érdektelen.
16062 levél
Válasz 15.08.21. 19:51 #3862
david139
A nyereményjáték linkje nem működik a mobilos verzióban.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
12088 levél
Válasz 15.08.05. 09:22 #3861
Gobiakos
"telenoros Michelle Rodriguez" Kész, végem, sírok!
8614 levél
Válasz 15.08.05. 07:33 #3860
davkar9
Olyat nem lehetne, hogy inkább a topic címek vannak jobban összehúzva/hosszúnál új sorban? Ezek a pici dátumok kicsit furák.

És ugye a szokásos probléma: a telenoros Michelle Rodriguez mintha már lett volna pár hónapja. Nem csak ez is visszajött, mint anno a Rebels? (#3816)
Simple. Eternal. Beige.
5454 levél
Válasz 15.08.03. 16:06 #3859
Dino
kopé: Hozzá se nyúltam. Ill. most visszaállítottam az aliasok méretét.
davkar9: Gondolkodtam én is ezen (mármint hogy az ő neve tolja szét), de nem gondoltam, hogy a böngésző ennyire buta, hogy a pontnál nem képes sort törni... Majd ha megint előjön a probléma, elgondolkodom újabb megoldáson (pl. szóköz nélküli hosszú neveknél x karakternél vágás )
38325 levél
Válasz 15.08.03. 03:30 #3858
kopé
Nálam most jó!
Nem tudom mit csináltál de ügyi!
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
8614 levél
Válasz 15.07.31. 11:21 #3857
davkar9
A betűméret csökkentése helyett nem lenne elég csak JIB-et bannolni?

SPOILER
Mert hosszú a neve, éérted??
Simple. Eternal. Beige.
51813 levél
Válasz 15.07.30. 22:00 #3856
Barthezz
De én Barthezz vagyok!
5454 levél
Válasz 15.07.30. 14:03 #3855
Dino
Megválaszoltad: "mondjuk ha meg kisebb a hirdetés, akkor ronda lyuk lesz alatta gondolom."

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.