25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

A számítógépes játékok és a nehézség (Hírek)



Írd ide hozzászólásod:

pb69
pb69 [916]
Úgy gondolom, hogy az lenne a jó megoldás ha jól skáláznák be az állítható nehézséget. Akkor mindenki megtalálná a maga számításait.
Én is olyan vagyok egyébként, hogy nem bánom ha egy játék nehéz, de legyen azért normális keretek közt.
Mondok egy példát. Mondjuk egy Fallout típusú játékban nem gond ha az elején még rohadt nehéz kinyírni vmilyen élőlényt mert egy kezdő karakterrel (vagy kezdő játékos) ne akarjon senki megtámadni egy erős ellenfelet ill. kerülje el a veszélyes helyeket.
Az viszont már nem túl jó, amikor egy lineáris FPS-ben mindenképp meg kell küzdeni vkivel legalább 10x mire le lehet győzni. Az már engem nagyon idegesít.
Én inkább a hosszú játékokat szeretem ahol optimálisan tudok haladni és elvarázsol a sztori, a játékmenet. Ilyen pl. a Fallout és Mass Effect széria például.
De azért ezekben a gamekben elég jól állítható a nehézség. Ha vki kihívást szeretne és nem gond ha egy helyen kell napokig vesztegelnie akkor játszhat úgy is.
Ez egyénfüggő. Nem gondolnám, hogy akár bármelyik véglet is lenézhető lenne. Van aki így szereti, van aki úgy.
A személyre szabhatóság a lényeg. Mert pl. az ami a BF2-ben is volt, hogy össz-vissz 2 nehézségi szint volt, hát nem egy nagy eresztés. Nyilván voltak rengetegen akiknek a normál is taszítóan nehéznek tűnt vagy akiket az elit se kötött le igazán.

Vissza