Az egyszeri vásárlásnál egy ember egyszer veszi meg, legyen annak bármennyi pénze. Tehát ha olcsóbban adják, több az eladás, több a bevétel (egy pontig).
Microtransactionnél viszont egy-egy jómódúbb embert beletolhat annyi pénzt, mint száz másik. Ergo nem érdemes arra optimalizálni, hogy minél többen költsenek rá, csak arra, hogy minél többet. Biztos vannak emberek és képletek, akik kiszámolták, hogy mi az optimális ár. Elég csak ránézni Google Play-en a "Legnagyobb bevételű játékok" szekcióra, a top20-ban mind "free to play".
Az pedig, hogy undorító-e ez a rendszer nézőpont kérdése. Sokszor elfelejtik az emberek, hogy egy ilyen játék lefejlesztése és munka, és az emberek szeretnék pénzt kapni a munkájukért. És minden normális ember arra törekszik, hogy a munkájáért annyi pénzt kapjon, amennyit csak lehet.
I wish I could have known about the view from halfway down