25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rush for Berlin



Írd ide hozzászólásod:

Gerry
Gerry [8081]
Nem kívánok belefolyni a vitába, hiszen hiába van nagyjából elégségesnek mondható rálátásom mind a honi, mind pedig a küldöldi játékiparra, illetőleg szoftverforgalmazásra, a Stormregion játékaival kapcsolatban aligha az én tisztem leszűrni a konzekvenciát, azonban ezen a ponton nem bírtam megállni, hogy ne szóljak hozzá.
Egyrészt nem értem, hogy egy volt dolgozónak, alapítónak miért jó naponta akár súlyos órákat tölteni volt munkahelyének burkolt anyázásával. Mintha ezzel bármi is változna, illetve, a "na, ott dögöljenek meg ahol vannak" elv nem egy szimpatikus dolog-arról nem is beszélve, hogy a lentiekkel kinek bizonyítasz, és mit?
Másrészt pedig végignézve számos hozzászólást felvetődött bennem a kérdés: miért is kellene egy magyar fejlesztőnek megváltani a világot? Hiszen bármennyit is lehet szidni a Stormot a hasonló játékok futószallag gyártása miatt, de hát igény erre van. Persze, törekedni kell az innovációkra de ha az adott piac az adott játékokat zablja, akkor az adott fejlesztőnek ebből kell megélnie. Lehet erre mondani, hogy a "lehetőség nyitva áll", persze, a lehetőség mindig ott van, hogy valami radikálisan újat csinálj-viszont szemben egyes hatalmas nyugati, némileg függetlenebb fejlesztőkkel, egy magyar cég nem teheti meg, hogy belevág egy olyan projechtbe, aminek kérdéses, hogy lesz-e piaca. A nagy nyugatinak nem jön be, jó esélyel túlélni -bár manapság már ez sem biztos-, míg a magyar szépen lehúzhatja a rolót. Többek között emiatt sincs problémám az újabb és újabb Stormos II. VH-s rts-ek darabjaival.
Továbbá minden egyes új játéknál látom a fejlődést, ileltve az adott stílus adott szegmensén belüli innovatív szándékot. Ez sem elvetendő.

Lejebb szó esett a CoH-ról, és a parádés grafikáról, csak éppen nem esett szó arról a nyílvánvaló tényről, amit Unreal 3.0-nak hívnak, meg arról, hogy ha lehet csiszolni a motort, akkor csökkentvén a költségeket, csiszoljuk. Megintcsak lehet persze jönni azzal, "hogydehát másis csinál újat", amit el is lehet fogadni, de a realításokat ne tévesszük szem előtt, ez pedig a világviszonylatban nem éppen atomtőkés magyar játékfejlesztő esete a világpiaccal.

A leértékeléseket tekintve pedig ez megintcsak annak az esete, hogy statisztikailag tényleg igaz, hogy mennyi idő után árazták le, és menyivel az AoE III-at, és ezzel szemben mennyivel a P: PH II-t, de nézzük már meg a nevet: Age of Empires. Többet ezt nem hinném, hogy boncolgatni kellene, még akkor sem, ha a Phase Two előnye a lokalizáció, és a honi fejlesztés, de magával az AoE névvel nem versenyezhet. (Illetőleg amit NSzF is említett: nekem is volt egy kis rálátásom az egyik nagy honi forgalmazó üzletpolitikájára, és egyet kell hogy értsek:a le/fel/ki/be árazások sokszor valóban nélkülöznek szinte minden alapot, mondhatni rapid jeleggel jönnek, mintsem tervszerűen.)

Tudom, sok haszna nincs annak, hogy mindezt elírtam, hiszen baromira nyílvánvaló dolgokat osztotma meg a nagybecsűvel, de legalább időközben elvileg lassan megjön a kajám
Előzmény:

Vissza