Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Crytek - vége a PC exkluzivitásnak

A Crysis fejlesztőinek elegük lett a kalózokból.

2008.04.30. 18:46 | szerző: Retee | kategória: Játék

Talán sokan emlékeznek még, hogy tavaly a Crysis fejlesztése közben többször is felmerült a pletyka, hogy a Crytek feladja a kizárólag PC-re munkálkodás elvét, és jó pénzért átnyergelnek a konzolokra is. A cég akkor többször is cáfolta ezt, és egyértelműen kijelentették, hogy számukra a személyi számítógépek az elsők, a többiről hallani sem akarnak. Eddig. A csapat igazgatója, Cevat Yerli most ugyanis kifakadt egy interjúban, mondván hogy a platformot teljesen megölik a kalózok, amit a Crysis esetében is tapasztaltak, emiatt pedig hatalmas a bevételkiesésük, és ebből elegük lett. Yerli hozzátette, bár a fő céljuk mindig is a PC-s fejlesztés volt, ám a tapasztalatok miatt a CryEngine-t és utódait már át fogják portolni Playstation 3-ra, és Xbox 360-ra is - feladva ezzel a PC exkluzivitást. ■

hozzászólások (44)

McCl@ne
McCl@ne 2008.05.02. 17:02
Érdekes példa a Crysis, nálam elég jól futott, de pontosan emiatt nem vettem meg. Fél évvel a gépem vásárlása után nekem nem volt elég az, hogy "elég jól fut", mert ez így édeskevés, felhúztam magam azon, hogy nem tudtam totál fullon kiélvezni minden képességét.
Ellenben BioShock, CoD4, Gears of War pl. itt figyel eredetiben, utóbbinak a Special Editionje, ami többe volt, mint a Crysis anno...

Szóval a Crysis is majd felkerül a polcra, amint a *.*-os patchben valami sebességnövekedés tapasztalható, ill. ha lemegy az ára mondjuk 20 €-ra.
Razor03
Razor03 2008.05.02. 17:13
Szerintem sem érdemes 12-t adni érte. Majd szépen lemegy 6-8-ra, akkor kell megvenni. Azon meg ne sírjatok már, hogy nem fut 1650-ben 16xAA-val, Istenem, ki merték adni az eddig ledúrvább grafikát, ami jelen esetben a fent írt beállítás mellett nem élvezhető egy 60k-s kártyán. Eddig megjelent patch-ek és driver-ek gyorsítottak a játékon, ez fix. Az viszont mérgel, hogy nem szánták rá azt a +2 hónapot a tökéletesítésre, és a bugos formában dopták piacra. Öngól Crytek, EA, ezért nem a játékos társadalmat kell hibáztatni. Ilyen híres fejlesztő csapat nem engedhet meg magának ilyen szintű félrelépést. ID, Valve...ők meg tudták oldani, hogy bugmentesen kerüljön a boltok polcaira a végeredmény. Hogy miért? Azért mert nem álltak semmi féle kiadói nyomás alatt! Akkor adták ki, mikor úgy látták, hogy tényleg elkészültek vele.

Erről jut eszembe, azt hallottátok, hogy M$ hivatalosan azt nyilatkota "a Windows Vista egy befejezetlen munka"? :D:D
U.R.H.
U.R.H. 2008.05.02. 17:26
kb csak annyit hallottam róla, amit most leírtál. Sg-n volt egy cikk róla asszem, de nem olvastam el.
Nálam a vista egyidőután nem engedte menteni a jegyzettömböket.
különösebb problémáim nem voltak vele ezen kívül.
padavan
padavan 2008.05.03. 09:31
Ez a Crysis úgy tűnik az adu ász - persze most még ez is a téma.

Lehet, hogy egyeseknek volt a játékkal sok problémája - bugok, utolsó harmad idióta játékmenete, gépigény -, de azért mégis csak adott az FPS-ek világába egy újfajta töltetet, még ha rendkívül csekélyt, akkor is.

Gondolok itt a predator érzésre, illetve az extra képességekből fakadó megoldási lehetőségekre. Az AI felemásan teljesített, ez tény. De maga a játék összességében szerintem simán emlegethető úgy, hogy 2007 egyik legnagyszerűbb alkotása.

A kiadás előtt mindenki nyavalygott, hogy mikor jelenik már meg, nagy nyomás nehezedett a kiadóra és a fejlesztőkre is. Meggyőződésem, hogy valahol ez a nyomás is vezetett oda, hogy végül egy 85-90%-ban kész terméket kaptunk. Ha még tovább csiszolják-finomítják, mondjuk két-három hónapig, akkor egy sokkal élvezhetőbb Crysisról beszélnénk most.

De mivel mi nyavalyogtunk, hogy már megint csúszik a megjelenési dátum, stb, hát ez kábé olyan lett, mint amikor a türelmetlen gyerek megkóstolja a félkész fasírtot. Hűdeszar - a szakács pedig tudja, hogy lehetne ez sokkal jobb is.

Nem hiszem, hogy a Crysis akkora csalódás lenne minden negatívumával, hogy még hónapokkal utána is úgy kéne emlegetni, mint egy sánta lovat a derbin. Egyszerűen nem ezt érdemli. És tudom - legalábbis magam úgy gondolom -, hogy 2007-ben voltak játékok, amelyek jobban sikerültek. Hirtelen kettő ilyet tudok mondani: Portal és Bioshock.

Lehetett volna a Crysis a legjobb is, csak már nem volt idő semmire. Szerintem ez tipikus STALKER-szindróma. Túl nagy falat, túl nagy ívű elképzelések, szűkös fejlesztési idő, kapkodás, felemás eredmény. Jó, STALKER esetében nem beszélhetünk szűkös fejlesztési időkről, ott az alap koncepció volt olyan nagy lélegzetű, hogy abba tényleg beletört a készítők bicskája, és végül egy félig megemésztett szart hánytak ránk. De a lényeg mondhatni tökéletesen analóg a STALKER és a Crysis között: Nem sikerült hozni pontosan azt, amit ígértek, nem jött össze nekik 100%-osan.

A gépigényes história meg már rém unalom. Egyre-másra azt olvasni AAA játékoknál, hogy egy szar, mert nem viszi Gáz Géza gépe, amit még 2004-ben vásárolt a Tescóban 100%-os kamatozású hitelkonstrukció keretében, és jövőre fog lejárni a tartozása. Mégis, mit várunk el a 2008-2009-es AAA brandek esetében? Azt, hogy elénk tárjon egy teljes virtuális világot, tökéletes, minden mikrobájában tű éles grafikával, zseniálisan gondolkodó ellenfelekkel, a valóságot megszégyenítő grafikával, cserébe ezt nagy kedvvel fogyasztja el a celeron-GFFX-1 giga ram számítási házi bajnokunk, úgy, hogy közben még Photoshopozni is tudjunk. És ha ránézünk a prociterhelésre, akkor az ott mutasson maximum 50%-ot.

No de kérem! :D

- Gyorsan vissza a Földre, Houston, van egy kis problémánk!

- Vétel Gáz Géza négyes, mi a gond?

- Kikapcsolt a realitás-hajtóművem, ezért össze-vissza képzelődök 486-oson full részletességen 100 frameval szaladó Crysis 2-ről!

- Gáz Géza, vettük az adást, próbáljon letérni az orbitális hülyeség pályáról és vegyen fel új pozíciót az ésszerűség eseményhorizontja felé!

- Próbálom, Houston, de nem működnek a pozícionáló segédrakéták! Sodródok a Pasziánsz univerzum felé! Mayday, mayday!

- Gáz Géza, most azonnal kapcsolja ki a Felfoghatatlanság-generátor reaktort!

- Sikerült! Houston, most már látom! Most már tisztán látom! Oh, milyen csodálatos idefent! Milliárdnyi csillag! Oh... Houston, ez csodálatos! Most már látom, hogyan kell relatív olcsón karban tartani a gépemet! Köszönöm, Houston! De mik azok ott? Úristen, ezernyi holttest lebeg az űrben, fagyott kezeikben P3-asokat szorongatva!

- Gáz Géza, éppen csak elkerülte az Állandó Dimenziót! Örüljön, hogy nem sodródott tovább. Azok a szerencsétlenek egyre csak azt hajtogatták, hogy meg kell tanulni programozni, és élethű textúrákat készíteni 1 kilóbájtban, és azt hitték, egy P3-as vásárlása egy élet befektetése. Szép lassan ráálltak az Orbitális Hülyeség pályájára, és bennrekedtek a Múlt-Jövő űrzselé anyagába, ahol a következmény megelőzi az eseményt, és nem lehet észrevenni az időfolyamok haladását. Bennrekedtek, és tudatok foglya lett a zselé irreális realitásának.

- Szörnyű, Houston, de jó, hogy nem így jártam! De most már jó irányban haladok, vár rám a Kocka-rendszer!
Razor03
Razor03 2008.05.03. 13:12
Hehe tetszik a vége :D. Annyit fűznék hozzá, hogy ezt a "szar lett az AI" dolgot csak pár ostoba kitalálta, és azóta azt szajkózza mindenki. Tény, hogy 1x-2x lát az ember beragadó ellent, de melyik játékban nem???

A "béna" AI-t le lehet tesztelni! Berohansz az ellenség bázisára (mondjuk rögtön az első pályán) miután észrevettek, átváltasz cloack módba, és egy biztonságos pontból figyeled, ahogy 6-8 koreai szisztematikusan, mint a valóságban, a nyomodba ered, benéz mindenhová, mert keres! Egymással kommunikálnak, legnehezebb fokozaton teljesen koreai nyelven...meg lehet próbálni, nem pedig a szavakkal dobálózni. Érdekes módon nekem soha semmi ilyen problémám nem volt. Sőt, tátott szájjal lestem, ahogy manővereznek a falak között. Na ezt kéretik űberelni...
további hírek

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.

Várható megjelenések - 2016. december

Bár lecsengett az őszi főszezon, az utolsó hónapra is jutott néhány ígéretes premier.

Ingyenes Neverwinter Nightsszal indult el a GoG téli akciója

48 órán át szerezhető be ingyen az RPG Diamond Edition verziója.