Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Bulvár

A játékosok hamarabb halnak - támadások kereszttüzében a brit egészségügyi kampány

A számítógépes játékszakma képviselői kritizálják a hirdetést.

2009.03.09. 17:53 | szerző: Dino | kategória: Bulvár

A napokban indult el a brit médiában a British Heart Foundation, a Cancer Research UK és a Diabetes UK szervezetek közös kampánya, a Change4Life, melynek egyik hirdetésében egy kisfiú ül a kanapén, kezében egy PlayStation kontrollerrel. A nagybetűs felirat pedig mellette a következő: "Risk an early death, just do nothing.", azaz szabadon fordítva: "Ne tégy semmit, halj meg korán." A számítógépes játékipar szereplői azonnal egyfajta lázadásba kezdtek a kampány ellen, hiszen a hirdetés azt sugallhatja, hogy a játékok korai halált eredményezhetnek, és ez igen negatív fényben tünteti fel a számítógépes játékokat. A brit kormány egészségügyi részlege a kampány védelmére kelt, és azt állítják, hogy minderről szó sincs, a kampány célja, hogy a megfelelő testmozgás szükségességéről tájékoztassák az embereket, mivel egy kutatás szerint 10 gyerekből 9-nél van meg a kockázata annak, hogy egészségtelen mennyiségű zsír halmozódik fel szervezetükben, ami felnőttkorban szívelégtelenség vagy akár rák miatti halált is okozhat. (A kampány egy másik hirdetésében nyíltabban jelzik az egészségtelen táplálkozást: egy kislány majszol süteményt.) A játékfejlesztőket képviselő Tiga szervezet a reklámokat felügyelő Advertising Standards Authority felé tett panasz, mivel szerintük a hirdetés sérti a szigetországban a játékiparban dolgozó 30 000 embert, leginkább közülük azt a tízezret, akik közvetlenül játékfejlesztéssel foglalkoznak. Hasonlóan panaszt tettek vagy kritizálták a kampányt más brit szakmai szervezetek (pl. a brit eladási toplistákat összeállító ELSPA), továbbá szaklapok és lapkiadók (MCV, Future Publishing), valamint játékkiadók is (például a Sega, az Atari, a Codemasters és a Konami). Mint egyikük megjegyezte, valószínűleg nem fogunk hasonló üzenetű hirdetésben egy fotelben ülő, könyvet olvasó gyereket látni. Egyúttal a Sony is jogi lépéseket foganatosított a kampány miatt, mivel állításuk szerint nem kérték az engedélyüket, hogy az ő kontrollerük jelenjen meg egy ilyen hirdetésen. ■

hozzászólások (6)

Corvus5
Corvus5 2009.03.09. 19:51
Vihar egy kanál vízben, avagy a bolhából elefántot eset.
Indigo
Indigo 2009.03.09. 19:52
Nevetséges. Túl van lihegve az egész...
Gerry
Gerry 2009.03.09. 19:54
Jajj...istenem... Remek ez az eszmefuttatás, de mi köze van a témához? Az említett kampányban pusztán arra céloznak, hogy a mozgásszegény életmód növeli számos betegség kockázatát, ez pedig egy igen régóta elfogadott tény, amit a hsz-ed végén magad is elismersz. Lehetett volna a tv előtt ülő kölköt a képre rakni, de mindez vajmi keveset számít a mondanivaló szempontjából.
(Amit pedig nagy bölcsen úgy ámblokk az "angolokról" írsz, az meg már ordít a hülyeségtől. De örülök, hogy a Stalker-t ebbe is bele tudtad szőni :D )
109
109 2009.03.09. 20:10
"Oroszsrác" kicsit rajta maradt egy stalker nevű játékon...
A képpel kapcsolatban: elég nagy bakit lőttek ezzel a kampány szervezői
most a nyakukba kapnak egy halom panaszt és pert
lehet maradni kellet volna a "gyerek nézi a tv-t" verziónál de ha ps kontrollert felismerhetően belerakták akkor kinézem belőllük hogy ebben az esetben meg a HBO felirat maradt volna a képernyőn
kedves marketingesek íme egy remek példa mit NE tegyünk bele reklámkampányunkba

"Oroszsrác" !
"sokkal jobb hogyha a játékban élem ki egy kreált személyen az agressziomat"
ööööö...nem biztos...várjál csak...NEM megint benézted
az lenne a jó ha kimennél focizni a spanokkal és ott vezetnéd le nem pedig azt élveznéd hogyan ölsz meg embereket virtuálisan lássuk be..
Dzsekszon
Dzsekszon 2009.03.10. 11:00
A britek mire nem fogták még rá azt, hogy túlsúlyosak? :D
további hírek

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.