Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Bulvár

A nagy Duke Nukem svindli - elképesztő történet a volt fejlesztőtől

Az egykori fejlesztő naplóbejegyzése: mi történt a Foreverrel. Médiahack, törött székláb, fenyegetések, Unreal-motor biznisz. Furcsa sztori... vagy vicc.

2009.05.07. 21:37 | szerző: Retee | kategória: Bulvár

Előre szeretnénk leszögezni, hogy a játékipar rendelkezik saját legendákkal, néha meglehetősen durvákkal is, így a most kiadott közleményt is fenntartással kezeljük. Ugyanakkor tény, hogy írója, Charlie Wiederhold 98-tól 2006-ig a Duke Nukem Forever egyik fejlesztője volt (illetve ő tájékoztatta a médiát a történésekről), manapság pedig az Infinity Ward kötelékében a Modern Warfare második részén dolgozik, ergo nem egy játékiparból kiesett, megkeseredett emberről van szó. Charlie-nk pedig ma érdekes naplóbejegyzést tett: mesélt arról, mi állt az egész Duke Forever fejlesztés hátterében. Sztorija ugyanakkor igencsak hihetetlennek tűnik (vagy lemaradt az április 1.?), ám érdekesnek ítéljük, így hát íme a rövid összefoglaló róla (a teljes verzió itt olvasható):

"A 2001-es E3 előtt megbeszélésre gyűltünk össze. A 3D Realms aktuális fejlesztői, vezetői, a régi Duke 3D csapat, és persze az Epic vezetősége ültek össze. Az Epic nem véletlenül volt jelen ezen a tárgyaláson, hisz az ő motorjukat használta a Forever, s számukra remek reklámot jelentett a projekt. A megbeszélés témája: hogy lehetne maximalizálni a Duke bevételeit. És megszületett a terv, ami egyszerű volt, és zseniális.

Csináljuk meg minden idők leghosszabb fejlesztési idejű játékát, ami ha egyszer kijön, félresöpör mindent. Nem csak azért, mert annyian várják, hanem mert a tipikus fejlesztésektől eltérően, itt összerakhatnánk a valaha volt legjobb játékot. Nincs sürgetés, nincs olyan, hogy valamire nem adnak időt, vagy pénzt. Mindenki beleteszi magát, és kihozza a maximális tehetségét (és abból nem volt hiány) a fejlesztés során. Aztán megszületik egy olyan játék, aminek nincs hibája, minden szinten 100%-ot nyújt, és megelőzi a korát. Addig pedig… menedzseljük az Epic motorjait, amiben iszonyatos pénz van. Az Epicnek jó az, hogy mi teszteljük az engine-t és visszajelzéseket adunk, plusz az egész felhajtás (meg a találgatások, sajtóvisszhang, hogy vajon az újabb Unreal Engine megjelenésekor vajon a DNF alatt is lecserélik-e a motort), az is jó marketingnek az engine-hez. Nem a véletlen hozta úgy, hogy az Unreal motor 2001-ben indult el igazán világhódító útjára. Higgyétek el, hogy nem.

Mi, páran fejlesztők, egy nap haladékot kértünk, úgy éreztük aludnunk kell rá egyet, hisz ez egy nagyon komoly döntés volt. Másnap aztán ismét találkoztunk az irodában a vezetőséggel. Ott volt mindenki aki számít: Mark Rein (Epic alelnök), Cliff Bleszinski (Epic design igazgató), Scott Miller (a 3D Realms egyik alapítója), George Broussard (Duke sorozat producere és designere), Mike Wilson (az egyes független fejlesztőket összefogó Gathering of Developers alapítója), és még páran, hasonló kaliberű emberek. Szóval az elit. Minket azonban kényelmetlen meglepetés ért. Elénk raktak ugyanis egy szerződést (noha erről még szó sem volt), és közölték, írjuk alá. Én fiatal voltam még akkor, de az iparban eltöltött évek hatására tudtam, ehhez ügyvéd kell, aki átolvassa, addig nem szabad semmit sem aláírnom. Ők azonban közölték: ez a szerződés csak most este érvényes, ha kilépünk, nincs tovább, és ők tagadni fogják az egész projekt létét is a jövőben.

Brandon, Allen, Keith és én hümmögtünk, bizonytalankodtunk – tetszett a terv, de értse meg mindenki, hogy tudtam, szükségünk van egy ügyvédre, aki az egészet átolvassa. Mert az alkuban amúgy volt némi veszély, ha visszatáncoltam volna belőle később, hát örökre kiradíroznak a játékiparból. Olyan emberekkel ültem szemben, akik a kisujjuk mozdításával elintézhették volna, hogy soha többé ne dolgozhassak játékon.

Szóval hümmögtünk, és a fickók végül dühösek lettek. Nagyon. Az, ami a szemükből áradt komolyan megijesztett. A barátságos vállveregetésből, meg a kedves, kötetlen beszélgetésből valami más lett, és én félni kezdtem tőlük.

George Broussard mélyen a szemembe nézett, és közölte: nagyon jól gondoljam meg, hogy mit válaszolok most. Hogy igent, vagy nemet mondok-e. Már tudom, teszteltek, tudni akarták, hogy később képesek leszünk-e nyomás alatt dolgozni, mikor éveken át hazudozni kényszerülünk a megjelenésről a médiának és a játékosoknak. Hogy ezzel is szítsuk a tüzet a Duke körül, és páratlan reklámot csináljunk neki.

Én még mindig hümmögtem. Aztán pedig megtörtént az, amiről néha a mai napig álmodok.

Gyors volt, igazából fel se fogtam, de mire felocsúdtam, már a földön feküdtem, és nem magamtól kerültem oda. Aztán elszabadult a pokol. George őrjöngve szétverte a székem és kitépte a lábait. CliffyB és Mike lefogtak, és egy szilánkos székláb a szememtől pár centire került. Közölték, hogy ez az évszázad üzlete, ami már megköttetett, és nem rajtam fog elmenni, úgyhogy gondoljam át még egyszer, hogy nemet mondok-e, vagy aláírom végre.

Aláírtam." ■

Duke Nukem Forever
A legutóbbi Duke Nukem Forever cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.