Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Civilization 5 - lássuk a medvét

Eltűnik a vallás, nagyobb szerepet kapnak a barbárok, megújul a harcrendszer, okosodik a gép - lássuk a CiV 5-öt.

2010.03.11. 17:37 | szerző: Retee | kategória: Játék

A Firaxis csak nemrég jelentette be a Civilization 5-öt, de a GDC-nek hála, máris egész sokat tudhatunk az új epizódról. Röviden foglaljuk tehát össze az újdonságokat:

  • Megújul az interfész: a beszámolók szerint egyszerű, minimalista, de jól használható kezelőfelületen kommandírozhatjuk egységeinket. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy maga a játék is leegyszerűsödik, tehát nem "Civilization Light"-ról van szó, hanem arról, hogy a fejlesztők jobban kihasználták az ikonok lehetőségeit.
  • Hogy elkerüljék az előző rész "tömegkatasztrófáit", a harci egységek immár nem osztozhatnak a területen - ezzel pedig a Firaxis több kisebb hadsereget erőltetne, melyeket azonban fenn is kell tartani, így az erőforrások kiemelt szerepet kapnak az új részben.
  • Ezzel szinkronban bizonyos erőforrások még jobban kötni fogják a speciális egységek létrehozását. Míg az előző részben például a vasbányák felfedezése után akárhány kardos osztogat létrehozhattunk, most a bányák száma maximalizálni fogja ezek számát. Tehát ha két vasbányával rendelkezünk, akkor maximum két "Swordsman" csapatot hozhatunk létre.
  • A harcok során nagyobb szerepet fog kapni a terep: a távolsági egységek például egy hegy tetejéről sokkal hatékonyabban támadnak majd, mintha azonos szinten állnának az ellenféllel, de ugyanez igaz lesz a védekezésre is. Így egy értékes íjászcsapat például a dombtetőn, vagy az erdő mélyén egyáltalán nem lesz olyan védetlen a közelharci csapatok ellen, mint az elődökben.
  • A városok helyőrséget kapnak, s minden helyőrséget extrákkal lehet majd felszerelni. A várost fallal körülvéve például nem csak védekezési bónuszt kapunk, hanem lehetővé válik a távolsági támadás is általa.
  • A rajongók által kedvelt vallás-rendszer viszont eltűnik, mivel a fejlesztők szerint túlságosan kiszámíthatóvá tette a diplomáciai esélyeket.
  • A barbárok nagyobb szerepet kapnak az ötödik részben: nem csak barangolnak, hanem egyes városokat uralnak is. Ezek a mini államok mindössze egy településsel rendelkeznek, nem tartoznak egy frakcióhoz sem, viszont lehetséges velük diplomáciai kapcsolatokat ápolni. Így ha egy semleges várossal barátságos viszonyt építesz ki, akkor adott esetben adnak neked különféle bónuszokat, például harci egységeket ajánlanak fel. Viszont a gép is barátkozhat a településekkel, s ha egy városállamot megtámadunk a terjeszkedés végett, akkor könnyen háborúba keveredhetünk egy másik frakcióval.
  • A fejlesztők kifoltozták a mesterséges intelligencia hiányosságait is, amely főképp a diplomáciai szinten érződik majd. Például ha a szomszédos frakció azt látja, hogy a közös határotokon gyülekeznek a seregeid, akkor nem dugja a fejét a homokba, hanem azonnal jelentkezik, s egyúttal felkészül a háborúra. ■

előző
következő
Civilization 5 - lássuk a medvét
Civilization 5 - lássuk a medvétCivilization 5 - lássuk a medvétCivilization 5 - lássuk a medvétCivilization 5 - lássuk a medvétCivilization 5 - lássuk a medvét
Sid Meier's Civilization V
A legutóbbi Sid Meier's Civilization V cikkek, hírek

hozzászólások (4)

richy25
richy25 2010.03.11. 17:40
Eddig jól hangzik
xeLaR
xeLaR 2010.03.11. 21:30
A vallás eltűnésével/kivételével nem igazán értek egyet, sztem klassz kis játékelem volt. Amúgy a többi újdonság meg elmegy. Várom a további infókat...
Mellesleg a grafika egész pofásnak néz ki:-)
richy25
richy25 2010.03.11. 22:58
nekem a vallással annyi bajom volt, hogy gyakorlatilag mind1 volt miylen vallást választasz, max diplomáciában volt némi jelentősége... nagy kaland.
A harcrendszer változik már jó :P Meg mondjuk utáltam h 4-be nem volt benne az a város látkép ami 3-ban. azt kérem vissza :P
Pangloss
Pangloss 2010.03.14. 12:54
Szerintem a vallás nagyon jó ötlet volt, színesítette a játékot.
Viszont ez az X bánya=X egység... Nem tudom, hogy mi lesz ebből. Alapvetően nincs kifogásom, ha korlátozzák valamilyen formában az egységek képzését, de lehetne kicsit differenciáltabban is.
A harcrendszer azért fejlődött eleget az első rész óta (amikor is minden, azonos területen lévő egységed elpusztulhatott, ha megtámadtak).

Persze biztos, hogy a végleges változatig még sok változás lesz.
további hírek

Sniper Elite 4 sztori trailer

Mi történt Olaszországban 1943-ban?

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.