Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Az EA tanult a Mirror's Edge hibáiból

A kiadó már sokkal óvatosabb az új címekkel.

2010.11.30. 14:18 | szerző: Playbahnosh | kategória: Játék

A három évvel ezelőtt megjelent (majd egy évvel később PC-re portolt) Mirror's Edge a sok pozitív kritika ellenére mégis eléggé alulteljesített eladások tekintetében. Frank Gibeau, Az EA Games vezetője szerint a sikertelenség oka az volt, hogy kiadták a játékot mielőtt az teljesen kész lett volna és bár az ötlet igencsak ígéretes volt, a megvalósítás túl gyenge lett ahhoz, hogy valóban sikerre vigye a játékot. Gibeau szerint a játék szinte minden részével gond volt: túl meredek volt a tanulási görbe, a történet több sebből vérzett és nem volt semmiféle többjátékos mód. Az EA Games sokat tanult az esetből, például azt, hogy "sokkal több időt kell egy játékra fordítani, megbizonyosodni róla, hogy tényleg letisztult és megvan-e az a mélység és folyamatosság, ami egy online játékra jellemző".
Gibeau elmondása alapján a Mirror's Edge sokban hozzájárult egy másik, szintén alulteljesítő játék, a Dead Space folytatásának megformálásához. A sci-fi túlélőhorror sokkal sikeresebb volt, mint a Mirror's Edge, mégis jóval a várakozásokon alul teljesített. A második részre most egy kidolgozottabb koncepcióval álltak elő, egy sokkal inkább magával ragadóbb történettel és karakterekkel, valamint egy működő multiplayer móddal. Így aztán az eddig néma főhősnek, Isaac Clarke-nak megjött a hangja és a játék kapott egy necromorph (a Dead Space szörnyei) kontra emberek többjátékos deathmatch módot is (amire elég sokan az első képek és videók alapján a "Left 4 Dead az űrben" címkét ragasztották). Gibeau szerint egyik címet sem hagyták magára, jönnek majd a folytatások, de immáron egy új irányvonal mentén zajlik majd a fejlesztés.
A mesternek igaza van abban, hogy a játékokra több időt és figyelmet kéne fordítani mielőtt kiadják ahelyett, hogy egy összecsapott maszlagot rugdosnak ki az ajtón. Viszont azt nehezemre esik elfogadni, hogy most már minden játékba kell online multiplayer, beleértve a single playerre kiélezett (pl. belső nézetes parkour vagy történet-vezérelt túlélőhorror) játékokat is. Való igaz, hogy sokkal meg tudja hosszabbítani egy játék élettartamát a multi, viszont én személy szerint nem szeretném, ha egy valódi egyjátékos élmény fejlesztéséből azért vonnának el drága időt és erőforrásokat, hogy beletuszkoljanak egy multi részt csak azért mert "kell". ■

hozzászólások (13)

Madrac
Madrac 2010.11.30. 23:44
Interplay, Capcom es meg sorolhatnam. Amit irtal igaz, csak nem aktualis. Egyik ceg se az ujitasairol hires az utobbi idoben, inkabb a jol felepitett igenyes jatekairol, amik amugy tok olyanok, mint az elozo... Es ezt a lekezelo stilust felejtsd el, de gyorsan kerlek. :p
Gump
Gump 2010.12.01. 11:40
Pedig igaza van. Nem az a kérdés, hogy 15 éve újító volt-e egy fejlesztő csapat, mert akkor kb. még majdnem mind az volt. Mostanra viszont pont ez a kettő a 15 éves recepttel főz még mindig.
.:[Kain]:.
.:[Kain]:. 2010.12.01. 13:21
Egyetértek azzal, hogy nem kell multi minden játékba, mert sok esetben tényleg erőltetett és felesleges, egy Mirrors Edgbe pl. abszolúte nem is illik.

nem értek viszont egyet az újításról és a kiadókról alkotott véleményeitekkel. nézzük csak meg, hogy hányótok polcán figyel ott az eredeti Dead Space, avagy a már emlegetett Mirrors Edge.
jó játékok voltak? igen. sokan játszottak velük? igen. sokan vették meg őket? NEM.
Nem.
nem.
akkor miért is hibás a kiadó? azért hibás, mert hibát keres egy olyan játékban, amiben valójában nem is nagyon van hiba, de az eladási adatok azt mutatják, hogy ezek a játékok a nagyközönségnek (nem casual-okról beszélek!) NEM tetszettek, mert alig fogytak. szerintetek is jó játékok, mások is elismerték őket és az újságok értékelései is jók voltak. csak épp a kasszához álltak kevesen velük, és a röhej az, hogy a torrentezők utána ugyanúgy sírnak, hogy meg akarja változtatni a kiadó a játékot, ami újított, újítani akart, holott ők MEG SEM VETTÉK az adott szoftvert.
akkor miért is hülye a kiadó, hogy változtatni akar, hátha így több emberhez eljut majd a programja? ha te az EA fejese lennél, akkor a rossz eladások, de jó kritikák alapján ugyanolyan folytatást kérnél a fejlesztőktől? nem próbálnál meg multit rakni egy olyan játékba, ami leszerepelt, hátha így többen veszik majd meg? dehogynem, még ha ordas nagy baromság is.

nem is tudom, hogy anno, mikor kijöttek egyáltalán ott voltak-e az eladások között a pc-top 10-ben az említett játékok, akár egy hétig is, bár annyit talán csak voltak.
ergo mielőtt sírnánk valami miatt, induljunk ki a saját játékgyűjteményünkből, és gondoljunk bele, hogy van-e egyáltalán bármi közünk az emlegetett játékokhoz:-X
.:[Kain]:.
.:[Kain]:. 2010.12.01. 13:25
még annyit, hogy a kiadónak nem lehet elég annyi, hogy egy játék sokaknak tetszik, ha egyszer szarok az eladások, akkor ő is szarban van, ráment a reklámköltség, a fejlesztési keret, idő, stb.
balays82
balays82 2010.12.01. 15:15
Tegnap én is valami hasonlót akartam írni, csak valahogy nem volt kedvem belekezdeni. A lényeg, hogy szerintem sem a nevezett játékokkal volt baj, hanem a játékosok hozzáállásával. Nekem például a Dead Space ott van a polcon, gyakorlatilag a megjelenés napján vettem meg (sajnos nem az elbénázott TESCO "akció" keretében, hanem teljes áron), és nem is bántam meg, a ma is a legjobb játéknak tartom a műfaján belül. A második rész is biztos véltel (illetve jelen állás szerint ingyen lesz), bár ezek szerint akkor kezdhetek aggódni, hogy a gyenge eladások miatt valami egészen mást kapok, mint ami először annyira tetszet? Remélem, nem.
további hírek

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.