Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Az L.A. Noire technológiájának nincs jövője?

David Cage szerint a Rockstar által használt technológia egy zsákutca.

2011.04.01. 17:48 | szerző: GeryG | kategória: Egyéb

Érdekes beszélgetést folytatott egymással a CVG munkatársa és David Cage, a Quantic Dream feje, melyben a motion capture technológia jövőjét boncolgatták.
Cage szerint a Rockstar és a Team Bondi készülő játéka, az L.A. Noire egy olyan technológiát használ a karakterek mozgásainak és főleg mimikájának letapogatására, mely ugyan rövidtávon megfelel a célnak, ugyanakkor rendkívül költséges és számos problémára nem jelent megoldást.
Mint ahogy az az eddig megjelent videókon jól látszik, a Team Bondi óriási figyelmet fordít a játék szereplőinek megalkotására, ami különösen a mimikában érhető tetten. Ehhez a fejlesztők a Depth Analysis’ Motion Scan technológiát alkalmazzák, mely során a színész arcát 32 HD kamera veszi több szögből, így annak minden apró rezdülését rögzíti a rendszer. Ezzel kétségkívül fantasztikus eredményeket lehet elérni, viszont nem kétséges az sem, hogy ez egy nagyon költséges megoldás. A Team Bondi és a Rockstar ezzel együtt kiáll a technológia mellett, és azt a mozgásrögzítést forradalmasító megoldásnak nevezte.
David Cage nem mindenben ért ezzel egyet:
„Mit mondhatnék az L.A. Noire-ről? Kétségkívül érdekes megoldásokat használ, ugyanakkor a technológiáját zsákutcának tartom. Rendkívül költséges, és nem alkalmas arra, hogy a színész mimikáját és testmozgását egyszerre rögzítsék.”
Cage emellett kitért arra, hogy a Quantic Dream egy úgynevezett Full Body Performance Capture technológiát alkalmaz, ezt használta a Heavy Rain készítése során is, és a játék megjelenése óta tovább is fejlesztette azt, mert ők ebben látják a játékgyártás jövőjét.
„Eddig is ezt használtuk, és a következő játékaink is ezt alkalmazzák majd. Nem mindegy, hogy a színész arcát külön rögzíted, vagy egyszerre a test mozgásával. El sem tudjátok képzelmi, mekkora hatással van az, amit mondasz a mozgásodra. Akik a Motion Scan technológiát használják, sosem lesznek képesek erre, ahogyan a valós fényt sem tudják használni úgy, ahogy mi tudjuk. Tulajdonképpen ők másodpercenként néhány képet készítenek, ezért például azt sem tudják befolyásolni, hova nézzen a karakter. Ha valós idejű szereplőkkel dolgozol, akkor biztos lehetsz benne, hogy ők valóban egymásra fognak nézni. Számos ehhez hasonló probléma van, melyre az általuk használt technológia nem jelent megoldást. Az L.A. Noire tényleg nagyon jól néz ki, de úgy gondolom, ennél sokkal többet nem tudnának kihozni belőle. A mi technológiánk ezzel szemben még nagy mértékben tovább fejleszthető, és remélem, hogy hamarosan megmutathatjuk azt is, hol tartunk most. Óriási lépést tettünk előre a Heavy Rain megjelenése óta, és tovább dolgozunk, míg el nem érjük az Avatar szintjét. Ez nagyjából három-négy-öt év múlva lehetséges. Igen, négy-öt év. Ha megnézzük, hogy most hol tartunk a valós idejű megjelenítés terén, láthatjuk, hogy nagyjából ott, ahol a CG tartott öt-hat évvel ezelőtt. Ebből következtethetünk arra, hogy ugyanennyi idő múlva a valós idejű megjelenítés fog ott tartani, ahol a mai CG tart. Az Avatart tavaly mutatták be, így előrevetíthető, hol fogunk tartani öt-hat év múlva.”

hozzászólások (0)

további hírek

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.

Várható megjelenések - 2016. december

Bár lecsengett az őszi főszezon, az utolsó hónapra is jutott néhány ígéretes premier.

Ingyenes Neverwinter Nightsszal indult el a GoG téli akciója

48 órán át szerezhető be ingyen az RPG Diamond Edition verziója.

JátszóDome: Killing Floor 2

Zoo_Lee a zombigyilkolós co-op játékba vetette bele magát.