Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Battlefield 3 - megoldások a campelés ellen

A DICE megnehezíti a campelők dolgát.

2011.07.07. 10:35 | szerző: GeryG | kategória: Játék

A DICE boszorkánykonyhájának legnagyobb üstjében rotyog már egy ideje a Battlefield 3, melyről gyakorlatilag naponta jönnek az új hírek. Nincs ez másként ma sem, ezúttal a többjátékos mód egyik sarkalatos pontja, az úgy nevezett campelés került szóba. A játékban le tudunk majd hasalni, ami a legjobb póz a mesterlövészeknek, és a legrosszabb hír az áldozataiknak. A fejlesztők azonban igyekeznek minél nehezebbé tenni a lesből támadók dolgát, és ehhez több eszközt is bevetnek. Az egyik a már jól ismert kilengés lesz. Fegyverünk célkeresztje folyamatos mozgásban lesz, így sokkal nehezebb lesz célra tartani. Hogy lesz-e lélegzet visszatartás, vagy ilyesmi, arról nincs információ. A másik, ennél sokkal érdekesebb megoldás a lencsénk tükröződése lesz. Arról van szó, hogy ha túl sokáig gubbasztunk majd valamelyik bokrokkal benőtt domb tetején, a nap megcsillan távcsövünk lencséjén, azonnal felfedve rejtekhelyünk az ellenség előtt. Egy villanásból ugyan tudni fogják, hol bujkálunk, azonban a fekvő helyzetnek köszönhetően nekik sem lesz könnyű lelőni minket. Érdekes ötlet, reméljük, beváltja majd a hozzá fűzött reményeket. ■

Battlefield 3
A legutóbbi Battlefield 3 cikkek, hírek

hozzászólások (20)

kopé
kopé 2011.07.08. 10:19
Ez esetben felvetődik a kérdés, hogy a rontsuk el a vérpistikék szórakozását, vagy rontsuk el az igazi játékosok játékát.

Sokat voltam mesterlövész már a Bf1942ben is, nemhogy a 2ben. Hidd el, az itt említett 10-30-60 másodpercek úgy tennék tönkre a lövészek számára a játékot, ahogy van, sokszor fordul elő nagyobb pályán, hogy 1-1 lövés közt eltelik több idő, de nem baj, mert jó a búvóhelyem, ráérek kivárni a megfelelő pillanatot, de ne kezdjen már el 30 mp után fültölni a bokor amiben megbújok, nanemár...
És ekkor még nem beszéltünk az esetleges csapatjátékokról, még ha public szerveren is történik...

No meg, ha jól emlékszem LM írta, hogy ha mégis bevezetik ilyen formában, oké... Elmozdulok 5 centit, aztán vissza, engem zavar mert lehet hogy elbuktam egy jó lövést, de a vérpisti leszarja mert ugyanúgy ottmarad a sarokban, és ugyanúgy belát mindent.

Az ötlet maga jó, hogy kezdeni kell a rossz értelemben vett camper-ekkel valamit, de az ne a többi játékos rovására történjen.
rootshaper
rootshaper 2011.07.08. 11:11
pl. a BC2-ben nem véletlen nem sznájper a neve annak a kasztnak amivel mesterlövész puskákat IS lehet használni. az Recon, nem pedig sznájper. attól, hogy van olyan opció, hogy távcsövet szerelj egy puskára még nem kötelező használni. sokkal hatékonyabb tud lenni egy recon például ha reddot vagy acog van a puskáján és a motion szenzorával előre tekintve jó időben tudja, hova kell lőni. meg aztán ott a C4 is, amit szintén senkisem használ, csak 20km-ről random mortar, hátha belehal valaki, "én ráérek" felkiáltással.

szerintem a legjobb a fogyó HP, meg a lángoló valag megoldása. akkor legalább rá lenne kényszerítve pistike, hogy helyet változtasson lövésenként, ami egyrészt taktikailag muszáj lenne, ha logikusan gondoljuk át a dolgokat, másrészt meg nem tud 40 embert egyetlen szpotból kiszedni egymás után.
cygary
cygary 2011.07.08. 12:33
Nekem nincs bajom ezzel a megoldással, mindössze annyi hogy azért ezt újításnak nevezni elég merész, ez egy aranyos kis extra semmi több. Nyilván mivel a Battlefield egy reális shooter képét akarja kelteni nem jöhet szóba semmilyen praktikus megoldás, mert az igencsak rontana a játék hangulatán. Emlékeim szerint érdekes módon a Battlefield 2-be sosem volt gond a recon-rape, mégpedig azért mert marha jól fel voltak építve a pályák. Meg mert akkoriban még snipernek hívták a kasztot...

Viszont a Bad Company 2-ben rengetegszer már a támadó fél spawn pontja egy olyan hely amely ordít a kempelésért (havas pálya hegysége amely jó 10-20 méterrel minden fölé emelkedik). Nincs semmi gond ezzel, a mesterlövészek az életben sem rohangálnak össze vissza, viszont játékmenetileg bőven ki lehetne egyensúlyozni ezt. Példának okáért hogy a szaros M-COM ládákat ne egy házba tegyék amit 5 recon mortarral röhögve kiszed, vagy tegyenek le több épületet, fedezéket, gyengítsék a mesterlövész puskák sebzését vagy pontosságát, akármit. Remélem hogy a Battlefield 3-ban ez nem lesz gond, városi pályákon nehéz kempelni, és ugye itt a Destruction valahány pont nulla.
LordMatteo
LordMatteo 2011.07.08. 20:21
Azért maradjunk meg a Battlefieldnál mint játéknévnél, ahol a füstölgő picsájú sniper nem nézne ki viccesen. Az a Bf: Heroes, amit Ti szeretnének, és érdekes módon abban nincs campelés pont. :D

Akármelyik campelő marhát le lehet rohanni, le lehet gránátozni, ki lehet lőni sniperrel. Az a helyzet emberek, hogy akármilyen kurva jó sniperről is van szó (akár egy Barrakudaról is :D, nem tud 3-4 embert egyszerre megölni, aki összedolgozik, és felhúzza egymást. Ja, megint oda jutunk ki, hogy medic, medic, medic, nem önző önmagunk egojának felíveléséért kellene játszani, hanem a csapattársak lelki üdvéért. :P
BananaJoe
BananaJoe 2011.07.10. 13:27
- A BC2-ben volt killcam, de szerintem ez a leglámább megoldás. Pl P4F-ben is van, elég idegesítő mikor 5mp múlva spawnol az ellen és egyből tudja hol vagy mert elég kicsi hozzá a pálya
- Ha jól tudom a lövésnek itt is lesz "kondenzcsíkja", szóval az alapján is lehet látni honnan jött a lövés + ne felejtsük el hogy a játékban létezik olyan is hogy spott...csak sokan nem használják (a 3d spot mondjuk nevetséges) + a hangrendszer is elég jó lesz, már bf2-ben is elég jól be lehetett azonosítani hogy merről jött a lövés (ja meg ott a torkolattűz is)
- Bf2-ben jól meg volt oldva hogy egy kempelő sniper a kör végén mindig a lista alján szokott végezni (a mortar strike amúgy elég nevetséges, sokkal jobb lenne helyette a jól bevált commanderes arti)
- BC2-ben az volt a gond hogy rohadt hülyén voltak kialakítva a pályák, egyszerűen nem lehetett megkerülni a snipereket - anno Bf2-ben simán meg lehetett őket kerülni és kinyírni + amit LM is mondott, cikk-cakkban fut felé pár medic aztán kész (vagy vki leköti, másik meg megkerüli)

Szerintem néha igenis jó kicsit "megpihenni" valahol és nem csak mérgezett egérként szaladgálni össze-vissza a pályán (így is végtelen futás lesz nagy eséllyel, ami megintcsak nevetséges). Ha a pálya jól van kialakítva (nem lehet ellőni az egyik végéből a másikba kapásból, lehet kerülni stb), nem fognak gondot jelenteni a kemperek.
további hírek

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.