Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Bethesda - egyre nehezebb PC-re fejleszteni

A kiadó szerint a kalózkodás mellett a rengeteg különböző szoftver- és hardverelem is nehezíti a PC-s fejlesztést.

2011.11.10. 16:09 | szerző: Retee | kategória: Játék

Holnap világszerte boltokba kerül a The Elder Scrolls V: Skyrim, amelytől mind a rajongók, mind a fejlesztők nagyon sokat várnak. Utóbbiaknak pedig nem kevés munkájukba került a PC-s verzió összerakása, amelyet a Bethesda egyik illetékese, Pete Hines is megerősített. Hines elmondta, hogy technikai szempontból iszonyatosan nehéz a személyi számítógépekre fejleszteni. "Ezerféle és fajta hardverre kell figyelnünk a munka során és akkor ez még csak egy része az egésznek. Ott a szoftveres probléma is, ötből öt ember különböző driverekkel rendelkezik, ami tovább nehezíti, hogy bugmentes játékot tegyünk le az asztalra. Nézzük csak meg a Rage-et. Én úgy látom, hogy egy teljesen stabil játékról van szó, amelynél a nagy port felverő malőröket konkrétan néhány hibás videókártya illesztőprogram okozta. Ennyin múlik..."
Hines kitért arra is, hogy mindezt megfejeli a PC-s kalózkodás, azt viszont nagy problémának tartja, mikor sok csapat erre úgy reagál, hogy inkább csak konzolokra fejleszt a jövőben. ■

hozzászólások (58)

gregmerch
gregmerch 2011.11.11. 13:39
Szerintem az ideális kombó egy jó közepes konfig főleg munkára, és mellé egy konzol játékra. Én is megvettem a gépeimet, és azóta mennek, csak a régi PS3-mal van baj, de szerencsére avval sem nagy (CD-t már nem olvas, csak DVD-t és BR-t).

A tisztelt fejlesztők meg lehet kicsit "elkényelmesedtek" a nagy konzolos unitarializálódásban, és már kényelmetlen, meg macerás nekik a ma általánosan Pc-n fellelhető kb. 3 oprendszer és ugyanennyi directx, no meg a különböző driverek figyelembevétele. Gondolom ez a mai programozói nemzedék már nem ugyanaz, mint 10-20 évvel ezelőtt, akik még pixelről pixelre tökéletesítették a produktumot. Hja, változik a világ, csak mi, "öreg" játékosok nem tartunk lépést vele.

Az meg, hogy ki mire költi a pénzét, teljesen fölösleges vitatéma. Van, aki egy ritka érmére ver el sokmilliót akár kőkemény valutában, mások a csak hiperérzékenységű műszerrel bemérhető tiszta hangzásért költenek el rengeteget, megint mások meg a verdájukat tuningolják ezerrel nem kevés pénzért. És van, aki a gémerkedés mellett kötelezte el magát, és inkább nem iszik egy pofa sört hónapokig, de megveszi azt a nyavajás új alkatrészt, ha avval jobban muzsikál a konfiguráció. Egyikük sem bolond, egyikük sem nyomtatja a sufniban a pénzt, csak van ami fontos nekik. Ez meg nem hiszem, hogy baj lenne. :-D
Sityi
Sityi 2011.11.11. 13:49
"A tisztelt fejlesztők meg lehet kicsit "elkényelmesedtek" a nagy konzolos unitarializálódásban, és már kényelmetlen, meg macerás nekik a ma általánosan Pc-n fellelhető kb. 3 oprendszer és ugyanennyi directx, no meg a különböző driverek figyelembevétele."

Valami ilyesmit érzek én is. Mondjuk az oprendszer kb. tökmindegy szvsz, mert a DirectX kezeli a dolgokat. A driver pedig valamennyire irreleváns, hiszen papíron az csak a DirectX utasításokat hajtja végre. Persze vannak gyártóspecifikus kiterjesztések, de nem hiszem, hogy ezeket rendesen megírni és kitesztelni akkora meló lenne.

"Gondolom ez a mai programozói nemzedék már nem ugyanaz, mint 10-20 évvel ezelőtt, akik még pixelről pixelre tökéletesítették a produktumot."

Erről jut eszembe: a Pixelhősökben olvastam, hogy a Lords of Midnight készítője a kód egy részét a képernyőn megjelenő kék égbe rakta be, mert csak így fért bele a memóriába. Na, az tudás volt akkoriban. Ma pedig már nem gépi kódban programoznak, hanem színes-szagos SDK-k segítségével - ami ugyan még mindig szakértelmet követel, de gondolom jóval kényelmesebb, mint az "ősi" módszerek.

"Hja, változik a világ, csak mi, "öreg" játékosok nem tartunk lépést vele."

Valahol igazad is van, meg nem is. Anno, amikor a C64 és az Amiga kihalt, a PC aranykorában nem drivereket telepítgettünk meg Windowst raktunk helyre, hanem config.sys meg autoexec.bat állományokkal szórakoztunk. Egyik játéknak XMS kellett, a másiknak EMS... Azok voltak a szép idők... :-D
gregmerch
gregmerch 2011.11.11. 13:57
"Anno, amikor a C64 és az Amiga kihalt, a PC aranykorában nem drivereket telepítgettünk meg Windowst raktunk helyre, hanem config.sys meg autoexec.bat állományokkal szórakoztunk. Egyik játéknak XMS kellett, a másiknak EMS... Azok voltak a szép idők..."

Ne is mondd, majdnem elsírtam magam az emlékek hatására! Mit össze tököltem még a DOS-os érában, hogy életet leheljek eg-egy programba! Emlékszem, volt olyan is, hogy a frissen beszerzett Fields of Glory (Microprose remek Bonaparte Napoleon híresebb csatáiról, real time hadviselés rengeteg egységgel, kb. a Total War ezen oldala ősének fogható fel) az Istennek sem akart elindulni bevezető mozival együtt, és utolsó elkeseredésemben a *.com parancsfájlt átneveztem *.bat kiterjesztésűre. És voila, ment minden remekül! A Windows 3.0-t meg baromira utáltam először! Aztán nézd meg, mi lett belőle mára...
Shing
Shing 2011.11.11. 16:03
Konzol jobban megéri. Aki megvette anno 6 éve(?) még mindig elvan vele.
Viszont ilyen túlzásokat ne tegyünk már, hogy 200k egy normális gép. Aki nem tud 140k-ből összerakni egy normálisat, az nem ért hozzá.
Konzolra egyébként nem kell fizetni multihoz? És nem véletlenül nem warezolnak annyit, vmit bütykölni kell rajta ami miatt meg nem multizhatsz... de ehhez én nem értek, mert sosem volt konzolom. Az meg, hogy egy magyar ember konzolra megvesz minden játékot... Nagy a jólét... Azért valljuk be, hogy a PC, warez miatt valahol előny is... Csak a kiadónak nem. De nem hiszem el, hogy itt most mindenki megakar venni mindent.
Sityi
Sityi 2011.11.11. 18:20
Csak a warez miatt előny a PC? Elég erős kijelentés... Eleve olcsóbbak rá a játékok újonnan, hamarabb mennek le az árak, no meg Steam/Direct2Drive/GreenManGaming/stb. akciók is szoktak lenni brutális leárazásokkal. Plusz ha a fejlesztő nem lusta, sokkal szebb látványban(-hangzásban) is részesülhetünk, mint konzolon, erre jó példa a Battlefield 3.

Féreértések elkerülése végett: nem vagyok konzolellenes, sőt. Az én filozófiám a "virágozzék minden virág". De kategorikusan kijelenteni, hogy márpedig csak az egyik vagy csak a másik jó, ökörség (Shing, ezt ne vedd magadra, ezt általánosságban írtam).
további hírek

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.