Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Ghost Recon: Future Soldier - a kalózok miatt nem lesz PC-s verzió

A Ubisoft az I Am Alive után egy másik játékot is a PC-s kalózkodás miatt fújt le.

2011.11.26. 18:15 | szerző: Retee | kategória: Játék

A Ubisoft néhány nappal ezelőtt bejelentette, hogy nem készül el PC-re az I Am Alive, melynek egyszerű az oka: a francia kiadónak elege van a PC-s kalózokból. Stanlislas Mettra pedig a következőket nyilatkozta az ügyben: "Rengeteg panaszt kapunk mi és más kiadók is, hogy miért nem készül el ez vagy az a játék PC-re. Csak az a probléma, hogy a felmérések szerint az érdeklődők zöme, ha a elkészülne az általa óhajtott mű, nem megvenné, hanem lewarezolná. Persze vannak olyanok, akik fizetnek, az arányok viszont rettenetesek. Ha egy játékot pl. csak 50 ezren vesznek meg, az ráfizetés, nem éri meg nekünk elkészíteni. Ez van. "
A kiadó pedig ezt követően újabb bejelentést tett, elárulták, hogy a Ghost Recon: Future Soldier ugyanezért nem készül el PC-re. "Minek dolgozzunk rajta és fektessünk bele komoly pénzeket, ha 100-ból 95 ember úgyis csak letöltené? Teljesen felesleges. Elkészítjük a Ghost Recon Online-t, amivel alkalmazkodunk a trendekhez. Nem kell feltörni, nincs DRM és ingyen lehet játszani vele. Úgyis ezt akarja mindenki, nem?" ■

hozzászólások (22)

Sucee
Sucee 2011.11.27. 19:53
Tudom.
Lacko
Lacko 2011.11.27. 20:02
Amúgy erről is akartam ide írni, hogy a CoD MW3 eladási adatai nem azért ilyen iszonyatosak a PC-re nézve, mert warezban szedték le az emberek!!!!
Azért ilyen, mert tőlünk nyugatra senki nem játszik PC-n!!!!
Amikor voltam Londonban vagy Dublinban és bementem videojáték boltokba, akkor döbbenten tapasztaltam, hogy NINCS(!!!!) PC-s polc. Nem kicsi, hanem egyszerűen nincs! Zéró darab PC-s játékot tudsz boltban dobozosan megvenni. Tehát ha ny-európai vagy és nem akarsz steamet (meg hasonlókat használni), akkor nincs esélye arra, hogy legálisan jusson hozzá egy játékhoz.
Tehát ezeknek az alacsony eladási adatoknak semmi köze a warezhoz. Ennek ahhoz van köze, hogy a konzol-only játékokkal megölték a PC-s játékipart.

Annyira én nem sírok emiatt, hiszen most is van 4-8 olyan játék, ami már 10 éve is megvolt és ezekkel még az életem hátralevő 40 évében eljátszogatok, ha nem jelenik már meg semmi PC-re. :)
Retee
Retee 2011.11.27. 22:50
Kismillió online shop van, ahol elő lehet rendelni és kiviszik nekik teljesen ingyen, de a többség ma már Steam és társain tölt. Szóval szerintem ez a felvetés sántít, lehet hogy egy minimális szinten ez is bejátszik, de nem hiszem, hogy 2011-ben azért nem vesznek 2 millióval több PC-s játékot, mert a sima boltban nehéz megszerezni. Szerintem inkább azért nincs a boltban, mert nincs rá igazi kereslet. Ezzel szemben a konzolos játékoknál már nem annyira működik ez az online megveszem és letöltöm, ott még bejátszik a dobozos dolog. Én sem veszek már offline termékeket, mert minek? Nem nagyon van értelme, max a díszdoboz miatt, de az nem mindenkinek fontos.
georgee
georgee 2011.11.27. 23:28
Alapvetoen a jatek arak nem valtoztak ~10.000 kornyeken vannak atlagban megjelenesukkor. Viszont 6-7 eve 10k HUF olyan volt mint ma 20k szoval ha igy nezzuk olcsobbak de meg igy is sok a magyar fizetesekhez merten. Ez egy fo ok pl. A masik meg, hogy motivalni kell a usert arra h megvegyen egy jatekot. Nalam ez az online jatek lehetoseg es supportalasa, ij javitasok, palyak es stb ami csak eredeti jatekkal megy.

Ha nem CS-eztem volna anno nem veszem meg a HL1-et eredetiben. Hol ott tortben meg volt mar elotte. A HL2 -ot detto, ott a CS:S miatt vettem meg. DoD:S -ot is bar az csak online szoval az alap.

Igazabol nehez ugy mert mas vilag van 15 eve is voltak tort jatekok de akkor meg a warezesek jatekelmenyt szenvedtek ugymond. Jobban megerte megvenni a Red Alert elso reszet v C&C1-et pl mert tort verzioban nagyon sokaig (evekig) zene es atvezeto videok nelkul volt elerheto. Mivel akkor a tarcsazos 33.6k modemmel v akar 56k -sal honapig tartott volna a 2CD-nyi anyag letoltese. Mar persze ha jon max 3.6 kB/s el es persze nem szakad meg a net:D (Uram isten en ebben meg benne voltam ekkor kezdtem a nettel ismerkedni)
balays82
balays82 2011.11.27. 23:57
Nem értem, hogy a konzol only játékok hogyan gyakorolhatnak hatást a PC-s eladásokra. Ettől még a PC-re is megjelenő játékokat (amelyek száma nem kevés most sem) meg lehetne venni. Egyébként meg tényleg ott az amazon, a gamestop, a zavvi, a game.co.uk és társaik, ahol minden további nélkül meg lehet venni a dobozos PC játékokat, sőt a gyűjtői kadásokból is sokkal nagyobb a választék, mint pl. nálunk. Az igaz, hogy nyugaton kevesen játszanak PC-vel, de ezen nem kell csodálkozni, amióta léteznek konzolok (és jóval a PC előtt is léteztek már), azóta számítanak célhardvernek a játékok szempontjából. Erre vannak kitalálva, ezért veszik őket, mégis sokan úgy gondolják, hogy az Xbox vagy a PlayStation kiszorította a PC-t a saját felségterületről. Szerintem ez nem így van.

Ami pedig a warezt illeti, természetesen létezik konzolon is, de az arányok az igazán fontosak. Amikor például egy játékot Xbox360-ra megvesznek 5 millióan, mellette pedig letöltik mondjuk 300 ezren, akkor az adott játék bőven visszatermelte az előállítási költségeket, sőt még nyereséget is. Érthető, hogy ilyenkor a kiadót kevésbé zavarja a warez. Ha azonban ugyanebből a játékból PC-re eladnak 20-30 ezer darabot, miközben letöltik mondjuk 200 ezeren, az már egészen más dolog. Nincs nyereség, a kiadó pedig elkezdi keresni az okokat és általában a warezben találja meg. A számok pedig alá is támasztják az igazát. A PC kisebb népszerűsége és ehhez képest a warez nagy aránya tehát valószínűleg együttesen eredményezik a mára kialakult helyzetet.
további hírek

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.