Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

A CryEngine 3 már most olyan jó, mint az UE4?

Cevat Yerli élesen kritizálta az Epic E3-on bemutatott új grafikus motorját... is.

2012.06.16. 18:12 | szerző: GeryG | kategória: Egyéb

A videojátékok egyik legfontosabb, és egyben legmegosztóbb szempontja a grafika. A fejlesztők zöme igyekszik a tőle telhető legcsicsásabb, legszemkápráztatóbb látványt pakolni az aktuális játékaikhoz, ám ez sokszor a visszájára fordul. Rengeteg olyan játék van a piacon, melyek olyannyira szépek akartak lenni, hogy annak a játékmenet és a történet látta kárát. És sok játék ezzel együtt sem nevezhető kimondottan szépnek. Ez egy nagyon szubjektív téma, melyről kismillió fórum topic szól már, s mely a videojáték-ipar hősideje óta megosztja a játékosokat.
Napjainkban két fejlesztőstúdió verseng a "világ legszebb és legjobb grafikus motorja" címért, a CryTek és az Epic. Előbbi a CryEngine sorozatával, mely jelenleg a harmadik verziónál tart, utóbbi az Unreal Engine sorozattal, mely szintén a harmadik változatából él, immáron sok-sok éve. Ám, míg előbbit sokan a magas gépigénye, valamint a viszonylag kevés projektben való használata miatt kritizálják, addig utóbbi kétségkívül ma már elfut egy mobiltelefonon is, valamint szinte a legutolsó garázsprojekthez is az UE3-at használják.
Az idei E3-on az Epic végre lerántotta a leplet a következő generációs grafikus motorjáról, az Unreal Engine 4-ről, amit természetesen Cevat Yerli, a Crytek feje sem hagyatott szó nélkül.
"Csak egy dolgot mondhatok: a CryEngine 3 már most olyan jó, mint a még meg sem jelent Unreal Engine 4. A mi motorunk már három éve elérhető. Nézzétek csak meg a három évvel ezelőtti videókat róla. Amit akkor bemutattunk, nagyjából ugyanazt a szintet képviselte, amit a most bemutatott Unreal Engine 4, és más, azóta fejlesztett megoldások. És mi még be sem mutattuk a legújabb vívmányainkat!"
Ezzel újabb fordulóhoz érkezett a CryEngine kontra Unreal Engine párharc, ám nagyon könnyen elképzelhető, hogy kettejük csatájából végül valamelyik nevető harmadik kerül majd ki győztesen... ■



hozzászólások (7)

afro
afro 2012.06.16. 21:40
Honnan veszed hogy a CryEngine nem rugalmas? Mennyit használtad mindkettőt? Na nem kötekedni akarok, a lényeg, hogy valahol mélyen szerintem inkább itt kell keresni a különbséget: a pénzügyi koncepció, és a teljesítmény/megjelenítés/költség arány, amiben az Unreal valószínűleg mindenkit lealáz.
-T0ng-
-T0ng- 2012.06.16. 21:59
A rugalmasságára csak abból következtettem, hogy míg az UE mindegyik verzióját sokáig használták és még a régebbiekkel is látványos grafikát lehetett elérni, a CryEngie-t nem túl széles körben használják, és amit eddig láttam más játékokban, az nem látszott többnek, mint amit a Crysis 2-ben láttam.

Félreértés ne essék jól optimalizált az a motor is és elképesztő a látványa, csak ugyanakkor azt látom, hogy még egy Unreal 3-as enginnel is képesek gyönyörűt alkotni ugyanakkor az ember gépének nem kell megizzadnia, az embernek meg beletörődnie, hogy amit High grafikának hisz az valójában a legalja mert felette még ott az Extra High, az Ultra és az Extreme:D
tibi6893
tibi6893 2012.06.16. 22:17
nem értek hozzá, csak a véleményem írnám le:
tuti hogy az Unreal motor fog nyerni, ha belegondoltok szép a Cryengine de a gépigény is magas lesz - várhatóan. Ezzel szemben az Unreal motorra épülő játékok mindig szépen futottak akár egy régebbi gépen is. Tehát hiába szebb a Cryengine ha csak egy szűk rétegnek lesz elérhető.
shatana
shatana 2012.06.16. 22:40
én is csak véleményt írnák:
nekem mindig is a minimum teljesítményű gépem volt mikor kijött az első 6000 szériás redeon kártya én akkor vettem egy HD3650-et 256ddr3-as ram és akkor még egy Pentium 4 D procim volt (nem valami nagy teljesítményű gép) a crysis 2 mégis akadás mentesen futott rajta xp-n (eléggé meglepődtem rajta), míg a crysis 1-el játszani sem tudok még most sem hogy lecseréltem a procit C2d E84000-ra.
rootshaper
rootshaper 2012.06.17. 12:10
de, rugalmasabb is az UE3, mint a BőgőMasina 3 :D

én, mint középhaladó programozó és autodidakta "játékfejlesztő", kipróbáltam mindkettőt, amint lehetőségem adódott rá és valahogy az Unreal Engine egyből kézre állt (lehet azért, mert már az Unreal 1-hez is készítettem deathmatch mapokat...), ellenben a CE3-al, amiben a más szoftverek integrációja nem olyan egyértelmű. néhányan szidják az UE3 script nyelvét is, de szerintem az is egy kényelmesen kezelhető és könnyen tanulható dolog, ami azért nem hátrány, ha fejlesztési időt nézünk.

a Frostbite motor pedig szerintem a valóságos viszonyok visszaadásában mindkettőt alázza. a fények/árnyékok annyira valóságosan jelennek meg, mint sehol máshol. a BF3 még a mai napig talán a leglátványosabb, leghihetőbb és legszebb grafikával ellátott játék, de természetesen ennek meg is kéri az árát, hiszen ultrabrutálhigh-on már kell alá vas is...
további hírek

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.