Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Konzol - Sony

Sony PlayStation 4 bejelentés - liveblog

Lezajlott a Sony New York-i bemutatója, amelyen a várakozásnak megfelelően bejelentették az új konzolt. Olvassátok el az élő közvetítés során folyamatosan írt összefoglalónkat!

2013.02.20. 23:58 | szerző: Dino | kategória: Konzol - Sony

Pár perc és megkezdődik a Sony nagy New York-i rendezvénye, amelyen várhatóan megtörténik a várva-várt PlayStation 4 bejelentés. Irány magazinunk főoldala, ahol az élő videostreamet nézhetitek, ebben a hírben pedig folyamatosan frissítjük az információkat (a gyorsaság érdekében néha csak kulcsszavakban).
0:00 Egy színes reklámfilmmel indul a rendezvény. Benne felvillan Kratos, Sackboy és sok más PS-hős.
0:03 Andrew House, a Sony Computer Entertainment elnöke lép a színpadra és megnyitja az estét.
0:05 A középpontban a játékos van. Könnyű hozzáférés, mobilitás, kapcsolódás az eszközök között - néhány az elhangzott kulcsszavak közül.
0:06 Az év folyamán később fognak PS Vita újdonságokat bejelenteni, és a mobil eszközökre vonatkozó tervekről is máskor lesz szó.
0:09 PlayStation 4 - kimondta!
0:10 Jobb, szebb stb. A játékok határainak feszegetése. Nem nagyon fokozták az izgalmakat a bejelentéssel, most pedig megkezdik a rendszer bemutatását. A PS4 fő tervezője, Marc Cerny lép a színpadra.
0:13 A konzolok kezdetben egy célt szolgáltak: a cartridge-on vagy DVD-n lévő játékok futtatására. A PS3 ezt kibővítette, számos szolgáltatáshoz lehet hozzáférni vele.
0:16 A PS4-ben még többet akartak megvalósítani. Semmi se álljon a játékos és a játék közé. Gördülékeny kapcsolódás. Fejlesztők véleményének kikérése és odafigyelés rájuk.
0:17 PC architektúra, X86 architektúrájú processzor, továbbfejlesztett PC-s videovezérlő, 8 GB memória, HDD háttértár
0:19 DualShock 4 kontroller, touchpaddel, fejhallgató csatlakozóval, share gombbal, a hátán pedig egy fénycsíkkal. Egy sztereo kamera a kontroller helyzetét tudja meghatározni, hasonlóan a PS Eye/Move kombóhoz.
0:20 Látványos élő demonstrációk mutatják be a GPU teljesítményét. Objektumok sokasága potyog szanaszét a falakon, a fizika jól működik.
0:21 Cerny egy játékon is dolgozik, amelynek a bemutatója indul el - gyakorlatilag olyan az egész látvány, mint egy aktuális animációs mozifilm. A címe: Knack.
0:23 A PS4 tervezésénél az alábbi kulcsszavak lebegtek a szemük előtt: egyszerű, azonnali, közösségi, integrált, személyre szabott.
0:25 Egyszerű kezelés, azonnal elinduló játékok (másodlagos processzor intézi a háttérben történő folyamatokat, pl. letölt extra adatokat a futó játékhoz)
0:27 A PS4 teljesen új kezelőfelülettel érkezik. A video kódoló/dekódoló rendszer segítségével pillanatok alatt megoszthatjuk a játékok során rögzített jeleneteket.
0:28 A rendszer igyekszik kitalálni, mit fogunk csinálni, és ennek megfelelően tölt le előre adatokat.
0:29 Dave Perry a következő előadó, aki régen az Earthworm Jim, MDK és Messiah játékokkal vált ismerté, jelenleg pedig a Gaikai ügyvezetője. (És amúgy kb. 2 méter magas, LeMonnal eltörpültünk mellette, amikor 2000-ben találkoztunk vele az E3-on.)
0:32 Várható volt, hogy miután tavaly a Sony felvásárolta a Gaikait (felhő alapú játékstreamelési szolgáltatás), valamit kezdeni fognak vele. A játékok gyors kipróbálására például remek lehetőségnek ígérkezik, demók letöltése nélkül, hogy aztán csak azért fizessünk, ami megtetszik.
0:35 Facebook és Ustream integráció. Mások játékának nézhetővé tétele: az új kontroller share gombját megnyomva barátainknak közvetíthetjük a látottakat. De a PS4-ben olyan lehetőség is lesz, hogy ha valahol elakadunk, megkérjünk valakit barátaink közül, hogy ő jusson tovább a nehéz részen.
0:37 Remote play funkció: a PS4-en futó játékot bármikor folytathatjuk a PS Vitán - valahogy úgy, ahogy az NVIDIA Project Shieldje streameli a kis képernyőre a játékokat.
0:41 Sajnos a stream elkezdett szaggatni, így kicsit nehézzé vált az események követése... Fejlesztők beszélnek a PS4-gyel megnyíló lehetőségekről, de sajnos csak néha kapunk el egy-egy mondatot.
0:48 Sikerült egy másik streamre kapcsolódni, így folytatjuk. Közben a játékokra tértek át. A Guerrilla Games főnöke érkezik a színpadra, tehát Killzone 4 bejelentés következik.
0:52 Nagyon látványos az egész bemutató, aprólékosan kidolgozott futurisztikus várost látunk, minden él és mozog benne, aztán egy robbanás, és megkezdődik a lövöldözés az ellenségre. Élő demót láthatunk.
0:56 A játék címe: Killzone: Shadow Fall. A bemutató után gyorsan fel is töltötték a megosztás funkcióval az egészet a Facebookra.

0:59 Váltás autós játékra: DriveClub. Csapat alapú versenyzés, amelynek koncepcióját már 10 éve dédelgeti a fejlesztőcsapat. "A világ legjobb autói a legjobb helyszíneken." Közösségi funkciókkal, aszinkron vagy valós idejű játék másokkal. Ha van egy ötletünk egy-egy kihívásra, akár tabletről is feltölthetjük a challenge-et, amit aztán bárki megpróbálhat teljesíteni.
1:01 Aprólékosan kidolgozott sportautók, a motorház és a műszerfal részleteiig.
1:05 A biztonsági kamerák, biztonsági ellenőrzések helyzetét kissé talán hatásvadász stílusban ecseteli az előadó, majd szuperképességekkel rendelkező emberekről beszél - mindezzel a Sucker Punch új, PS4-exkluzív játékát vezeti fel, amelyről egy látványos trailert mutatnak be.
1:09 A játék címe pedig: inFamous: Second Son.
1:10 Az indie játékokat képviselve a Braid fejlesztője, Jonathan Blow beszél PS4-re készülő új játékáról. Logikai feladványok, 25 óra játékmenet, felesleges töltelékrészek nélkül. The Witness.
1:15 David Cage érkezik a színpadra, úgyhogy az elmúlt napokban szárnyra kelt pletykák igazak lehetnek, hogy a Quantic Dreams is új játékot készít PS4-re.
1:18 Lássuk, mennyi poligonból állt egy-egy játékukban egy karaktermodell: Omikron - 350, Fahrenheit - 1500, Heavy Rain - 15000, Kara (demo) - 20000, Beyond - 30000. Na és mit tud a PS4? Konkrét számot nem tudunk meg, de a háttérben animált idős ember feje és arcmozgása bámulatos.
1:23 A LittleBigPlanet mögött álló MediaMolecule se marad ki természetesen, a Move kontroller segítségével fognak 3D-s építkezési lehetőséget biztosítani PS4-en (gyakorlatilag olyasmi módon rajzolnak a prezentációban, ahogy a hazai Leonar3Do találmány segítségével készülnek 3D-s modellek.
1:28 Andrew House tér vissza, örömmel jelentve, hogy gyakorlatilag az összes nagy kiadó/fejlesztő a PS4 mögé állt, így részükről is lesz pár bejelentés. Elsőként a Capcom részéről Yoshinori Ono érkezik.
1:32 Új engine-en dolgoznak, amely a PS4 teljesítményét hivatott kihasználni. A motor kódneve Panta Rhei. A Deep Down munkacímű játék trailere prezentálja az engine képességeit.
1:38 A Square Enixtől Yoshimisa Hashimoto érkezik a színpadra. Egy PS4-en futó élő demonstráció következik az augusztus végén már meglebegetett Luminous Studio engine-ről. Azt hiszem, a látványos szó már elhangzott, próbálkozzunk a lélegzetelállítóval. Óriási táj, mozgás mindenfelé, aprólékosan kidolgozott karaktermodellek stb. Úgy tűnik, ez lesz az egyik fő jellemzője az új generációnak.
1:42 Shinji Hashimoto, a Final Fantasy brandigazgatója még egy bejelentéssel jön: új Final Fantasy játék készül. (Ennél többet nem árul el...)
1:44 Yves Guillemot, a Ubisoft főnöke a soros. És mi mást is hozhat először szóba, mint a tavalyi E3 nagy meglepetését, a Watch Dogsot. Hosszasan méltatja az új platformot, majd felhívja a játék fejlesztőjét a színpadra.
1:48 Újabb hatásvadász beszéd, néha suttogásba menve... Tavaly láthattuk, hogy a Watch Dogsban az elektronikus hálózat és eszközök minden része összekapcsolódik - azonban most megtudjuk, hogy az emberek is hasonlóan kapcsolódnak a játékban. Bárkiről pillanatok alatt lekérhetünk infókat, gyorsan meghackelhetjük a bankszámlájukat, közben persze a biztonsági kamerákhoz is kapcsolódhatunk, láthatjuk, ha valaki potenciális áldozat, és azt is, ki fogja megtámadni, így gyorsan be is avatkozhatunk, nyomába eredve egy bűnözőnek. Menekülés közben pedig a minket beazonosító megfigyelőkamerát is meghackelhetjük.
1:53 Chris Metzen, a Blizzard fejese a következő előadó. Nocsak, még nem volt PlayStation játék a Blizzardtól - a PlayStation 4-re már lesz, mégpedig a Diablo III. Sőt, nem csak PS4-re, hanem PS3-ra is. A felhasználói interfészt, inventory rendszert, karakter kialakítást mind a konzolos vezérléshez igazítanak. 4 személyes fullscreen kooperatív játékmenetet is beleépítenek. A PAX East rendezvényen fognak további részleteket elmondani a játékról.
1:57 Az utolsó színpadra lépő kiadó az Activision, amelyet Eric Hirshberg képvisel. Az elkövetkező hónapokban várhatóak a bejelentéseik, egyelőre egy fejlesztésről rántják le a leplet: a Bungie pár napja bejelentett Destiny játéka PS4-re is érkezik majd.
2:00 A játék engine-jével rögzített jeleneteket láthatunk, itt is óriási külső helyszínek lesznek (látványos, lélegzetelállító, részletesen kidolgozott stb. ;) )
2:02 PS3 és PS4-re egyaránt megjelenik a játék, a PlayStationön játszók exkluzív tartalmakat is kapnak.

Kulcsszavak: PlayStation Meeting 2013 - PS4

hozzászólások (1)

Zoo_Lee
Zoo_Lee 2013.02.21. 02:09
Összességében nagyon hatásos és lényegre törő volt a bemutató (egy árcédulának azért örültem volna). Az új címek ígéretesek, a Killzone és új Infamous megvettek kilóra, de a Gaikait is nagy örömmel várom, a pc-s techdemója hatására vettem meg anno több játékot, Dead Islandet, Darksiderst is.
további hírek

Sniper Elite 4 sztori trailer

Mi történt Olaszországban 1943-ban?

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.