Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Konzol - Sony

PlayStation 4 - mit tudunk róla eddig?

Végre megtörtént a bejelentés, röviden összefoglaljuk, mit lehet tudni az új konzolról.

2013.02.21. 10:01 | szerző: Dino | kategória: Konzol - Sony

Bár a Sony nagyszabású rendezvényén magát a konzolt nem mutatták meg a közönségnek, sok-sok technikai részletet elárultak a PlayStation 4-ről. A nehezen programozható Cell processzort PC-s architektúrára cserélik, X86 alapú lesz tehát az új gép. A hírek szerint az AMD külön a PS4-hez tervezett, nyolcmagos, Jaguar kódnevű processzora fogja hajtani a konzolt, amely mellé egy erősen felturbózott Radeon GPU kerül, 1,84 teraflop/másodperc teljesítménnyel. Memóriából 8 GB GDDR5-ös modult szerelnek a gépbe (176 GB/s sávszélességgel), amely egyaránt kiszolgálja majd a CPU és a GPU RAM-igényét, háttértárnak pedig továbbra is winchestert építenek be (igaz, annak várható méretéről egyelőre nem esett szó). Úgy tűnik, megmarad az optikai meghajtó is, amely Blu-ray és DVD lemezek olvasására lesz képes.
És bár a konzolt nem láthattuk, a megújuló kontrollert bemutatta a Sony. A DualShock 4 az eddigi vezérlő továbbfejlesztett változata. Ennek egyik legjelentősebb újítása a középső részre kerülő touchpad, másik pedig a hátoldalára kerülő fénycsík, amely a mostani Move-hoz hasonló helyzetérzékeléshez szükséges. E célból egy új PlayStation Eye kiegészítő is lesz, amely két darab, 1280*800 pixel felbontású kamerát tartalmaz, ezáltal még pontosabban érzékelve a kontrollerek helyzetét. A DualShock 4-en találunk a megszokott gombok mellett még egy Share feliratút is, amelynek segítségével megoszthatjuk aktuális tevékenységünket másokkal, például az épp játszott játék videóját tölthetjük fel Facebookra, vagy élőben közvetíthetjük akár Ustreamen is. (Ezt a gépbe épített külön video kódoló/dekódoló rendszer támogatja majd.) A videomegosztás funkció érdekes lehetősége lesz még amúgy, hogy élőben közvetíthetjük barátainknak azt, amit épp játszunk, ezen felül viszont arra is módot ad, hogy ha valahol elakadunk, mások átvegyék az irányítást, és segítsenek átjutni a nehéz szakaszon. Végül pedig egy headset-csatlakozó is helyet kap a kontrolleren.
Megújul a kezelőfelület, hogy minél egyszerűbben hozzáférhessünk a PS4 funkcióihoz és közösségi szolgáltatásaihoz. A játékok demóit nem kell majd letölteni, a Gaikai felhőalapú szolgáltatás segítségével streamelve játszhatunk, hogy aztán - mint David Perry elmondta - csak azért fizessünk, ami tényleg tetszik. És bár a sajtótájékoztatón erről nem esett szó, azt is feltételezhetjük, hogy a Gaikai megoldását fogja használni a Sony arra, hogy a korábbi konzolgenerációk játékai elérhetőek legyenek a PlayStation 4-en is. A teljesen megváltozó architektúra miatt ugyanis kizárt, hogy a PS3 játékokat simán futtatni tudjuk majd a PS4-en.
A játékfejlesztők részére pedig nagyon pozitív hír, hogy a PC-s architektúrának köszönhetően mérföldekkel egyszerűbb lesz a PS4-re történő programozás. A Sony igyekszik mindenben kiszolgálni a fejlesztőket, ezt külön ki is emelték a prezentáció során, és a megszólaló fejlesztők is alátámasztották, hogy míg a Cell nem volt túlzottan fejlesztőbarát, a PS4 rendszere már az lesz.
A Sony PlayStation Meeting 2013-as rendezvény keretében számos kiadó és fejlesztő prezentálta a PS4-re készülő új játékait - ezekről folyamatosan kerülnek fel a hírek és videók oldalunkra. Egyik legfőbb közös jellemzőjük volt, hogy szinte mindegyikben aprólékosan kidolgozott, minden elemében élő és mozgó, óriási külső tereket jelenítenek meg, valamint hogy a karaktermodellek minden eddiginél részletesebbek lesznek, szinte mintha élő embereket látnánk a képernyőn.
A PlayStation 4 a tervek szerint ez év végén kerül a boltokba. Árról egyelőre nincs információ. ■

Kulcsszavak: PlayStation Meeting 2013 - PS4

hozzászólások (13)

GeryG
GeryG 2013.02.22. 10:14
Én sem azt mondtam, hogy egy PC lesz a kaszni alatt, hanem, hogy a felépítése most már sokkal jobban fog hasonlítani hozzá, mint eddig. Ami pont azért jó, amit Te is mondtál, hogy közvetlenül lehet majd programozni, vagyis könnyebb és gyorsabb lesz rá a fejlesztés.
De pont emiatt a felépítés miatt lehet érdekes ez a memória kérdés. Az okay, hogy PS-en nem fogja a memória jelentős részét megzabálni a Windows, de pont az általad említett memóriazabáló textúrák és különféle effektek miatt lehet később kevés. Nagyon később...
Hisz egyre élesebb, egyre részletesebb megjelenítést kapunk az évek előrehaladtával, ami egyre nagyobb számítási igényt is jelent, különben a most megjelent Crysis 3 sem szaggatna egy 5 éves gépen (megjegyzem a mostani high-end gépemet is röhögve megfektette...).

Jó mind1, nem érdemes ezen vitázni, jelenjen meg szépen a PS4, legyen az ára valóban 100 ruppó környékén, ahogy arról pletykálnak egy ideje (bár egy nyugati 100 ruppó itthon minimum 150-180-at is jelenthet...). És jöjjenek rá az általad is említett szuperrealisztikus Uncharted epizódok, de akkor sem sértődöm meg, ha Naughty Dog új sorozatba kezd az új konzolon (mivel a The Last of Us egyrészes lesz...)... :)
goodboy007
goodboy007 2013.02.22. 11:15
A PC-k még nem ilyen felépítésűek, dedikált memóriája van a rendszernek és a GPU-nak is. Illetve, ugye vannak már APU-k mind Intel, mind AMD fronton, de ezek teljesítményét inkább hagyjuk.
Viszont képzeld el az egészet egy HD7970 szintű kártyával, hogy veszel egy procit és az van mellé integrálva. Nem lenne gyenge.
Nem kell adatokat lekérdezni, másolgatni a RAM és a VRAM között, nincsenek ott a lassú buszrendszerek, mint a PCI-E.

Attól szerintem nem kell félni, hogy a gpu rész elveszi a memóriaterületet a processzor elől, emiatt lassú lesz a rendszer.
Egy szar, erőltetett példával élve, 2006-ban, mikor kijött a jelenlegi generáció, 512MB VRAM volt kb. a legáltalánosabb (meg ugye akkor év végén jött a 8800GTX a maga 768MB-jával), manapság 1-2GB VRAM van a legtöbb kártyán. Ha folytatódna a tendencia, akkor 6-7 év múlva 4-8GB mennyiséggel számolhatunk és itt jön az, hogy konzolon közel se kell annyi az optimalizáció miatt.

Egyébként igazad van, csak jöjjön már, a zöld dobozkával egyetemben és fejlődjön végre az iparág, mert egy ideje már egy helyben toporog.
balays82
balays82 2013.02.22. 11:19
Én csodálkoztam is, hogy a Naughty Dog nem volt jelen a Sony rendezvényén, pedig csak a csapat egyik része dolgozik a The Last of Us-on, tehát valami biztos készül még ott az új konzolra is (nem feltétlenül Uncharted). Nem ők voltak mondjuk az egyedüli nagy hiányzók, ebből is látszik, hogy a Sony későbbre is tartogat néhány nagy bejelentést, most csak annyit árultak el, amennyivel éppen fel lehet kelteni az érdeklődést a PS4 iránt.
Arra mondjuk én nem vennék mérget, hogy a The Last of Us nem kap folytatást, de majd meglátjuk.:-)
GeryG
GeryG 2013.02.22. 11:27
Naughty Dognál mondogatják állandóan, hogy a The Last of Us egyszeri és megismételhetetlen, egy kerek egész, nem terveznek folytatást.
Persze ezt már sokszor hallottuk... és bár még csak videókon láttuk a játékot (ne feledjük, God of War: Ascension mellé érkezik a demó!!), már most ki merem jelenteni, hogy az év konzolos játéka cím egyik fő várományosa. És nem fogunk sírni, ha egy év múlva bejelentik a We Are Still the Last os Ust! :D

Okay, meggyőztetek, nem aggódom a memória miatt, úgysem értek a hardverhez ennyire! Meg aztán úgyis jön majd a PS4 Slim, a PS4 Invisible, a PS4 Ultra Cold és társai, szóval lesz még itt fejlődés... :P
Madrac
Madrac 2013.02.22. 12:25
Csak egy apro adalek miert lesz eleg a 8 giga. Nem Windows for futni a gepen. ;)
további hírek

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.