Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Jade Raymond a Splinter Cell: Blacklistről

A Ubisoft Toronto csinos vezetőjét kapták el egy interjúra a GDC alkalmából. A beszélgetés során több téma mellett az új Splinter Cellről is esett néhány szó, főleg szakmai szempontból.

2013.03.28. 20:01 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Jade Raymond először akkor került igazán reflektorfénybe, amikor az Assassin's Creed sorozat felett bábáskodott. Azóta még feljebb lépett a francia kiadó ranglétráján, és az elmúlt időszakban a Ubisoft Toronto stúdióvezetőjeként tevékenykedett, amely stúdió a Splinter Cell: Blacklist fejlesztését végzi. Raymond jelen volt az idei Games Developer Conference-en is, ahol egy gyors interjút is adott a The Guardian munkatársának. Az egyik fő téma természetesen Sam Fisher nyár végén érkező új kalandja volt. Ez a 2009-ben alapított stúdió első játéka, amelyet pontosan azért vállaltak el, mert egy ilyen cím komolyan segíthet megalapozni egy fejlesztőcsapat hírnevét a szakmán belül.
"Az egyik ok, amiért a Splinter Cell fejlesztése mellett döntöttünk, hogy új stúdióként egy igazi AAA-s játékkal tudjuk a legjobban felkelteni a tehetségek érdeklődését. Az a célunk, hogy 800 fős stúdióvá fejlődjünk, és lehetőleg minél gyorsabban. Az indulást követő első évben mindössze százan voltunk, a gyors növekedéshez viszont nem árt, ha jók a támogatóink. Ha az új stúdiók szokásos útját járnánk be, mondjuk egyszerű portok vagy mobil játékok fejlesztésével kezdenénk, nem tudnánk felkelteni az ipar nagyágyúinak a figyelmét. A Splinter Cell fejlesztésével, ami a Ubisoft egyik legnagyobb sorozata, elérhetjük a szakma legtehetségesebb embereit. A művészeti vezetőnk korábban a Prototype-n dolgozott, így van tapasztalata új címek bevezetésében, a level designerünk több Rockstar játéknál is közreműködött, Max Béland és Alex Parizeau pedig velem együtt érkezett Montrealból. Ilyen fejlesztőket rávenni, hogy addigi életüket felrúgva eljöjjenek egy új stúdióhoz, csak úgy lehetséges, ha a megfelelő projekt van a birtokodban. Persze úgy elkészíteni az első játékod, hogy még a stúdió is fejlesztés alatt áll, nagy kockázat, pláne, ha közben új motort is fejlesztesz olyan platformokra, amit még nem is láttál. Csak kockáztatni tudsz. Max és Alex korábban dolgozott a Convictionön, tudják, mit kell tenniük, mit akarnak kezdeni a sorozattal, milyen technológiára építhetünk. Ez egy picit csökkenti a kockázatot." - magyarázta Raymond, aki ezután áttért egy picit magára az új játékra is, amellyel az újítás mellett a régi játékelemek visszahozását is fontosnak tartja. Az újdonságok között szóba került a Killing in Motion mód is.
"Kezdetben az volt az elsődleges, hogy az eredeti gyökerek mentén újítsunk. Nem az volt a célunk, hogy újra kódoljunk mindent, amit a Chaos Theoryban vagy az azt megelőző Splinter Cell játékokban már láttunk, ennél sokkal magasabbak az elvárások, hiszen most már sokkal többre vagyunk képesek, mint a jelen konzolgeneráció elején. Újítani akartunk úgy, hogy közben a régi játékok inspirálnak. Rengeteg olyan elemet hoztunk vissza, amit a rajongók kértek, mint az ellenség nem halálos ártalmatlanítása és hasonlók, de sok esetben bővítettük a választási és variációs lehetőségeket. A Killing in Motion egyike a fontos újításoknak, főleg amióta dolgozunk a többjátékos részen is, ám erről egyelőre nem árulhatok el túl sokat. A Conviction többjátékos részében megfigyeltük, hogy azzal, hogy mozgás közben az A gombbal léphettünk interakcióba a környezettel, ezzel ugrottunk ki az ablakon és ezzel is mászhattunk vissza, nagyon darabos lett az egész. Sokkal folyamatosabb játékmenetet szeretnénk, olyat, amilyet elvárhatunk egy akciójátéktól. Azt hiszem, ez az Assassin's Creed miatt van így. Amióta szabadon mászkálhatunk a terepen, körbemászhatunk dolgokat, egyszerűen unalmassá vált, hogy egyetlen gomb nyomkodásával átléphetünk akadályokon. A játékosok azt szeretnék, hogy ezt az ő gondolkodásuk nélkül is megtegye a karakter. Ez játékmeneti szempontból is igaz, ez az irányítás elronthatja a többjátékos élményt, hiszen ott nincs időnk gombokon gondolkozni, nem nézhetünk le a kontrollerre. Arra kell figyelned, hogy merre mész és mit csinálsz. Éppen ezért tartjuk kiemelten szem előtt a folyamatosságot, erre nyújt megoldást a Killing in Motion mód, ami azt sugallja, Sam mindig egy lépéssel előrébb jár."
A Splinter Cell: Blacklist jelen állás szerint csak a jelen generációs konzolokra és PC-re fog megjelenni augusztus 23-án. ■

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
A legutóbbi Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!