Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

gamescom 2013

gamescom 2013

Dying Light próbakör

A 12 perces videót követően fél óráig próbálgathattuk a Techland új zombis játékát.

2013.08.27. 10:25 | szerző: Zoo_Lee | kategória: gamescom 2013

Még ha a Techland Dead Island játékai hagytak is némi kívánnivalót maguk után, a csapat fejlesztői bebizonyították, hogy képesek előállni egy ígéretes zombis játék koncepciójával. Ezt az elmúlt hetekben ismét bizonyították új üdvöskéjük, a Dying Light bemutató videójával. A Dead Island harcrendszerét a Mirror’s Edge atlétikus parkour elemeivel és keményvonalas túlélőhorrorral keverő program számomra kissé gyanúsnak tűnt, képtelen voltam elhinni, hogy mindezt megvalósítják. Viszont ma, amikor elértünk a Warner standjánál a Techland szobájába, és legnagyobb meglepetésünkre azt tapasztaltuk, hogy konkrét vetítés és bemutató nélkül, egy fejlesztő kíséretében rögtön a játék elé ülhetünk, rájöttem: majdnem minden ígéretüket beváltották, amit abban az ominózus 12 perces videóban villantottak.

Dying Light próbakör

A demóban a feladatunk annyi volt, hogy az éj leszállta előtt körbejárjuk a bázisunkat környező utcákat, és különböző csapdákat élesítsünk arra az esetre, ha az éj leszállta után megélénkülő fertőzöttek esetleg megindulnának csapatunk búvóhelye felé. A bázison gyorsan elsajátíthattam az irányítás alapjait: futás, besiklás, ugrás, az ugrás nyomva tartásával felkapaszkodás az arra alkalmas tereptárgyakra, csali dobása, valamint fegyverlengetés a gomb nyomva tartásának hosszával arányos erővel. Tevékenységeink többsége a Dead Islandhez hasonlóan erőnlétet fogyaszt, ha ezt nem hagyjuk időnként visszatölteni, egyre lassabbak leszünk, majd egy idő után magatehetetlenül meg is állunk.
Ezt követően végre elhagytam a bázist, az utamba kerülő, lassú, alig mozgó zombikat sorban feldaraboltam, a nagyobb tömegeket egy-két csali segítségével eltereltem, eközben sorra készítettem be a különböző védelmi berendezéseket: elektromos kapcsolót, amely az arra alkalmas közeli tereptárgyakon vezeti át a 220 voltot, autót, amely riasztójának aktiválása után nem sokkal felrobban, valamint lámpákat, amelyek erős fényükkel ideiglenesen lebénítják a fényérzékeny élőhalottakat. Minden szépen is haladt egy darabig, mígnem megálltam segíteni egy másik túlélőnek, akit épp igen sikeresen ostromoltak a zombik, majd rá nem ébredtem, hogy bizony a rengeteg elektromos kelepce bekészítésével tönkrevágtam a városrész áramellátását. Mire a megfelelő kapcsolóhoz értem természetesen rám esteledett, és következhetett az ismerkedés a játék másik felével, az éjszakával.

Este az amúgy lassú, ostoba és nevetségesen sérülékeny zombik vérszomjas vadállatokká változnak, képesek utánunk mászni az épületek falán is, futnak, sokkal nagyobb tömegben, nagyobb sebzéssel támadnak, és a legkisebb zajra, moccanásra is tömeges rohamozással reagálnak. A korábbi videóban mutogatott lopakodós rendszert sajnos nem volt alkalmam kipróbálni – sikerült egy túlzsúfolt utca középre érkeznem, és több tucatnyi kiéhezett fertőzött figyelmét egyszerre felkeltenem. Jöhetett a menekülés, az előkészített csapdák aktiválása. A harc utolsó lehetőség volt csupán, a nappali gyűjtögetéssel ellentétben egyetlen fertőzött is könnyedén végezhetett velünk, ráadásul a bázisra nem is mehettem vissza, hiszen azzal az összes zombi figyelmét főhadiszállásunkra vontam volna. Így még tovább futottam, másztam, lopakodtam keresztül sötét épületeken, mígnem végül eljutottam a kijelölt óvóhelyig – és közben persze nem egy alkalommal értem nagyon csúfos és megalázó véget.

Dying Light próbakör

A Dying Light mind technikai, mind játékmeneti szempontból lenyűgözött. A játék grafikája elképesztő, hatalmas lépést haladtak előre a Dead Islandhez képest a fejlesztők, a hangulat remek, a parkour remek addíció az ezerszer elhasznált zombis FPS alapötletéhez. Az esti jelenetek pedig tényleg nagyon parásra sikeredtek, eszeveszett menekülésen és lopakodáson van a hangsúly – nagyon régen teszteltem olyan programot, amelyben ennyire sebezhetőnek éreztem magam a gyorsan hulló, egyszerű tucatellenfelek szintjére ledegenerált zombikkal szemben.

Jó esélyt látok arra, hogy a Techland magasan felül fogja múlni az eddigi Dead Island részeket.A fejlődési rendszerről sajnos csak annyit hallottunk, hogy az egyes küldetésekért, a küldetések közben felbukkanó spontán eseményekre reagálásokért tapasztalati pontokat kaphatunk, és a dolgunkat tovább nehezítő, nappal is igen aktív különleges fertőzöttekről sem tudhattunk meg sokat. Viszont ettől függően kénytelen vagyok aláírni, hogy a Dying Light élőben szinte majdnem ugyanazt az élményt nyújtja, mint az eddig kikerült játékmenet-videókban: egyszerre remek, egyedi zombis FPS, és igazi, évek óta példátlan túlélőhorror (ha a DayZ-t nem számolom). Ajánlom, hogy kísérjétek figyelemmel a projekt sorsát, jó esélyt látok arra, hogy a Techland magasan felül fogja múlni az eddigi Dead Island részeket, és az elmúlt évek legjobb, legintenzívebb túlélőhorrorját készíti. ■

Dying Light próbakör
Dying Light
A játékhoz kapcsolódó legutóbbi cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.