Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

gamescom 2013

gamescom 2013

Total War: Rome II interjú

Három fejlesztőt faggattunk a gamescomon a Creative Assembly új játékáról.

2013.08.30. 10:00 | szerző: Dino | kategória: gamescom 2013

A gamescom során a SEGA kis tárgyalójában fél órára leültünk a Creative Assembly három munkatársával, hogy a jövő héten érkező új játékukról, a Total War: Rome II-ről beszélgessünk. Al Bickham kommunikációs menedzser, valamint Jan Van Der Crabben és Elliot Lock designerek válaszoltak kérdéseinkre, cikkünkben ezekből készítettünk összefoglalót.

Total War: Rome II interjú

A Total War: Rome II fejlesztése a legutóbbi Shogun játék után kezdődött, valamikor 2011-ben, szokás szerint grafikai vázlatokkal és prototípusok készítésével. A fejlesztők elmondása szerint ez az eddigi legnagyobb szabású játékuk. Míg a Shogun egyetlen kultúrára koncentrált, a Rome II-ben megjelenített Európában és környékén számos különböző népség vár ránk, többek közt barbárok, hellének, egyiptomiak és – a címnek megfelelően – természetesen rómaiak. A japán rész 40-50 egysége után óriási változatosság lesz ez alkalommal: mintegy 700 különböző egység került a Rome II-be. Mindez pedig nem megy a részletesség kárára: alaposan megtervezett katonákra zoomolhatunk rá a csatatéren, akiknek még a beszélgetését, kiabálását is hallhatjuk a csaták előtt és közben, beszólva még az ellenségnek is.

Total War: Rome II interjú

Az egyik legfontosabb újításnak a megújult, igen részletes kampánytérképet és a csaták közben látható térképet emelték ki, amelynek köszönhetően már távolról felismerhetők a vidékek jellegzetességei. Egyiptom felett például portölcsérek kavarognak, oázisok tűzdelik a sivatagot és még a zene is megváltozik. Európa hegyes vidékein a lejtős részek is sokat számítanak majd a harcok során, befolyásolva csapataink mozgását. Újdonság lesz a fő kampány előtti kis küldetéssorozat, a prológus, amely mintegy oktatórészként jelenik meg. Egy római tábornokot vezérelhetünk, aki egy kis csapattal indul neki a harcoknak. A fejlesztők szerint a veterán Total War játékosoknak is fog annyit nyújtani ez a mini-kampány, hogy ne legyintsenek rá, átugorva ezeket a küldetéseket, amelyek során Róma meghódítja az itáliai félszigetet.

Total War: Rome II interjú

Nagy változás a kampány részben, hogy a régiókat provinciákba rendezték. 2-4 terület szerveződhet provinciába, és ezt követően már nem kell külön menedzselnünk mindet, hanem csak provinciánként, amelyek között együttműködést is kialakíthatunk. A bennük lévő régiók határozzák meg, hogy egy-egy provincia milyen szerepet tölt be, például gazdasági termelést végez, avagy jobb egységeket toborozhatunk belőle. A korábbi játékokban minden területen ugyanazt végezhettük, most azonban jobban megéri specializálni a provinciákat.
A diplomácia is sokat fejlődött, mostantól megjelenik, hogy mi áll az MI egy-egy döntése mellett. Persze a játékban eddig is volt már valami hasonló, de eddig „titokban tartotta” a rendszer ezeket az infókat, az új epizódban már kijelzi a képernyőn, hogy egy-egy ország miért is kedvel mondjuk bennünket – például mert tíz évvel korábban egy ellenségüket legyőztük, vagy húsz évig kereskedtünk velük, így aztán nyugodtan átsétálhatunk a területükön. Az MI döntései ráadásul tranzitívak, ami annyit jelent, hogy egy nép azért is utálhat akár minket, mert barátai területein mászkáltunk át tíz évvel korábban, vagy szövetségeseinek az ellenségeit zaklattuk a múltban.

Total War: Rome II interjú

A kilenc játszható frakció (valamint az előrendelőknek ajándékba járó, másoknak DLC-ként beszerezhető további három görög állam, Athén, Epirus és Spárta) igen eltérő lesz. Például a görögök erőssége a mezőgazdaság és a kutatás, míg a rómaiak katonai téren és a terjeszkedésben tűnnek ki. A játékban összesen 150 frakcióval találkozhatunk amúgy – mindegyik a történelemben is létező nép –, amelyek közül kezdetben a rómaiak, a punok, a makedónok, az icénusok (kelta törzs Britanniából), a szvébek (germán barbárok), az arvernusok (galliai kelta törzs). a pártusok és a pontusziak játszhatóak (plusz az említett három extra). Melléjük érkeznek majd októberben ingyenes DLC-ként a szeleukidák, valamint fizetős tartalomként a roxolánok, masszagéták és szkíták.

Total War: Rome II interjú

Számos új csatatípussal bővül a multiplayer rész. Az ostrom és a mezei csaták mellett olyanokat kapunk, mint a folyón zajló ütközetek, a kikötők ostroma vagy a kombinált szárazföldi és vízi harcok. A kampánytérképről ráadásul bármelyik területet választhatjuk egy-egy többszemélyes csata helyszínéül: harcolhatunk Stonehenge környékén vagy az egyiptomi piramisokkal a háttérben. A tengeri csaták helyszíne nem korlátozódik a Földközi-tengerre: játszhatunk például az Atlanti-óceán portugál és spanyol partjainál vagy a hideg Északi-tengeren, de nagyobb folyók, mint a Duna vagy a Nílus is hajózható.

Total War: Rome II interjú

Az interjú során bebizonyosodott, hogy a Creative Assembly mintegy kétszáz fősre duzzadt csapata nem tétlenkedett az elmúlt évek során, egy jelentős újdonságokat hozó új epizóddal bővül szeptember 3-án Total War szériájuk. A hosszú munka pedig remélhetőleg maximálisan meghozza számukra a gyümölcsét – végül is, Róma sem egy nap alatt épült fel. ■

Ezúton is köszönjük a szintén a CA-nél dolgozó Gáspár János segítségét a cikk véglegesítésében.

Total War: Rome II
A játékhoz kapcsolódó legutóbbi cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!