Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

gamescom 2013

gamescom 2013

Kipróbáltuk a The Sims 4-et

A gamescomon megnéztük, milyen új elemekkel bővül a simek világa.

2013.09.12. 09:38 | szerző: Zoo_Lee | kategória: gamescom 2013

Nagy Sims-rajongó hugicámnak köszönhetően a gamescomon legfőbb céljaim közé tartozott bejutni a The Sims 4 prezentációjára. Bár engem a korábbi részek túlzottan nem kötöttek le, még laikus szemmel is látható, hogy az Electronic Arts továbbra sem bízza a véletlenre egyik legnépszerűbb sorozatát, és annyi újítással pakolták meg az új részt, ami bőven indokolta a négyes sorszámra léptetést.

Kipróbáltuk a The Sims 4-et

A grafika természetesen fejlődik, a városok még nagyobbak, még szebbek, még változatosabbak, a The Sims 4 azonban ezeket csak mellékes fejlődésnek veszi, sokkal mélyebb és színesebb újításokkal dobja fel az évek (évtized) óta bevált receptet. Az egyik ilyen a karakterkészítés megkönnyítése. Ha valaki nem szeretne a rengeteg menüvel, opcióval, csúszkával szórakozni, az most már képes manuálisan is megragadni a készülő sim különböző testrészeit, és úgy méretezni, pozícionálni, ahogy az kényelmes. Néhány alapvető sablon is rendelkezésünkre áll, így minden eddigi résznél könnyebben hozhatjuk majd létre simjeinket, akár egy fénykép alapján próbálunk modellezni valakit, akár egyszerűen valami rémálomba illő torzszülöttet készítünk (tagadhatnám, hogy a demóban nem ezt csináltam, de felesleges).

Kipróbáltuk a The Sims 4-et

Az építkezés is sokkal egyszerűbb lesz. A menüből gyakorlatilag a különböző falrészleteket foghatjuk meg, majd ezeket kijelölőként használva teljesen szabadon hozhatunk létre nekünk tetsző méretű és alakú szobákat, amelyeket aztán szabadon mozgathatunk, sokszorozhatunk. A ház különböző szintjeit külön-külön kezelhetjük az építés bármelyik pontján, vagyis a tető felhúzása után (utóbbit szintén olyan csúcsosra vagy szélesre alakítjuk, ahogy azt a legpraktikusabbnak tartjuk) is simán lerakhatjuk a kifelejtett talapzatot. A lakberendezés dolga is leegyszerűsítésre került: akinek nincs kedve minden egyes bútort egyenként kiválogatni, az alapértelmezett katalógusokból válogatva a füzet tartalma alapján két kattintással berendeztetheti az egész szobát – vagy ha egyénibbre szeretné venni a figurát, a katalógus tartalmát egyenként áthúzhatja az épülő házba, majd a berendezett szoba képét elmentheti egy saját füzetbe is, akár későbbi felhasználás céljára.

Kipróbáltuk a The Sims 4-et

Maguk a simek két fontos tulajdonsággal fognak bővülni. Az első egy új szocializálódási rendszer, amely elsősorban a karakterek interakcióit növeli, tulajdonképpen elérve, hogy a simek viselkedése kicsit valósabb, emberibb legyen. Ha három-négy sim beszélget, akkor azt nem egy helyben állva, négyszemközt, a környezetről tudomást sem véve teszik többé, hanem nevetéskor egymás nyakába borulnak és a csoport minden tagjának figyelmet szentelnek. A másik, jóval jelentősebb változás az érzések és hangulatok megjelenése. Az aktuálisan kijelölt simünk arcképe mögött a szín és egy apró felirat mindig jelezni fogja, hogy éppen milyen hangulata van – dühös, unott, izgatott, semleges –, ez az állapot pedig mind a mozgását, testtartását, energiáját és a tárgyakkal/személyekkel végezhető interakcióit is meghatározza. A konkrét működést már az EA sajtókonferenciáján is láthattuk, a zártkörű bemutatón viszont ugyanazt a demót végre a felhasználói felülettel és a menükkel együtt, élesben is megtekinthettük.

Kipróbáltuk a The Sims 4-et

A lejátszott történet egy átlagos házibulit mutatott be, ahol két srác versenyzett egy lány kegyeiért. Egyiküknek (A) jó hangulata volt és lazán flörtölgetett, míg a másik (B) részben emiatt, részben a bepunnyadt buli miatt unatkozott. A fejlesztők megpróbálták B-t egy kis piszkos előnyhöz juttatni: mivel profi hegedűművész volt, lejátszattak vele egy szomorú dalt, és mivel A érzékeny személyiségjegyekkel rendelkezett (több mint 50 személyiségjegy áll rendelkezésre karakterkészítéskor), azonnal szomorú, depressziós hangulata lett, így inkább otthagyta a lányt, és így B szabad pályát kapott, amitől a hangulata is rögtön lazább lett (a hangulatváltásokat kicsit felgyorsították a végleges verzióhoz képest). A azonban bosszút forralt, és egy voodoo-baba segítségével gyorsan átbillentette B-t a dühös hangulatba, akivel onnantól kezdve hiába klikkeltünk a lányra, az addigi beszélgetés, flörtölés és hasonlók helyett a panaszkodás, a káromkodás és a barátság felbontása opciók jelentek meg. A dolog kettejük között véget is ért. A The Sims 4 egyik újítása, hogy a karakterek cselekedetei sokkal nagyobb hatást fejtenek ki hosszútávon, B dühös viselkedését például a lány nagy eséllyel jó ideig nem bocsáthatja meg. A erre visszatért a színre, sokkal nyugodtabban és kiegyensúlyozottabban a voodoo-s próbálkozás miatt, és ismét folytatta a flörtölést. Ebben segítségére volt a helyszín is, a lakberendezési tárgyak, megvilágítás ugyanis befolyásolják a simek hangulatát – jelen esetben egy igen árulkodó „rakétalovaglós” kép előtt beszélgettek a lánnyal, és el is jutottak az első csókig, míg B az egyik hátsó szobában egy boxzsák segítségével vezette le a dühét – minél kevésbé volt dühös, annál lassabbak, gyengébbek lettek az ütései és lazább a testtartása.

Kipróbáltuk a The Sims 4-et

A fenti példa elég részletesen magába foglalta a változásokat, amiket az új elemek hoznak a megszokott rendszerbe. A készítők állítása szerint a simek érzelmei és hangulatai egészen széles skálán tudnak majd mozogni, és a játékosok rengeteg érdekes új lehetőséget kapnak ezek szándékos befolyásolása, manipulálása révén. A prezentáció végén még annyit sikerült megtudnunk, hogy bár a játékot kötelező lesz Originen regisztrálni, telepítés után nem kell majd folyamatos internetkapcsolat a használatához. Megjelenése jövő év elején várható. ■

Kipróbáltuk a The Sims 4-et
The Sims 4
A játékhoz kapcsolódó legutóbbi cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Horzsolo
Horzsolo 2013.09.12. 14:25
Az a nem mindegy. A fekete csávesz, hogy meg woodoozta a másikat.
Bomc.
Bomc. 2013.09.12. 15:34
Szoval itt már nem lehet megcsinálni azt hogy egy csávónak 70 gyereke legyen... :D
további hírek

Sniper Elite 4 sztori trailer

Mi történt Olaszországban 1943-ban?

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.