Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

gamescom 2013

gamescom 2013

Survarium

Főnixfióka a S.T.A.L.K.E.R. hamvaiból.

2013.09.27. 13:20 | szerző: Zoo_Lee | kategória: gamescom 2013

Amikor 2007-ben minden idők egyik leghírhedtebb vaporware játéka, a S.T.A.L.K.E.R. a boltok polcaira került, egyike voltam azon játékosoknak, akiknek az agyát úgy kisütötte a Zóna hatalmas területe, egyedi, magával ragadó hangulata, és kihívásban gazdag játékmenete, mint a szerencsétlen felfedezőkét a Pripjatyot védelmező agypörkölő berendezés. A mai napig bármikor hajlandó vagyok elővenni egy kis nosztalgiázás kedvéért, és nem kicsit érintett rosszul a hír, amikor a fejlesztőcsapat bezárt, és ezzel együtt megszűnt minden létező esély egy esetleges újabb rész elkészülésére is.
A Survarium névre keresztelt online lövölde, amelyet a S.T.A.L.K.E.R. csapat egykori tagjai fejlesztenek, tulajdonképpen olyan embereket céloz meg közönségként, mint én. Egy, a Zónában játszódó online játék gondolata egész egyszerűen túl szép ahhoz, hogy valaha is igaz legyen – a Survarium nem is ez próbál lenni, de mindenesetre hasonló hangulatot és világot szeretnének vele létrehozni, mint a nagy előd. Rengeteget olvastam a játékról, tudtam, hogy különböző frakciók lesznek, hogy rengeteg apró ismerős elem fog visszatérni a karakterek terhelésétől a mutánsokon és anomáliákon át az utóbbiak által létrehozott ereklyékig. Irigykedve olvastam, hogy cirill betűs területeken már elérhető az alfa fázis egy korai szakasza, amikor a gamescom előtt pedig megtudtam, hogy bejutok a fejlesztőkhöz egy zártkörű bemutatóra, azt hittem, eljárok egy kánkán táncot...

Survarium

Amit jó, hogy nem tettem, a játéknak ugyanis első körben nem sikerült túlzottan lenyűgöznie. Már az alapfelvetéssel is fura volt szembesülni. Nem egy hatalmas, nyílt, posztapokaliptikus világban fogunk küzdeni a túlélésért, hanem egy lobby-matchmaking alapú játékról van szó, ahol bázisunkon (a szerverválasztó képernyőn) rakhatjuk össze karakterünk felszerelését, fejleszthetjük tulajdonságainkat, majd választhatjuk ki, hogy melyik területre, milyen típusú bevetésre indulunk, melyik frakció megbízásából. A jelenlegi fejlesztési szakaszban a három (!) lehetséges játékmódból elérhető egy, a négy jelenlegi pályából pedig bárhogy is erőlködtünk a keresőben, összesen kettőt tekinthettem meg... De legalább azok szépek voltak, és a sniper típusú játékosok csak az egyiken tudtak teljes egyeduralmat létrehozni.

Survarium

De lépjünk tovább az első sokkokon, és lássuk, mit is tartogat a játék, amit a realitás kedvéért inkább képzeljünk el úgy, mint a S.T.A.L.K.E.R. többjátékos módjának folytatását bármiféle egyjátékos játékelem nélkül. A történet szerint Földanyánknak elege lett kis fajunk pusztító tevékenységéből, és egyes részei szó szerint fellázadtak az emberiség ellen, a nagyvárosokat hatalmas növények pusztították el, fajunkat különböző vírusok és mutációk tucatjai tizedelik. A bolygó jelentős része már egyenesen lakhatatlan számunkra, az egyszeri baka egyetlen lehetősége a túlélésre, ha csatlakozik valamelyik nagy frakcióhoz (Scavengers, Black Market, további még be nem jelentett felek), és megpróbál mutánsokat ölni, a többi fél kárára ellátmányokat gyűjteni.

Survarium

Online hódításunkat épkézláb felszerelés nélkül kezdjük, karakterünket később számos fegyverrel, a bevetéseken szerzett tapasztalati pontokból pedig öt különböző tulajdonság mentén fejleszthetjük (minden tulajdonságból öt szintlépés után kapunk egy új perket). Harctéri hatékonyságunkat befolyásolhatja a terep, a felszerelésünk (egyes pályákon gázmaszk és sugárvédő ruha nélkül képtelenek leszünk belépni bizonyos részekre) és a sérülés, a lövések ugyanis, még ha nem is halálosak, simán megfoszthatnak minket a futás, a guggolás, esetleg a tüzelés képességétől.

Survarium

A három játékmód a TDM (két frakció feszül egymásnak), co-op (túlélők a mutánsok ellen) és erősen koncepcionális szakaszban a free-play (ezt a készítők nagyjából úgy írták le, mint a DayZ hatalmas, konkrét cél nélküli, zombik uralta pályáját). Ebből jelenleg a TDM-et tudtam megtekinteni, és bár túl sok újdonságot alapvetően nem mutatott fel, a dolgok igazi ízét elvileg maguk a pályák és az anomáliák adják majd. TDM-ben például nemcsak az ellenfél játékosait kell gyilkolni, hanem speciális ereklyéket is be kell gyűjtenünk, amelyekkel megvédhetjük bázisunkat az anomáliák ellen. A küzdelmekbe elméletileg bármikor bekavarhat egy óriási mutáns növény, vagy valami hasonló rémség, spontán alakulhatnak ki olyan részek a pályákon, amelyekre lépni biztos halált jelent. Mindegy, mennyire jó a fegyver, a felszerelés, milyen tapasztalt a karaktered, soha sem lehetsz teljes biztonságban, ez pedig végső soron, még ha a fent felsoroltak közül több elemet nem is láthattam még működésben, ad egy nagyon érdekes, más hasonló játékokban nem látott hangulatot a gyilokfesztnek.

Survarium

Tény és való, az első pillantás a Survariumra kissé kiábrándító volt – nem ilyesmire számítottam, és a jelenlegi készültségi szint sem nyűgözött le –, van benne némi potenciál, és ha azt vesszük, hogy ezek a srácok mit hoztak össze a S.T.A.L.K.E.R.-ben, továbbra is érdemes lehet figyelemmel kísérni a fejlesztést. Csak egy picit nem árt, ha velem együtt visszavesztek az elvárások színvonalából és intenzitásából is, a játéknak ugyanis még nagyon hosszú utat kell bejárnia a megjelenésig és a sikerig. ■

Survarium
Survarium
A játékhoz kapcsolódó legutóbbi cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!