Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Bulvár

Új divat a kamu gépigény?

Az utóbbi napokban két nagyon várt játékhoz is érkezett meghökkentően magas gépigény, amelyekről kiderült, hogy nem hivatalosak.

2013.10.09. 10:25 | szerző: GeryG | kategória: Bulvár

Néhány nappal ezelőtt a Ubisoft novemberre várt játéka, a Watch_Dogs keltett feltűnést, ugyanis olyan gépigényről érkeztek hírek, amely a legtöbb játékosnál kiverte a biztosítékot. Csúcskategóriás processzort, rengeteg memóriát és nagyon drága videokártyát olvashattunk a leírásban, amelyben a minimum elvárás is egy felső-középkategóriás konfigurációnak felelt meg. A francia kiadó néhány órával a hír felbukkanása után hivatalosan is cáfolta az adatokat, hogy egy-két nappal később kiadja a hivatalos gépigényt (más kérdés, hogy az csak egy árnyalattal lett alacsonyabb).
Tegnap hasonló dolog történt. Az NVIDIA oldalán jelent meg a Call of Duty: Ghosts minimum gépigénye, amelyben legalább 50 GB tárhelyet és egy GeForce 560 Ti videokártyát jeleztek. Bár előbbi soknak tűnhet, az utóbbi években már megszokottá vált a 20-30 GB-os elvárás a komolyabb címek esetében, így nem lenne meglepő, ha az új konzolgeneráció a magasabb felbontású textúrák lehetősége miatt nagyobb tárhely igényt vonna maga után. Ugyanakkor csak szemléltetésként, az NVIDIA GeForce 560 még ma is átlag 60 000 Ft körül mozog, míg az ajánlott videokártya, a GeForce 780 170-185 ezer forintot kóstál. Az Activision ma reggelre követte a Ubisoft példáját és Twitter csatornáján jelezte: a megjelent adatok nem pontosak, hamarosan közzéteszik a hivatalos gépigényt. Érdekes tendencia, hogy rövid időn belül két, milliók által várt játékról is téves, ugyanakkor rendkívül figyelemfelkeltő adatok jelentek meg. A konspirációs teóriákért rajongó oldalam azt mondaná, hogy ez akár a kiadók sumákolása is lehet, hiszen ezzel is csak még nagyobb hullámokat vernek a játékok körül, amely után jöhet a valamivel alacsonyabb hivatalos gépigény, amelynek onnantól mindenki örül. Vagy épp pont az áll a háttérben, hogy a túl magasnak vélt elvárások negatív visszhangját egy ilyen csavarral kívánják előre tompítani (hasonlót minden nap láthatunk a kereskedelemben: az akciósnak kikiáltott termékek a legritkább esetben kerültek annyiba, amennyit régi árként feltüntetnek...)?
Persze lehet az egész puszta véletlen egybeesés is, hiszen az őszi főszezon kellős közepén járunk, a következő hetekben jobbnál jobb játékok fognak a boltok polcain landolni. Ilyenkor óhatatlanul is felröppen néhány kacsa, amelyeket jó vadász módjára még a felszálló ágban lelőhet a kiadó. De azt se feledjük el, hogy az új konzolgeneráció képviselői is már a spájzban vannak. Azt nem is érdemes vitatni, hogy a PS4 és X1 képességei a következő évre felrázhatják a videojáték ipart, hiszen elődeikhez mérten hatalmas teljesítménytöbblettel rendelkeznek. Ezt pedig a fejlesztők ki is fogják használni, vagyis a következő években szemkápráztató grafikájú játékokra számíthatunk, amelynek ugyanakkor PC-n komoly gépigény is lehet az ára. Az utóbbi időben egyébként is stagnált a hardverpiac, nem figyelhető meg olyan mértékű generációs fejlődés sem a VGA-k, sem pedig a processzorok terén, mint mondjuk 5-6 évvel ezelőtt. Ennek jót tehet a konzolos generációváltás. A pénztárcánknak kevésbé. Hogy valójában mi áll a dolgok hátterében, valószínűleg sosem tudjuk meg, de a következő játékoknál érdemes minden picit is irreálisnak vélt gépigényt fenntartásokkal kezelni, amíg hivatalos megerősítés vagy cáfolat nem érkezik. ■

hozzászólások (18)

GeryG
GeryG 2013.10.10. 15:51
Mondjuk a 64bit teljesen érthető, ha a minimum elvárás 6-8 GB RAM. :)
Gump
Gump 2013.10.10. 16:03
+1
(hozzátenném, hogy már 4GB-nál is, ha figyelembe vesszük - és illik -, hogy legalább 1GB-os videókártya kell)
gregmerch
gregmerch 2013.10.10. 16:36
Nekem az a véleményem, hogy hirtelen megindult egy amolyan rákényszerítés arra, hogy fejleszd a hardvered. Eddig a - mondjuk ki, ha fáj, ha nem - mára már elavultnak mondható, 7-8 éves, 32bit-es konzolpark (ami azonban a játékipar talán legfontosabb sarokkövévé vált) visszahúzta a pécés fejlesztéseket. Évente jöttek ki az új alaplapok, chipsetek és processzorok, de igazából eddig max GPU-t volt értelme cserélni, azt sem kötelező jelleggel. Most viszont, hogy a konzolok is megújulnak, és átváltanak 64bitre, megtáltosodhat a játékipar, és végre a pécé sem lesz visszahúzva. Ez furcsán egybeesik a nagyon várt, új címek horribilis hardverigényével, ami persze kiveri a biztosítékot még nyugaton is, hiszen senki nem rohant feleslegesen tuningolni pl. egy i7-2600-as processzort eggyel, vagy kettővel újabbra, melyek a tesztek szerint számottevően nem is voltak erősebbek. Sőt, a játékok túlnyomó többségéhez egy ma már igencsak öregecske Q-jelű, 2 vagy 4 magos Intel processzor is bőven elég volt. Erre most tessék, itt van (egyelőre csak) 2 játék, melyekhez ajánlottan már nem "négy magos processzor" kell, hanem 3. generációs i-jelű Intel, abból is az i7-es. Plusz 4 helyett 8Gb RAM, meg a legújabb GPU erőművek. Ennek azért erősen direkt, szándékos vásárlásra kényszerítő szaga van. Mert ugye vagy a pécédet fogod fejleszteni előbb utóbb, vagy megveszed az egyik új konzolt. Mindenképpen nő a dzsídípí, és örül a gyártó. Erre hajaznak, szerintem...
xeLaR
xeLaR 2013.10.10. 19:22
Az asztali PC-met úgy olyan 2007-ben lett lecserélve legutóbb, és bár alkatrészek ki lettek cserélve benne az évek folyamán, de nagyjából ugyanolyan szinten maradt. És azzal a vassal kb. minden high-on ment el, még ha nem is használt ki Dx10-et/11-et egészen mostanáig. Azelőtt pedig sztem olyan 3 évente kellett cserélni. Ez sztem nem véletlen, a konzolok (és valszeg vhol a válság is) közrejátszott ahhoz, hogy igazán nagy erőforrásbeli változás nem történt az előző években.
Most pedig a generációváltással megindult a lavina. Kíváncsi leszek, hogy mennyire erőforrás igényesek ezek valójában...
Attak
Attak 2013.10.10. 21:53
+1
további hírek

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!