Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

A Star Citizen nem jelenhet meg PC-nél gyengébb platformra

A fejlesztést vezető Chris Roberts kategorikusan kizárta a PS3 és az X360 lehetőségét, míg a következő generáción is csak elgondolkodott.

2013.11.19. 16:16 | szerző: GeryG | kategória: Játék

A Star Citizen kezdettől fogva PC-exkluzív fejlesztésként létezett és ez a továbbiakban is így lesz. Ezt maga Chris Roberts, a játékot fejlesztő Roberts Space Industries alapítója szögezte le a játék hivatalos fórumán. Kategorikusan kijelentette, hogy a játék soha nem jelenhet meg PlayStation 3-ra vagy Xbox 360-ra, de a következő generációs konzolok elé is szigorú követelményeket állított.
"A Star Citizen egy PC-s játék. Soha nem fogjuk lebutítani gyengébb platformokra. Nem fogunk technológiai megoldásokat nélkülözni azért, mert azok csak bizonyos hardveren futnak. Épp most fejlesztettem az irodai gépemet két SLI-be kötött Titannel, amelyekkel egy 4K-s és egy 1440p-s felbontású monitort használok (köszönet értük az NVIDIA-nak). Készülünk megépíteni az AMD-s csúcsgépet is négy R9 290X-szel, valamint egy nyolcmagos AMD processzorral, amelyekkel 4K-s monitorokat fogunk meghajtani az Eyefinity technológiával (köszi AMD!). Szerintetek ez jó megközelítés a konzoloknak, akár a következő generációnak, mint a PS4 vagy az X1?" - érvelt Roberts a fórumon, ahol arra is kitért, miért tartja a PC-t jobb játékplatformnak a konzoloknál. Sokkal nyitottabb platform, amely évről évre fejlődik, egy mai átlagos konfiguráció a tíz évvel ezelőtti szuperszámítógépek teljesítményének többszörösével bír, ráadásul a lehetőségeket sem korlátozzák be a kontrollerek limitált képességei.
Roberts leszögezte, hogy a Star Citizen elsősorban PC-s fejlesztés, amely ki fogja használni az aktuális legújabb technológiákat. Mondjuk az egy érdekes kérdés lehet a 2015-re becélzott megjelenés kapcsán, hogy akkor kinek lesz olyan PC-je, amely gond nélkül megbirkózik majd a játék által támasztott követelményeknek, hiszen az általa említett számítógépek ma még jócskán meghaladják a játékos társadalom 99%-ának anyagi lehetőségeit. Roberts később kitért a következő konzolgeneráció lehetőségére is, amelyet már nem utasított el olyan simán, mint az aktuális generációt, ám az által támasztott elvárásoknak nem lesz könnyű megfelelni.
"Ami a konzolokat illeti, a Star Citizen soha nem fog megjelenni PS3-ra és X360-ra. A PS4 és az X1 tekintetében jelenleg nincsenek terveink, de továbbra is nyitott maradok feléjük, ahogy azt már több interjú során is kifejtettem. Ha a Sony és a Microsoft lehetővé teszi, hogy mindenféle megkötés és az utálatos minőségellenőrzés nélkül frissítsük a kódokat és az adatokat, valamint ha engedik, hogy a játékosok a konzolok között is szabadon érintkezzenek egymással, akkor esetleg megfontolom, hogy támogassam őket."
A fejlesztő zárszóként érdekes megvilágításba helyezte a konzolgyártók és a fejlesztők helyzetét, valamint a játékosok támogatásának jelentőségét.
"Még egy utolsó gondolat - általában a fejlesztők eladják magukat a konzoloknak (mint a Bungie vagy az Epic, akik Xbox-exkluzív címekre tértek át), mivel a konzolgyártók biztosítják a költségvetésüket. Köszönhetően a Star Citizen rengeteg támogatójának, nem kell eladnunk magunkat senkinek. Egy olyan AAA-s PC-s játékot támogattok, amely a legnagyobbakkal és a legjobbakkal vetekszik. Biztos vagyok benne, hogy mire a játék elkészül, a költségvetése nagyobb lesz, mint a legtöbb AAA-s konzoljátéké, mint a GTA vagy a CoD, a pénzünkkel pedig sokkal többre vihetjük, mivel nem nő a fejünkre egyetlen vállalat sem és nincs felesleges marketing kiadásunk. Bebizonyítottátok, hogy legalább akkora az igény a PC-s játékokra, mint a konzolosokra. Szóval ne féljetek! A PC a Star Citizen platformja. Bármi más csak ez után jöhet."
A Star Citizen tehát továbbra is PC-exkluzív játék, amelynek adományai a napokban lépték át a 28 millió dollárt. A következő cél a 29 millió, amelyért cserébe a Squadron 42 küldetéseit fogják alaposan kibővíteni. ■

Star Citizen
A legutóbbi Star Citizen cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.

Várható megjelenések - 2016. december

Bár lecsengett az őszi főszezon, az utolsó hónapra is jutott néhány ígéretes premier.

Ingyenes Neverwinter Nightsszal indult el a GoG téli akciója

48 órán át szerezhető be ingyen az RPG Diamond Edition verziója.