Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Hardver

A Microsoft válasza a Mantle API-ra

Az idei GDC-n kívánják részletesen bemutatni a jövőbeni terveiket, amelyek között a DirectX átalakítása is szerepel. Ezáltal sokkal mélyebb programozási szintet nyújtanának a fejlesztőknek.

2014.02.27. 12:26 | szerző: GeryG | kategória: Hardver

Úgy látszik, bejön az AMD számítása a Mantle API kapcsán, amellyel egyértelműen az elmúlt évekre (talán lassan évtizedre) jellemző fejlesztői állóvizet kívánják felkavarni. Nem kell nagy videojáték-gurunak lenni ahhoz, hogy észrevegyük, bizony a játékokra régen jellemző rohamos fejlődés az utóbbi időben megtorpant. Kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy bizony a mai csúcskategóriás játékok is csak nagyon apró részleteikben különböznek a néhány (akár 3-4) évvel ezelőtti társaiktól. A Battlefield 3 (2012), az Uncharted 3: Drake's Deception (2011), vagy akár a Maffia II (2010) mind a mai napig megállják a helyüket, nem nevezhetőek csúnyának most sem.
Sokan az új konzolgenerációtól várták/várják az áttörést adó lendületet, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy komolyan megbolygatnák a grafikai fejlesztéseket: a PS4-re és X1-re eddig megjelent játékok között nem sok olyan volt, amely igazán jelentős látványbeli előrelépést mutatott volna (talán a Killzone: Shadow Fall és a Ryse, de egyik sem nyújtott olyat, amit korábban PC-n ne láttunk volna). Az AMD a Mantle API-val új programozási szintet kínál a fejlesztőknek, amely még közvetlenebb hozzáférést enged a GPU-hoz és annak erőforrásaihoz. Elméletben ez azt jelenti, hogy bizony sokkal okosabban és hatékonyabban ki lehet használni a videokártyákban rejlő egyébként elképesztő számítási kapacitást, amelyet a DirectX korlátozásai eddig nem igazán tettek lehetővé. Egyelőre azonban még csak béta státuszban érhető el az új API, amelyről ugyan láthattunk már különféle bemutatókat, igazán élesben még csak nagyon kevés játékban próbálhattuk ki (ráadásul érthető okokból egyelőre kizárólag a Radeon kártyák bizonyos - új - családjai támogatják az API-t). Eddig egyedül a Battlefield 4-ben érhető el, valamint márciusban patch formájában a Thief is támogatni fogja.
A Microsoft sem ülhet tehát a babérjain, ugyanis komoly konkurencia bukkant fel a Mantle képében. A legújabb hírek szerint már tervezik is a válaszlépéseket: átalakítják a DirectX-t. Erről részletesebben az idei Games Developer Conference-n fognak beszámolni, amely március 17-21 között kerül megrendezésre San Franciscoban.
"A DirectX közel 20 éve teszi lehetővé a játékfejlesztőknek, hogy a leggyorsabb és leglátványosabb játékokat elkészítsék. De azt kéritek tőlünk, hogy tegyünk többet. Azt kéritek tőlünk, hogy vigyünk még közelebb titeket a vashoz." - olvasható a Microsoft közleménye, amelyből sok konkrétum nem derül ki, de legalább vették az adást és próbálnak tenni is valamit. A GDC 2014-en egyébként a DirectX-hez kapcsolódóan lesz egy másik előadás is, amely a Direct3D Futures címet viseli és a hardverprogramozás következő szintjéről fog szólni - elméletben. Erre szükség is lehet, mivel az utóbbi időben a piac több szereplője (Intel, AMD, Nvidia) is komolyan foglalkozni kezdett a konkurens OpenGL technológiával.
Összegzésként tehát elmondható, hogy a Mantle API felbukkanásával látszólag tényleg történik valami. Talán végre elérkezünk a grafikai fejlődés következő jelentősebb ugrásához, amelyhez legutóbb talán a FullHD felbontás megjelenésekor volt szerencsénk. Az egyértelmű, hogy szükség van a változásra, mert bár a mai játékok is egyre szebbek és szebbek, valahogy a drasztikus fejlődés lelassult. ■

hozzászólások (0)

további hírek

Sniper Elite 4 sztori trailer

Mi történt Olaszországban 1943-ban?

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.