Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Hardver

DirectX 12 - válasz a Mantle-re?

Az ígéreteknek megfelelően a GDC-n bemutatta új API-ját a Microsoft is, amellyel választ kívánnak adni az AMD Mantle API-jára.

2014.03.23. 09:19 | szerző: GeryG | kategória: Hardver

A Microsoft február végén reagált hivatalosan az AMD Mantle API-jára, mikor jelezték, hogy az idei GDC-n bemutatják a DirectX új változatát. Erről eddig nem sokat hallhattunk, de a redmondi cégnek fel kell kötnie azt a bizonyos nadrágot, ha lépést akar tartani az AMD megoldásával. Az ugyanis nagyságrendekkel nagyobb teljesítményt képes kihozni a grafikus kártyákból, mivel sokkal közvetlenebb programozási lehetőségeket nyújt a fejlesztők számára.
A Microsoft tartotta is magát a szavához, és a héten részletesebben is bemutatták a DirectX 12-t, amely a Mantle jelenlegi "Radeon-függőségével" szemben minden támogatott platformon elérhető lesz. A DX12 is mélyebb programozási szintekre ereszkedik, és az ígéretek szerint sokkal hatékonyabban fogja megosztani a feladatokat a CPU és a GPU között. A GDC-n nagyon érdekes bemutatón láthatták a jelenlévők az új rendszer képességeit: a Forza 5-öt futtatták egy DX12-es PC-n, NVIDIA videokártyán stabil 60 fps-sel. A dolog másik érdekessége, hogy az eredendően Xbox-exkluzív autós játék PC-s portját mindössze négy fejlesztő készítette alig négy hónap alatt. A Microsoft ehhez kapcsolódóan azt is megjegyezte, hogy a DX12 révén az Xbox One-n is hatalmas teljesítménynövekedés várható.
Mivel a technológiát az Intel, az AMD, az NVIDIA és a Qualcomm is támogatja, így az előzetes becslések szerint 2015 végére minden új GPU támogatni fogja a DX12-t, valamint az új játékos PC-k 80% is. Az első DX12-es játékot is 2015 karácsonyára saccolják a szakértők. A DirectX 12-ről részletesebb technikai leírást a fejlesztők blogján olvashattok. Ide kapcsolódó hír, hogy a fejlesztők már most regisztrálhatnak az API korai hozzáférésű programjára.
Így már csak két kérdés maradt: jelent-e az új generáció akkora lépést, mint néhány éve a DX9 a DX8-hoz képest vagy a DX10-11 a DX9-hez képest? Valamint, ami talán még fontosabb: a Windows 7 is támogatni fogja az API-t vagy Windows 8-exkluzív lesz? (és a +1 kérdés: a PlayStation 4 is támogatni fogja vagy ez lehet a visszavágás az Xbox One számára?) ■

hozzászólások (3)

Sityi
Sityi 2014.03.23. 10:49
Nemcsak az új GPU-k támogatják a DX12-t, hanem a DX11-kompatibilis VGA-k is, tehát a GeForce 4xx / Radeon HD 5xxx kártyák már jók hozzá.
VodevilX
VodevilX 2014.03.23. 12:18
Ez elég váratlan, nem gondoltam volna. Én végig úgy készültem, hogy a következő vga széria talán már támogatja majd, így viszont megkönnyíti a dolgomat, ha majd ott lesz az ideje, hogy lecseréljem a mostanit. Bár egyelőre még arról sem sokat tudok, hogy mikor tervezi az nVidia elkezdeni piacra dobni őket, vagy hogy elve mifélék lesznek.
Hogy Win7, Win8? Nehogy a végén ezzel adják el a következő windowst...
rDAVE
rDAVE 2014.08.25. 19:31
+1 kérdés a válasz: Mindegy, a PS4-nek saját API-je van és hamarabb szorgalmazná a Sony a Mantle-t, mint a Directx-et. :D
további hírek

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.