Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

GRID Autosport GRID Autosport

A GRID Autosport törésmodelljéről

A fejlesztők új blogbejegyzésében részletesen kivesézik minden autós játék egyik Achillesz sarkát, a törésmodellt. Náluk ezzel sem lesz gond.

2014.05.08. 13:12 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Bizonyára vannak olyan játékosok, akiknek cseppet sem számít, hogy egy autós játékban van-e korrekt törésmodell vagy nincs. De nem kockáztatok sokat, ha azt gondolom, hogy ők vannak kisebbségben. Manapság ugyanis már elvárható, hogy egy-egy ilyen alkotásban ne elpusztíthatatlan tankokkal száguldozzunk és pattanjunk le a falakról minden következmény nélkül, hanem minden fizikai kontaktusnak hatása legyen járművünkre nézve. Előbbire szomorú példa a Need for Speed sorozat, míg utóbbi terén talán a Next Car Game számít az egyik legnagyobb ígéretnek.
A Codemasters háza táján is fontosnak tartják, hogy korrekt törésmodellel lássák el legújabb játékukat, a néhány hete bejelentett GRID Autosportot. Legalábbis ez derül ki legutóbbi blogbejegyzésükből, amelyet ennek, a különféle sérülések hatásainak, valamint az autók általános elhasználódásának szenteltek. Utóbbi egy újonnan bemutatott eleme a játéknak: mostantól autónk fokozatosan amortizálódik a futamok során, vagyis előjönnek kisebb-nagyobb hibák, az alkatrészek elkopnak, a végeredmény pedig az autó teljesítményének csökkenése lehet. Példaként a váltót hozták fel, amely minden egyes sebességváltásnál egy picit kopik, de a rossz váltások akár komolyabb kárt is tehetnek benne. Ilyenkor a váltás sokkal tovább tart, idővel pedig akár sebességfokozatok kiesése is előfordulhat. Ugyanez érvényes a fékekre is: a rendszeres elfékezés és túlterhelés gyorsabb kopáshoz, valamint a fékek hatásfokának drasztikus csökkenéséhez (ez pedig a kanyarokból való garantált kicsúszáshoz) vezethet.
A fejlesztők természetesen a kontaktusokból származó sérülésekre is nagyon odafigyelnek. Az ilyen sérüléseket - amelyek mindig szigorúan csak az érintett felületre lesznek hatással, vagyis egy baloldali ütközéstől nem a jobb tükrünk fog lepottyanni - három csoportba osztották:

  • Kerekek: ezek sérülése értelemszerűen a jármű irányítását befolyásolja, de nem csak a hatást fogjuk érezni, látható nyoma is lesz. Egy nagyobb ütéstől akár ki is szakadhat valamelyik kerekünk.
  • Motor: ezen belül további négy sérülésre lehet számítani. A hűtőrendszer meghibásodása a motor túlhevüléséhez vezet. A turbót érő sérülés jelentős teljesítménycsökkenéssel jár. A kipufogórendszert érő ütések eleinte csak kisebb erővesztést, de a leszakadása már komoly teljesítménycsökkenést von maga után. Végül a magát a motort érő fizikai hatások szintén komoly erőcsökkenést eredményeznek. Természetesen az ilyen sérülések a csúcssebességet és a gyorsulást is befolyásolják. A játékban ezt a motor hangján is hallani lehet majd, de a motortérből felszálló füst sem jelent majd jót.
  • Felfüggesztések: szintén az irányítást befolyásolják a különböző sérülései, de az autónk látványosan meg is dőlhet, a kilengése is jelentősen megnőhet. Ez egyike az új játékelemeknek.

A Codemasters a fenti változtatásokat mind az előző játékokra érkező rajongói visszajelzések mentén igyekeznek kidolgozni. Szintén ilyen tipp végett kerül egy kijelző a képernyőre, amely a jármű egyes részeinek állapotát fogja mutatni. A csapatrádió is újdonság, amelyet egyetlen gombnyomással el lehet érni, általa pedig rengeteg hasznos információhoz juthatunk az autó állapotát és a verseny állását illetően.
A GRID Autosportra már nem is kell sokat várnunk, hiszen a premier már június 27-én eljön PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra. ■

GRID Autosport
A legutóbbi GRID Autosport cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

9 perc Prey

A rövidke előzetes után egy jóval tartalmasabb is érkezett a The Game Awardsról.

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.

Várható megjelenések - 2016. december

Bár lecsengett az őszi főszezon, az utolsó hónapra is jutott néhány ígéretes premier.

Ingyenes Neverwinter Nightsszal indult el a GoG téli akciója

48 órán át szerezhető be ingyen az RPG Diamond Edition verziója.