Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Az Areal fejlesztői reagálnak a támadásokra

A West Games munkatársát kérdeztük a játék körüli bonyodalmakról.

2014.07.02. 11:11 | szerző: Dino | kategória: Játék

Pár nappal ezelőtt érkezett hír a S.T.A.L.K.E.R. szellemi örökösének titulált Areal fejlesztéséről. A játékon dolgozó West Games csapatát azonban mind a korábbi kiadó GSC Games, mind a jelenleg a Survariumon dolgozó Vostok Games megtámadta, mondván, hogy a csapattagokról is valótlant állítanak, a Kickstarter kampány videójában pedig nem is saját játékukból, hanem a S.T.A.L.K.E.R.-ből származnak. Megkerestük a fejlesztőket, akik meg is válaszoltak számunkra pár felmerült kérdést.

Az Areal fejlesztői reagálnak a támadásokra

„A különböző cikkekben megjelent, minket támadó valótlan állítások elsősorban a Vostok Gamestől és a Misery Ltd-től jövő hazugságokon alapultak.” – kezdte Valeria Kozyreva, a cég PR menedzsere – „Mindkét csapat hivatalosan visszavonta a csalással való gyanúsításunkat, de még mindig negatív hozzászólásokkal és kövér hazugságokkal árasztják el fórumainkat. A legújabb, hogy egy nem hivatalos Facebook oldalt hoztak létre, amelyen egy másik játékból raktak ki screenshotot, majd azt állították, hogy mi tettük ki azt a képet. Videojáték-fejlesztői karrierem során még sose láttam ennyire célzott támadást és ennyi hazudozást. Még azzal is meggyanúsítottak bennünket, hogy nem is vagyunk fejlesztők, csak színészek, ezért készítettünk egy bemutatkozó videót a Kickstarter oldalra. Mindannyian tapasztalt videojáték-fejlesztők vagyunk, többen közülünk vezető beosztásban voltak a GSC Game World csapatában, ahogy az a projekt oldalán is olvasható.”

Hogy a többi Kickstarteres projekthez képest miért helyezték ennyire szokatlanul alacsonyra (mindössze 50000 dollárt céloztak meg) a gyűjtés célösszegét, így válaszolt Valeria: „Igen, ezt sokan kérdezik meg tőlünk. De mielőtt megválaszolnám, én is feltennék két kérdést: Miért gondolják az emberek azt, hogy ez lenne a maximum, amennyit összegyűjthetnénk? Illetve miért különböznek a különböző országokban a fizetések?
Van egy start-up vállalkozásunk, már most vannak rajongóink, és mi magunk is rajongók vagyunk, akik nem vágynak óriási fizetésre. Lehetőséget szeretnénk kapni arra, hogy a világot érdekesebbé tegyük. Ezért nem srófoljuk fel se a fizetésünket, se a költségeket. Összedobtuk saját megspórolt pénzünket, de ennél azért valamivel többre van szükség, ezért indítottuk el a kickstarteres gyűjtést, hogy a fejlesztés maradék részét is elvégezhessük. Más cégekkel ellentétben nálunk az összes munkatárs idejét és pénzét fektette bele az Areal elkészítésébe.”

Az Areal fejlesztői reagálnak a támadásokra

És hogy miért állítják a Kickstarter projekt videójáról a konkurensek, hogy abban a S.T.A.L.K.E.R. és más játékok részletei láthatók? „Mutattunk már screenshotokat, 3D-s modelleket és koncepcióvázlatokat az Arealből, ezek mind saját művek. Mivel munkatársaink korábbi GSC-s emberekből és S.T.A.L.K.E.R. fejlesztőkből közül vannak, bemutattuk a videóban, mit készítettek régebben, hogy lássák az emberek, mire vagyunk képesek. Az Arealban természetesen nem használunk fel semmit a S.T.A.L.K.E.R.-ből, és a GSC is elfogadta, hogy az említett részleteket a projekt videójában felhasználtuk. Be szerettünk volna mutatni egy korábbi demót az egyik update-ben, amelyet az Unrealre alapoztunk, de meggondoltuk magunkat, mert erre meg biztosan mindenki azt reagálná, hogy miért mutatunk be egy Unreal demót. Az Areal jelenleg pre-alfa verzióban van, így korai lenne még bármit is bemutatni. A pre-alfa definíciója is ez: A fejlesztés olyan állapota, amelyben a program még nem tartalmaz minden funkciót, és általában nem adják ki a közönségnek. A fejlesztők ilyenkor még általában gondolkodnak azon, hogy milyen funkciók kerüljenek bele a programba. Ez a fejlesztés alfa előtti változata, az első státusz, amit egy program megkap.
Végül pedig friss információnak Valeria megírta, hogy Alexey Sytyanov, a S.T.A.L.K.E.R. vezető designere és írója tanácsadóként csatlakozott a csapathoz.

A Kickstarter gyűjtés jelenleg 33000 dollárnál tart, a hátra lévő három hét alatt jó eséllyel összegyűlhet a megcélzott 50 ezer dollár, aztán jöhetnek a magasabb szintek: 100 ezer dollár elérésekor további tapasztalt fejlesztőket tudnak bevenni a csapatba, emellett pedig az állat- és növényvilág változatosabbá tételét ígérik ekkora összegnél. ■

Az Areal fejlesztői reagálnak a támadásokra
STALKER Apocalypse (Areal)
A legutóbbi STALKER Apocalypse (Areal) cikkek, hírek

hozzászólások (1)

deefun
deefun 2014.07.16. 10:53
Amúgy $50k már kiderült, hogy semmire se elég. Egy orosz honlapnak adott interview-ból kiderült, hogy ezt az egészet csak azért csinálják, hogy összedobjanak egy promo cuccot és azzal keressék a befektetőket, mivel még szerintük is több millió dollárba kerül egy ilyen játék. Viszont ez ellent mond a Kickstarter szabályainak, valamint így semmilyen úton-módon nem tudják teljesíteni a juttatásokat az adományozók felé. Érdemes jobban utánaolvasni mi is történik itt és mennyi mindenről kamuztak a West Games-nél és miért is van még lábon egyáltalán ez a projekt:

http://prohardver.hu/tema/re_areal_keszul_a_s_t_a_l_k_e_r_szellemi_orokose/friss.html
további hírek

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.

Várható megjelenések - 2016. december

Bár lecsengett az őszi főszezon, az utolsó hónapra is jutott néhány ígéretes premier.

Ingyenes Neverwinter Nightsszal indult el a GoG téli akciója

48 órán át szerezhető be ingyen az RPG Diamond Edition verziója.

JátszóDome: Killing Floor 2

Zoo_Lee a zombigyilkolós co-op játékba vetette bele magát.