Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Ubisoft: a DLC-k és a Season Passok ma már teljesen elfogadottak

Erről beszélt a GamesIndustrynak adott interjújában Chris Early, az Ubisoft digitális kiadásért felelős részlegének alelnöke.

2014.07.08. 11:55 | szerző: Malakai | kategória: Játék

A DLC-kről és a Season Passokról beszélt nemrég a GamesIndustrynak adott interjúban Chris Early, a Ubisoft digitális kiadásért felelős igazgatója, aki szerint ezek az eszközök ma már teljesen elfogadottak a játékosok körében. Nem csoda persze, hogy így látják a helyzetet a Ubisoftnál, ugyanis a stúdió évek óta élen jár a DLC-k kiadásában. A tavaly megjelent Assassin's Creed: Black Flag nemcsak Season Passt kapott, de pár dollárért piacra dobtak mellé egy olyan csomagot is, amely a rejtett tárgyak helyét mutatta meg a térképen. „Nem tapasztaltunk ellenállást. Talán volt valahol egy tucat srác, akik mondtak valamit, de teljesen mindegy. Egészébe véve, nem volt semmi gond.” Van ezekben a mondatokban egy nagy adag arrogancia és némi „kit érdekel, mit gondolnak” attitűd, de kár is lenne ezen meglepődni. „A DLC-k ma már elfogadottak, akárcsak a Season Passok. Sokkal érdekesebb, ha a Season Passra egyfajta szolgáltatási jogosultságként tekintesz. A Season Pass tulajdonosainknak speciális eseményeket is szervezünk, szóval ez egy kicsit több, mint egy egyszerű DLC tartalom. Egy forradalomnak vagyunk részesei ezen a téren.” Ez persze minimum túlzásnak hangzik, de Early hozzátette: „A DLC-vásárlás csak akkor fáj, ha kényszerítve érzed magad, vagy hátrányba kerülsz, vagy nem tudsz valamit megtenni egészen addig, amíg nem fizetsz érte. Ez egy elég kellemetlen érzés, senki nem szereti ezt. Ismerek olyanokat, akik ötszámjegyű összeget költöttek el a Clash of Clansben, de senkit se zavar ez. Ők így szeretnek játszani, és hasonló szintű játékosokkal játszanak, függetlenül attól, hogy azok több száz órát öltek a játékba vagy pár tízezer dollárt fizettek. Minden a megfelelő designon múlik.”
Csakhogy épp itt van a kutya elásva, ugyanis – és ez nem csak a Ubisoftra igaz – a kiadók igen könnyen esnek túlzásba, és belekényszerítik a játékosokat az extra tartalmak vásárlásába. Addig persze, amíg ez működik, és a bevételi statisztikák a DLC-k eredményes modelljéről árulkodnak, a helyzet aligha fog változni. Vagy ha igen, akkor sem feltétlenül a játékosok javára. ■

hozzászólások (4)

-T0ng-
-T0ng- 2014.07.08. 12:07
Lehet én látom rosszul a dolgot, de ez nem elfogadás kérdése. Az a generáció, aki még hozzá volt szokva a rendes, tartalmas kiegészítőkhöz, már nem akar egy ruháért vagy pisztolyért esetleg egy küldetésért fizetni, a fiatalabbak meg megveszik, mert nem tudják milyen amikor igazi tartalmat adnak egy játék mellé.

Az Ubisoft is kiadta a Brotherhood-ot, vagy a Revelations-t külön játékként, holott egy szebb világban ez kiegészítő lett volna:D Ami pedig az abszolút lehúzás volt, az mindenképpen a Freedom Cry különálló, dobozos verziójának kiadása volt. Én visszasírom a régi idők igazi kiegészítőit.
dantheman
dantheman 2014.07.08. 14:17
"Néhány embernek nem tetszik, a többi megveszi a dlc-ket mert nem tud mást csinálni ha több tartalmat akar ERGÓ teljesen elfogadott ez az egész, forradalmat élünk meg. Akinek nem tetszik az meg le van ejtve egyébként."
Ubisoft, 2014

Ez a cég egyre mélyebbre süllyed...
Pras
Pras 2014.07.08. 14:35
Számomra az sem teljesen világos, hogy ezekre a - majdhogynem önigazolást kereső - kijelentésekre mi szükség van. Persze, hogy "elfogadottak", mivel a piac részesedésének nagyrészét lenyelő gigakiadók termékeinél gyakorlatilag nincs alternatíva. Amikor kollektíve náluk a "kétharmados többség", persze, hogy bármit csinálnak, "nem tapasztalnak ellenállást". Ja, de, csak azt úgy hívják, hogy warez - picsognak is miatta rendesen.

Tény, hogy a játékipar sokkal több szereplőt mozgat, sokkal nagyobb pénzekkel dolgozik, ilyen oldalról érthetőbb lenne az "egységnyi termékre normált" áremelés, úgy viszont kevésbé, ha azt veszem, hogy a bevételi oldal is nagyban megugrott. Amiről szó van, az alighanem és egyszerűen az, hogy ez a modell biztosítja az optimális kihasználtságát egy-egy terméknek, ami a kisajtolható lovettát illeti. Mivel pedig az iparág fiatal és gyorsan fejlődik, nem nagyon vannak szét nem feszíthető tradíciók.

Ami engem illet, mindezek miatt nem is annyira a nyilatkozat tartalma, hanem a hangneme a vérlázító. Jóformán olyan párhuzamot vélek felfedezni, amivel már a politika-topicot súrolnám. Egy dolog, hogy megtehetnek kábé bármit, és egy másik dolog, hogy még emelt hangon ki is kérik ezt maguknak.
-T0ng-
-T0ng- 2014.07.08. 14:51
Engem a hangvétele nem zavar, már csak azért nem, mert igazolja az örök igazságot a gyengébb oldalról: "Sz*rt sem ér a harag hatalom nélkül!"

Elfogadom a DLC-k létét, valóban erre mutat a piac, a cserélődő vásárlóközönség ezt szokja meg, vagy ebbe nő bele és ettől természetes módon elfogadottá válik. (Kicsit a befogott vadon élő állat és a már fogságban született állat hasonlata jut eszembe...)

De az vérlázító, mikor komoly pénzeket kérnek el egy fegyverért, egy ruháért vagy egy küldetésért. Tény, hogy itt nem csak a stúdió a hibás sőt, keresse maga mindenki otthon a piszkot: Az a játékos, aki ezért pénzt ad az is gondolkodjon el, hogy mire költött éppen 10 dollárt!

Az Ubisof-ot nem hibáztatom! Nyilván vannak szar húzásaik (DRM, grafikával kapcsolatos túlzások), de tegye fel egyrészről az a kezét, aki nem élvezi az AC, vagy a Far Cry játékokat, aki az Ubi legtöbb termékében nem a minőséget látja. Másrészről, az Ubisoft egyike a kevés cégnek, aki még elfogadható tartalmú DLC-ket gyárt, elég ha az AC III alternatív idősíkos, az AC IV Freedom Cry, vagy Watch_Dogs "T-Bone"-t szerepeltető DLC-jére gondolok.....ezek legalább nem egy-egy fegyvert tartalmaznak!


Mindettől függetlenül számomra még mindig bosszantó a DLC, mint a játékok kiegészítési formája, de úgy hiszem, hogy ez már nem fog változni, így csak reménykedem, hogy lesz egy-egy stúdió, ami megtartja a jó szokását és továbbra is minőségi DLC-ket pakolnak az asztalra.
további hírek

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.

Várható megjelenések - 2016. december

Bár lecsengett az őszi főszezon, az utolsó hónapra is jutott néhány ígéretes premier.

Ingyenes Neverwinter Nightsszal indult el a GoG téli akciója

48 órán át szerezhető be ingyen az RPG Diamond Edition verziója.

JátszóDome: Killing Floor 2

Zoo_Lee a zombigyilkolós co-op játékba vetette bele magát.