25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

8 perc menekülés az Until Dawnban

Színtiszta játékmenet Hayden Panettiere-rel a főszerepben.

Írta: GeryG 4 hozzászólás

A Sony és a Supermassive Games gőzerővel dolgozik az Until Dawn címet viselő horrorjátékon, amely a '90-es évek tipikus tinihorrorjait idézi. A történet néhány fiatalról szól, akik egy hegyi menedékházban rekednek, csakhogy az már nem volt lakatlan. Ahogy az ilyenkor lenni szokott egy pszichopata gyilkossal zárta össze őket a sors (és az időjárás), így a túlélési esélyeik alig jobbak egy levélpapírénál a tűzvészben. A játékot eredetileg PS3-ra és Move-ra kezdték fejleszteni, de mostanra jelentős változtatásokon esett át, már PlayStation 4-re készül és a szereplőgárdában igazi hollywoodi sztárokat is felvonultat. Hayden Panettiere a főszereplője a tegnap érkezett legújabb kedvcsinálónak is, amelyben nyolc percen át vehetjük szemügyre a tényleges játékmenetet. A látottak alapján két dolog jelenthető ki előre: a látványvilágra nem lehet majd panasz (a grafikáért a Killzone: Shadow Fall felturbózott motorja felel), valamint filmszerű megoldásokkal próbálkoznak a fejlesztők. A video elején külön vicces a tipikus horrorfilmes klisé: a főhős behunyt szemmel hallgatja a zenét, miközben a gyilkos ott sertepertél körülötte.
A játékmenet leginkább a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls megoldásaira emlékeztet, mivel rengeteg QTE kerül bele, de valamennyire igyekeznek ezeket is feldobni. Ez valamennyi újrajátszási faktort is rejthet magában, hiszen egy-egy ilyen jelenetnek más és más kimenetele lehet a döntéseink (és ügyességünk) függvényében. Ha minden a tervek szerint alakul, a játék jövő nyáron jelenik meg.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

GeryG
GeryG [2289]
Rettegésre én se számítok, de az olyan horrorfilmeket se ezért nézem meg, mint a Halloween, Péntek 13, Texasi láncfűrészes és hasonlók. Ezek számomra igazi klasszikusok (többek között ezek), így minden olyan játékot vagy filmet szívesen fogadok, ami őket idézi.
Sajnos nálam sokat rontott a bohóc karakterén, hogy megszólalt, innentől elveszíti azt az auráját, ami Jason Voorheest, Mike Myerst, Leatherface-t vagy akármelyik hasonló pszichót körüllengi. Utálom, ha személyiséget adnak egy ilyen karakternek. Nem kell nekik. Pszicho + személyiség = sikoly...
balays82
balays82 [14276]
Amikor pár éve Move-os PS3-as játékként jelentették be, még abszolút nem hozott lázba, de jelenlegi formájában már nekem is nagyon tetszik a játék. Eddig szinte tényleg csak a Quantic Dream képviselte ezt a stílust, örülök, hogy mások is próbálkoznak, remélhetőleg hasonló sikerrel. A sztoritól mondjuk én nem várok sokat ebben az esetben, az eddigiek alapján szerintem sablonokbó építkező, ZS kategóriás horror filmek szintjét fogja hozni, de annak is meglesz a maga hangulata.
GeryG
GeryG [2289]
Nekem is ez volt az első benyomásom már korábban is. Sokan húzzák a szájukat a QTE-re, de szerintem magasan ezzel lehet leglátványosabb, legfilmszerűbb jeleneteket összehozni. A Quantic Dream többszörösen is bizonyította már ezt, plusz ők azzal emelkednek ki a szürke tömegből, hogy mellé nagyon jó történeteket és még jobb színészi játékot tesznek le az asztalra. A Beyond TS a valaha volt egyik legérzelmesebb játék szerintem... :)

A horror meg egyébként is a szívem csücske, szóval ez a játék 0 napi must buy a legdurvább kollektorsz edísönben, ha nem sikerül tesztpéldányt szerezni belőle. :D
EvolutioN
EvolutioN [200]
Huhu! A Quantic Dream játékait/interaktív filmjeit szeretem. Ha ez is valami olyasmi lesz (olyannak tűnik), akkor szeretettel várom.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)