Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Life is Strange - a Heavy Rain rajongók imádni fogják

A fejlesztők szerint játékukat elsősorban a Telltale Games és a Heavy Rain rajongói fogják nagyon szeretni.

2015.01.13. 13:11 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Hónap végén jelenik meg a Dontnod legújabb játéka, a Life is Strange, amely a jelek szerint nagyon nagy váltás lesz a stúdió első játékához képest. Az öt epizódra bontott alkotás ugyanis nem az akcióra, inkább a történetmesélésre és a kalandjátékos elemekre helyezi a hangsúlyt. A történet egy fiatal lányról, Maxről szól, aki hosszú idő után tér vissza szülővárosába. Itt megtudja, hogy gyerekkori barátja eltűnt, így ő maga is nyomozni kezd, hogy kiderítse, mi történt. Maxnek azonban van egy különleges képessége, ami nagy segítségére lehet: képes visszaforgatni az időt, hogy olyan dolgokat is megtudjon, amit mások nem.
A játék fejlesztői a napokban egy interjúban sok érdekes részletet elárultak. Maxime Moris, a fejlesztés kreatív vezetője szerint játékuk kifejezetten a Telltale Games alkotásaira fogékonyak, valamint a Heavy Rain rajongói számára lesz leginkább érdekes.
"Kifejezetten a Telltale és a Heavy Rain rajongóinak szóló játék lesz. Rengeteget dolgoztunk azon, hogy egy lassan kibontakozó alkotás legyen, ahol a hangsúly a történeten, a választásokon és a szereplők fejlődésén van. A döntések, amiket az egyes epizódokban hozunk, hatással lesznek a többi epizód eseményeire is. A fő cselekmény mindenki számára ugyanúgy fog alakulni, de az élményt nagyban befolyásolja, hogy hogyan érintkezünk a történet fontosabb szereplőivel. Rengeteget öltünk minden egyes átvezetőbe, az összes párbeszédbe, hogy minden újrajátszás egyedi élményt nyújtson. Lesznek különböző befejezések, de azért nem 67 féle."
Az interjú során szóba került, hogy a stúdió előző játéka, a Remember Me bizonyos hatással van a Life is Strange játékmenetére is. Ez pedig nem más, mint az idő manipulálása. Míg az előző játékban az emberek emlékeit tudtuk összekeverni, addig itt az időben léphetünk vissza olyan helyzetekhez, amikor valaki a jellemét meghatározó döntéseket hozott. Szintén fontos hasonlóság, hogy ismét női főszereplő mellett döntöttek a fejlesztők. Ez már csak azért is érdekes, mert több kiadó (akikkel a fejlesztők tárgyaltak) azt is kikötötték, hogy a játék hőse legyen inkább férfi. Ezért is döntöttek végül a Square Enix mellett, mivel ők semmilyen változtatást nem kértek a játékkal kapcsolatban. A játékot egyébként valahol a független alkotások és a nagy költségvetésű AAA kategóriás játékok közé helyezik el a készítők.
"Nagy rajongói vagyunk a független játékoknak, mivel az elmúlt években e területen tapasztalhattuk a legtöbb ötletes innovációt. A Telltale például új mederbe terelte a kalandjátékok műfaját azzal, hogy a hangsúlyt a döntésekre, a történetre és a karakterekre helyezte a különféle rejtvények helyett. Ugyanez elmondható a Life is Strange-ről is. A Gone Home hasonló témát feszeget, mint a amit mi, nagyszerű, egyedi élményt nyújtott, ezért is örömteli számunkra, hogy hozzá hasonlítják a játékunkat. Persze mi is hozzátesszük a magunk ötleteit, mint az időmanipulálás, valamint a sajátos látványvilág és történet. Valahol a független és az AAA kategóriás játékok közé szeretnénk pozícionálni magunkat."
A Life is Strange első fejezete január 30-án jelenik meg PC-re, PlayStation 3-ra és 4-re, valamint Xbox 360-ra és One-ra. ■

Life is Strange
A legutóbbi Life is Strange cikkek, hírek

hozzászólások (5)

EvolutioN
EvolutioN 2015.01.13. 19:52
Akkor imádni fogom. Heavy Rain és Telltale rajongó vagyok. :)
Creativ3Form
Creativ3Form 2015.01.13. 19:57
Nagyon helyes! A Heavy Rain nagy kedvenc, és a Telltale is kezd egyre közelebb kerülni a szívemhez. :-) Ráadásul engem a készítők előző játéka, a Remember Me is meggyőzött, szóval nagyon kíváncsi vagyok már erre.
GustyX
GustyX 2015.01.13. 20:00
Kíváncsi vagyok, a HR olyan, mint a Fahrenheit, viszont az nem jött PC-re, ez viszont fog. Szóval várjuk, bár az epizodikus megjelenést nem szeretem.
SolidSnakeGH
SolidSnakeGH 2015.01.21. 07:36
A játék főszereplője Max, a fejlesztés kreatív vezetője pedig Maxime. Nem lehetett túl hosszú az a brainstorming meeting, mikor a koncepciót alakították ki. :-)

Mindenesetre felkeltette az érdeklődésemet az időutazós sci-fi témájával, ha példaként tekintenek a Quantic Dream és a Telltale módszereire, akkor jó lesz ez.
thri77
thri77 2015.01.21. 08:18
Kíváncsian várom én is ezt a cuccot és amit eddig láttam tetszett is. Mégis kicsit szkeptikusan állok hozzá egyelőre, talán mert nekem a Remember Me pont nem jött be. Meg kell mondjam ez a mostani nyilatkozat sem annyira tetszik, nem szeretem, amikor valaki más sikereivel próbálja eladni a saját produktumát. De lehet csak túl gyanakvó vagyok. Az első epizód választ ad majd sok mindenre és nincs már messze.
további hírek

Tartalmas öt percben a Mass Effect: Andromedáról

Akció, felfedezés, dialógus, nyomozás és autózás, mind egy trailerben.

Death Stranding trailer a The Game Awardsról

Hideo Kojima nyerte az Industry Icon díjat, köszönetképpen pedig új előzetest villantott készülő játékából.

Várható megjelenések - 2016. december

Bár lecsengett az őszi főszezon, az utolsó hónapra is jutott néhány ígéretes premier.

Ingyenes Neverwinter Nightsszal indult el a GoG téli akciója

48 órán át szerezhető be ingyen az RPG Diamond Edition verziója.

JátszóDome: Killing Floor 2

Zoo_Lee a zombigyilkolós co-op játékba vetette bele magát.