Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Sikeres független alkotások a Kickstarteren

A Children of Morta, a Strength of the SWORD: ULTIMATE és a The Incredible Baron is sikeres kampányt tudhat maga mögött.

2015.02.14. 14:48 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Mi sem bizonyítja jobban, hogy napjainkban a független stúdiók játékai egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, hiszen ezek nem a sok millió dollárból készülő AAA-s franchise-ok gyakran önismétlő sémáit követik, hanem nem félnek innovatívak, kreatívak lenni. Várhatóan ilyen játékok lesznek azok is, amelyek a napokban teljesítették sikerrel saját Kickstarter kampányaikat.
A Children of Morta készítői, a Dead Mage csapata már nem kezdő a szakmában, hiszen az elmúlt években több PC-s és iOS/Android játékot is letettek már az asztalra. Legújabb projektjük a pixelart stílust képviseli, műfaját tekintve egy vérbeli hack'n'slash lesz, amely PC-re készül. A készítők 65 000 dollárt kértek a rajongóktól, amit szépen össze is dobtak nekik, jelenleg (5 nappal a kampány vége előtt) közel 78 000 dollárnál áll a mutató. A játékban egy család kalandjait ismerhetjük meg, mi pedig bármely családtag bőrébe belebújhatunk. Természetesen mind saját képességekkel rendelkezik, így más és más játékstílust képvisel. Bővebben a Kickstarter kampány oldalán vagy a hivatalos oldalon olvashattok róla.

A Strength of the SWORD: ULTIMATE szintén PC-re készül és érdekes keveréke lesz a verekedős és hack'n'slash játékoknak. A látványvilága már a mai elvárásoknak igyekszik megfelelni, de azon belül is inkább a könnyedebb stílust képviseli. Hősünk egy hatalmas karddal igyekszik rendet vágni a rátörő ellen sorai között, de ha a helyzet úgy kívánja, bizony nem fél rakétavetőt vagy lángszórót sem használni. A kampány alig néhány napja indult, 14 000 dolláros célkitűzéssel, ám az adományok már most közel 17 000 dollárnál járnak. A fejlesztők megfelelő támogatás esetén rengeteg további fegyvert és különböző ellenséget, több játékmódot - köztük PvP és kooperatív módot is -, valamint PS Vita és 3DS változatot is ígérnek. További részletek a Kickstarter kampány oldalán.

Végül érdemes szót ejteni a The Incredible Baron című alkotásról is, amely a FlatRedBall Studios műhelyében készül. A játék szintén a pixelart alkotások táborát készül gyarapítani iOS-en, Androidon, valamint Windows 8-on. Egy oldalnézetes taktikai-stratégiai játékról van szó, amelyben 45 különféle lényt gyűjthetünk össze, hogy azokkal vonuljunk csatába. 30 pálya, valamint 60 további extra kihívás várja a játékosokat, akik kedvükre alakíthatják ki seregeiket és fejleszthetik azokat. A készítők nem kértek sokat, mindössze 8000 dollárt, ami alig néhány nap alatt már össze is gyűlt. Arról egyelőre nem számoltak be, hogy magasabb összeg esetén (amire azért bőven van esély, hiszen még 27 nap hátra van a kampányból) milyen extra tartalomra számíthatunk. További információk a Kickstarter oldalán vagy a hivatalos oldalon.

hozzászólások (6)

Raistlin666
Raistlin666 2015.02.14. 19:42
Manapság már az AAA címeket fejlesztő "nagy" stúdiók sem adnak semmire garanciát. Esetleg kiszúrják a szemed pár DLC-vel ha félkész a játék. Ja hogy a DLC tartalmak csak sima kiollózot részek az eredeti tartalomból?
A Kickstarter egy szuper dolog! Shadowrun Returns/Original Sin/ Wasteland2! És még mik jönnek te jó ég! Mindez nem valósult volna meg a büdös életben!
Kockázat meg ugyanannyi mint minden másban...8-)
ivanova36
ivanova36 2015.02.14. 20:41
Persze, nincs garancia rá nagy címek esetén sem. A kiollózott cuccok DLC-ként történő értékesítése az más tészta. Kb 3-4 hónapja lett felkapva a téma, és ha minden jól megy, és a játékosok is úgy gondolják, akkor remélhetőleg hamar abbahagyják ezt a gyakorlatot. Nehéz eldönteni, hogy az most kiollózott tartalom, vagy kibővítés illetve további tartalom. Mert bár könnyű rávágni egy egy feladatsorra vagy helyszínre hogy persze kiollózott, de azért szerintem messze nem ennyire egyszerű a helyzet. Régen is, most is, akad olyan kiegészítés, akár dlc akár kiegészítő verzió formájában amikor visszatérsz az eredeti helyszínre vagy nem tartalmaz annyi újdonságot. Pl a Red Alert 1 : Counterstrike kiegészítője volt ilyen. +8 pálya és az "új" egységek meg gyakorlatilag a rules.ini-vel voltak megoldva. Na most akkor az "kiollózott" tartalom? vagy dlc amiben skinek vannak? vagy teljes értékű kiegészítő lenne ma? Már ha vannak még teljes értékű kiegészítők a DLC-k mellett
:)

Jó dolog a Kickstarter, igen, mert kis szerencsével elkészülhetnek olyan játékok amelyeket a kiadók nem karolnának fel. Viszont ott van a hátulütője is. Utóbbi időben megszaporodtak sikeres kampány után elhagyott játékok. Ugyanez a helyzet az Steam Greenlight és EA rendszerével is.

Másik szomorú dolog hogy van olyan játékfejlesztő aki vissza-visszatér a Kickstarterre hogy az újabb játékait is a közösséggel finanszíroztatná...
BAlam
BAlam 2015.02.15. 02:19
Azert azt tudni kell, hogy a legtobb sikeres Kickstarter jatek ami bevaltotta az igereteket, csak egy kis extra penzt kert a Kickstarteren a valosagban sokkal nagyobb budget-jukhoz.
Ezek kb. egytol egyig neves fejlesztoktol jottek akik nem kezdok.

Altalaban azok buknak, akik a fejlesztes koltsegenek tetemes reszet akarjak kickstarterbol fedezni, aztan rajunnek nagyon nem eleg se az ido se a penz es nincs sok tapasztalatuk jatekfinanszirozas/design/tervezes teren.
KRISZ46
KRISZ46 2015.02.15. 06:15
Bezzeg a Bioshock készitői által megalkotott Black Glove megbukott. Pedig azt mindenki tudja h a Bioshock az kitűnik a szürke fps ekből s a fejlesztőkse pénz mágnesek s igényes játékokat tudnak csinálni. Nem értem a logikát :(
BAlam
BAlam 2015.02.16. 03:37
Nem erteni kell a logikat , hanem a reszletekkel/tenyekkel tisztaban lenni. Minden nagy projekten rengetegen dolgoznak, akiket elobb elkkuldenek/kilepnek /lejar a fix ideju szerzodesuk.
Na ezek a tomegek a Kickstarteren ha mar egy mondatot is irtak a Bioshock dobozanak aljra Bioshock dev-kent jelenek meg.
Par embert kiemelni egy sokfele tenyezo miatt sikeres/ jol mukodo csapatbol egyalatalan nem garancia sikeres uj produktumra az uj csapatban.
Sot sokszor meg negativ hatasu is mert egy olyan fejlesztonek kell egy kisebb csapatban vmit letrehozni, aki a nagy projektben egy nagyon pici reszbe asta csak bele magat. Kis csapatban meg sok nem az o terulete reszt is kenytelen valahogy osszedobni.
további hírek

Renoir videoteszt

Kipróbáltuk az oldalnézetes noir platformert.

Regisztrálj a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands zárt bétájára!

Egyelőre keveset tudni a bétáról, de várhatóan a következő hónapokban rajtol majd el.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #2

Nézd meg az első küldetés befejezését.

Készül az Uncharted: The Lost Legacy

Chloe Frazer kalandjaival folytatódik a Naughty Dog szériája.

Hivatalos - Jön a The Last of Us: Part II!

Elképesztően zseniális előzetes! Folytatódik Joel és Ellie zseniális kalandja!