26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Age of Wonders

Írta: Đuke 3 hozzászólás

Ha a PC Dome-ban a cikkeknek lenne mottójuk, akkor a következőt írnám: "A csodák éve. Az év csodája?". Nem véletlenül tenném fel a kérdést, mert e program esetében valamiféle csodának lehetünk tanúi. Amikor először a kezem ügyébe került a játék nagyon elcsodálkoztam; ilyen haloványgyenge borítót rég nem láttam. Hirtelen kellemetlen előérzetem támadt, de csak nyugtattam magam, hogy a kelletlen külső esetleg egy kellemesebb belsővel párosul. Tehát bizonyos értelemben csoda ez a program. Hogy milyen csodának? Nos lássuk.

Az Age of Wonders-szel játszva az jutott eszembe, hogy szerintem manapság nem túl gyakori az olyan fantasy játék, mely a harcon felülkerekedve inkább a stratégiára koncentrál. Márpedig itt erről van szó: városokat kell szövetségeseinkké tenni (vagy ha ez nem megy, akkor meghódítani) melyek természetesen pénzt, katonákat és egyéb dolgokat hoznak a házhoz; varázslókat, papokat, ostromgépeket és számos más dolgot tudunk "gyártani" természetesen a fejlettségétől függően. A végcél, hogy a nem szövetséges fajokat elpusztítván és városaikat, településeiket és egyéb objektumait elfoglalván uralmunkat kiterjesszük az egész "világra". Természetesen a dolog ennél egy kicsit bonyolultabb, hisz nem csak mi támadunk, de minket is támadnak rendesen (ezért erősen ajánlott, ha a településeinket minél hamarabb megerősítjük (ez általában választható)). A játék elején persze még nem ér bennünket nagyon támadás, ilyenkor érdemes körülöttünk mindent elfoglalni vagy szövetségesünkké tenni. Erre számos lehetőség kínálkozik, hisz a térképen mászkálva településeket, földalatti labirintusokat, teleportokat, kincseket, elhagyatott templomokat és számos egyéb dolgokat találhatunk. A szövetségesek szerepe egyébként kulcsfontosságú a játék során. Vannak stratégiai fontosságú objektumok, mint pl. a torony, melyet elfoglalva a terep egy nagyobb szelete tárul elénk, így könnyebben észrevehetjük, ha pl. egy félelmetes pingvin közeledik. Igen, pingvin. Mit is mondjak? Érdekes újítás a fantasy programok palettáján.

Számos fajjal lehetünk a játék során, akikkel szövetkezhetünk is, persze jó néhány esetben ennek az ára is megvan. Nem tartom jó ötletnek, hogy az összes faj tulajdonságát nekünk kell beállítanunk (erősségi fokozat és a hozzánk fűződő viszonyuk) az viszont jó, hogy valós időben illetve körönként is lehet játszani. Tehát ha valaki kicsit mozgalmasabban, akciódúsabban szeretne játszani, javaslom a valós idejű módot. Mellesleg az egész játék tulajdonképpen egy személyre (ránk) fókuszál. Természetesen az idő múlásával fejlődik karakterünk is és mindenféle speciális képességre tehet szert.

Úgy gondolom, hogy a nosztalgia egy nagyon szép emberi tulajdonság, de valahogy ennél a programnál nem biztos, hogy kifizetődő. Egy ilyen kvalitású programmal nem biztos, hogy fel lehet tűnni... pontosabban fel lehet tűnni, de nem pozitív értelemben. Nosztalgiáról azért írtam, mert ez a program leginkább az 1995-96-os évek termését juttatja eszembe. Olyasmi program, mint pl. a Heroes of Might and Magic, vagy a Warlords 3. Összefoglalva tehát elmondható, hogy az Age of Wonders egy olyan fantasy játék, mely alapvetőleg nem lenne rossz. Sőt, ha 1995-öt írnánk, akkor elképzelhető, hogy még áradoznék is róla. Akkor biztos, de nem 2000-ben.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

63%
Pozitívumok
  • Jó mesterséges intelligencia
Negatívumok
  • Lagymatag játékmenet
  • Gyenge hang és grafika

További képek

  • Age of Wonders
  • Age of Wonders
  • Age of Wonders
  • Age of Wonders
  • Age of Wonders

Age of Wonders

Platform:

Fejlesztő: Triumph Studios, Epic Games

Kiadó: Take 2 Interactive

Forgalmazó: H&H '92 Kft.

Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

McCl@ne
McCl@ne [13404]
Ezt kibaszott gyorsan fejezd be!
norik
norik [20]
mi a programnak a rendszerkövetelményeki
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)