A Linuxos játékok sorában következőként a Heavy Gear második részét vettük szemügyre. A dolog már csak azért is érdekes, mert a 3D támogatást még mindig a Linux egyik legelmaradottabb területének tartják. Lássuk tehát mi is lett a játék sorsa.
Lokiék ezúttal egy (illetve mint látni fogjuk, kettő) elég jelentős mérföldkövet értek el ezzel a játékkal (már-már szokásukká válik, hogy a játékokat nem csak portolják Linux alá, hanem minden kiadott játékkal egy jókora lépést tesznek a linuxos játékok területén előre), ezúttal egy teljesen Windows-specifikus, Direct3D API-ra épülő motort írtak át OpenGL alapúra. (Ugyanez a Dark Engine névre hallgató motor hajtja egyébként a Battlezone megjelenését is) Mivel Linux alatt a Direct3D - zárt specifikációjának köszönhetően - nem megvalósítható, ezért voltak kénytelenek az egész játékot egy nyitott interfészre illeszteni. Ezáltal a HG2 átírása sokkal komolyabb munka mint a Quake III Arena megjelentetése, amely eredetileg is OpenGL-re épült. A nyitott szabványnak sokszor a szemére vetették már, hogy linuxos megvalósítása általában lassú, sokszor élvezhetetlen játékot kapunk. A Heavy Gear azonban rácáfol ezekre a vádakra, annak ellenére, hogy az elért, másodpercenkénti 33-36 képkockás átlag bizonyára elmarad a Windows-os társa által produkált eredménytől.
Szintén elsőként a Linuxos világban megjelent a 3D hang is a játékban. A térben pozícionált hang megszólaltatása betegséggel küszködik, mint a 3D-s grafika régebben: nincs egy egységes interfész, amire lehetne programokat írni. Ezen is Lokiék próbálnak egy újítással segíteni: létrehozták az OpenAL szabványt. Mint azt a neve is mutatja, ugyanazt a szerepet próbálja betölteni, mint az OpenGL a grafika terén, egy nyitott szabványt hoz létre, amely platformtól függetlenül megvalósítható.
A játék maga jól játszhatóra sikerült, bár egy, a meches játékokhoz kevésbé szokott embernek jó ideig kell gyakorolnia a mozgást, főleg ha némi quake-es múlttal rendelkezik, az irányítás ugyanis eléggé különböző. Jó segítség ehhez a tutorial, amelyben minden szükséges mozgásformát elsajátíthatunk, az alapmozgásoktól kezdve egészen a gravitációmentes űrben vívott harcig és saját csapatunk irányításáig. Azonban még a single epizódokban jártas játékosnak is igazi kihívás a multiplayer mód, itt ugyanis teljesen más stílusban kell harcolni, mint a gép által irányított ellenfelekkel szemben. A játékmenet egyébként természetesen ugyanaz, mint a Windows verzióban, így ha bővebbet szeretnél megtudni, olvasd el korábbi ismertetőnket.
A Loki tehát ismét egy jó kis játék Linux portolását készítette el, melyben az OpenAL-lel megnyitotta az utat a 3D hangok területén is, kíváncsian várjuk a többi játékot is, mely kihasználja ezt az újítást.