"A Pusztító ismét járja a földeket. A legendás Planeswalker Escatont Jadame-ben látták, ahol maguk a természeti elemek is érezték jelenlétét. A világ négy sarkán a Tűz, Víz, Föld és Levegő földjére vezető kapuk megnyíltak, és birodalmuk lakosai áramlanak be rajtuk, letarolván mindent, ami útjukban áll. Vezesd kalandorokból álló csapatodat a legveszélyesebb küldetésen át, hogy megmentsd a királyságot a teljes pusztulástól, vagy nézd, ahogy örökre eltűnik a föld színéről."
Ezzel a kissé homályos, nem túl eredeti történettel kezdődik a M&M sorozat legújabb tagja, a VIII. rész. Jóformán egy szűk év sem telt el előző rész óta, így egy kicsit szkeptikus voltam, hogy ez vajon miben fog különbözni a korábbitól. A választ már most megadhatom: jóformán semmiben sem. Ez már a játékdoboz-borítón látható képekből is kisejlik... legalábbis ami a grafikát illeti.
A történet a szokásos: first-person jellegű szerepjáték, ahol maximum 5 fős csapatunkkal különféle feladatokat kell teljesítenünk: ezt megkeresni, annak odaadni, mert ha nem, akkor ejnye-bejnye. A karaktergenerálás ugyanolyan, mint az előző részben volt: harcos, neuromancer, minotaur és más fajok közül választhatunk. Külön a hangot, külön a portrét. Sőt, jobboldalt egy kicsit gnómábrázolásban megtekinthetjük figuránk kinézetét. A startszínhelyen nincs értelme a kalózokat csapkodnunk: egy kis csónakból érhetetlen módon tömegivel jönnek, végtelen számban. Még jó, hogy a falut védő gyíkemberek is ismerik ezt a cheat-et. Az egyetlen móka, amit egyelőre csinálhatunk, hogy a halottak után a pénzt minden esetben felvesszük (ajánlatos!). Ez elég nagy bunkóság, de a dolog sokkal értetőbb lesz, ha arra gondolunk, hogy temetkezési vállalkozók vagyunk, akik a hullák elpucolásáért cserébe néhány aranyat lenyúlunk. Tehát ha így teszünk, akkor sok kicsi sokra meg alapon egész szép kis summára tehetünk szert, ami itt jól fog jönni, mivel mindennek ára van és ahhoz, hogy elkezdjük a kalandokat nem árt jó felszereléssel nekiindulni (fegyverek, varázslatok, stb.). Érdemes ugyanitt az elején rögtön magunkra aggatni harci arzenálunkat (mert az elején még nincs rajtunk) és a fogadóból összeszedni az embereket (és nem csak azokat - egyszóval a PC-ket). Érdekes dolgokat találhatunk dobozokban, hordókban... ja, és a kútvíz is nagyon egészséges! Ezek után kezdődhet az egész. Mintha csak az előző rész lenne, csak más szereplőkkel. Ismét faluból indulunk, ismét vannak házikók, ahonnét fegyvereket, páncélokat, különbfajta mágikus tárgyakat és egyéb kütyüket tudunk venni. Ha minden megvan, és elég erősnek érezzük magunkat, akkor kezdődhet az eléggé sablonos játékmenet: tűzhányót inaktív állapotba, később a kalózokat lekezelni, stb.
Sajnos-sajnos semmi sem változott az előző részhez képest. Pontosabban lehet, hogy változott, de hogy az nem szembetűnő, az egészen biztos. Grafika közepes, engine úgyszintén (vagy gyengébb), hangok sem a legjobbak, de a zene az frankó... és ez az előző részben is az volt. Nem tudom, más hogy van vele, de számomra a kilencvenes évek első felében megjelent M&M IV-V voltak a legjobbak. Valahogy azóta egyszerűen nem képesek semmi átütőt, semmi a kor színvonalán lévőt nyújtani. Hogy lehet az, hogy egy év nem volt elegendő arra, hogy valami látványos változtatást eszközöljenek? Az ajánlott konfiguráció is elég alacsony. Inkább legyen egy kicsivel magasabb, és akkor talán már lehetne valami igazán klasszat is produkálni.