A JoWood újra egy egész jó játékkal rukkolt elő, amiből látszik, hogy a régi testvérállam (Ausztria) sincs túlságosan lemaradva a játékkészítés terén.
A program a nevéhez híven a közlekedéssel foglalkozik. Persze nem az egész témával, hanem csak egy leszűkített részével. Egész pontosan egy város tömegközlekedését kell megszervezni, majd kitűnő gondolatainkat átültetve a valóságba menedzselhetjük közlekedési cégünket. Persze általában amikor elkezdjük a játékot, a város méretétől függetlenül csak kocsik találhatóak, de az van mindenkinek. Még a diákok is kocsival járnak. (Azért nem egy rossz dolog, én is szívesen élnék egy ilyen helyen.) Ezen kell nekünk változtatni, amihez szinte minden, városban fellelhető közlekedési eszközt bevethetünk. Ilyenek például a sokunk által már látott busz, a villamos, a városi vonat (HÉV) és pár hazánkban kevesebbet látott találmány: a magasvasút függő változata és a mágneses vasút. Igaz, nem nagyon értettem, hogy minek egy pár tízezres városba mágneses vonat, de jól néz ki, az tény. Az ezekkel kapcsolatos összes dolgot nekünk kell szervezni (megállók telepítése, sínek fektetése, járatok szervezése, stb.).
Köztudott, hogy egy játéknak elsősorban a hangulata az, ami megragadja az embert. Ezzel itt nincs semmi gond, a hangulat nagyon jóra sikerült. Ha az ember belejön a kezelésébe, akkor tuti nem áll le fél óra múlva, sőt lehet hogy rámegy jó pár éjszaka, mivel egész magával ragadó. A megjelenítés is jóra sikerült, amit el is bírnak általában szilícium alapú barátaink. A felbontás 800*600-tól kezdődik amiről kettőt lehet még felfelé ugrani. Ehhez a témához kapcsolódnak a mozgó objektumok (járművek, emberek, buszok, buszmegállók felett lévő információs panelek), amelyek sajnálatos módon egy kicsit vibrálnak, de egy driver cserével ez is megszüntethető, vagy rosszabb esetben az ember hamar megszokja. A felbontáshoz tartozik még a grafika. Erről sem tudok semmi rosszat mondani, ez is nagyon jól sikerült. Az életből vett minták alapján építették a várost, szóval nem kell attól tartanunk, hogy egy adott városban csak ötfajta lakóházat, gyárat, bevásárlóközpontot találunk. Mindenből sokfajta van és a városok felépítése is logikusnak látszik. Általában van egy régebbi típusú házakból álló belváros egy katedrális, vagy városháza környeztében, amely köré épül aztán a város újabb része: sportcentrumok, bevásárlóközpontok, irodaházak, lakótelepek, iskolák. A gyárak teljesen kiszorulnak a perifériára, gyakran teljesen kint vannak a városból, és külön úton lehet eljutni hozzájuk.
Felsorolnék azért pár negatív észrevételt is. Először ami miatt eléggé főtt a fejem az az volt, hogy az autosave, ami hallatán az ember számít a havonta történő mentésre, csak egy ideig működött. Egy jó kis küldetés vége felé, amikor bekövetkezett egy pár másodperces áramszünet (mikor máskor történne ez, mint amikor az ember játszik), visszatöltésnél csalódva konstatáltam, hogy a játék utolsó mentése az előző pálya végén történt, emberi mértékkel számolva 3-4 órával azelőtt. Ezt azért akceptálhatatlannak tartom. Ha a játékos derékszögben fekteti le a síneket és közte van egy két méteres hézag az a villamosnak meg se kottyan, simán átugrik rajta. A villamoshoz, illetve a hasonló kocsikból összetákolt szerelvényekhez visszatérve eszméletlen idióta módon tudnak fordulni, igaz miután egy sima kis útkereszteződésben (összesen kétsávos) egy villamos képes megfordulni, nem lepődik meg az ember mikor ezt a mutatványt egy emeletes busz is végrehajtotta. Hiányzik továbbá a súgó funkció és nem ártana egy jó kis tanácsadó sem. A movie-k nem rosszak, bár kissé furcsán mennek benne az emberek. Ha túl sokszor láttad már őket, kapcsold ki nyugodtan az átvezető képeket, mert mindig ugyanazokat a filmeket kell végignézni.
Összességében érdemes játszani vele, mert az apró hibák ellenére nagyon jó a szabadidő eltöltésére, és biztos vagyok benne, hogy mindenkinek fog kellemes, felejthetetlen pillanatokat szerezni.
A játékot általában 300.000 pénzzel kezdjük, ami nem sokra elég, de három jövedelmező buszvonalat lehet belőle nyitni busszal, megállóval. Persze attól függ milyen cuccot veszünk. Tudod, mikor kilóg a hátsód a gatyából, nem azon kéne törnöd a fejed, mikor veszel limuzint. Ezt a bölcsességet tudom ajánlani a játékkal kapcsolatban is. Először valami szerényebb járművön, megállón kell megalapozni a későbbi fényes jövőt, amikor már nem számít a lóvé. A kézikönyv egyik tanácsa szerint célszerű az iskoláktól kezdeni a játékot. Először így próbáltam, el is buktam. Mikor másodszor is ez történt, elkezdtem kételkedni a kézikönyv szerkesztőinek józanságán. A legcélszerűbb egy nem túl hosszú útvonal tervezése körben a belvárosban, mellé egy másik kicsit hosszabb vonal létesítése egy sportcentrum mellett (a sportcentrum nem szingli teniszpályát, hanem stadiont jelent), ami kimegy a külvárosba is. Jó ha a vége bevásárlóközponthoz kapcsolódik. A többi vonalat belátásod szerint tedd jó helyre. A gépjárművek folyamatosan fejlődnek. Egy átlagos pályán 3-4 új cucc jelenik meg. Érdemes ezeket venni, mert fajlagosan olcsóbbak az elődöknél, vagy jobb az attraktivitásának értéke, amiből következik, hogy az emberek szívesebben szállnak fel rá. A cél általában a cégértéked egy bizonyos szintre emelése, vagy különböző elvárások pl.: 40%-át szállítsd a dolgozóknak, 35%-át az iskolásoknak. Általában három ilyen elvárás van. Ha az adott intervallumban kettőt csinálsz meg a háromból, akkor nemcsak a következő, hanem még egy másik pálya is elérhető lesz. Célszerű teljesíteni mind a hármat mert összefüggnek, így ha az első megvan már nem kell túl nagy erőfeszítés, hogy a további kettőt is teljesítsd.
Az információ ikonnal tudsz kérdezni. Ráklikkentve egy házra megmond mindent: ki, hova, minek jár. Célszerűbb azonban a célobjektumra klikkelni és rögtön megtudjuk, honnan járnak oda az emberek. Ez fontos, mert ha nem tervezed meg a járatot, akkor gyakran előfordul, hogy negatívba hordja majd a pénzt, ennek pedig csak kevés ember örül. Nagyon fontos, hogy jó image-ed legyen, mert különben nem utaznak veled az emberek. Ennek érdekében adj annyi fizetést a sofőröknek, hogy már barátságosak legyenek, és annyi pénzt a továbbképzésükre, amennyit csak lehet: 200-at havonta. Így eléggé balesetmentesen fognak közlekedni. Ez fontos, mert egy jó kis baleset után az emberek hónapokig nem utaznak veled. Így könnyen csődbe lehet menni. De baleset esetén sem kell megijedni, mert a cég pár hónap múlva talpra áll. A vasutat és a többi fejlett eszközt dupla szélességű szabad, nem aszfaltozott területre tudod fektetni. (Csak azért mondom el ezt, mert nekem egy kis időbe került, mire rájöttem.)
A küldetéseken kívül a másik fontos része a játéknak az endless mission játékmód, ami abban különbözik a küldetésektől, hogy választhatsz: vállalkozó, vagy közlekedési biztos akarsz lenni. Normál fokozaton elég izgi a játék, tán még jobb, mint a küldetés része. Itt azt kell megemlíteni, hogy nem az egész városban kapsz szabad kezet az elején. Ha jónak ítélnek, általában ajánlanak új részeket, a valamit valamiért elv figyelembe vételével.
A Traffic Giant egy igen élvezetes játék, tökéletesnek ugyan nem nevezhető, de mindenképpen hosszú időre a gép előtt tudja tartani a játékost.