A küldetéslemezek és kiegészítők többnyire nem jelentenek igazi előrelépést az eredeti játékhoz képest. Van bennük pár új egység, néhány új küldetés és néha kisebb hibajavítások is, csak annyi, amennyi az eladásához okvetlenül szükséges. Mégis, megfelelően elkészítve többszörösére növeli a programmal eltölthető időt és a játék értékét. Az AoE2: Conquerors pontosan megfelel az utóbbi definíciónak, és egyike a valaha készült legjobb kiegészítőknek.
Öt új civilizációt kaptunk - maja, azték, hun, koreai és spanyol, ezzel a játszható civilizációk száma 18-ra nőtt. A nagy választék ellenére az új civilizációk is tudnak igazán újat mutatni, ilyen például, hogy az indiánoknál nincsenek lovas egységek, vagy a hunoknak nem kell házat építeniük. Az indián civilizációk egy teljesen új stílust képviselő épületkészlettel érkeznek, ami már látványnak sem semmi. 26 új technológiával és 11 új egységgel bővül a kínálat ilyen az Eagle Warrior, ő a gyalogos indián felderítő, a koreai War Wagon, ami egy erősen felfegyverzett lovas kocsi, az ugyancsak koreai Turtle Ship, a magyar eredetű huszár, az azték Jaguar Warrior, vagy az épületek leromolására specializálódott Petard, aki a hóna alatt egy hordó puskaporral elég komoly károkat tud okozni.
A három új hadjáratban híres hadvezérek - Attila a hun, Montezuma, és El Cid - tetteit követhetjük nyomon. Az új hadjáratok mindegyike összetettebb és érdekesebb, mint az AoE2 legtöbb küldetése. A negyedik hadjárat egymástól független történelmi csaták gyűjteménye. A térképek amúgy sem egyhangú kínálata 9 új térképtípussal, és 10 valós világon alapuló térképpel (pl. Itália, Texas, Franciaország, stb.) bővült. A térképgenerátorhoz saját scriptet írhatunk, amivel beállíthatjuk a főbb paramétereket. Kapunk két új textúrát is, az egyik a téli táj, ahol pl. meglátszanak a lábnyomok a hóban, a másik pedig a trópusi. Ez utóbbihoz új állatok is tartoznak, birkák helyett pulykák, farkasok helyett pedig jaguárok rohangásznak körülöttünk.
Az egységeket irányító mesterséges intelligencián sokat finomítottak. A parasztok kevesebbet lustálkodnak, amint elkészülnek egy favágó vagy bányász táborral, automatikusan elindulnak fát vágni, ill. bányászni. Egymásnak is besegítenek az építéseknél, és ritkábban fordul elő, hogy kifalazzák magukat. Okosodtak a katapultok is, már csak akkor tüzelnek, ha nincs saját egység a célpont közelében. Most már több értelme van a géppel szövetséget kötni, mivel a szövetségeseinket irányító MI-nek parancsokat is adhatunk, ami az egyszerű "Milyen korban vagy?" kérdéstől az "Add nekem az extra nyersanyagaidat"-ig összesen 13 féle lehet.
Az épületek és az egységek területén számos apró változás történt. A városháza lassabban épül és többe is kerül, ezzel akarják megakadályozni a Town Center-es rush taktikát. Néhány civilizáció jellemzői megváltoztak, a kínaiak például kevesebb fával indulnak, a vikingeknél drágább lett a dokk, a bretonoknál olcsóbb lett városháza, stb. A jobb egyensúly érdekében sok egység tulajdonságain finomítottak egy kicsit. A lovas íjászok gyorsabban mozognak és tüzelnek, az ágyúk erősebbek lettek és gyorsabban is tüzelnek, a lovasság bonuszt kapott a papok ellen, stb. A faltörő kosba már pakolhatunk embereket is, akik ugyan nem tudnak tüzelni, de védve vannak és a kos sebességét is növelik. Ezzel a faltörő kosok, a Petard-ok és a megokosodott katapultok igazi konkurensei lettek a trebuchet-eknek, és új taktikák kidolgozását teszik lehetővé, hiszen már nem csak távolról, hanem közelről is megpróbálhatjuk lerombolni a falakat és épületeket. Most már a hajóknak is kijelölhetünk formációkat. Ezekkel a változtatásokkal a régi civilizációk majdnem annyi újdonságot nyújtanak, mint az öt új.
Végre megoldódott a farmok újjáépítésének problémája. Még mindig nem lehet "végteleníteni" őket, de a mostani megoldás is elég jó. Előre meg kell vennünk a nyersanyagokat, és a farm kimerülése után ebből a készletből automatikusan felépül a következő. Ez persze csak addig működik, amíg a készlet tart, de így is sokkal ritkábban kell ellenőriznünk. Átrajzolták a kezelőfelületet és bővítették a kommunikációs lehetőségeket is. Az üzenetek a játékos színével jelennek meg, és a beszélgetési log-ot el is menthetjük. A multiplayer játék három új játékmóddal bővült: King of the Hill, Wonder Race és Defend the Wonder.
A Conquerors olyan, amilyennek egy kiegészítőnek lennie kell. Kijavítja a korábbi hibákat, és új egységekkel, technológiákkal, térképekkel és további lehetőségekkel bővíti az amúgy sem unalmas játékmenetet. Az öt új civilizáció egyedi tulajdonságokkal rendelkezik, mégis jól illeszkednek a többihez. A mellékelt kézikönyv mindent tartalmaz, amit csak tudni érdemes, az újdonságok, változások és az egységek adatai mellé most is befértek a rövid történelmi ismertetők. Egyetlen negatívumként csak azt tudnám felhozni, hogy azok a játékosok, akik csak hibajavítást akarnak, nem tölthetik le azt egy ingyenes patch formájában, nekik is meg kell venni a küldetéslemezt.