26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Carmageddon TDR 2000

Írta: Dino

Két évvel ezelőtt jelent meg az angol SCi kiadásában a Carmageddon, mely igen sokakból (elsősorban a szülőkből) ellenérzést váltott ki témája miatt. Mint azt valószínűleg mindenki tudja, a játék alapjában egy autóverseny, azonban az elsőként célba érés mellett két másik lehetőségünk is van a nyerésre: ellenfeleink autójának roncsra törése vagy az összes gyalogos halálra gázolása. Mivel a játék minden tiltási próbálkozás ellenére sikeres lett, elkészült tavaly a második, majd idén a harmadik része is.

A legújabb epizód a hármas sorszám helyett egy alcímet kapott, mely utalás egy korábbi mozifilmre, a The Death Race 2000-re. Ebben a jövőben játszódó filmben egy autóverseny volt a középpontban, melynek versenyzőinek minél több gyalogost kellett elgázolniuk, tehát a címválasztás nem véletlen, hiszen a programnak is ez az lényege. A fejlesztést a Stainless Steel csapattól (akik most a Sierra számára fejlesztenek Empire Earth címmel egy stratégiai játékot) átvette a Torus, és egy teljesen új engine-t készítettek a programnak.

Ezúttal kilenc különböző környezet vár ránk, melyek mindegyikében három verseny és három küldetés vár ránk. A versenyek a szokásosak: a területen ellenőrzőpontok vannak, ezeken kell minél gyorsabban végigszáguldanunk autónkkal, mely kezdetben az Eagle legújabb verziója. Persze választhatjuk a szokásos két alternatívát is, elgázoljuk a több száz járókelőt, vagy ripityára törjük a többi öt versenyző járművét. Ráadásul az időnk is folyamatosan fogy, de szerencsére egy-egy ellenőrzési ponton áthaladva kapunk valamennyit. A versenyeket egy-egy küldetés követi. Az egy helyszínen lévő három küldetés szorosan kapcsolódik egymáshoz, tulajdonképpen valamiféle történetet ad a játéknak (ráadásul a helyszínek egymásutánisága is néminemű történettel van összefogva). Egyik küldetésben például össze kell gyűjtenünk egy bomba darabjait, majd a következőben felrobbantanunk vele valamit, de a továbbjutás is egy hasonló feladat, például egy liftet kell beindítanunk, felmenni vele egy ház tetejére, majd onnan kiugratnunk a területről.

A pályákon (mind a versenyek, mind a küldetések során) ismét pénzt és időt gyűjthetünk. Egy gázolásért általában 2 másodpercet kapunk, valamint a stílustól függően valamennyi pontot (pénzt). Ellenfeleink roncsolásáért is kapunk időt és pénzt is, de egy kisebb ütközésért csak minimális időt, sok esetben semennyit. Ezzel megoldották a készítők azt, hogy egy küldetés megfelelően nehéz legyen, de ugyanakkor a pályákon való céltalan bolyongást, és a gyalogosok irtását nehezítették, ebből ugyanis nem kapunk elég időt ahhoz, hogy teljesítsük a versenyt.

Szétszórva a pályákon ismét rengeteg poweruppal találkozhatunk, melyek között viszont sajnos nem sok újat fedezhetünk fel, szinte mindet láttuk már az előző részben (turbó, azonnali kézifék, rugó ellenfeleink ellen, óriásbuzogány, stb.) Kár, hogy az eltelt egy évben semmi újdonság nem jutott eszükbe a fejlesztőknek.

A versenyek után a széttört autókat ezúttal is megvásárolhatjuk. Ez mondjuk kezdetben még nem nagy szám, mert az ellenfelek autói általában bénák, de későbbi pályákon már elég jó kis járművekre tehetünk szert, ha van rá elég pénzünk. Van pár jópofa autó ellenfeleink birtokában, én például leginkább a bigfootra hajtottam, de igen mókás például a fürdőkádból átalakított jármű, a két oldalán bárdot lóbáló óriási kerék, vagy a hossza mentén egy óriási konyhakéssel felszerelt autó.

A pályákon nem csak ellenfeleink vannak, vagy pár álldogáló autó, mint az eddigi részekben. A közlekedésben már rengeteg más jármű is részt vesz, gátolva száguldozásunkat. Ráadásul némelyik szándékosan is nekünk jön, csak hogy bosszantson. A rendőrökre ez különösen igaz, ők aztán tényleg mindent megtesznek, hogy kiessünk a versenyből.

A gyalogosok is feltűnően értelmesebbek lettek, mint az eddigi részekben. Elugranak előlünk, a falhoz lapulnak, hogy minél nehezebben gázolhassuk el őket, az agresszívebbek pedig vasrudakkal és Molotov koktéllal támadnak ránk, kárt téve autónkban. Ráadásul nem elég elgázolni valakit ahhoz, hogy likvidáljuk. Ha elütünk valakit, nem sokkal később felkel, és jobb esetben sántítva, rosszabb esetben fél lábon ugrálva továbbáll, hacsak nem teszünk róla, hogy ismét a földre kerüljenek. Hazánkban amúgy szerencsére a normál verzió került a boltokba, tehát nem az idétlen, zöldvérű zombikat tartalmazó angol változat.

Természetesen nem maradt ki a hálózati játék sem, ezúttal hét különböző játékmód vár ránk. Van köztük egyszerű verseny, vagy olyan mód, melyben a többiek széttörése a cél, de választhatunk különböző fogócska-jellegű játéktípusokat is. A Capture the Flag típust is megoldották, ebben a két csapat egy bomba megszerzéséért küzd, melyet az ellenfél területén kell felrobbantani. Sajnos a programban nem lehet hálózati szervereket keresni, így csak akkor léphetünk be multiplayer játékba, ha ismerünk egy szervercímet.

A játék grafikájának jót tett az új engine, mai színvonalra hozta a programot. A fizika is elég jó, de sajnos nem mondhatjuk el, hogy minden tekintetben tökéletes az egész. Autónk kerekei sokszor belelógnak a talajba, és hasonlóan a gyalogosok is átlógnak a falon. A látótávolság maximálisra állítása mellett is láthatunk a semmiből hirtelen felbukkanó járókelőket, ami nem a legszerencsésebb. Az új engine részletességét dicséri még autónk aprólékos kidolgozottsága is. Autónk ajtaját most is kinyithatjuk, ha ahhoz van kedvünk, de nem árt vigyázni, mert az autó szinte bármelyik része leválhat egy kiadós ütközés eredményeként. Előbb-utóbb aztán az ellenfelek autóinak darabjai lesznek szanaszét a pályákon (és persze a miénké is, ha nem javítjuk folyamatosan járművünket).

A zene az előző rész jó kis Iron Maiden számai után sajnos visszaesés (legalábbis az én zenei ízlésemhez viszonyítva), ugyanis inkább a techno irányába mentek a választással, így a Mortal Kombat filmzenében is közreműködő Utah Saints, valamint a számomra ismeretlen nevű Plague három-három száma került a programba.

A Carmageddon TDR 2000 egy jó játék, de mint folytatás, nem sok újat hozott. Aki még nem játszott egyetlen Carmageddon játékkal, annak érdekes lehet, az egymásra épülő küldetések pedig a korábbi játékosoknak is elég kihívást biztosítanak, de sajnos az extrák tekintetében nem találkozunk semmi újjal. Ha folytatni akarják ezt a sorozatot, bizony több időt kell eltölteniük a tervezéssel a fejlesztőknek, és valami igazi újdonsággal előrukkolniuk, ha azt szeretnék, hogy sikeres legyen a negyedik rész.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

81%
Pozitívumok
  • Szép grafika
  • Izgalmas küldetések
  • Jó fizikai modell
Negatívumok
  • Nagyon kevés újítás
  • Kevés idő a gyalogosmészárlásra

További képek

  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000
  • Carmageddon TDR 2000

Carmageddon TDR 2000

Platform:

Fejlesztő: Torus

Kiadó: SCi Entertainment Group

Forgalmazó: Ecobit Rt.

Minimális rendszerigény: Pentium II 266/K6-2, 32 MB RAM, 8xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium III/K7, 64 MB RAM, 3D gyorsító, 8xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!