A New World Computing már évekkel ezelőtt kezdte el Heroes of Might and Magic sorozatát, mely a Might and Magic világban játszódó körökre osztott stratégiai-RPG játék. A játékosnak hősöket és azok csapatait irányítva kell bejárnia a pályákat, miközben rengeteg ellenfelet kell legyőznie, valamint különböző nyersanyaglelő-helyeket és kastélyokat elfoglalnia. Röviden így lehetne jellemezni a játékot, melynek készítői úgy döntöttek, hogy a nagyobb közönség elérése érdekében olcsóbb kategóriában, kicsit egyszerűsített formában is kiadják a játékukat. Ez lett a Heroes Chronicles, egy négy különálló epizódból álló sorozat, melyek együtt egy hosszabb történetet mesélnek el.
A kalandok főhőse Tarnum, egy barbár, aki elég lázadó természetű. Hazáját a Varázsló-királyok uralmuk alá vonták, rengeteg törvényt bevezetve, melyek főhősünknek persze nem tetszenek (például a nomád törzseket egy-egy meghatározott területre szorítják, vagy hogy családonként csak egy gyerek lehet, így Tarnum két nővérét szülei másoknak adták), így összefogja a népet és megpróbálja legyőzni a gonosz uralkodókat. A sikeres harcok után pár nyugalom év következik, Tarnum uralkodásának azonban egy újabb ütközet vet véget, melynek során ő maga is meghal. A Paradicsomba azonban nem nyer bebocsátást, mert uralkodása során nem követte végig a helyes utat, és az Ősök visszaküldik a Földre, hogy jóvátegye mindezt.
A sorozat első darabja, a Warlords of the Wasteland valamennyire kilóg a négy közül, hiszen ez az előzményeket mondja el: Tarnum harcait követhetjük nyomon, egészen haláláig. Barbárként egyre nagyobb sereget gyűjt, és megküzd a királyok csapataival. A második rész, a Conquest of the Underworld már Tarnum újjászületése után játszódik. Az Ősök döntése értelmében egyik ellenségének, Erathiai Rion Gryphonheart királynak a lelkét kell megmentenie. A történet során derül ki, hogy egyik nővére Gryphonheart felesége lett. A negyedik epizód a Masters of the Elements címet viseli. Tarnum eddig kerülte a varázslást, barbár alaptermészete és a varázslók gyűlölete miatt, ebben a részben azonban kénytelen a négy őselem (víz, levegő, tűz és föld) különböző varázslatait elsajátítani, mert a négy Főúr seregeit csak ezek segítségével győzheti le. Így hát varázsló lesz, de belsejében azért továbbra is barbár marad. Végül a Clash of the Dragons részben sárkányokkal találkozhatunk. A Heroes of Might and Magic sorozat harmadik részéből más ismert jelenben játszódó történetben Mutare, a Sárkánykirálynő maga felé billenti az erőegyensúlyt, összegyűjtve a világban lévő sárkányokat. Az elfek királya kéri Tarnum segítségét az elveszett sárkányok felkutatására. Tarnum barátainak tekinti a lényeket, mert hozzá hasonlóan ők is igen hosszú életűek (Tarnum ugyanis halhatatlan lett), így külön szívügyének tekinti megmentésüket.
A Heroes sorozat kedvelőinek alapjaiban nem lesz új a program, hiszen a harmadik rész engine-jére épül. Tulajdonképpen csak a történet különbözik, a kezelőfelület, a grafika, a lények szinte mind előkerültek már korábban. A fejlesztők által megcélzott új játékosok számára hasznos a gyakorló küldetés, melynek során lépésről lépésre végigvezetnek minket a kalandozás rejtelmein. Kicsit azonban úgy érzem, hogy akik még nem játszottak Heroes játékkal, az nem biztos, hogy meg fogja szeretni a sorozatot, főleg, ha az első résszel kezdi, mivel az első pálya eleje kicsit talán nehezebbre sikerült az átlagosnál. És ha a játékos szembesül azzal, hogy egy csata elvesztése súlyos következményekkel jár (ráadásul ha Tarnum veszít, akkor kezdhetjük elölről a játékot), nem biztos, hogy eleget kísérletezik vele. Szerencsére bármikor lehetőség van a mentésre, és érdemes kísérletezni, mert a kezdeti nehézségeken túljutva, több hőssel és jól összeállított hadsereggel aztán már jobban irthatjuk az ellenfeleket.
Minden epizód nyolc pályából épül fel, ezek mindegyike elég hosszú időre lekötik a játékost, de azért a korábbi Heroes játékokhoz képest persze rövidebbek. Az epizódok és a pályák környezete is teljesen különböző, megfelelően a történetnek, melyet amúgy a pályák előtt és az idő múlásával 1-2 naponta szöveges képernyőkből tudhatunk meg. Ez nem túl igényes megoldás, mert még fel se olvassák a szöveget, de azért így is megadják a hangulatot, és nyomon tudjuk követni az eseményeket, ráadásul pedig néha tanácsokat is kapunk. A nyolc pálya mellett mindegyik CD-n találunk a kezdéshez egy oktatópályát, valamint egy-egy küldetést a másik három játékból, hogy ezek alapján dönthessünk, melyiket szeretnénk megvenni következőnek. Persze ha valaki komolyan foglalkozik a dologgal, érdemes sorban haladni, de ha például jobban érdekelnek minket a varázslatok, akkor elég csak a harmadik részt kipróbálni. A történet ilyen jellegű szétdarabolásával megadták a szabad döntés lehetőségét a játékosnak, ugyanakkor viszont nézhetjük úgy is az egészet, hogy két-három teljes játék áráért kapjuk csak meg az egész sorozatot...
A Heroes Chronicles egy olyan játék, mely kidolgozottság tekintetében igazából semmi újat nem hoz az eddigiekhez képest, azonban érdekes történeteivel mégis egy újabb fejezetet nyit a sorozatban. Ha valaki még nem játszott Heroes játékkal és szereti a körökre osztott stratégiai RPG játékokat, annak jó választás lehet a sorozat valamelyik része, de készüljön fel rá, hogy elsőre nem feltétlenül fog nagy sikereket elérni. A New World Computing tervei között egyébként szerepel a sorozat folytatása, így jövőre várhatóan tovább kísérhetjük Tarnumot (vagy esetleg egy új hőst) kalandjaiban.