26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Abomination: The Nemesis Project

Írta: Lacko

Pusztító járvány csap le a világra. Halál és szenvedés mindenütt. New Yorkból indul és hét nap múlva már Los Angelesben tombol és szedi áldozatait. A kormány és a tudósok tehetetlenek. Az utcákon hullák fekszenek, és felforrt vér folyik a csatornákban.

Hogy mindez ne legyen elég felüti a fejét egy szekta, a Hitesek, akik egy ősi, elfelejtett istentől remélik a megmenekülést a betegségtől. Az istenük: Brood, a jelmondatuk: "Tedd magadévá az új fényt, az igaz hitet vagy szenvedd el a kárhozatot." Gátlástalanul pusztítanak és mészárolják a túlélőket.

Teljes a káosz.

Ám egy kis New Englandi kutatóbázison mozgolódás támad. Talán mégis van remény? Ebben a földalatti, szupertitkos laboratóriumban, a jövő harcosait állítják elő. Védettek a fertőzés ellen és tökéletesebb katonák, mint a gyulai kolbász. Persze téged neveznek ki a parancsnokuknak. Már megint meg kell mentened a világot…

Az Eidos új szakasz-szintű, real-time taktikai játéka ebben az apokaliptikus környezetben játszódik. A játék menete egy kicsit hasonlít az X-Coméhoz. Hiszen a játék egy térképpel és egy beállító felülettel indul. Itt állíthatjuk be katonáink fegyverzetét és felszerelését, és itt választhatjuk ki a térképen, hogy hol csapjunk le a Hitesekre vagy hol kutassunk a sötét rejtélyek után. Ha azonban elindul a küldetés onnantól inkább a Commandosra vagy a Syndicatere hasonlít, hiszen négy katonánkat real-time kell mozgatnunk és megoldani velük a feladatot. Minden katonánk egyedi tulajdonságokkal rendelkezik, amiket fejleszthetünk a küldetések között a feladat megoldásáért járó tapasztalat-pontokkal. Ezen túlmenően minden katonánknak van valami speciális tudása, amit senki más nem tud: felrobbantani távolról egy objektumot, megvédeni a többieket egy ideiglenes pajzs generálásával, vagy extra testi erővel rendelkezik, hogy a többieknél sokkal több felszerelést cipelhessen.

Azt írtam, hogy real-time taktikai a küldetés része, ami igaz is. Ám lehetőség van megállítani az időt a parancsok kiadására. Ezzel egy érdekes kombinációt hoztak létre a real-time és a turn-based módszer között. Szükség is van rá, mert néha egyszerre kell elsősegélyben részesíteni magunk és viszonozni a támadó szektások tűzét.

A küldetések után mindig kicsit többet tudunk meg a káoszból. Egy-két új fegyver is csurran cseppen. De az X-Comhoz hasonlóan itt is összeszedhetjük elejtett ellenfeleink fegyvereit. Érdekes módon a Hitesek legelterjedtebb fegyvere a kalasnyikov, ezzel is gerjesztve az amerikai fiatalok lelkében elültetett régi, jól bevált ellenségképet.

A küldetések egy 2D-s, kvázi 3D-s terepen játszódnak perspektivikusan megdöntve, de a szereplők teljesen három dimenziós renderelt testet kaptak 25 ezer frame felhasználásával.

Multiplayerben játszhatunk kooperálva egy komplett kampányt, vagy deathmatch-ben gyilkolhatunk. Van túlélő verseny, ahol nem használhatunk fegyvert és tele van a pálya ellenséggel. Van king of the hill - ahol egy adott területet kell minél tovább védeni - és capture the flag - ahol egy vagy több zászlót kell megszereznünk az ellenfeleink orra előtt. E-mailben is lehet játszani, ami megdöbbentett - lévén real-time játékról van szó: a játék itt is a normál kampány és ugyan úgy kezdődik, mintha rendesen egyedűl játszanánk és miután lement egy küldetés elküldhetünk egy filet mailben a második játékosnak aki megnézheti, hogy mit tettünk és bármely pillanatban beleszólhat és más parancsot adhat a katonáknak, javítva (vagy rontva) a végső eredményen.

A játék elég izgalmas és könnyen le lehet ragadni előtte. Engem csak a története - és az ebből következő környezet, zene - zavart, mert utána egy kicsit féltem a sötétben…

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

80%
Pozitívumok
  • Jó grafika, rengeteg fegyver
Negatívumok
  • Félelmetes zene

További képek

  • Abomination: The Nemesis Project
  • Abomination: The Nemesis Project
  • Abomination: The Nemesis Project
  • Abomination: The Nemesis Project
  • Abomination: The Nemesis Project

Abomination: The Nemesis Project

Platform:

Fejlesztő: Hothouse Creations

Kiadó: Eidos Interactive

Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!