A NovaLogic mindig is híres volt szimulátorairól, hisz ha visszagondolunk, ők készítették már több mint fél évtizede az első műholdas tereptextúra alapján készült játékprogramot a nagysikerű Comanche sorozat első tagját. Az idő teltével ezt a technikát a cég továbbfejlesztette, szimulátorainak állandó elemévé vált. Ez a helyzet az Armored Fist sorozat legfrissebb harmadik részével is, ami korunk egyik legprofibb amerikai tankcsodájába kalauzol el bennünket az M1A2 Abrams-ba.
A játékban számos országban/területen kell az Egyesült Államok igazát védelmeznünk. Minden küldetés egy területet foglal magában és azon belül számos alküldetésekre osztódik (tehát egy terület/ország több pontján kell harcolnunk). Természetesen lehetőségünk lesz küldetések gyakorlására is, úgymint az egyes rakéták és segélyek (pl. légi segítség) kipróbálására. Módunk nyílik egy egész osztagot iránytani és parancsainkkal ellátni. Csak tőlünk függ, hogy csapatunkat a vágóhídra küldjük, vagy sikeres akciót hajtunk végre. Észre fogjuk venni, hogy a NovaLogic mennyire nagy figyelmet fordított az élethűségre, hisz a belső műszerfalak legkisebb mütyüre is digitalizácó.
Szó volt a terep textúrájáról. Ennek a technikai újítását most a Voxel Space 32 grafikus engine jelenti, ami valóban igen élethű és részletező, csak éppen nem a leggyorsabb (legalábbis 300-as Celeronon 640*480-as max. felbontáson nem volt az). Újítást jelentenek a harcszínen rohangászó katonák is, akik ugyan gyakran a lánctalpaink alá rohannak, és gyakran a levegőben mászkálnak, de mindenesetre kellemes színfoltot jelentenek a játék során, és általuk a szimuláció talán még élethűbb. Ami szerintem gyengusra sikerült, azok a robbanások. Hogy is mondjam, nem lettek igazán élethűek. A szétlőtt épületek mintha egy mocsárba süllyednének, úgy tűnnek el a föld színéről, a repülőkről és helikopterekről nem is beszélve. Szóval úgy érzem, hogy ezzel a résszel még foglalkozhattak volna kicsit többet.
Ami viszont kifejezetten tetszett, az a tank mozgása, az valóban igen realisztikus lett leszámítva persze azt, hogy járgányunk egy egyszerű faviskón vagy házikón nem képes átgázolni (persze ez már nem a mozgás hibája). A programozók természetesen gondoskodtak a max. 32 személyes többjátékos funkcióról, amiben jópofa újítást jelent az Armored Fist sorozat tekintetében a "Voice-Over-Net" alkalmazása, mely lehetővé teszi, hogy a játékosok egymás között ne csak írásban, hanem szóban is tartsák a kapcsolatot. Ez azért is nagyszerű újítás, mert mondjuk a csata hevében nem mindig van ideje az embernek írogatni. Ha többen játszunk, akkor választhatunk deathmatch, csapat deathmatch, és Capture the Flag, valamint a Red On Blue funkciók között. Ez utóbbi egy újdonság, aminek az a lényege, hogy az egyik játékosnak egy küldetést kell elvégezni, mialatt a másiknak ezt kell megakadályoznia. Hogy ne legyen panasz a játékhoz kapott küldetésekre, a NovaLogic a játékkal együtt kiadott egy színvonalas küldetésszerkesztőt is, mellyel saját szánk íze szerint szerkeszthetünk meg küldetéseinket.
Összefoglalva tehát az Armored Fist 3 egy színvonalas és elég élethű tankszimulátor. A terep valóban nagyszerűre sikeredett, hisz a fűtől kezdve a homokhullámokig minden (megfelelő felbontás és a vele járó lassulással együtt) igen részletező és látványos (természetesen a lánctalpak nyomát is látni). Ajánlom minden szimulátor rajongónak és azoknak pláne, akik a sorozat első két részével játszottak: tényleg nagyok a különbségek.