A Drakan egy fantasy világban játszódó akció-kalandjáték. A játékban a főhősnőt Rynnt és sárkányát Arokhot irányíthatjuk. A bevezetőben Rynn öccsét elrabolják, és a lány az ő keresésére indul. Később a történet kiterjed az Order of the Flame és a Dark Union küzdelmére. A Drakan egy rendkívül jól megalkotott, élvezetes játék.
Bár a játék jellegében a Tomb Raider sorozatra hasonlít, az irányítást mégis a Heretic II-ből vették át a készítők. Ez sokaknak jó hír, hiszen az irányítás így gyakorlatilag megegyezik egy FPS (emberszimulátor) irányításával. Hosszú évek óta először van módunk egy sárkány irányítására is (utoljára C-64-en jelent meg sárkányszimulátor). Arokh irányítása egyszerű és könnyen elsajátítható, gyakorlatilag úgy kezelhetjük a sárkányt mintha a levegőben úsznánk.
A Drakan gyakorlatilag két játék egyben. A szabadban és a tágasabb helyeken a sárkánnyal közlekedhetünk, ellenfeleink ilyenkor általában más sárkányok, de a földön mászkáló egyéb ellenfeleket is megsütögethetjük. Arokh többféle lövedéket is tud köpni, ráadásul mindegyiket kétféle módon használhatjuk. Az arzenálunk a játék folyamán szép lassan bővül, a fontosabb ellenfelek leküzdése után megjelenik egy mágikus kőgyűrű amelybe berepülve sárkányunk újabb képességgel gazdagodik. A játék másik része, amikor Rynnt irányítjuk az olyan szűk barlangokban és épületekben, ahova Arokh nem fér be. Fő fegyverünk ekkor általában valamilyen kard vagy íj. Kardból, buzogányból és harci szekercéből sokféle található a játékban, közös jellemzőjük, hogy a használatban állapotuk romlik. Javítani nem lehet, így egy idő után kénytelenek vagyunk újat szerezni, szerencsére ez nem probléma, mert jó sokfélét találhatunk a játékban és van néhány elpusztíthatatlan fegyver is. Egyes kézifegyverek ezen kívül korlátozott számú mágikus töltettel rendelkeznek, amelyekkel "lőhetünk" az ellenfelekre. Van néhány mágikus fegyver is, sajnos ezek használata elég körülményes, mert a fegyverekhez nincs és nem is rendelhető billentyű, egyenként kell rajtuk végiglapozni. Rynn különböző páncélokat is viselhet, ezeket legtöbbször hullákról kell leszednünk. Maga a harc jól van megvalósítva, Rynn inkább a fürgeségben jeleskedik, ellenfeleink többségét simán körbe tudja szaladni. Kétféle taktikával érdemes harcolni: támadás-visszavonulás vagy körbefutás az ellenfél körül.
Ha már itt tartunk, essen szó az ellenfelekről is. A szörnyek pókok, óriások, sárkányok, goblinok és mások, az összes poént nem akarom lelőni. Ezek mindegyike részletesen van megrajzolva a mozgásuk, hangjuk is meggyőző. Aki ügyes az egyes szörnyeknek lemetélheti különböző végtagjait is, nagy előny ha az ellenfelet megfosztjuk fegyverforgató karjától. Kár hogy a vége felé az amputálható szörnyeket páncélos harcosok váltják fel és ezeket csak megölni lehet.
A helyszín általában egy magas hegyek által övezett kanyon vagy medence amelyen belül teljesen szabadon közlekedhetünk. Sok helyen találhatunk bejáratokat labiRynntusokba, barlangokba; ide általában Arokh nélkül kell bemennünk. Más játékok zárt folyosói és klausztrofóbiás lyukai után jó egy kicsit szabadabban kalandozni. A pályák grafikája elég változatos, különösen jók az időjárás-effektusok. Sajnos a külső helyszínek elég kicsik, bármelyik bejárható röpke percek alatt.
A belső helyszíneken a harc mellett gyakran találkozunk különféle rejtvényekkel. Néhány kivételtől eltekintve ezek elég egyértelműek és viszonylag könnyen megoldhatóak. A rejtvények mellett csapdákkal és más ügyességet kívánó feladatokkal is találkozunk, szerencsére ezek nem megoldhatatlanok mint a Tomb Raider III-ban.
A játék grafikája, ha nem is világbajnok, de azért nagyon szép. A textúrák időnként lehetnének jobbak és a "köd" is lehetne kisebb. Az Unreal után végre ismét igazi fákkal találkozhatunk és az időjárás is szuper. A sárkány fantasztikusan jól van megrajzolva a repülés külön élmény.
A Drakan egy élvezhető, izgalmas akciójáték kaland elemekkel. A sárkányharc, a fantasy helyszínek és a történet egyedivé varázsolják a játékot.