25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

MechWarrior 3

Írta: Dino 2 hozzászólás

Az idei év második óriásrobotos játéka a MicroProse (pontosabban Európában a Hasbro) kiadásában jelent meg. Az időközben a Microsoft birtokába került Fasa licensz felhasználásával a BattleTech táblás játék világban játszódik ez a játék, mely a MechWarrior sorozat harmadik része. A készítőknek igen nagy kihívást jelenthetett a két konkurens sorozat, a Sierra StarSiege programja és az Activision Heavy Gear II-je. A MechWarrior 3-nak a kettő között sikerült megjelennie.

A játék 3060-ban játszódik, a történet szerint a Belső Szféra erői összefogtak, hogy legyőzzék a klánokat. A harc ebben a jövőben nem egyszerűen emberek harca, hanem elsősorban az emberek által irányított, high-tech robotok, a Mech-ek küzdelme. Feladatunk tehát nem más, mint hogy egy ilyen robotot irányítva megsemmisítsük a ránk támadó robotokat, járműveket, valamint a többi lövöldöző objektumot.

Kezdésnek érdemes kipróbálni a gyakorló küldetéseket, ahol elsajátíthatjuk a robot irányítását, valamint a fegyverek használatát. Mindenképpen ajánlott ez a rész azoknak, akik most először játszanak ilyen jellegű játékkal, tapasztaltabb játékosok egyből belevághatnak a küldetésekbe. Campaign játékmódban egy sor küldetés teljesítése a feladat. Ezek egymást követik egy kerettörténet szerint. Ahol az egyik misszió véget ért, onnan folytatódik a következő, robotunkat pedig a küldetések során összegyűjtött alkatrészekkel is tuningolhatjuk. Harmadik játékmódként lehetőség van az Instant Action választására, ekkor ki kell választani, melyik pályán szeretnénk küzdeni, beállítani pár paramétert, és már indulhat is a csata. Természetesen nem hiányzik a multiplayer játék sem, modemen, LAN-on vagy az interneten.

Mindegyik küldetés előtt legelső feladat Mech-ünk felfegyverzése. Különféle lézerek, ballisztikus- és lőfegyverek állnak rendelkezésünkre. Kezdetben csak néhány alapfegyver található arzenálunkban, de ahogy előrébb jutunk a küldetésekben, úgy szerezzük meg a jobbnál jobb eszközöket. A klánoktól szerzett technológiát CLAN jelöléssel találhatjuk fegyvereink között, ezek használata néhány esetben praktikusabb, mivel kisebb a tömegük. Ez azért fontos, mert mindegyik Mech korlátozott tömegű lehet. Minden egyes felszerelt alkatrész - erősebb páncél, fegyverek, muníciócsomagok, hűtőbordák - nehezítik robotunkat, így egy-egy küldetés előtt nem árt jól végiggondolni, melyik fegyvert is visszük magunkkal.

Egy fegyvernek többféle jellemzője van. A tömeg mellett mindegyik elfoglal valamennyi helyet, ami ugyancsak korlátozva van a különböző típusú Mech-eknél. A robot testére tulajdonképpen bárhova - kar, láb, stb. - elhelyezhetjük a fegyvereket, de például a karra helyezett fegyvernek megvan az a negatív tulajdonsága, hogy könnyebben kilőheti az ellenség. Fontos tulajdonság a fegyver ereje és hatótávolsága is, valamint az, hogy egy lövés mennyi hőt termel. A legtöbb fegyver termel valamennyi hőt használat közben. A lézerek többet, a lőfegyverek kevesebbet. Ha a robot hőmérséklete bizonyos hőmérséklet fölé emelkedik, előbb-utóbb kikapcsolja magát, a túlmelegedés rontja a működését.

Szóval van pár szempont, amire érdemes odafigyelni robotunk összeállításánál. Nem árt a hűtőborda, és a muníciót használó fegyverek mellé hasznos egy-két lézer is, arra az esetre, ha kifogy a töltény.

Háromféle nézet közül lehet választani játék közben, az egyik a hagyományos belső, a másik kettő pedig külső nézet (a robot melletti, illetve fölötti kamerával). Az igazi élményt a belső nézet nyújtja, látványosság szempontjából viszont jobb a külső nézet. Míg a StarSiege-ben a külső nézet valóban csak a látvány célját szolgálta, itt már többről van szó, ugyanis így is irányíthatjuk a robotot.

A küldetések során egyre nehezebb lesz legyőzni a ránk támadó robotokat, bizony sokszor igényel többszöri nekifutást egy-egy pálya véghezvitele. Könnyítés még a mobil szerelőegység, mely követ minket a pályákon - többször külön feladat ennek az őrzése az út során. Ha robotunk megsérül, egyszerűen beállunk a szerelőbázisra, és hagyjuk, hogy elvégezzék a szükséges javításokat, és ha van még tartalék muníció, feltöltik vele robotunkat. Amit viszont nem végeznek el itt: ha elvesztettük a harcok során a fegyvert vagy karunkat, akkor azt nem szerelik vissza.

Néhány küldetés után segítőt is kapunk, aki követi utunkat, és lövöldözi a ránk támadó ellenséget. Általában magától is végzi a feladatát, de sok esetben hasznos lehet, ha mi adunk neki utasításokat.

A MechWarrior 3 engine-je igazán szépre sikerült, grafikailag nem sok kifogásolni való van benne. A robotok kidolgozottsága is szép, a lövések során leszakadnak alkatrészeik, megsebesülésük után sántikálva haladnak, felrobbanáskor pedig szanaszét repülnek darabjaik. A robot lábnyoma meglátszik a földön, de ez csak bizonyos ideig tart, utána úgy eltűnik, mintha ott se lett volna. Ronda viszont az a mód, ahogy egy fal felrobban, majd eltűnik, ha belelépünk. Az épületek némelyikének megsemmisülése is ilyen: nem marad semmi árulkodó jel a pusztításról. A zene a háttérben megadja a megfelelő hangulatát a játéknak, és a hangeffektek - a gépek zajai és robbanások - is jól sikerültek.

A Zipper Interactive programozói kitettek magukért, olyan játékot készítettek, mely megállja helyét a konkurencia mellett. (Bár a StarSiege küldetései kicsit talán pergőbbek voltak, és már hamarabb kaptunk társakat a feladatok teljesítéséhez.) A stílus kedvelőinek mindenképpen érdemes beszerezniük, de ha valaki most szeretné kezdeni az ismerkedést az óriásrobotokkal, annak is jó választás a MechWarrior 3.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

91%
Pozitívumok
  • Színvonalas grafika
  • Jól megtervezett küldetések
Negatívumok
  • Néha lassú játékmenet

További képek

  • MechWarrior 3
  • MechWarrior 3
  • MechWarrior 3
  • MechWarrior 3
  • MechWarrior 3

MechWarrior 3

Platform:

Fejlesztő: Zipper Interactive

Kiadó: MicroProse

Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 2xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Csaba86
Csaba86 [97]
Most tolom ezt a gammát, ismét, és újfent felejthetetlen a játékélménye. Crysis sucks, nem a graf. kell ide, hanem a FUN!!!X-(
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)