26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Nascar Road Racing

Írta: Peac

Nagy reményeim fűződtek a játékhoz, amikor beleolvastam a (magyar nyelvű) kézikönyvbe, mivel olyan hozzáértően van megfogalmazva a versenyzés technikai része, hogy akár még azt is hihetnénk, valami autóversenyző írta. Sajnos a játék már koránt sem egy világklasszis...

Mint az ismeretes, a Nascar bajnokság az Amerikai Egyesült Államok egyik legnagyobb sikernek örvendő sporteseménye. Hogy hazánkban miért nem népszerű, azt sajnos nem tudjuk megmondani, de ez nem változtat azon a tényen, hogy valami hihetetlen mennyiségű Nascar-játék jelenik meg hazánkban is. Csak az 1999-es esztendőben ez a harmadik ezzel a témával foglalkozó versenyjáték.

És hogy miben üt el a többitől? Ugyebár az eddig megismert Nascar-játékok csak kifejezetten Nascar-pályákon zajló versenyeken engedték a részvételt (ovális pályák). Ez a játék viszont annak a sajátosságnak örvendhet, hogy nincsenek rövid ovális pályák, hanem néhány ízig-vérig igazi versenypályán róhatjuk a köröket. Ez még rendben is lenne, mert bővelkedik a program a pályákban és az autókban egyaránt, 12 versenypálya áll rendelkezésünkre és 26 autó. Autóink tulajdonságain kedvünkre változtathatunk (ez sajnos mit sem ér). Állíthatunk a légterelőn, a gumik keménységén (lágy/kemény keverésű gumi), az üzemanyag mennyiségén, és mindenen, ami csak szóba jöhet (kivétel sajnos a kerékben lévő légnyomás állításának lehetősége). Még ez is tetszett, míg a menüben barangoltam. De következett a verseny. Előtte természetesen a grafika is átesett némi finomításon, hogy még véletlenül se érjen kellemetlen meglepetés. - Mégis megtörtént…

Megkezdődött tehát a verseny. Az előzetes óvintézkedések ellenére is hagy némi kivetnivalót maga után a grafika, mivel még a Voodootól is eltekintettek a kedves EA Sports fejlesztői, ami nem különösebben javít a játék kinézetén. Az a tény, hogy a játék úgy néz ki, akár egy 1994-es bukásra ítélt tesztprogram. De a versenyzés még ennél is gyengébb. Az egyik legbosszantóbb tulajdonság szerencsére megszűntethető. Nevezetesen a verseny alatti zene. Így egyszerűen képtelenség koncentrálni a gyors sebességváltásra, és az ideális ívre (ami mellesleg még ki sincs jelölve - mondjuk guminyomokkal - így magunknak kell ráérezni). Az ideális ív több szempontból is nagyon fontos a játékban. Először is mert ha nem a megfelelő "sávon" haladunk, akkor menthetetlenül elrepülünk a kanyarokban. A másik szempont, hogy egyszerűen nem lehet férfiasan kezelni az autót (hirtelen fordulni). Ez mondjuk a dupla kanyarkombinációkban jelent némi hátrányt. Egy kicsit túl játékossá teszi a programot, hogy nagyon lassúak az ellenfelek, és ha hibátlanul autózunk, szinte pillanatok alatt ott lehet hagyni a mezőnyt… További hiba, hogy ha nem manuálisan váltunk, a program, valami eszméletlen módon megkínozza a motort, mert úgy kihúzatja, hogy már szinte üveghangon üzemel. Bár ez szerencsére nem okoz kárt az autóban (És persze nem kötelező automata sebességváltóval versenyezni). Amit viszont nem nagyon díjaz, az a kicsúszás fogalma. Külső jelei igaz nincsenek a sérülésnek, de van egy kis sérülést jelző csík a képen, ami pontosan mutatja a pillanatnyi helyzetet. És hogy mi hiányzik a játékból? Az igazi Nascar-ra jellemző kicsúszások tömegkarambolok. Igaz csúszkálásba bővelkedünk játék közben, csak ezeknek nincsenek komoly következményei.

Sajnos azzal kell nyugtáznunk a programot, hogy minden idők egyik legnagyobb tévedése és sajnos nagyon nem sikerült eltalálni semmiben az optimális hangot, ami sajnos kisebb bukásra ítéli a programot.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

52%
Pozitívumok
  • Egyedi ötlet a pályákat illetően
Negatívumok
  • Irányítás, grafika, fizika, hangok, zene, versenyzés, ütközések

További képek

  • Nascar Road Racing
  • Nascar Road Racing
  • Nascar Road Racing

Nascar Road Racing

Platform:

Fejlesztő: EA Sports

Kiadó: Electronic Arts

Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 4xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!